Start en uforpligtende dialog med os: Ring 41 900 800 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
9. oktober 2016
09 okt 2016

Dine LinkedIn artikler kan blive guld værd

Dine LinkedIn artikler (tidligere kendt under som LinkedIn Pulse artikler) kan blive guld værd. Det kan de, fordi de kan være medvirkende til at kunderne får øje på dig og din ekspertise, og forhåbentlig dermed kommer til dig, når de har brug for lige netop denne form for ekspertise.

Blogindlæg om, hvad LinkedIn artikler er for en størrelseDet er det jeg og min kollega Leif Carlsen oplever på ugentlig basis. Vi bruger blogindlæg til at udstille vores ekspertise, udvide vores netværk og påvirke det over tid. Jeg har skrevet nedenstående blogindlæg på basis af vores egne erfaringer. Det fortæller hvordan du får mest muligt ud af de artikler, som du publicerer på LinkedIn.

Formålet med at skrive artikler og publicere dem på LinkedIn er at udstille din ekspertise overfor omverdenen.

Hvis dit netværk synes godt om det, du skriver, kan det være at de giver dit blogindlæg et ”like”, at de skriver en kommentar, eller at de deler dit indlæg med deres netværk.
 

Det er altid god karma at kvittere med et “like”

Blogindlæg om, at dine LinkedIn artikler kan blive guld værdDet er altid god karma at kvittere med et klik på ”like” knappen og skrive en kommentar, når der er nogen, der enten kommenterer eller deler dit blogindlæg. Det gør at de føler sig set og anerkendt af dig, og det øger samtidigt også chancen for at de vil kommentere eller dele andre af de LinkedIn artikler du poster fremover.

Denne form for aktivitet på LinkedIn vil samtidigt hjælpe med at øge dit personlige Social Selling Index, som er et udtryk for, hvor aktiv du er på LinkedIn. Du kan læse mere om Social Selling Index i vores blogindlæg om emnet ved at klikke på linket her.
 

Sådan udvider du dit netværk på baggrund af dit blogindlæg

Mange af dem, der i første omgang giver et ”like”, en kommentar eller deler dit blogindlæg, er sandsynligvis folk, du allerede har i dit netværk. Når dem du har i dit netværk, giver et ”like”, en kommentar eller deler dit blogindlæg, kommer det altid ud til deres netværk. Når det sker, er der stor sandsynlighed for, at folk du ikke har i dit netværk, læser dit blogindlæg. Hvis de synes om det, giver de det måske også et ”like”, en kommentar eller en deling af blogindlægget i deres eget netværk.


Det giver dig muligheden for at udvide dit netværk. Personen, du ikke har i dit netværk, og som har givet et ”like” til dit blogindlæg, kan godt lide det du skriver. Måske vil de kunne lide mere af det du skriver, så derfor skal du sørge for at invitere dem ind i dit netværk, så du kan påvirke dem direkte.
 

Husk den personlige tekst når du inviterer folk ind i dit netværk

Husk altid at skrive en personlig tekst når du invitere folk ind i dit netværk. At folk har ”liket”, kommenteret eller delt et af dine blogindlæg er den perfekte årsag til at du vil invitere folk ind. Du kan for eksempel skrive:

”Kære Ulla,

Jeg kan se at du har givet mit blogindlæg om ”ENME” et like. Mange tak for det.

Måske kan vi på et tidspunkt have gavn af hinandens netværk, hvorfor jeg håber du vil tage imod min invitation til at connecte her på LinkedIn.

De venligste hilsner

Eva”
 

Brug dine blogindlæg til at påvirke dit netværk over tid

Alle de LinkedIn artikler du skriver, ligger på din LinkedIn profil så folk, der checker din profil kan se og læse dem. Det er den reaktive måde dine blogindlæg bliver brugt på. Du kan også selv gøre noget og bruge dem proaktivt.

Blogindlæg om, hvordan du kan skabe salg via dit LinkedIn netværkEt eksempel: Du har været til møde med en kunde og I kommer ind på noget, som du har skrevet et blogindlæg om. Når du så kommer hjem, kan du – udover at sige tak for et godt møde – sende et link eller dele blogindlægget med din kunde. Herved udstiller du din ekspertrolle og du får bygget lidt mere “likability” ind i din relation til kunden.

Du kan også bruge dette som en måde at “skubbe” lidt til en kunde, der er i gang med at overveje dig som leverandør. På den måde kan du på en forholdsvis diskret måde holde kontakten vedlige ved at dele relevante blogindlæg med den nye potentielle kunde.

Husk at du også kan dele dine kollegers, og for den sags skyld, alle andres LinkedIn artikler med dine kontakter.

Blogindlæg er en alletiders måde til både at udstille din ekspertviden og samtidig også udvide og påvirke dit netværk. Derudover kan de blive guld værd for din forretning, hvis du bruger dem aktivt og på den rigtige måde. Du kan få nye kunder til at komme til dig og eksisterende kunder til at købe igen eller referere andre til dig.

Men det hele starter med at skrive LinkedIn artikler om det du er ekspert indenfor.

God skrivelyst :-)

De venligste hilsner

Eva Sachse
 

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,
1 Besvar

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] at lave kvalitetsindhold, der kan deles på de sociale medier. Du kan skrive opdateringer og Pulse blogs, lave videoer og podcasts, kundecases og guides. Ved at skabe inspirerende kvalitetsindhold kan du […]

Efterlad en Kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

© Copyright 2013-2019 Social Selling Company