Podcast episode om F.C. Københavns farvel til kold canvas og goddag til social selling

Kundecase: FCK’s farvel til kold canvas og goddag til social selling

SOCIAL SELLING KUNDECASE: Farvel til kold canvas og goddag til social selling er en beslutning som F.C. Københavns salgsdirektør Alex Rasmussen tog i slutningen af 2015. Dermed var det slut med at bruge telefonen som primær værktøj, når den indledende kontakt med en potentiel ny kunde skulle skabes. Til gengæld skulle salgsafdelingen i F.C. København til at arbejde med social selling som en ny salgsmetodik.

Beslutningen blev taget på grundlag af, at Alex igennem længere tid havde evalueret på resultaterne af salgsafdelingens brug af kold canvas. Her nåede han frem til den konklusion, at der ikke længere kom et tilfredsstillende udbytte ud af indsatserne med kold canvas.

Samtidigt har F.C. København også mærket, at kunderne har ændret adfærd i forhold til deres købsproces, og nu i langt større omfang selv indsamler oplysninger og evaluerer disse før de kontakter en sælger.

Det gav derfor rigtig god mening for F.C. København at begynde at arbejde med social selling metodikken og LinkedIn som salgs- og relationsværktøj.

Sælgerne har været i gang med det i cirka otte måneder nu, og har dels fået opdateret deres LinkedIn profiler, dels er de blevet trænet i social selling og dels bliver der fulgt op med social selling coaching hver 14. dage.

Satsningen har allerede resulteret i en øget synlighed, stærkere kunderelationer, og ikke mindst konkrete salgsmæssige resultater.

Podcast episode med salgsdirektør Alex Rasmussen

Jeg har haft fornøjelsen af, at interviewe Alex Rasmussen til Social Selling Radio podcasten om F.C. Københavns rejse med at sige farvel til kold canvas, og goddag til social selling.

Det blev til en snak på en times tid, hvor Alex blandt andet fortæller om:

  • Baggrunden for, at F.C. København tog beslutningen om at droppe kold canvas
  • Sådan har F.C. København implementeret social selling i deres daglige salgsindsatser
  • Sådan bruger F.C. København LinkedIn til at markedsføre deres aktiviteter
  • Sådan måler F.C. København deres sælgere i forhold til social selling
  • Hvad har været henholdsvis nemmest og sværest ved at indføre social selling?

Du kan lytte til podcasten her

Tip til et godt samarbejdsværktøj

I podcasten nævner Alex også betydningen af at have et godt samarbejdsværktøj til dels at indsamle inspiration til indlæg og artikler, og dels skabe overblik over indhold, der skal publiceres m.m.

I den sammenhæng bruger F.C. København et webbaseret projektstyringsværktøj, som hedder “Trello“.

Det er nemt at bruge, findes til stort set alle platforme og er som udgangspunkt gratis at bruge. Så prøv Trello af og se om det måske er noget for din virksomhed.

God fornøjelse med at lytte til podcast episoden med Alex Rasmussen :-)

De venligste hilsner

Leif Carlsen fra Social Selling Company
Her finder du information om sparring og rådgivning med LinkedIn ekspert Leif Carlsen om social selling, LinkedIn og Sales Navigator

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *