12 metoder der giver dig kontrol over kundernes købsknap

12 metoder der giver dig kontrol over kundernes købsknap er en podcast, som handler om, hvordan du målrettet, gennem neuromarketing, kan bearbejde kundernes købsadfærd. Formålet er selvfølgelig at få kunderne til at handle med dig uanset om det drejer om B2B relationssalg, på webshoppen eller i den fysiske butik.

Begrebet neoromarketing er noget som vi allerede har talt om i Social Selling Radio episode 13 med Anita Lykke Klausen. Her fortæller Anita om, hvordan du skal tænke dine kunders behov og mål i meget eksakte termer ind i din kommunikation via de sociale medier. Det kan nemlig hjælpe dig med at få kunderne i mål underforstået at de vælger lige netop din virksomhed og jeres produkter og services. Dette er også kendt under navnet neuromarketing.
 

Mennesker træffer beslutninger gennem følelser

Podcast om 12 metoder der giver dig kontrol over kundernes købsknapI denne podcast taler jeg med Sarah Vos Thrysøe fra Online Solution Group. Sarah har udarbejdet listen med de 12 metoder ud fra en tankegang om, at mennesker træffer beslutninger gennem følelser.

Selv om vi måske gerne vil tro, at vi, i hvert fald i professionelle sammenhænge kun træffer rationelle beslutninger baseret på faktuelle oplysninger, så ligger der følelser bag enhver beslutning.

Faktisk skal der skabes en kobling mellem det følelsesmæssige og det rationelle for at der kan opstå tillid. Selv om man taler om B2C og B2B, så drejer sig nu om dage i endnu højere grad om at tænke “human-to-human” og “people-to-people” ind i kommunikationen og dialogen med kunder.

Eksempelvis vil vi i bund og grund hellere handle sammen med en person, som vi synes godt om, men som måske ikke er den fagligt set dygtigste, end at handle sammen med en utiltalende person, der er super dygtigt på sit felt. Sagt på en anden måde vil vi hellere handle med venner end med professionelle.

Så vi træffer beslutninger gennem følelser, og forsøger så ofte at rationalisere beslutninger ved at koble fakta og viden på.
 

De 12 metoder du kan anvende til at få kontrol over dine kunders købsknap

  • Me, myself and I: Tal som om at du taler/skriver med et andet menneske
  • Emotioner: Væk følelser, der skaber tanker, der skaber handling
  • Ansigtsgenkendelse: Det skaber tryghed og vækker følelser
  • Brand loyalitet: Jo mere brand loyalitet, desto mindre fylder produktet
  • Koncentrationsevne: Kom til pointen med det samme!
  • Behagelighed før professionalitet
  • Flokdyr: Skab social proof på dine budskaber
  • Segmentér dine kunder: En ketchup til alle dur bare ikke
  • Valgmuligheder: For mange begrænser salget – optimale valgmuligheder styrker det
  • Frekvens: Markedsføring over flere gange, flere budskaber og flere steder
  • Frygt: Menneskets ultimative drivkraft
  • Test: Du skal teste dine kommunikationsformer af

Sarah og jeg taler om de 12 metoder og forsøger på at lave en kobling mellem metoderne og de måder som vi arbejder med salg og markedsføring på. Det er blevet en podcast på cirka en time og tre kvarter, som du kan lytte til ved at klikke på play-knappen i toppen af blogindlægget eller ved at klikke på valgmulighederne nedenfor.

Afspil podcasten via website

Afspil podcasteb via iTunes

Afspil podcasten via SoundCloud
 
Social Selling RadioDu kan også abonnere på vores podcast, så du automatisk får besked når der kommer nye episoder. Det er helt gratis og utrolig nemt, og du kan altid afmelde abonnementet. For at abonnere på podcasten via iTunes, så klik på dette link. Hvis du har en Android smartphone kan du abonnere på podcasten via Stitcher på dette link. Du kan også abonnere på vores podcast via SoundCloud ved at klikke på dette link.

God fornøjelse med at lytte til podcasten :-)

Du er som altid velkommen til at dele podcasten med dine kollegaer, i dit netværk eller med andre, som du tænker kan have værdi af at lytte til podcasten.

De venligste hilsner

Leif Carlsen
 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *