Om Social Selling Company

Historien bag Social Selling Company

Social Selling Company blev stiftet af Leif Carlsen og Eva Sachse i 2014 på baggrund af et ønske om at hjælpe virksomheder med at skabe værdifulde relationer gennem deres netværk på de sociale medier via social selling og content marketing tankegangen med et særligt fokus på LinkedIn.

Oprindeligt var arbejdstitlen og firmanavnet “The Social Selling Company”.

Vi ønskede at lade det, som vi ville hjælpe virksomheder med, være en del af virksomhedsnavnet samtidigt med at vi også havde (og stadig har) en ambition om, at vi skulle være virksomheden, som man kiggede i retning af, når det gjaldt begrebet social selling.

Imidlertid var navnet i sig selv meget langt, og vi valgte derfor at fjerne “The” i firmanavnet. Dermed havde vi fundet frem til et firmanavn, der i sig selv fortalte hvad det er, som vi beskæftiger os med, og som heldigvis ikke var optaget som webdomæne.

Dermed var vores nye lille “baby” blevet navngivet :)

Historien om opstarten af Social Selling Company

Efter at vi havde fundet frem til det endelige navn, skulle der selvfølgelig også laves et logo for at skabe en visuel identitet til vores virksomhed.

Vi var fra starten helt “klar i spyttet” i forhold til en ting: Da vi jo skulle inspirere, rådgive, sparre og undervise i sociale medier med særlig fokus på LinkedIn, skulle logoet gerne have en form, der gjorde det nemt at bruge på netop de sociale medier :-)

Derfor bad vi logodesigneren om at lave et kvadratisk logo fordi at alle sociale medier har det til fælles, at de altid viser avataren for en person eller logoet for en virksomhed i et kvadratisk format.

Det gjorde selvfølgelig, at der var visse begrænsninger for, hvor fancy logoet kunne blive – for det skulle jo netop kunne være i en kvadratisk boks.

De forslag til logoer som vi arbejdede med da vi startede Social Selling Company

Ikke desto mindre endte vi ud med at få et enkelt og (synes vi) let genkendeligt logo med en blå kasse og vores firmanavn, som en del af den blå kasse. Hvis du for øvrigt synes at farven på vores logo minder lidt om den samme blå logofarve som LinkedIn og Facebook har valgt, så er det selvfølgelig helt tilfældeligt ;-)

Sidenhen har Social Selling Company også fået et søsterselskab i form af Content Marketing Company, der hjælper virksomheder med at skabe værdifulde relationer og tiltrække kunder ved hjælp af godt og engagerende indhold. Vi hjælper primært med at skabe og publicere indlæg på virksomhedssider og udvalgte personlige profil samt at skrive LinkedIn artikler og blogindlæg.

Visualisering af, at købsprocessen er under stor forandring

Derfor vil vi gerne bygge bro mellem klassisk salg og social selling, hvor den tillid mennesker har skabt til hinanden via de social medier og relationsopbygning, kan bruges i den fysiske verden til at skabe bedre salgsresultater.

Vi brænder for at skabe gode og stærke kundeoplevelser, og arbejder med stor ekspertviden indenfor sociale medier, social selling, netværksopbygning og content marketing.

Vi hjælper virksomheder og deres medarbejdere med inspiration og hands-on træning i social selling, opdatering af LinkedIn profiler samt skabelsen af indhold af høj kvalitet.

Hos Social Selling Company ønsker vi ikke at få en ordre.

Vi ønsker at få en kunde og en langvarig relation.

Det tror vi på, at vi kan gøre gennem godt og solidt håndværk, en forståelse for kundernes forretning, og at vi som personer brænder for at hjælpe vores kunder med at skabe og udvikle værdifulde relationer, der kan ses på bundlinjen.

De venligste hilsner

Eva Sachse og Leif Carlsen, Social Selling Company