Blogindlæg og podcast episode om Customer Success: Hvad er det for noget, hvorfor bruge metodikken og hvordan gøres det

Customer Success: Hvad, hvorfor og hvordan?

CUSTOMER SUCCESS: Hvad dækker begrebet “Customer Success” (også kendt som “Customer Success Management” og forkortes CSM) over, hvorfor arbejde med det og hvordan gør du det i praksis?

Det lyder jo meget uskyldigt og lige til ud fra en simpel tankegang om, at hvis du som kunde lover at komme igen, så får du eksempelvis x procent i rabat på dit næste køb eller du opsparer et eller andet antal points, der kan konverteres til et eller andet. Eller mere banalt betyder det at du får en gratis kaffe for hver gang at du har købt 10 kopper kaffe.

Så langt, så godt.

Der, hvor jeg synes at kæden hopper af, er at det nærmest altid indebærer, at jeg skal aflevere en e-mail adresse for at få disse fordele.

Hvis du vil høre blogindlægget som podcast

Det er altså ikke nok at jeg udviser en – efter min mening – ganske høj loyalitet ved rent faktisk at møde op fysisk igen hos virksomheden uanset om det er en cafe, restaurant eller butik.

Det er heller ikke nok at jeg endda gerne vil lægge flere penge hos virksomheden og dermed vedblive med at være betalende kunde.

Nej nej da, jeg er nødt til at give min e-mail adresse og dermed adgang til min indbakke, før at jeg får lov til at udnytte mine fordele ved det pågældende loyalitetsprogram.

Ergo bliver jeg ikke belønnet for at tage køre- eller gåturen ned til butikken, caféen eller restauranten igen og give dem mine penge. Nej nej da, jeg bliver faktisk kun belønnet som loyal kunde, hvis jeg afgiver min e-mail adresse. Det er efter min mening, hvad er sker når marketingafdelingen ender med at styre virksomhedens loyalitetsprogram.

Så ingen e-mail, ingen fordele.

Leif Carlsen fra Social Selling Company

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *