facebook_pixel
Start en uforpligtende dialog med os: Ring 48 19 20 21 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
30. november 2015
30 nov 2015

Guide: Sådan skriver du et blogindlæg

Efter ønske fra flere af vores kunder, har vi udarbejdet en visuel guide til, hvordan du skriver et LinkedIn Pulse blogindlæg.
 

Du skal starte med at skifte til engelsk systemsprog

Men for at du kan få adgang til LinkedIn Pulse blogfunktionen, er du nødt til at skifte systemsproget til engelsk. Af en eller anden grund har LinkedIn valgt, at du ikke har adgang til Pulse blogfunktionen, hvis du har dansk som systemsprog. Men det problem er heldigvis nemt at løse ved at skift til engelsk systemsprog. Det gør du ved at følge den visuelle guide nedenfor.

Sådan skriver du et LinkedIn Pulse blogindlæg
 

Dette skal et LinkedIn Pulse blogindlæg indeholde

Guiden til at skrive et Pulse blogindlæg, som du finder lige nedenfor, er idéel at printe ud, og bruge som en skabelon og tjekliste, når du skal skrive et Pulse blogindlæg.

Visuel guide til hvordan du skriver et blogindlæg
 
I tekstform indeholder guiden følgende 10 trin med anbefalinger og råd:

  1. Start med at skrive dit blogindlæg i en teksteditor som eksempelvis Word, notepad eller lignende, og gerne en editor som har stavekontrol.
  2. Et typisk blogindlæg skal være på minimum 300 ord, men gerne op til 600 ord. Det gør at blogindlægget kan læses i løbet af 3-5 minutter.
  3. Find en god og fængende overskrift. Pir gerne folks nysgerrighed.
  4. Find et godt billede som understøtter din overskrift og virker som et godt blikfang for dit blogindlæg. 1 billede siger mere end 1.000 ord!
  5. Sørg for at anvende billeder og grafiske elementer af høj kvalitet.
  6. Brug gerne en ramme for, hvordan du vil bygge blogindlægget op. Det kan eksempelvis være en model som vi kalder for “PL?” (det står for Problem-Løsning-Hvad synes du). Det drejer sig i bund og grund om at belyse en problemstilling, og hvilken negativ betydning det kan have for din læser. Dernæst beskriver du en mulig løsning på problemet, og hvilken positiv betydning det kan have. Rund af med at stille et spørgsmål til dine læsere. Det kan eksempelvis være “hvad synes du?” eller “hvad gør I i jeres virksomhed?”. Du kan også opbygge dit indlæg ud fra en for/imod tankegang, 3 tips til x, 10 trin til x, risikoafdækning kontra gevinstoptimering eller lignende.
  7. Indsæt gerne links til andre blogindlæg, artikler eller sider på dit website.
  8. Kampagner, priser, rabatter, tilbud og lignende i blogindlæg er forbudt! Unselling er nøgleordet og det drejer sig om at udstille din ekspertise og den værdi du kan skabe for dine kunder.
  9. Husk at tilføje tags og relevante nøgleord i dit blogindlæg således, at du hjælper dine læsere med at finde frem til indlægget. Tænk i den sammenhæng SEO og Google keywords ind i teksten.
  10. Husk at læse korrektur på dit blogindlæg før du publicerer det. Få gerne en kollega til at læse teksten igennem således, at der også kommer andre øjne på formulering, tegnsætning og eventuelle stavefejl.

Del gerne denne guide med andre, som skal i gang med at skrive LinkedIn Pulse blogindlæg.

God fornøjelse med at skrive blogindlæg :-)

De venligste hilsner

Leif Carlsen
 

Sharing is caring. Del gerne dette blogindlæg på de sociale medier :-)

Tags: , , , , , , , , , , , , ,
4 Svar

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] og kræver flest ressourcer, er den løbende udarbejdelse af content, som eksempelvis kan være blogindlæg, grafikfiler, videoer, podcasts, rapporter og såkaldte white […]

  2. […] af “nej tak” fra dem du ringer op til. Begynd i stedet for at bruge tid og kræfter på at skrive blogindlæg, hvor du belyser nogle af de problemer og udfordringer, som du oplever at kunderne kæmper med, og […]

  3. […] det. Du kan eventuelt finde inspiration til, hvordan du skriver et blogindlæg ved at kigge på vores guide og skabelon, som du finder både som blogindlæg og som […]

Efterlad en Kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

© Copyright 2013-2017 Social Selling Company