Her finder du et blogindlæg og en podcast episode om, hvad Employee Advocacy er og hvad du kan bruge det til

Hvad er Employee Advocacy?

Hvad er Employee Advocacy eller på dansk medarbejderambassadørskab? Det er et forholdsvist nyt begreb, som dækker over når en virksomhed aktivt bliver promoveret af sine medarbejdere på de sociale medier eller i offline sammenhæng. Derved optræder medarbejderne som ambassadører for virksomheden.

Historisk set har der altid eksisteret Employee Advocacy i form af medarbejdere, der proaktivt har omtalt virksomheden og dennes produkter i positive vendinger. Det kunne eksempelvis være i forbindelse med en familiefødselsdag, en hyggelig middag hos vennerne eller til fodboldtræningen. Nu om dage giver de sociale medier mulighed for at nå meget bredere ud med disse budskaber.

Hvis du vil høre blogindlægget som podcast

Profilfoto af Anne FrostNærværende blogindlæg er faktisk baseret på en podcast episode, hvor jeg havde inviteret ledelsesrådgiver og ledelsescoach Anne Frost en tur i vores studie for for at tale om Employee Advocacy og medarbejderambassadørskab.

Anne har en stor viden på området, og deler gladeligt ud af dette i podcast episoden. Det blev derfor også til en episode på næsten to timer. Vi taler blandt andet om, hvad medarbejderambassadørskab helt konkret går ud på, og hvad man som virksomhed kan opnå ved det, hvis det bliver gjort rigtigt og helhjertet.

Vi kommer også ind på, hvad der er af potentielle fælder og ikke mindst om betydningen af, at ledelsen tager ejerskab på et Employee Advocacy projekt.

Vi får også talt lidt om Employee Advocacy værktøjer med særlig fokus på kommunikationsværktøjet Slack. Hvis du kender lidt til Anne, så ved du sikkert allerede at hun er Danmarks ubetingede største fan af Slack, men det kan du høre mere om i podcasten 😊

Du kan lytte til podcast episoden ved at klikke på play-knappen nedenfor.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *