Her finder du information om hvad der kendetegner et godt og professionelt LinkedIn profilfoto

Hvad kendetegner et godt LinkedIn profilfoto?

LINKEDIN PROFILFOTO: Der er helt sikkert mange meninger om, hvad der kendetegner et godt LinkedIn profilfoto. Ikke desto mindre vover vi at komme med vores bud på, hvad der kendetegner det professionelle profilfoto.

Nøgleordet i denne sammenhæng er professionel. For LinkedIn er verdens største erhvervsorienterede professionelle sociale medie, og derfor handler det netop om at være professionel – også i den visuelle fremtoning.

Vi har lavet vores forslag ud fra en blanding af sparring med hundredevis af personer i forhold til opdatering af deres LinkedIn profiler og således også deres profilfotos, og hvad vi dermed opfatter som “best practice” når det gælder et professionelt LinkedIn profilfoto.

Endelig har LinkedIn også en mening om, at det er en god idé at have et profilfoto på din profil for at din profilstyrke har såkaldt stjerneniveau.

Så hvis du tænker at dit profilfoto trænger til en opdatering, så læs eller lyt med i denne guide, og få inspiration til, hvordan et nyt profilfoto med fordel kan tage sig ud.

Hør blogindlægget som podcast

Det allerførste folk kigger på når de besøger din LinkedIn profil er dit profilbillede. Vi er som mennesker meget visuelt orienteret, og fra naturens side bliver vores opmærksomhed helt automatisk fanget af ansigter.

0
sekund er tiden som det tager for besøgende at ''afkode'' dit profilfoto

Det er derfor utroligt vigtigt at du giver dem, der kigger på din profil, et godt førstegangsindtryk uanset om du skal bruge den til at dyrke dit netværk med, til social selling, personlig branding eller hvis du skal søge et nyt job.

Og du har faktisk kun et øjeblik til det. LinkedIn har lavet test af, hvor lang tid at en person, der besøger din profil, er om at gøre sig et indtryk af dit profilfoto. Faktisk tager det kun cirka ét sekund før at hjernen har fået et førstegangsindtryk af dig som person ud fra profilfotoet.

Det dur derfor ikke med et ikke-professionelt profilbillede. Med det mener vi, at det eksempelvis er i dårlig opløsning, uskarpt og/eller at motivet indeholder noget, der ikke har en professionel relevans.

Ergo er det “no go” med et profilbillede, som man kan se er taget i forbindelse med eksempelvis en ferietur. Så et profilbillede af dig, hvor du kan ses eksempelvis med skistave, jägerte, champagneglas eller lignende dur altså ikke. Det efterlader ganske enkelt et uprofessionelt indtryk.

Eva og Leif signatur i.f.m. nyhedsbrev

PS: Mange tak til Jane Buntzen Møller for at stille hendes profil- og baggrundsfoto til rådighed for coverbilledet til dette blogindlæg.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *