Start en uforpligtende dialog med os: Ring 41 900 800 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
2. januar 2018
02 jan 2018

4 tips til øget synlighed på LinkedIn

Blogindlæg med 4 tips til øget synlighed på LinkedIn4 tips til øget synlighed på LinkedIn er en nem og overskuelig guide. Den er til dig, der gerne vil ud med dine budskaber og etablere dig selv som en ekspert indenfor dit specifikke område. Vi er nemlig alle eksperter og LinkedIn er en fantastisk platform at kommunikere på og til at blive synlig i netværket.

Min anbefaling er, at du, først og fremmest bruger LinkedIn til at uddanne dit netværk i hvad det er du er god til og har specifik viden indenfor. Det gør du ved daglig aktivitet og tilstedeværelse. Når dit netværk forstår hvilke områder du arbejder med og har viden indenfor, så kan det anbefale dig videre i deres netværk, når de får forespørgsler på det du ved noget om.

Dernæst kan du bruge LinkedIn til at udgive artikler, som besvarer nogle af de udfordringer og spørgsmål, som dine kunder har og som du kan hjælpe dem med. Artiklerne er både med til at uddanne dit netværk og så kan artiklerne blive Google indekseret og dermed fundet af potentielle kunder, når de går i søgeproces efter lige netop det, du er ekspert indenfor. I sidste ende, kan du opleve at kunderne kommer til dig af sig selv :-)

Men inden det sker, er du nødt til at arbejde. Det nytter ikke noget at du kun gør det i 3 måneder. Så brug hellere tiden på noget andet. Hvis du vil lykkes med det her, skal det være en langsigtet plan, hvor du over tid, får etableret dig som ekspert og vedblivende deler dine erfaringer, tips og tricks med dit netværk.

Jeg kommer her med de 4 tips til hvad du kan gøre for at blive synlig på LinkedIn.
 

Tip nr. 1: Etablér dit professionelle brand på LinkedIn

Blogindlæg med 4 tips til øget synlighed på LinkedInDet er din LinkedIn profil, som du skal bruge til at brande dig selv. Du bør udfylde profilen med dine kunder for øje. Udfyld så meget som muligt men udfyld som minimum med et professionelt profil billede, en professionel overskrift, et godt og interessant resumé samt dine erfaringer og uddannelse.

Husk gerne at tilføje medier, altså videoer, billeder og links på resumé og erfaringer.

Derudover bør du skrive LinkedIn artikler, som udstiller din ekspertise overfor dine potentielle kunder. Det skal være tekster på mellem 300 og 600-700 ord om de emner du ved noget om og har erfaring med. Det skal være vidensartikler og erfaringsindlæg. Ikke noget med salg og rabatter. Skriv om de udfordringer som dine kunder fortæller om, og kom med konkrete forslag til hvordan de kan løse dem.
 

Tip nr. 2: Find og link med de rigtige personer

Blogindlæg med 4 tips til øget synlighed på LinkedInVed at have de rigtige personer (læs beslutningstagere og influenter) i dit netværk, har du mulighed for at påvirke dem direkte. Det gør du ved at skrive relevante opslag og artikler, som kan have deres interesse.

Du kan finde de rigtige personer ved at bruge LinkedIn søgeværktøj. Her har du mulighed for at indsætte forskellige kriterier, som du gerne vil finde personer på. Husk at du også kan bruge Boolean søgning, d.v.s. at du kan bruge ”AND”, ”OR”, og ”NOT” i dine søgninger. Det skal skrives med store bogstaver for at virke.

Du kan også se hvem der har besøgt din profil. Gør det gerne et par gange om ugen og inviter de personer ind i dit netværk, som du finder interessante. Husk at skrive en personlig besked i din invitation 😊
 

Tip nr. 3: Skab engagement med relevant information

Blogindlæg med 4 tips til øget synlighed på LinkedInVed at dele interessant og relevant information i en statusopdatering eller en kommentar, kan du, over tid, etablere dig som ekspert og skabe tillid som en person man kan gå til. Del viden, der kan hjælpe dit netværk med at blive en succes og/eller løse nogle af de udfordringer, de står med. Det kan være dit eget content/indhold, det kan være eksterne artikler/videoer/blogs eller andres LinkedIn artikler.

Når du connecter med folk på LinkedIn, så husk at skrive en personlig besked til dem. Der skal altid være en grund til at connecte. Vi plejer at kalde det en ”krog”. Du skal kunne hægte din invitation op på noget, stort eller småt. Kig på personens profil og i deres feed for at finde en ting, I har til fælles eller du er interesseret i. Husk også at sende en takkebesked til folk, der inviterer dig ind i deres netværk 😊
 

Tip nr. 4: Udvid dit netværk og opbyg relationer

Blogindlæg med 4 tips til øget synlighed på LinkedInDu skal se dit LinkedIn netværk som en sendemast, dig selv som en radiovært og dine kontakter som lyttere. Hvis du har 368 kontakter, når du ikke så langt ud. Det gælder om at nå op over 500 kontakter og gerne mere end 1000. Så kan netværkseffekten rigtig slå igennem, og du kan få dine budskaber meget længere ud.

Udvid derfor dit netværk med både nuværende og potentielle kunder. Det er en god ide at have flere kontakter hos hvert firma, både fordi der nu om dage er flere beslutningstagere og influenter involveret i beslutninger, og fordi du har nogen andre at kontakte hvis din primære kontakt skifter firma.

Du kan bruge LinkedIn og beskedfunktionen som en slags lead nurturing værktøj ved at du deler relevante artikler og informationer med dine kontakter, på en til en basis. På den måde kan du påvirke dine kontakter, opbygge relationen og være top of mind. Det er også en god ide at du hjælper dine kontakter ved at dele eller kommentere deres opdateringer.
 

Gør det til en vane

Hvis du følger de 4 tips, er du godt i gang. Nu gælder det så om at du er vedholdende, d.v.s. sørger for at din profil altid er opdateret, at du inviterer 25 nye kundekontakter ind i dit netværk hver måned, at du skriver 2-3 statusopdateringer per uge og 1-2 artikler per måned, og ellers er aktiv med at dele og kommentere på andres statusopdateringer.

De 4 tips refererer for øvrigt til det LinkedIn kalder for Social Selling Index (omtales også som SSI), og det er et mål for din aktivitet på LinkedIn. Det er 4 søjler, som hver kan give op til 25 point, så dit SSI ligger mellem 1 og 100. Hvis det er mellem 0 og 25, så skal du se at komme i gang med at være mere aktiv. 100 er ikke muligt at opnå men hvis du ligger på 70 eller derover, så er du meget aktiv.

Du kan finde dit eget Social Selling Index i linket her: https://www.linkedin.com/sales/ssi

Dit Social Selling Index siger ikke noget om din kvalitet af din aktivitet, men hvis du får ugentlige henvendelser og bliver anbefalet i forskellige opdateringer, så ved du at du gør det godt. At dit netværk ved præcis hvad du laver og kan hjælpe med.

Held og lykke med at blive mere synlig på LinkedIn :-)

De venligste hilsner

Eva Sachse
 

Sharing is caring. Del gerne dette blogindlæg på de sociale medier :-)

Tags: , , , , , , , ,
0 Svar

Efterlad en Kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Copyright 2013-2017 Social Selling Company