Guide som fortæller dig hvordan du skriver det perfekte LinkedIn indlæg

Sådan skriver du det perfekte LinkedIn indlæg

Blogindlægget, som du er begyndt at læse på, er en konkret og lavpraktisk guide til, hvordan du kan skrive indlæg, der bliver set og skaber engagement i dit LinkedIn netværk fordi dine indlæg er relevante og værdifulde.

Der postes i tusindvis af indlæg på de sociale medier hver dag, og LinkedIn er ingen undtagelse.

Vi kan selvfølgelig ikke nå at læse alle indlæg, men mange af dem, der vises i min nyhedsstrøm, lægger jeg slet ikke mærke til. Det vil sige, at jeg stopper ikke op, ser ikke billedet, læser ikke teksten eller klikker ikke på linket.

Det skyldes, at alt for mange indlæg er kedelige, uengagerende, ligegyldige eller handler om salgsbudskaber. Det betyder, at mange indlæg simpelthen ikke fanger min opmærksomhed, og dermed får de selvsamme indlæg heller ikke likes eller kommentarer fra mig, hvilket ellers kunne have medvirket til at indlæggene ville blive spredt i mit netværk.

Nu er det jo ikke alle, der er tekstforfatter af profession, men ved at du gør dig umage, bliver modtagerorienteret, tænker engagement ind i dit indlæg, og samtidigt overholde nogle tommelfingerregler, er det muligt at lave gode LinkedIn indlæg, der bliver set, delt og kommenteret.

Jeg har selv lavet i hundredevis af indlæg på LinkedIn, og jeg har derfor fået en ret god fornemmelse for hvad der virker, og hvad der ikke virker. Disse erfaringer vil jeg meget gerne dele med dig således, at du kan få mere ud af dine indsatser med at skrive indlæg.

Det gælder uanset, om det er indlæg på din personlige LinkedIn profil eller på din LinkedIn virksomhedsside (også kendt som en virksomhedsprofil eller “Company Page”).

Inden jeg begynder at fortælle dig om hvordan du laver det perfekte LinkedIn indlæg, så må vi hellere får styr på hvad et indlæg er for en størrelse.

Et indlæg er typisk en opdatering på en given status i din professionelle hverdag eller en eller anden form for vidensdeling, inspiration eller mening, som du gerne vil dele med netværket på LinkedIn.

Det er som regel noget tidsaktuelt, og her og nu orienteret som eksempelvis:

  • Deling af et link til en LinkedIn artikel, hvor du giver dit perspektiv på artiklen og beder netværket om at komme med kommentarer til emnet
  • Du har taget et billede fra et seminar, hvor du bruger billedet som blikfang og supplerer med en tekst med en eller anden form for viden/læring som du tager med derfra
  • Du har brug for input til et givent emne og du så beder netværket om at komme med deres feedback
  • I søger en ny medarbejder, og du deler et link til en landingsside med jobopslaget eller du skriver en tekst, der fortæller hvad I søger og så vedhæfter du en appellerende PDF med informationer om jobbet

Karakteristika for et LinkedIn indlæg

FUNKTIONBESKRIVELSE
FormatTypisk tidsaktuelle emner
Formatet er bedst tilAt skabe synlighed med
Dialog/engagementSom regel nemt at få dialog/engagement
LevetidTypisk dage
VisningerOpnår som regel mange visninger (tusindvis)
Hvornår tæller en visning?Mobil: 300 millisekunder. Desktop: 1 sekund. Video: 3 sekunder
Maksimale antal tegnOp til 3.000 tegn inklusive mellemrum
Maksimalt antal billederOp til 9 billeder
Afspilning af videoJa med enten “native” video eller YouTube/Vimeo link
Mulighed for underteksterJa, som SRT-fil
Embedding af dokumenterJa (PDF, Word og PowerPoint)
Mulighed for afstemningerJa
Mulighed for hashtagsJa
Mulighed for taggingJa
Her finder du information om, hvad relevant og værdifuldt LinkedIn indhold er

Populært sagt gælder det om, at du skal skrive indlæg som dit netværk på LinkedIn vil elske at læse.

Du bliver modtagerorienteret når du eksempelvis:

  • deler ud af din viden med henblik på at ville inspirere mig.
  • hjælper mig med en løsning på et problem.
  • udfordrer mig på en god måde og hjælper mig til at blive bedre til et eller andet.
  • stiller mig spørgsmål eller beder mig om input til et bestemt emne.

Så du skal forsøge på at tænke mig og mine professionelle problemer, udfordringer og muligheder ind i dit indlæg, da det vil øge min interesse for at læse dit indlæg.

Derigennem kan der opstå relevans og værdi, og når du har gjort det et tilstrækkeligt stort antal gange, vil du også få opbygget tillid til din person og din faglighed.

Hvis du har en kommerciel intention bag det at skrive indlæg på LinkedIn, så bør du have i baghovedet er, at folk som udgangspunkt ikke er på LinkedIn (eller for den sags skyld andre sociale medier) for at blive solgt til. De er der for at være sociale. På LinkedIn er folk sociale i forhold til deres professionelle netværk.

Jeg vil derfor anbefale dig, at du ikke begynder at lave et indlæg med sælgende budskaber, fortæller om jeres nye X-5000 super produkt eller deler et download link til jeres flotte PDF-farvekatalog.

Det vil som regel blive opfattet negativt af dit netværk, og i værste fald ender du bare med at blive kendt som “Sælger Helge” på LinkedIn.

Hold dig i stedet til at lave indlæg med eksempelvis inspiration og vidensdeling, da det i høj grad passer til nogle af de væsentligst årsager til, hvorfor at folk er på LinkedIn.

Du er nødt til at tænkte overskriften på dit budskab ekstra godt igennem, altså den første linie i dit indlæg. Udover at du kan forstærke dit budskab med et godt billede, en video eller andet visuelt, så vil overskriften i høj grad være det, som afgør om dit indlæg når bredt ud eller bare drukner i mængden.

En god og enkel model at bruge i udarbejdelsen af en overskrift handler om at bygge overskriften op i tre dele: En start, en midte (handling) og en slutning. Overskrifter, der er skabt på basis af denne model, kunne eksempelvis være:

  • Sådan får du en god start på dit nye job med LinkedIn
  • 10 typiske social selling spørgsmål og svar
  • Hvad skal en anbefaling på LinkedIn indeholde?
  • 4 tips til øget synlighed på LinkedIn

Så tænk meget gerne i, hvad det er at du vil opnå hos modtageren:

  • Ønsker du at inspirere og begejstre?
  • Vil du starte en debat?
  • Vil du provokere lidt og skubbe til nogle holdninger?
  • Har du brug for at få input fra dit netværk til en given problemstilling?
  • Vil du skabe nysgerrighed?
  • Skal det være en humoristiske vinkel, der får skabt opmærksomhed omkring indlægget?

Uanset om det er det ene eller det andet, så tænk overskriften godt igennem, og lav eventuelt udkast til flere forskellige overskrifter.

Tal eventuelt med en kollega og hør hans eller hendes mening om de forskellige forslag til overskrift. Så ender du med at få den helt rigtige overskrift på det.

Dit budskab skal fange modtageren

Dernæst skal du sørge for at skrive resten af teksten på en måde, der fanger modtageren. Det vil sige, at det skal være interessant og relevant for din målgruppe. Derudover må det også godt have en kant, og kan du skrive det på en humoristisk måde, så gør det.

Hvis du henviser til personer eller firmaer i din tekst, kan du ”tagge” dem i teksten, så de får en notifikation om det.

Husk også at få checket din tekst for stavefejl, inden du poster.

Indsæt links for at få trafik på dit website

Du kan bruge links i indlæg til at få læserne gjort nysgerrige på noget, der er på dit website eller din blog. Det kan også være et andet eksternt website som eksempelvis en artikel på en avis eller en analyse, der understøtter dit budskab. Indsæt derfor gerne et link i din tekst, så dine læsere kan få mere information ved at følge linket.

Husk at tilføje hashtags

Brug også gerne hashtags i dine indlæg og artikler på LinkedIn

Det er en rigtig god idé at tilføje de såkaldte hashtags til sidst i din tekst.

Hashtags, som du også kan kalde for en slags søgeord eller emneord, kan hjælpe med at drive mere trafik til dit indlæg fordi at andre på LinkedIn følger eller kan søge på bestemte hashtags.

Jeg vil anbefale at du maksimalt bruger tre hashtags og at du udvælger hashtags som er branchespecifikke eller nøgleord som relaterer sig til din tekst. Når jeg eksempelvis skriver om social selling og LinkedIn kunne mine tre hashtags være #linkedin #socialselling #købsproces.

Husk at bruge havelågetegnet “#” foran selve hashtagordet som altid skrives med små bogstaver. Eksempler: #inspiration #guide #salgsproces #forandringsledelse

Jeg vil også anbefale at du ikke laver hashtag med dit virksomhedsnavn eller produktnavne da det virker sælgende. Brug i stedet de tre hashtags på at ramme nogle emneord, som så mange som muligt vil interessere sig for.

Hashtag
Følgere
Kategori
#2fa
343
Teknologi
#aalborg
175
Geografi
#aarhus
363
Geografi
#abonnement
127
Salg/markedsføring
#affald
49
Miljø/bæredygtighed
#ai
625.771
Teknologi
#aktier
1.040
Finans/økonomi
#algoritme
1.696
Teknologi
#apv
91
HR og job
#arbejdsglæde
349
HR og job
#arbejdsmarked
36
HR og job
#arbejdsmiljø
604
HR og job
#arbejdstid
333
HR og job
#arkitektur
8.705
Byggeri/arkitektur
#autisme
8.167
Sundhed
#automatisering
354
Diverse
#beskatning
631
Finans/økonomi
#beskæftigelse
84
HR og job
#bestyrelse
465
Ledelse
#bilbranchen
46
Transport
#biler
1.883
Transport
#branding
17.830.667
Salg/markedsføring
#byggebranchen
152
Byggeri/arkitektur
#byggeri
6.640
Byggeri/arkitektur
#byplanlægning
946
Byggeri/arkitektur
#byrum
10
Byggeri/arkitektur
#byudvikling
114
Byggeri/arkitektur
#bæredygtig
162
Miljø/bæredygtighed
#bæredygtighed
1.068
Ledelse
#bæredygtigledelse
124
Ledelse
#bæredygtigtarbejdsliv
75
Ledelse
#cirkulærøkonomi
326
Miljø/bæredygtighed
#co2
5.056
Miljø/bæredygtighed
#community
135.608
Diverse
#content
62.389
Salg/markedsføring
#contentcreation
8.210
Salg/markedsføring
#contentmarketing
656.707
Salg/markedsføring
#copenhagen
1.492
Geografi
#covid19dk
182
Sundhed
#csr
21.729
Ledelse
#danmark
178
Geografi
#dansk
39
Teknologi
#danskbyggeri
38
Byggeri/arkitektur
#danskdesign
58
Design
#danskelinkedintips
310
Sociale medier
#danskerhverv
97
Erhverv/handel
#danskindustri
62
Erhverv/handel
#databeskyttelse
26
Teknologi
#debat
115
Diverse
#deleøkonomi
78
Miljø/bæredygtighed
#denmark
5.038
Geografi
#detailhandel
14.380
Erhverv/handel
#detvarsålidt
1.915
Diverse
#detviersammenom
128
Diverse
#digital
335.742
Diverse
#digitalisering
11.493
Ledelse
#digitalmarkedsføring
9.380
Salg/markedsføring
#dkbiz
536
Erhverv/handel
#dkbyg
108
Byggeri/arkitektur
#dkcivil
31
Diverse
#dkenergi
143
Energi
#dkfinans
50
Finans/økonomi
#dkfood
114
Erhverv/handel
#dkgreen
903
Miljø/bæredygtighed
#dkjob
253
HR og job
#dkledelse
88
Ledelse
#dklifescience
55
Life Science
#dkpol
1.635
Politik
#dksocial
157
Diverse
#dkstartup
40
Iværksætteri
#dktech
63
Teknologi
#dkturisme
281
Erhverv/handel
#droner
23
Teknologi
#edtech
86.112
Uddannelse/forskning
#effektiv
48
Diverse
#effektivisering
41
Diverse
#effektivitet
70
Diverse
#egenkapital
131
Finans/økonomi
#ehandel
4.809
Erhverv/handel
#ekspert
30
Diverse
#eksport
162
Erhverv/handel
#elbil
184
Transport
#elbiler
54
Transport
#elevplads
25
HR og job
#energi
27.842
Diverse
#entreprenør
88
Erhverv/handel
#erhverv
70
Erhverv/handel
#erhvervsuddannelse
38
Uddannelse/forskning
#esg
54.849
Ledelse
#facilitering
108
Diverse
#faglighed
14
Diverse
#finansiering
60
Finans/økonomi
#forandring
44
Diverse
#forandringsledelse
231
Ledelse
#forbrugeradfærd
777
Salg/markedsføring
#forebyggelse
158
Sundhed
#foredrag
168
Diverse
#foredragsholder
40
Diverse
#forretning
3.186
Erhverv/handel
#forretningsindsigt
427
Ledelse
#forretningsudvikling
176
Ledelse
#forskning
10.177
Uddannelse/forskning
#freelance
68.079
HR og job
#freelancedesigner
3.328
HR og job
#fremtidensarbejdsmarked
39
Uddannelse/forskning
#frivillig
85
Diverse
#frivillighed
110
Diverse
#fællesskab
89
Diverse
#fødevarer
47
Landbrug/fødevarer
#følelsesmæssigintelligens
4.003
Ledelse
#gdpr
33.126
Teknologi
#genanvendelse
70
Miljø/bæredygtighed
#genbrug
89
Miljø/bæredygtighed
#globalhandel
397
Finans/økonomi
#globalisering
698
Erhverv/handel
#godstil
7
Diverse
#grafik
474
Grafik
#grafiker
112
Grafik
#grafiskdesign
7.851
Salg/markedsføring
#grønland
41
Geografi
#grønnetage
6
Miljø/bæredygtighed
#grønomstilling
438
Miljø/bæredygtighed
#handel
16.477
Erhverv/handel
#hashtag
1.478
Sociale medier
#hygge
298
Diverse
#illustration
78.454
Grafik
#indeklima
160
Miljø/bæredygtighed
#informationssikkerhed
618
Teknologi
#inkasso
102
Erhverv/handel
#inspiration
1.151.283
Diverse
#interim
8.314
HR og job
#internationalisering
96
Erhverv/handel
#internkommunikation
106
Ledelse
#itsikkerhed
88
Teknologi
#iværksætter
272
Iværksætteri
#iværksætteri
443
Iværksætteri
#jobcenter
224
HR og job
#jobdk
488
HR og job
#jobmulighed
76
HR og job
#jobopslag
21.981
HR og job
#jobsøgende
370
HR og job
#jobsøgning
1.312
HR og job
#jobsøgningsglæde
356
HR og job
#jobåbning
54
HR og job
#journalistik
1.738
Medier
#kandidatportalen
55
HR og job
#kapital
69
Finans/økonomi
#karriere
8.196
HR og job
#karriererådgivning
73
HR og job
#klima
814
Miljø/bæredygtighed
#klimasikring
23
Miljø/bæredygtighed
#klimatilpasning
120
Miljø/bæredygtighed
#kommune
99
Stat og kommune
#kommuner
83
Stat og kommune
#kommunikation
13.138
PR/kommunikation
#kompetencer
47
Uddannelse/forskning
#konsulent
80
Rådgivning
#konsulenter
3.272
Rådgivning
#konverteringsoptimering
90
Sociale medier
#korrektur
22
Diverse
#kunderejse
20
Salg/markedsføring
#kunderejsen
13
Salg/markedsføring
#kundetyper
13
Salg/markedsføring
#kunstigintelligens
8.752
Teknologi
#kvalitet
188
Diverse
#københavn
92
Geografi
#købscenter
3
Salg/markedsføring
#købsproces
7
Salg/markedsføring
#ladmighjælpedig
728
Diverse
#landbrug
88
Landbrug/fødevarer
#leadgenerering
25
Salg/markedsføring
#leasing
7.334
Finans/økonomi
#ledelse
26.226
Ledelse
#ledelsesrådgivning
9.360
Rådgivning
#lederskab
85
Ledelse
#ledig
140
HR og job
#ledigestillinger
1.362
HR og job
#ledigstilling
2.444
HR og job
#ledigtjob
30
HR og job
#lillevirksomhed
633
Erhverv/handel
#linkedin
1.439.469
Sociale medier
#linkedingrupper
62
Sociale medier
#linkedinprofil
50
Sociale medier
#linkedintip
1.201
Sociale medier
#linkedintips
24.732
Sociale medier
#livslanglæring
62
Uddannelse/forskning
#lovgivning
1.849
Diverse
#læring
151
Uddannelse/forskning
#madspild
87
Miljø/bæredygtighed
#mantra
529
Diverse
#marine
39.838
Salg/Diverse
#markedsføring
5.435
Salg/markedsføring
#marketingbudget
113
Salg/markedsføring
#medarbejderudvikling
20
HR og job
#medicinskudstyr
18
Sundhed
#miljø
179
Miljø/bæredygtighed
#modcorona
86
Diverse
#motivation
15.621.886
Diverse
#natur
365
Miljø/bæredygtighed
#netværk
541
Erhverv/handel
#netværkskvalitet
2
Diverse
#nyeudfordringer
137
HR og job
#nyhedsbrev
104
Salg/markedsføring
#nyhedsbreve
124
Salg/markedsføring
#nykollega
35
HR og job
#nytjob
1.870
HR og job
#odense
180
Geografi
#onlinehandel
2.814
Erhverv/handel
#optimering
38
Ledelse
#organisationsudvikling
57
Ledelse
#outplacement
5.997
HR og job
#oversættelse
23
Diverse
#pension
3.343
Diverse
#personale
310
HR og job
#personligbranding
119
Diverse
#podcast
70.805
Salg/markedsføring
#politik
534
Politik
#powerjobsøgerne
1.076
HR og job
#praktik
221
HR og job
#praktikplads
22
HR og job
#projektledelse
379
Ledelse
#psykologisktryghed
172
Ledelse
#reklame
42
Salg/markedsføring
#rekruttering
2.379
HR og job
#relation
479
Diverse
#relationer
123
Diverse
#relationsudvikling
8
Diverse
#rengøring
58
Diverse
#reputationmanagement
7.240
PR/kommunikation
#robot
17.611
Teknologi
#robotter
475
Teknologi
#salg
7.828
Salg/markedsføring
#salgstekst
469
Salg/markedsføring
#salgstræning
39
Salg/markedsføring
#samarbejde
3.272
Ledelse
#samfundssind
27
Diverse
#samskabelse
103
Ledelse
#selvstændig
142
Erhverv/handel
#selvudvikling
27
Diverse
#seo
146.516
Salg/markedsføring
#skolechat
156
Uddannelse/forskning
#skov
57
Miljø/bæredygtighed
#smdk
34
Sociale medier
#smv
232
Erhverv/handel
#socialemedier
3.581
Sociale medier
#socialfriday
56
Begivenheder
#socialselling
42.466
Sociale medier
#socialtansvar
383
Ledelse
#socialtentreprenørskab
662
Iværksætteri
#sparring
74
Rådgivning
#statistik
159
Diverse
#strategi
56.854
Ledelse
#strategisknetworking
17
Diverse
#sundhed
955
Sundhed
#sundpol
526
Sundhed
#taktik
21
Ledelse
#teknologi
39.468
Teknologi
#tekstforfatning
720
Salg/markedsføring
#tekstforfatter
140
Salg/markedsføring
#tips
17.975
Diverse
#tipsogtricks
22
Diverse
#troværdighed
5
Diverse
#turisme
130
Turisme
#turnaround
2.251
Ledelse
#udbud
95
Erhverv/handel
#uddannelse
936
Uddannelse/forskning
#udvikling
299
Ledelse
#undervisning
4.494
Uddannelse/forskning
#valuta
1.458
Finans/økonomi
#vejledning
49
Diverse
#verdensmål
308
Miljø/bæredygtighed
#verdensmålene
76
Miljø/bæredygtighed
#viansætter
1.644
HR og job
#vidensdeling
77
Diverse
#video
63.233
Salg/markedsføring
#virksomhedsopstart
1.975
Iværksætteri
#virksomhedsside
6
Sociale medier
#visitdenmark
72
Turisme
#vækst
72
Finans/økonomi
#økologi
76
Miljø/bæredygtighed
#økonomi
4.360
Finans/økonomi

Brug ”white spacing” i dine tekster

Sørg for at bruge white spacing i dine tekster på LinkedIn for at øge læsbarheden

Jeg vil også anbefale at du bruger det som hedder “white spacing” i dine tekster.

I bund og grund går det i al sin enkelthed ud på at bryde følgeteksten gennem brugen af hyppige dobbelt linjeskift, hvilket giver ekstra luft mellem linjerne.

Den flittige brug af ekstra linjeskift gør for øvrigt også, at dine læsere forstår op til 20 procent mere af det, du fortæller. Det har forskere på Wichita State University påvist i forbindelse med et studie.

Så bryd dit budskab op i korte og mere telegramagtige sætninger i stedet for at skrive en lang tekst ud i en køre. Det gør at øjet nemmere fanger teksten, og det øger læsbarheden og forståelsen af dit budskab.

Når du vil i gang med at skrive et indlæg, skal du bare klikke i midten af feltet, hvor der står “Start et indlæg” som du finder i toppen af din LinkedIn nyhedsstrøm.

Sådan starter du et indlæg på LinkedIn

Du har som nævnt 3.000 bogstaver og tegn at gøre godt med, og du kan vedhæfte både billeder, video, dokumenter eller links til eksempelvis en landing page på dit website eller et blogindlæg på et nyhedssite.

Du skal være opmærksom på, at hvis du vil have et billede med eller for den sags skyld flere billeder, skal du vedhæfte det, før du begynder at kopiere et weblink over i tekstfeltet. Ellers vil det være billedet i weblinket, der bliver fremhævet.

Tænk over hvornår du poster dit indlæg

Blogindlæg og guide om, hvornår det er bedste at poste på LinkedIn

Når du er færdig med at skrive dit indlæg og har testet det af i din LinkedIn sandkasse, skal du tænke over, hvornår på ugen og dagen, at du vil publicere indlægget.

Helt generelt er det min erfaring, at det er bedst at poste om fra morgenstunden af på tirsdage, onsdage eller torsdage, men der findes selvfølgelig også andre tidspunkter på ugen, hvor du kan publicere indhold.

Du kan læse mere om dette emne i guiden “Hvornår er det bedste tidspunkt at poste på LinkedIn?”, som min kollega Leif Carlsen har skrevet.

Vi anbefaler at du altid bruger billeder, video eller dokumenter som visuel stopeffekt i dine indlæg for at få din målgruppe til at stoppe op ved lige netop dit indlæg.

Facebook lavede på et tidspunkt en undersøgelse, der viser at den moderne social media bruger hver dag scroller hvad der svarer til cirka 90 meter på de sociale medier eller det samme som højden på frihedsgudinden.

Det gælder derfor om at fange dit netværks opmærksomhed, når de scroller løs. For hvert indlæg får kun få millisekunders opmærksomhed. Her er billeder og video bare den mest effektive måde at få folk til at stoppe op, og bruge lidt længere tid på dit opslag fremfor rene tekstopslag, der hurtigt bliver scrollet forbi og overset.

Visualisering af resultat fra afstemning om, hvordan du bedst kan fange dit LinkedIn netværks opmærksomhed gennem opslag

Du kan bruge mange forskellige former for billeder, og de må gerne være med mennesker, med markante farver, store bogstaver og tal. Det kan også en gang imellem være med meget små bogstaver og tal eller lidt mørkt og sløret, så du kan få dine læsere til at klikke på billedet for at se hvad der står eller hvem der er på.

Derfor er det en god idé, hvis du får din egen LinkedIn sandkasse

Du kan med fordel oprette en såkaldt LinkedIn sandkasse, som egentlig bare er en lukket gruppe, hvor du kan “lege” og eksperimentere, og poste indlæg uden at dit netværk eller andre på LinkedIn kan se med.

På den måde kan du se, hvordan indlæggene tager sig ud indholdsmæssigt og visuelt i nyhedsstrømmen, og få eventuelt også feedback fra kollegerne eller andre du inviterer til at være med i sandkassen.

Når du så har fået rettet eventuelle stavefejl, så skærpet overskriften og måske også “tunet” på teksten, kan du kopiere den færdige tekst fra sandkassen, og publicere den på din personlig profil eller en virksomhedsside.

Konklusion i.f.m. dette blogindlæg

Idéen med at eksperimentere handler om, at du på den måde kan finde frem til, hvilke formater, der passer til de budskaber, som du ønsker at kommunikere til dit netværk på LinkedIn.

I nogle sammenhænge er det bedst “bare” at kommunikere et billede eller stykke grafik sammen med din tekst. I andre sammenhænge kan det være, at du skal uploade flere billeder for at lave en visuel historiefortælling ud af dit indlæg. Endelig kan det også være, at du skal forsøge dig med video eller lave en PDF-guide.

Kun ved at eksperimentere lidt, kan du finde ud af, hvad der virker bedst i forhold til dine budskaber og dit netværk.

Heldigvis er der masser af muligheder, og ved at bruge din fantasi lidt, kan der skabes nærmest et utal af kombinationer, hvilket også vil gøre, at det bliver lidt mere varieret og spændende for dit netværk at følge dine indlæg.

Så held og lykke med få eksperimenteret med de forskellige formater, og selvfølgelig også med at få skrevet masser af gode, relevante og værdifulde indlæg på LinkedIn 😊

De venligste hilsner

Eva Sachse signatur i.f.m. blogindlæg

Comments (2)

  • Michael Bülow Reply

    Interesant læsning, jeg har fornyeligt lavet et oplæg, men hsr ikke selv kunne finde det, og der er KUN 3 liks på nuværende, jecg har genopslået det 5 gane min, men ser ikke ud til at have haft nogen effekt.
    Det er et oplæg i mit navn, vil nu prøve på firna navnet

    13. januar 2024 at 14:09
    • Eva Sachse Reply

      Hej Michael.

      Mange tak for dit spørgsmål.

      Dit indlæg får meget lidt engagement fordi det er et salgsopslag og folk er ikke på LinkedIn for at blive solgt. Derfor scroller de bare forbi dit indlæg.

      Det med at genopslå et indlæg virker ikke på LinkedIn, eller i hvert fald i begrænset omfang, så du skal aldrig genopslå et indlæg. Det er bedre at du poster et fra bunden af – typisk en gang om ugen eller et par gange om måneden.

      Hvis du vil læse mere om funktionen “Slå op igen” så er du velkommen til at læse min seneste artikel på LinkedIn: https://www.linkedin.com/posts/evasachse_danskelinkedintips-engagement-inspiration-activity-7153285539259916288-b-CC?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

      Fremadrettet bør du lave indlæg, der inspirerer dit netværk og brug gerne skabelonen i dette indlæg til at bygge dit indlæg op😊

      Jeg håber det giver mening og svarede på dit spørgsmål.

      De venligste hilsner

      Eva

      18. januar 2024 at 12:29

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *