Sådan undgår du at uddø som sælger
Leif Carlsen2017-05-02T09:39:47+02:00Sælgeren er en truet dyreart. Det skal forstås på den måde, at de seneste års ændringer i kundernes købsproces, er ved at gøre den bredtfavnende og generelle salgskonsulent overflødig. Forrester Research, som er en amerikansk analysevirksomhed, offentliggjorde sidste år, altså i 2015, en analyse, som viser at ikke mindre end 1 million B2B sælgere i USA mister deres job til e-commerce og webshops frem til 2020,...By Leif Carlsen
Read more...
Skab content med inspiration fra musikkens verden
Leif Carlsen2020-07-27T14:40:42+02:00Skab content med inspiration fra musikkens verden er en podcast episodeom, hvordan du med udgangspunkt i musikkens verden kan finde inspiration til at lave content af høj kvalitet og relevans. Idéen bag dette blogindlæg og podcast episode stammer fra, at jeg tilbage i april måned afholdt et social selling inspirationsforedrag for "Music Business 2020" hos Koda,...By Leif Carlsen
Read more...
Derfor er Microsofts køb af LinkedIn godt for dig
Leif Carlsen2023-04-14T23:51:01+02:00 Derfor er Microsofts køb af LinkedIn godt for dig, er mit bud på, hvorfor at det kommer til at have en positiv effekt på dig som LinkedIn-bruger. Som du måske har læst i pressen, så har den amerikanske IT-gigant Microsoft netop købt LinkedIn for ikke mindre end 26,2 milliarder dollars svarende til svimlende 173 milliarder kroner - og så endda kontant! Personligt...By Leif Carlsen
Read more...
Salgsbrevkassen med spørgsmål fra lytterne
Leif Carlsen2019-12-07T15:32:04+01:00Så er det igen blevet tid til en podcast med Leon Birdi og Leif Carlsen, som denne gang svarer på spørgsmål fra lytterne, altså en slags salgsbrevkasse. Vi kommer med vores svar til emner som hvad er gode vaner som en sælger, hvordan du kan strukturere din arbejdsuge, indvendingsbehandling, brug af social selling ved internationalisering af virksomhed, leadgenerering og meget andet. Da vi havde fået masser...By Leif Carlsen
Read more...
Vind kundernes hjerte med god service
Leif Carlsen2023-04-14T23:34:20+02:00 I en tid, hvor produkter og services minder mere og mere om hinanden (i hvert fald set med kundernes øjne), og hvor der er større fokus på pris end nogensinde før, er det blevet sværere at skille sig ud fra konkurrenterne. Det gælder derfor om at vinde kundernes hjerte på en anden måde end bare produkt og pris. Nu om dage er kvalitet nærmest blevet en...By Leif Carlsen
Read more...
Nørden som sælger
Leif Carlsen2023-04-14T23:30:45+02:00 Nørden som sælger er tanken om, hvordan du kan gøre teknikere, servicemedarbejdere, specialister og andre, der besidder en stor teknisk kompetence og viden, til en aktiv salgsressource for din virksomhed. Faktisk ligger der ofte et uudnyttet salgspotentiale i at tænke specialisten ind i den salgsorienterede dialog med eksisterende kunderne. Og da vi allerede er inde hos kunden, er der ganske enkelt ekstra omsætning og indtjening at...By Leif Carlsen
Read more...
Dopamin, neuromarketing og social selling
Leif Carlsen2023-04-14T23:23:21+02:00 Hvad har dopamin og neuromarketing med social selling og content marketing at gøre? Faktisk en hel del. Dopamin er en såkaldt neurotransmitter, og er det stof som styrer hjernens belønningscenter. Oprindeligt har dopamin fra naturens side til formål at hjælpe mennesket til at overleve ved at give følelsen af belønning. Når du bliver sulten og skal have noget at spise (for at overleve), så hjælper...By Leif Carlsen
Read more...
Jura og LinkedIn: Hvad skal du være opmærksom på?
Leif Carlsen2023-04-14T23:10:34+02:00 LINKEDIN JURA: Hvem ejer “kundekartoteket” på LinkedIn når medarbejderen siger op? Har dine tidligere medarbejdere krav på at bevare kontakten til dine kunder på LinkedIn? Kan din tidligere chef kræve at du sletter de forbindelser som du har skabt i dit gamle job? I takt med at den digitale udvikling og ikke mindst de sociale medier fylder mere og mere i den måde som man...By Leif Carlsen
Read more...
SEO oversat til dansk
Leif Carlsen2023-04-14T23:06:00+02:00 SEO oversat til dansk er en snak om, hvad SEO (Search Engine Optimization) går ud på i almindelige vendinger - i hvert fald når en ikke-SEO person som mig interviewer SEO-ekspert Henning Madsen. Grunden til, at jeg har inviteret Henning i studiet for at tale SEO, er at vi mødtes til et foredrag, hvor jeg skulle tale om social selling og Henning om SEO. I den...By Leif Carlsen
Read more...