Sådan får du bedre kontrol over din pipeline

Oplever du, at beslutningen om et potentielt projekt bliver skudt igen og igen fordi beslutningstageren hos kunden venter på information fra andre eller en godkendelse? Eller har du prøvet at miste en ordre som du følte dig sikker på at du ville få? De fleste brancher har igennem de seneste år oplevet, at kunderne er længere tid om at træffe beslutning, når der skal...
Read more...

Hvad er social selling og content marketing?

Hvad er social selling og content marketing? Det er lige præcis, hvad vi har lavet en podcast om. Vi vil nemlig gerne hjælpe med at give dig inspiration og viden om, hvad social selling og content marketing er for nogle størrelser. Vi vil samtidigt gerne give dig konkrete tips og tricks til, hvordan du kan få udbytte ved regelmæssigt at arbejde med social selling...
Read more...

Når dine medarbejdere annoncerer på dine vegne uden at du er klar over det

Mange virksomheder er til stede på de sociale medier. Det kan være LinkedIn, Facebook, men også andre sociale medier som eksempelvis Instagram. Tilstedeværelsen på de sociale medier er for de fleste en selvfølge, og udøves med varierende succes. Men gælder der egentlig nogen spilleregler for virksomheder og medarbejdere, der aktivt bruger de sociale medier? Ja, det gør der – både interne spilleregler, men i høj...
Read more...

Lad være med at sælge, hvis du vil sælge!

Lad være med at sælge, hvis du vil sælge! Hvad mener vi med det? Jo, hvis du arbejder med social selling og salg via de sociale medier, er du nødt til at skrue ned for salgsbudskaberne, og skrue op for dine ekspertindlæg. Faktisk gælder den samme taktik også når det gælder den klassiske salgsmodel. Leif Carlsen fra Social Selling Company og Leon Birdi fra birdi.dk har...
Read more...

Mødebooking ved hjælp af LinkedIn og telefon

Podcast episode om mødebooking ved hjælp af LinkedIn og telefon ligger nu klar til dig. Leif Carlsen fra Social Selling Company og Leon Birdi fra birdi.dk har nemlig været i studiet igen, og denne gang taler de om, hvordan du kan booke møder ved hjælp via LinkedIn og telefon. Dermed kan du få ny inspiration og viden omkring salg og social selling direkte ind i...
Read more...

Ny podcast med Social Selling Company og Leon Birdi

Ny podcast med Social Selling Company og Leon Birdi går nu i luften! Det betyder, at du nu kan få inspiration og viden omkring salg og social selling direkte ind i dine ører. Leif Carlsen fra Social Selling Company er nemlig gået sammen med Leon Birdi fra birdi.dk, og vi vil producere en række fede podcasts, der gør det nemmere at være sælger, konsulent og...
Read more...
Blogindlæg om, at LinkedIn og social selling på ingen måde er spild af tid for den moderne sælger

Nej, kære salgschef, LinkedIn og social selling er ikke spild af tid

Jeg oplever desværre til stadighed, at nogle salgsledelser opfatter social selling som noget unødvendigt pjat fordi at det foregår på LinkedIn. For så spilder sælgeren jo sin dyrebare tid på at være på et socialt medie underforstået at det er noget, der hører fritiden til - ikke arbejdstiden, og at det ikke har noget at gøre med salg. Men det er en kæmpe misforståelse og...
Read more...
Guide til hvordan du kan komme godt igang med LinkedIn med blot 10 minutter hver dag

Kom godt i gang med LinkedIn på blot 10 minutter hver dag

Kom godt i gang med LinkedIn på blot 10 minutter hver dag - for mere behøver det faktisk ikke at tage, hvis du er fokuseret i din gøren og laden på LinkedIn. Imidlertid oplever jeg ofte i mit daglige arbejde med at hjælpe personer med at konvertere deres kontakter til ny forretning, at de fleste LinkedIn-medlemmer ikke bruger deres profil aktivt i hverdagen. De...
Read more...

Sælgere ingen adgang

Sælgere ingen adgang er en floskel, som de fleste har hørt, og som mange forbinder med kørende sælgere, der møder uopfordret op på kontoret eller i en butik. Sådanne sælgere bliver ofte opfattet som værende irriterende og pågående. Imidlertid er flosklen "sælgere ingen adgang" ikke længere kun forbeholdt kørende sælgere, men gælder nærmest alle former for sælgere, som prøver på at påvirke kunder til at...
Read more...

90 procent af CEO’s reagerer aldrig på kold canvas

90 procent af CEO's reagerer aldrig på kold canvas, altså telefonopkald fra sælgere. Tallet stammer fra en amerikanske undersøgelse foretaget af virksomheden InsideView, og dækker over amerikanske CEO's holdning til sælgere, som forsøger at komme i kontakt med dem via telefonen. Nu tænker du måske, at det er en amerikansk undersøgelse, og at den ikke gælder for danske direktører og beslutningstagere. Ikke desto mindre ser...
Read more...