Her finder du en guide med 4 tips som giver dig øget synlighed på LinkedIn

4 tips som giver dig øget synlighed på LinkedIn

4 tips som giver dig øget synlighed på LinkedIn er en nem og overskuelig guide. Den er til dig, der gerne vil ud med dine budskaber og etablere dig selv som en ekspert indenfor dit specifikke område. Vi er nemlig alle eksperter og LinkedIn er en fantastisk platform, at kommunikere på og til at blive synlig i netværket.

Min anbefaling er, at du, først og fremmest bruger LinkedIn til at uddanne dit netværk i hvad det er du er god til og har specifik viden indenfor. Det gør du ved daglig aktivitet og tilstedeværelse. Når dit netværk forstår hvilke områder du arbejder med og har viden indenfor, så kan det anbefale dig videre i deres netværk, når de får forespørgsler på det du ved noget om.

Dernæst kan du bruge LinkedIn til at udgive artikler, som besvarer nogle af de udfordringer og spørgsmål, som dine kunder har og som du kan hjælpe dem med. Artiklerne er både med til at uddanne dit netværk og så kan artiklerne blive Google indekseret og dermed fundet af potentielle kunder, når de går i søgeproces efter lige netop det, du er ekspert indenfor. I sidste ende, kan du opleve at kunderne kommer til dig af sig selv :-)

Men inden det sker, er du nødt til at arbejde fokuseret med det, og det nytter ikke noget at du kun gør det i 3 måneder. Så brug hellere tiden på noget andet. Hvis du vil lykkes med det her, skal det være en langsigtet plan, hvor du over tid, får etableret dig som ekspert og vedblivende deler dine erfaringer, tips og tricks med dit netværk.

Jeg kommer her med de 4 tips til hvad du kan gøre for at blive synlig på LinkedIn.

Blogindlæg med 4 tips til øget synlighed på LinkedIn

Det er din LinkedIn profil, som du skal bruge til at brande dig selv med. Du bør udfylde profilen med dine kunder for øje. Udfyld så meget som muligt men udfyld som minimum med et professionelt profil billede, en professionel overskrift, et godt og interessant “Om” afsnit samt dine erfaringer og uddannelse.

Husk gerne at tilføje medier, altså videoer, billeder og links i “Fremhævet” afsnittet samt under dine erhvervserfaringer.

Derudover bør du skrive LinkedIn artikler, som udstiller din ekspertise overfor dine potentielle kunder. Det skal være tekster på mellem 300 og 700-800 ord om de emner du ved noget om og har erfaring med. Det skal være vidensartikler og erfaringsindlæg. Ikke noget med salg og rabatter. Skriv derimod gerne om de udfordringer som dine kunder fortæller om, og kom med konkrete forslag til hvordan de kan løse dem.

Blogindlæg med 4 tips til øget synlighed på LinkedIn

Ved at dele interessant og relevant information i et indlæg eller en LinkedIn artikel, kan du, over tid, etablere dig som ekspert og skabe tillid som en person man kan gå til. Del viden, der kan hjælpe dit netværk med at blive en succes og/eller løse nogle af de udfordringer, de står med. Det kan være dit eget content/indhold, det kan være eksterne artikler/videoer/blogs eller andres LinkedIn artikler.

Du kan også skabe engagement ved at kommentere på andres indlæg og artikler eller kommentarer. Faktisk er kommentarer en undervurderet måde at skabe engagement på samtidigt med at du får øget din synlighed, og udstillet din ekspertise og faglighed.

Faktisk kan du udstille lige så meget ekspertise i en kommentar som hvis du skrev dit eget indlæg.

Husk at du kan tilføje billeder og grafik til dine kommentarer. På den måde kan du både visuelt forstærke din kommentar samtidigt med at den skiller sig ud.

Blogindlæg med 4 tips til øget synlighed på LinkedIn

Du skal se dit LinkedIn netværk som en sendemast, dig selv som en radiovært og dine kontakter som lyttere. Hvis du har 368 forbindelser, når du ikke så langt ud. Det gælder om at nå op over 500 forbindelser og gerne mere end 1.000. Så kan netværkseffekten rigtig slå igennem, og du kan få dine budskaber meget længere ud.

Udvid derfor dit netværk med både nuværende og potentielle kunder. Det er en god ide at have flere kontakter hos hvert firma, både fordi der nu om dage er flere beslutningstagere og influenter involveret i beslutninger, og fordi du har nogen andre at kontakte hvis din primære kontakt skifter firma.

Du kan bruge LinkedIn og beskedfunktionen som en slags lead nurturing værktøj ved at du deler relevante artikler og informationer med dine forbindelser, på en til en basis. På den måde kan du påvirke dine kontakter, opbygge relationen og være top of mind.

Det er også en god ide at du hjælper dine forbindelser ved at klikke på “Synes godt om”, kommentere eller dele deres indlæg og artikler.

Hvis du følger de 4 tips, er du godt i gang. Nu gælder det så om at du er vedholdende, det vil sige sørger for at din profil altid er opdateret, at du inviterer 25 nye kundekontakter ind i dit netværk hver måned, at du skriver 1-2 indlæg per uge og 1-2 artikler per måned, og ellers er aktiv med kommentere på andres indlæg.

De 4 tips linker for øvrigt meget godt op til det LinkedIn kalder for Social Selling Index (omtales også som SSI), og det er et mål for din aktivitet på LinkedIn. SSI består af 4 faktorer, som hver kan give op til 25 point, så dit SSI ligger således mellem 0 og 100.

Hvis det er mellem 0 og 25, så skal du se at komme i gang med at være mere aktiv. 100 er ikke muligt at opnå men hvis du ligger på 70 eller derover, så er du meget aktiv.

Jeg har også lavet en kort video om Social Selling Index, som du finder nedenfor.

Hvis du er nysgerrig på at vide hvad dit personlige Social Selling Index er, så skal du bare logge dig på LinkedIn med dine helt almindelige login oplysninger. Derefter skal du kopiére nedenstående webadresse ind i din browser eller klikke på selve linket:

Vær opmærksom på, at dit Social Selling Index ikke siger noget om kvaliteten af din aktivitet, men hvis du får ugentlige henvendelser og bliver anbefalet i forskellige indlæg eller kommentarer, så ved du at du gør det godt. For så er der en god chance for, at dit netværk har en rigtig god idé om, hvad du laver og hvad du kan hjælpe med.

Held og lykke med at blive mere synlig på LinkedIn 😊

De venligste hilsner

Om Eva Sachse fra Social Selling Company

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *