Blogindlæg om hvordan visuelt indhold kan hjælpe dig i din kommunikation

Et billede siger mere end tusind ord

VISUEL SYNLIGGØRELSE: Når virksomheder arbejder med social selling og content marketing og skal kommunikere til og med deres kunder, falder de ofte i den klassiske fælde med at blive så opslugt af sit eget produkt, at de helt glemmer at tale i et sprog som kunderne forstår.

Produktchefen kan ikke skjule sin enorme begejstring over produktets fantastiske egenskaber og muligheder, når der skal skrives tekster til websider, produktark og præsentationer.

Det ender derfor som regel med en stor mængde tekst, som handler om selve produktet og dets funktioner, og ofte er skrevet i en slags tekno-latin, som er indforstået indenfor den givne branchen, men som sjældent giver mening for kunderne.

Hjernen husker visuelt indhold op til 400 procent bedre end tekst
0
gange hurtigere er hastigheden som hjernen kan nå at processerer visuelt indhold fremfor tekst

Du kender det sikkert fra dig selv, når du kigger på “vandfaldet” af nyheder på LinkedIn eller Facebook. De rene tekstbudskaber forsvinder nemt blandt en post med et flot foto eller en lækker grafisk illustration. Din hjerne har ganske enkelt spottet og afkodet billedet på bare en tiendedel af et sekund, før du overhovedet er begyndt at tænkte over selve teksten.

Blogindlæg om betydningen af at bruge visuelle elementer i dit indhold

Som tommelfingerregler skal du tænke følgende elementer ind i din kommunikation på de sociale medier:

Hvis du bringer alle disse elementer i spil, og specielt det visuelle indhold i din kommunikation på de sociale medier, øger du synligheden markant, og gør din virksomhed langt mere interessant for din målgruppe.

Dermed kommer du også tættere på såvel nuværende som nye potentielle kunder, og gjort på den rigtige måde kan det også være med til at opbygge tillid til dig som ekspert på dit eget fagområde.

Der er faktisk noget om det gamle ordsprog, som lyder: Et billede siger mere end 1.000 ord 😊

De venligste hilsner

Leif Carlsen blog signatur

Comments (2)

  • Lucas Lund Reply

    Hej Leif, jeg ville gerne bruge den artikel som reference til en rapport om visuel kultur, men jeg kan ikke finde et årstal på denne artikel så, hvornår har du skrevet den?

    Vh.
    Lucas Lund

    11. december 2023 at 9:43
    • Leif Carlsen Reply

      Hej Lucas.

      Jeg har løbende opdateret blogindlægget, men vil tro at det er et par år siden at jeg oprindeligt publicerede den.

      De venligste hilsner

      Leif

      11. december 2023 at 20:20

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *