Sådan sælger I på LinkedIn ved hjælp af social selling

69 procent af virksomheder, som ikke foretager digitale indkøb, researcher online før offline køb i følge en undersøgelse fra DI Handel. Det er derfor afgørende, at I som virksomhed og jeres sælgere er synlige på digitale platforme som Google, LinkedIn m.fl. Det betyder også at I er nødt til at ændre og opdatere jeres salgs- og markedsføringsprocesser til at matche kundernes digitale købsrejse.

For at give jer indsigt og viden om social selling metodikken, tilbyder vi et skræddersyet foredrag, der har til formål at give jeres sælgere og andre medarbejdere med kundevendte roller konkret inspiration til, hvordan de kan bruge metodikken på deres respektive LinkedIn profiler.

Visualisering af den udvidede salgstragt med en kombination af pull og push social selling

Foredraget giver indsigt, viden og inspiration på både overordnet plan, men også i forhold til, hvordan I operationelt kan indarbejde det i de daglige salgs- og markedsføringsindsatser i jeres virksomhed.

Formålet med dette er i den sidste ende, at hjælpe jer med at komme tættere på kunderne, og øge deres tillid og loyalitet til jeres virksomhed, produkter og services gennem brugen af en kombination af klassisk salg og social selling metodikken på LinkedIn.

Eksempler på firmaer vi har holdt foredraget for

Eksempler på firmaer vi har holdt social selling foredraget for

Indhold i foredraget

  • Hvad er social selling?
  • Hvorfor overhovedet arbejde med social selling?
  • Hvad er koblingen mellem klassisk salg og social selling?
  • Kundernes købsproces er under stor forandring: Hvilken betydning har det for din forretning?
  • Hvordan kan vi bruge de sociale medier til at få dig til at være “top of mind” hos kunderne?
  • Hvordan fungerer social selling i praksis?
  • Hvordan kan du anvende LinkedIn og andre sociale medier til at markedsføre din virksomhed, produkter og services?
  • Sådan kan I udstille jeres ekspertise og viden via LinkedIn eller andre sociale medier
  • Sådan kan I anvende virksomhedens og jeres personlige netværk til effektivt at sprede jeres budskaber
  • Lad være med at sælge, hvis du vil sælge via social selling
  • Sådan får du kunderne til at komme til dig

Udbytte ved foredraget

  • I får inspiration og viden om, hvordan LinkedIn og social selling kan bruges til salg, relationsudvikling, markedsføring m.m.
  • I får inspiration og idéer til, hvordan I kan øge påvirkning i den indledende del af købsprocessen
  • I får inspiration og idéer til, hvordan I kan opnå øget synlighed i markedet og kan nå ud til nye målgrupper
  • I får inspiration og idéer til, hvordan I kan synliggøre jeres ekspertise overfor kunderne
  • I får ny energi og fremdrift ind i jeres salgs- og markedsføringsproces

Pris

Her finder du prisen på vores online inspirationsforedrag med social selling og LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling Company

Prisen for et live online videoforedrag er kr. 9.500 eksklusive moms.

Prisen inkluderer forberedelse og efterfølgende adgang til PDF-udgave af slides.

Endvidere får alle deltagere 30 dages gratis adgang til LinkedIn PRO Community (værdi kr. 299 eksklusive moms pr. deltager).

Her finder du prisen på vores fysiske inspirationsforedrag med social selling og LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling Company

Prisen for et fysisk foredrag er kr. 12.500 eksklusive moms og transportomkostninger.

Prisen inkluderer forberedelse og efterfølgende adgang til PDF-udgave af slides.

Endvidere får alle deltagere 30 dages gratis adgang til LinkedIn PRO Community (værdi kr. 299 eksklusive moms pr. deltager).

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

LinkedIn foredraget henvender sig primært til salgs- og marketingorganisationer som arbejder med B2B-relationssalg og længerevarende salgscyklusser.

Det kan eksempelvis være sælgere, key account managers, salgschefer og salgsdirektører samt social media managers og marketingmedarbejdere, som ønsker at bruge LinkedIn som et professionelt salgs- og markedsføringsværktøj.

Andre medarbejdergrupper kan med fordel også deltage i foredraget med det formål at give medarbejderne inspiration til, hvordan de gennem like og deling i deres personlige netværk kan hjælpe virksomheden med at nå bredere ud med de markedsføringsmæssige budskaber.

Et foredrag har en typisk varighed på 45-90 minutter inklusive tid til spørgsmål/dialog.

Vi aftaler selvfølgelig den præcise varighed forud for afholdelsen af foredraget.

Ja, selvfølgelig kan I det.

Inden gennemførelsen af foredraget, tager vi en snak over telefonen eller sætter et videomøde op for blandt andet at forventningsafstemme, og få input fra jer i forhold til emner, som I ønsker skal indgå i foredraget.

Uanset om du ønsker at vi skal afholde et foredrag, en workshop eller et kursusforløb for jeres virksomhed, så kommer vi ud og underviser over alt i Danmark. Normalvis gør vi det på jeres adresse med mindre andet aftales.

Vi kommer såmænd også gerne til udlandet, og har allerede undervist i lande som Sverige, Norge, England, Tyskland, Spanien og Tjekkiet.

Så uanset om du har behov for at afholde et foredrag på Falster eller gennemføre en workshop i Vestjylland og dagen efter i Østjylland, så er afstand ikke nogen udfordring, og vi dukker således gerne op på jeres adresse et sted her i landet eller udlandet.

Foredraget kan også afholdes som online videoforedrag (se FAQ-spørgsmålet “Kan foredraget afholdes online?” for mere information).

Ja, foredraget kan sagtens afholdes som online foredrag, hvor deltagerne kan se med via video – enten fra kontoret eller den enkelte medarbejders hjemmekontor.

Det foregår som udgangspunkt via Zoom, som er den videoplatform vi bruger. Vi har valgt Zoom fordi at denne platform efter vores mening tilbyder høj streamingkvalitet af både video og lyd samtidigt med at den er nem at bruge for deltagerne.

Hvis foredraget afholdes online kan der som standard være op til 100 deltagere med på en gang.

I det omfang at I ønsker at der anvendes en anden videoplatform, er det selvfølgelig ikke noget problem – bare at vi ved det på forhånd.

Hvis der bruges Zoom, kan vi tilbyde at optage online fordraget således, at I kan få adgang til en reply video til intern brug.

Vi finder selvfølgelig frem til et tidspunkt, der passer ind i jeres planlægning uanset om foredraget skal afholdes morgen, eftermiddag eller aften.

Ja, der kan stilles spørgsmål under foredraget. Faktisk vil der være rig mulighed for at stille spørgsmål undervejs uanset om der er tale om et fysisk foredrag eller online videoforedrag.

Hvis der er tale om et online videoforedrag, kan der stilles spørgsmål via chatfunktionen, lige som vi kan åbne op for de enkelte deltageres webcam og mikrofon, hvis der er nogen af dem, der ønsker at stille spørgsmål på den måde.

Der er som sådan ingen begrænsning på deltagerantal, hvis der er tale om et fysisk foredrag.

Hvis foredraget afholdes online kan der være op til 100 deltagere.

Vi afholder normalvis social selling inspirationsforedraget på dansk og anvender dansksprogede slides, men vi holder også meget gerne foredraget på engelsk med tilhørende engelsksprogede slides efter nærmere aftale.

Hvis der er tale om et fysisk foredrag, skal foredragslokalet være udstyret med en lysstærk LCD-projektor eller passende storskærm, som skal kunne tilgås via et fysisk VGA- eller HDMI-kabel. Klik her for flere detaljer om tekniske krav og forudsætninger.

Foredragsholderen

Her finder du information om LinkedIn ekspert Leif CarlsenLeif Carlsen er social selling og LinkedIn ekspert, som hjælper virksomheder og individer med at bruge LinkedIn kommercielt set. Han er en passioneret foredragsholder og dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om facilitering af kurser, workshops eller en-til-en sparring. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med særlig fokus på social selling og LinkedIn. Desuden er han medstifter af Danmarks første dedikerede LinkedIn Community.

Vil du vide mere om LinkedIn foredraget?

Vil du vide mere om LinkedIn foredraget, så ring gerne til Leif på telefon 41 900 800 eller send ham en mail på lc@socialsellingcompany.dk.

Ud fra denne dialog udarbejder vi et konkret forslag til et skræddersyet foredrag. Hvis der er behov for tilretninger, aftales dette i forbindelse med at vi kontakter dig og følger op. Når alt er tilrettet og vi er blevet enige om løsningen, aftales næste skridt, herunder fastlæggelse af dato, sted m.m.