Start en uforpligtende dialog med os: Ring 48 19 20 21 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
21. juni 2014
21 jun 2014

Vejen ned gennem salgstragten

Vejen ned gennem salgstragten er lang og hård, hvilket disse tal med al tydelig dokumenterer:

  • 48 procent af alle sælgere følger aldrig op på et nyt emne
  • 25 procent af alle sælgere tager en indledende kontakt til et nyt emne, men giver op herefter
  • 12 procent af alle sælgere tager kontakt tre gange og stopper herefter
  • Kun 10 procent af alle sælgere tager kontakt til et kundeemne mere end tre gange
  • 2 procent af salget skabes efter den første kontakt
  • 3 procent af salget skabes efter den anden kontakt
  • 5 procent af salget skabes efter den tredje kontakt
  • 10 procent af salget skabes efter den fjerde kontakt
  • 80 procent af salget skabes mellem den femte og tolvte kontakt med kunden

Moralen må derfor være, at “heldet” følger den flittige, tålmodige og vedholdende sælger :-)
 
Vejen gennem salgstragten er lang og hård - Social Selling Company
 
Reference: National Association of Sales Professionals
 
De venligste hilsner

Eva Sachse og Leif Carlsen
 

Sharing is caring. Del gerne dette blogindlæg på de sociale medier :-)

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
1 Besvar
  1. Karina Bjerremann says:

    Ja, det er lige det jeg oplever som sælger igennem hele livet. Vedholdenhed er min styrke! Og Troen, på det man har er et behov der kan hjælpe kunden med at dække sine behov. Det er bekræftende at i ligefrem har sat det op på den måde!

    Svar

Efterlad en Kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

© Copyright 2013-2017 Social Selling Company