Guide med den ultimative guide: De oftest stillede spørgsmål om LinkedIn (FAQ)

LinkedIn FAQ: Få svar på de 79 oftest stillede spørgsmål om LinkedIn

LINKEDIN FAQ (de oftest stillede spørgsmål om LinkedIn): Hvorfor skal jeg være på LinkedIn? Kan jeg fortryde et like? Er det gratis at bruge LinkedIn? Hvordan lukker jeg min LinkedIn profil? Findes LinkedIn på dansk? Er LinkedIn Premium pengene værd? Hvordan slår jeg totrinsverifikation til på min profil? Kan jeg bruge hashtags på LinkedIn? Kan jeg connecte med en person i tredje led?

Det er blot nogle af de mange spørgsmål til LinkedIn som min kollega Eva og jeg får, når vi afholder webinarer, foredrag, kurser og workshops.

Vi får selvfølgelig svaret på disse spørgsmål ude i virksomheder eller under webinaret, men jeg tænker at der er mange derude, der har de samme spørgsmål, men måske ikke får lejlighed til at få svar på dem eller har svært ved at finde information om det.

Jeg har derfor lavet denne LinkedIn FAQ (“Frequently Asked Questions”) eller på dansk ofte stillede spørgsmål for at gøre det nemt for dig at få svar på disse spørgsmål.

I skrivende stund består den af de 79 oftest stillede spørgsmål, men jeg kommer jævnligt til at opdatere LinkedIn FAQ’en med nye spørgsmål i takt med at jeg hører om dem, og jeg vil selvfølgelig i samme moment sørge for at svare på spørgsmålene.

0
oftest stillede LinkedIn spørgsmål (FAQ)

  1. Er LinkedIn gratis?
  2. Er LinkedIn Premium pengene værd?
  3. Findes der grupper på LinkedIn?
  4. Findes LinkedIn på dansk?
  5. Har LinkedIn et dansk kontor?
  6. Hvad betyder LION på LinkedIn?
  7. Hvad er en LinkedIn artikel?
  8. Hvad er et LinkedIn indlæg?
  9. Hvad er forskellen på forbindelser og følgere på LinkedIn?
  10. Hvad er InMail?
  11. Hvad er LinkedIn?
  12. Hvad er LinkedIn Creator Mode?
  13. Hvad er LinkedIns “Commercial Use Limit”?
  14. Hvad er Social Selling Index og hvor finder jeg det?
  15. Hvad gør jeg hvis min LinkedIn konto er blevet hacket?
  16. Hvad kan andre se, hvis de googler min LinkedIn profil?
  17. Hvad koster LinkedIn Premium?
  18. Hvem kan se mine kontaktoplysninger?
  19. Hvem ejer LinkedIn?
  20. Hvilke indholdsformater findes der på LinkedIn?
  21. Hvilke sprog findes LinkedIn på?
  22. Hvilke søgemuligheder har jeg på LinkedIn?
  23. Hvis jeg disconnecter med en person, får vedkommende så besked om det?
  24. Hvor finder jeg min LinkedIn profilstyrke?
  25. Hvor gammel skal jeg være før jeg må oprette en LinkedIn profil?
  26. Hvor kan jeg se, hvornår jeg kom på LinkedIn?
  27. Hvor lang kan en LinkedIn artikel være?
  28. Hvor langt kan et LinkedIn indlæg være?
  29. Hvor lang kan min professionelle overskrift være?
  30. Hvor langt kan mit “Om” afsnit være?
  31. Hvor mange brugere har LinkedIn på verdensplan?
  32. Hvor mange danskere er på LinkedIn?
  33. Hvor mange forbindelser kan jeg maksimalt have?
  34. Hvor mange kompetencer kan jeg tilføje til min profil?
  35. Hvor mange medarbejdere har LinkedIn?
  36. Hvor mange virksomhedssider findes der på LinkedIn?
  37. Hvor stammer LinkedIn fra?
  38. Hvordan beder jeg om en anbefaling på LinkedIn?
  39. Hvordan giver jeg en anbefaling på LinkedIn?
  40. Hvordan lukker jeg en afdød persons profil?
  41. Hvordan lukker jeg min LinkedIn konto?
  42. Hvordan opsiger jeg mit Premium-abonnement?
  43. Hvordan redigerer jeg mit LinkedIn profilfoto?
  44. Hvordan sammenlægger jeg dubletkonti?
  45. Hvordan slipper jeg for sponsorerede InMails?
  46. Hvordan slår jeg totrinsverifikation til på min profil?
  47. Hvordan tilføjer jeg et baggrundsbillede til min LinkedIn profil?
  48. Hvordan tilføjer jeg undertekster til en video på LinkedIn?
  49. Hvorfor skal jeg være på LinkedIn?
  50. Hvornår er det bedst at poste på LinkedIn?
  51. Kan andre se mine forbindelser?
  52. Kan jeg bruge boolsk algebra/boolean search i søgninger på LinkedIn?
  53. Kan jeg bruge hashtags på LinkedIn?
  54. Kan jeg connecte med en person i 3. led?
  55. Kan jeg fjerne et like som jeg har fortrudt at jeg har givet?
  56. Kan jeg fjerne falske medarbejdere fra vores virksomhedsside?
  57. Kan jeg få min profil verificeret?
  58. Kan jeg have min profil på flere forskellige sprog?
  59. Kan jeg holde videomøder via LinkedIn?
  60. Kan jeg indrapportere spam på LinkedIn?
  61. Kan jeg kommentere på indlæg eller kommentarer som virksomhed?
  62. Kan jeg lave afstemninger på LinkedIn?
  63. Kan jeg like et indlæg som virksomhed?
  64. Kan jeg poste stories på LinkedIn?
  65. Kan jeg sende beskeder til personer jeg ikke er forbundet med?
  66. Kan jeg skrive til LinkedIn og få hjælp?
  67. Kan jeg tilføje en personlig profilvideo til min profil?
  68. Kan jeg slette en gruppe på LinkedIn?
  69. Kan jeg trække en anbefaling tilbage efter at jeg har givet den?
  70. Kan jeg trække en anmodning om en anbefaling tilbage efter at jeg har sendt anmodningen?
  71. Kan jeg trække en invitation tilbage efter at have sendt den?
  72. Kan jeg uploade en PDF-udgave af mit CV til min profil?
  73. Kan jeg uploade PDF-dokumenter til min profil?
  74. Kan jeg uploade en PowerPoint præsentation til min profil?
  75. Kan jeg uploade et Word-dokument til min profil?
  76. Kan jeg uploade en video til min profil?
  77. Kan jeg være anonym på LinkedIn?
  78. Koster det penge at bruge LinkedIn?
  79. Skal jeg skrive min profil på dansk eller engelsk?

LION er en forkortelse for “LinkedIn Open Networker”, og er en betegnelse for personer, som vil connecte med enhver på LinkedIn uden at der behøver at være nogen grund til det eller en forudgående relation.

En “LinkedIn Open Networker” vil typisk skrive LION eller L.I.O.N. et eller andet sted i deres professionelle overskrift for at signalere til andre, at de vil connecte med alle.

Jeg vil anbefale at du IKKE hopper ombord i LION “konceptet”, da du risikerer at ødelægge relevansen, kvaliteten og ultimativt værdien af dit LinkedIn netværk.

LinkedIns algoritme favoriserer for øvrigt, at du har et netværk, som består af tætte relationer forstået på den måde, at I interagerer med hinandens indhold via likes, kommentarer og delinger samt beskeder.

Hvis du er LION og har accepteret hundredevis eller tusindevis af tilfældige invitationer eller inviteret alle mulige tilfældige ind i dit netværk, risikerer du at blive “straffet” af algoritmen i.f.t. spredningen af dine indlæg fordi at du har et netværk, der i bund og grund ikke er interesseret i dine indlæg, og dermed heller ikke interagerer med dem.

Min anbefaling er derfor, at det er fint at være åben overfor at udvide sit netværk, men at du sagtens kan sætte en række kriterier op for hvem du lukker ind, og hvem du ikke vil connecte med, for at sikre en vis grad af kvalitet og relevans i dit netværk.

Eksempel på hvordan en LinkedIn artikel ser ud

En LinkedIn artikel, som er et blandt mange indholdsformater på LinkedIn, minder på mange måder om et blogindlæg, som du måske kender fra websites. Det er typisk en længere tekst, som kan være suppleret med billeder og andre former for visuelt materiale.

Du bør overveje at skrive en LinkedIn artikel, når du har behov for at gå i dybden med et emne, og ikke ønsker at være begrænset af de 3.000 tegn, som er begrænsningen på et indlæg på LinkedIn.

En LinkedIn artikel kan være på op til 120.000 tegn. Min anbefaling er, at du skriver artikler på minimum 300 ord, men helst ikke længere end 6-800 ord fordi at folk har begrænset tid, når de er på sociale medier som eksempelvis LinkedIn.

Læs eventuelt også FAQ spørgsmålet “Hvad er et LinkedIn indlæg?”

Her finder du et eksempel på publicering af LinkedIn indlæg

Et LinkedIn indlæg er den slags opslag, som du ser oftest i nyhedsstrømmen på LinkedIn.

Disse indlæg består ofte af en given mængde tekst, et eller flere billeder eller en video, og måske også et link til en ekstern artikel.

Styrken ved at bruge indlæg er, at de typisk kan opnå stor synlighed samtidigt med, at det er nemt for folk på LinkedIn at interagerer i form af likes, kommentarer og delinger.

Et LinkedIn indlæg kan være på maksimalt 3.000 tegn inklusive mellemrum, links og eventuelle hashtags.

Læs eventuelt også FAQ spørgsmålet “Hvad er en LinkedIn artikel?”

Social Selling Index, som ofte forkortes til SSI, er LinkedIns officielle måde at sætte et tal på, hvor godt du har indarbejdet LinkedIn’s måde at arbejde med social selling metodikken på.

Social Selling Index går fra 0 og op til 100 og opdateres dagligt (vær dog opmærksom på, at der går 24 timer mellem hver opdatering).

Du finder dit personlige Social Selling Index via denne webadresse: https://www.linkedin.com/sales/ssi

Hvis du har lyst til at læse mere om Social Selling Index og hvordan du kan arbejde med det, er der inspiration at hente i denne SSI guide.

Hvis du fortsat har adgang til din konto

Hvis du mener at andre har fået adgang til din LinkedIn konto, og du stadigvæk har adgang til kontoen, vil jeg anbefale at du straks gør følgende:

  • Udskift din adgangskode og til en helt anderledes kode end den tidligere.
  • Slå totrinsverificering til med henblik på at forhindre en hacker til at få adgang til din LinkedIn konto selv om hackeren har fået fat i dit brugernavn og adgangskode.
  • Tjek nu dine aktive LinkedIn sessioner med henblik på at finde frem til mistænkelige logins eller enheder/devices. Hvis der er logins/enheder som du ikke kan genkende, så skift adgangskode igen og log herefter ud af den/de mistænkelige sessioner.
  • Undersøg herefter alle de e-mail adresser, som du har koblet på din LinkedIn konto, for at sikre, at de ikke er blevet kompromitteret eller hacket. I så fald skal du fjerne den/disse e-mail adresser fra din LinkedIn profil. Hvis det viser sig, at disse e-mail adresser er okay og ikke er kompromitterede, vil jeg anbefale at du for en sikkerheds skyld ændrer adgangskoderne på disse e-mail adresser.

Hvis du ikke længere har adgang til din konto

Hvis din LinkedIn konto er blevet hacket, og du ikke længere kan logge dig på kontoen, vil jeg anbefale at du straks indrapporterer hackingen til LinkedIn.

Det gør du ved at udfylde denne formular: https://www.linkedin.com/help/linkedin/ask/TS-RHA.

Når du har udfyldt og indsendt formularen, tager LinkedIn over og vil begynde arbejdet med at stoppe hackingen af din LinkedIn konto.

Hvis du vil have inspiration til, hvordan du kan beskytte din LinkedIn konto, kan jeg anbefale at du læser artiklen “Sådan undgår du at få din LinkedIn konto hacket”, som min kollega Eva Sachse har skrevet.

Hvis jeg googler dit navn, er der en god chance for, at Google vil vise din LinkedIn profil som et af de svar, der bliver vist i søgeresultatet.

Det, der umiddelbart vil blive vist i en Google-søgning i forhold til LinkedIn, er din offentlige profil.

De oplysninger, der typisk vil blive vist, er:

  • Din offentlige LinkedIn webadresse (personprofil URL)
  • Dit profilfoto, hvis dine indstilinger er sat til “Offentligheden”.
  • Andre elementer fra din profil, hvor indstillingerne er sat til at blive vist.

Generelt set anbefaler jeg, at du sætter din profil til at vise alle dine LinkedIn profil oplysninger med henblik på at skabe den største mulige transparens i forhold til din digitale troværdighed.

Som udgangspunkt er det kun dine forbindelser, altså dem som du er forbundet med på LinkedIn, der kan se alle dine kontaktoplysninger.

Alle andre LinkedIn brugere, altså dem som du ikke er forbundet med, kan normalvis kun se:

  • din offentlige LinkedIn profiladresse.
  • dine websteder (hvis du har tilføjet den/disse til din profil).
  • din fødselsdag (hvis du har tilføjet denne og/eller tilladt visning af den)

Under dine privatlivsindstillinger kan du ændre på, hvem der skal kunne se din e-mail adresse.

Du kan også bestemme om dine forbindelse skal kunne downloade din e-mail adresse, hvis de laver en dataeksport af deres forbindelser. Jeg vil helt klart anbefale, at du sætter denne indstilling til “Nej” for at undgå at ende på diverse spamlister.

Hvis du vil have mere information om, hvad andre kan se på din LinkedIn profil, så kig forbi guiden “Hvem kan se min profil på linkedin”.

Jævnfør LinkedIns brugerbetingelser skal du være minimum 16 år før at du må oprette en LinkedIn profil.

“Om” afsnittet på din profil kan være på op til 2.600 tegn.

Hvis du vil have inspiration til, hvordan du kan opbygge dit “Om” afsnit, er der hjælp at hente i den ultimative guide til den perfekte LinkedIn profil.

Et andet godt spørgsmål i denne sammenhæng er, hvor langt bør mit “Om” afsnit være?

Da Google indeksere din profil, og Google generelt set elsker at have så meget tekst som muligt at arbejde med for at kunne give det bedst mulige søgeresultat, anbefaler jeg at du skriver minimum 1.000 tegn, og kan du få det op på 1.500 tegn, er det rigtigt fint.

Om du så kan nå helt op på 2.600 tegn er ikke så vigtigt, men hvis du pludselig er i hopla til at skrive så meget, så gør det endelig 😊

Hvis du ser en LinkedIn profil, der tilhører en bortgået person, har du mulighed for at give LinkedIn besked herom, ved at rapportere personen som værende bortgået.

Det vil gøre, at den afdødes profil bliver skjult på LinkedIn, og at der ikke længere kan søges efter profilen.

Hvis du juridisk er bemyndiget til at agere på vegne af den afdøde, kan du bede LinkedIn om at ændre profilen til at være en mindeprofil eller få profilen lukket og slettet.

I så fald skal LinkedIn bruge følgende informationer fra dig:

  • Det bortgåede medlems fulde navn
  • Webadressen (URL) til vedkommendes LinkedIn profil
  • Det bortgåede medlems e-mail adresse
  • Dødsdag
  • Kopi af dødsattest

Endvidere skal du fremskaffe følgende juriske dokumenter for at vise, at du har bemyndigelse til at handle på vegne af det afdøde medlem:

  • Arvtagerbevis udstedt af retten
  • Testamente udstedt af retten
  • Bevis for varetagelse af interesser udstedt af retten eller anden retskendelse, der udpeger anmoderen som bemyndiget til at repræsentere det afdøde medlems interesser

Hvis du beder om at få lukket og slettet den afdødes profil, kan der i følge LinkedIn gå op til 21 dage før at det sker.

Hvis du ønsker at slette og lukke din LinkedIn konto, kan du gøre det via punktet “Lukning af din LinkedIn konto” under kontoindstillinger.

Jeg vil dog anbefale, at du giver det en ekstra tanke, da en nedlæggelse af kontoen vil medføre, at du på permanent basis mister adgang til dine forbindelser samt ikke mindst dine indlæg, artikler, kommentarer og beskeder.

Der findes også en mulighed for at sætte din LinkedIn konto på pause, som er en midlertidig deaktivering af kontoen.

Du skal være opmærksom på, at du ikke kan lukke din konto, hvis du:

  • ejer en aktiv LinkedIn gruppe. I så fald skal du enten overføre ejerskabet af gruppen til en anden person eller helt lukke gruppen før at du kan lukke din egen konto.
  • har et Premium medlemsskab. I så fald skal du først nedgradere til gratisversionen af LinkedIn, hvorefter du kan lukke din konto.
  • står som kampagneadministrator på en annoncekonto, og har aktive kampagner kørerne. I så fald skal du fjerne dig selv som kampagneadministrator fra annoncekontoen for at kunne lukke din konto.

Du redigerer dit LinkedIn profilfoto ved at følge nedenstående proces:

  1. Klik på “Dig” menuen i topmenubaren.
  2. Klik herefter på “Vis profil”.
  3. Når der er skiftet skærmbillede skal du klikke på blyant-ikonet i højre side under baggrundsbillede.
  4. Klik nu på blyant-ikonet ud for profilbilledet for at tilføje eller rette i dit billede.
  5. Klik herefter på “Anvend” knappen.
  6. Når du er færdig med at tilføje eller redigere i dit profilfoto, skal du huske at klikke på “Gem” knappen for at ændringerne får effekt på din LinkedIn profil.

Du er nu færdig med at tilføje eller redigere dit profilfoto.

Hvis du er kommet til at oprette to LinkedIn konti (omtales som dubletkonti), har du mulighed for at sammenlægge de to konti, således at du fremadrettet kun har én samlet konto.

Alternativt kan du vælge at slette dubletkontoen. Det kræver dog, at du har e-mail adresse og adgangskode til den dubletkonto, som du ønsker at nedlægge. Hvis du har glemt adgangskoden til dubletkontoen, kan du anmode om at få nulstillet adgangskoden og oprette en ny adgangskode. Det kræver selvfølgelig, at du har adgang til den e-mail adresse, som er koblet på dubletkontoen, da du vil få tilsendt en mail med et nulstillingslink i.

Sådan undgår du at modtage InMails sponsorerede meddelelser

Du kan slippe for at modtage sponsorerede InMails ved at rette i dine indstillinger, hvilket du gør ved at følge denne proces:

  1. Klik på “Dig” i topmenubaren.
  2. Klik herefter på “Indstillinger og privatliv”.
  3. Klik nu på fanebladet “Kommunikation”.
  4. Scroll ned til du findet punktet “Meddelelsesoplevelse”. Når du har fundet det, så klik på det.
  5. Gå nu ned til punktet “Tillad, at LinkedIn-partnere kan vise dig sponserede meddelelser?” og sæt det til “Nej” for.

Herefter vil du ikke længere modtage sponsorerede InMails i din indbakke.

Du kan tilføje undertekster på to måder når du vil uploade en video i et indlæg:

Den ene måde, der omtales som “hardcodede” undertekster, gøres ved at du lægger underteksterne ind i selve videoen via et videoredigeringsprogram eller et dedikeret hardcoding undertekstprogram.

Hardcodede undertekster vises hele tiden, hvilket gør at den, der ser videoen ikke skal gøre noget for at slå underteksterne til. Omvendt betyder det også, at underteksterne ikke kan slås fra.

Til gengæld fremstår hardcodede undertekster ofte mere tydelige, da du har fuld kontrol over skrifttype, størrelsen på skrifttypen, tekst- og baggrundsfarve m.m. når du lægger underteksterne ind.

Her kan du se et eksempel på hvordan du opbygger en SRT undertekstfil via YouTube

Den anden måde omtales som “softcodede” undertekster. Det er betegnelsen for en type af undertekster, der bliver uploadet sammen med selve videofilen på LinkedIn.

Det gøres via et bestemt filformat, der hedder SRT (“SubRip Subtitle”). En SRT-fil er egentlig bare en tekstfil med selve underteksterne inklusive tidskoder, der angiver hvornår den enkelte linje med undertekster skal vises i løbet af videoen.

Fordelen ved at bruge SRT-filer er, at du kan uploade undertekster i flere forskellige sprog således, at den, der ser videoen, selv kan bestemme hvilket sprog underteksterne skal vises på. Endvidere er det muligt at slå undertekster til og fra.

Det er til gengæld ikke muligt at bestemme skrifttype, skriftstørrelse og tekstfarve, da det er afspilningsplatformen, der bestemmer hvordan underteksterne vises.

Ja, det kan du sagtens.

Boolsk algebra søgning (omtales ofte som “boolean search” på engelsk) gør, at du kan kombinere søgeord med det som kaldes for logiske operatorer i form af AND, OR, NOT eller anførselstegn.

Eksempel: Hvis du gerne vil søge efter økonomichefer med en beligghed i Region Sjælland, og du ved at der bliver brugt forskellige jobtitler på dansk og engelsk, kan du lave en søgning med flere titler i samme søgning.

I så fald skal du indtaste følgende i søgefeltet: Økonomichef AND Økonomiansvarlig AND Finance Manager AND CFO AND Chief Financial Officer. Klik herefter på luppen eller tryk på enter-tasten.

Du mangler nu bare at vælge filterfunktionen og sætte beliggenhed til Region Sjælland, hvorefter at søgeresultatet vil vise alle de personer, der findes i denne region med en af de søgte titler.

Du kan også bruge OR mellem to eller flere søgeord for at inkludere en eller flere ord i en søgning. Eksempel: Salg OR Marketing OR Indkøb.

Du kan tilsvarende bruge NOT foran et søgeord for at søgningen skal ekskludere ordet i søgeresultatet. Eksempel hvis du søger efter en indkøber, der ikke skal have manager i sin titel: Indkøber NOT Manager.

Det er vigtigt at du indtaster de logiske operatorer med store bogstaver for at det virker i en søgning, altså AND, OR eller NOT.

Sidst, men ikke mindst, kan du også vælge at sætte anførselstegn omkring en specifik søgefrase som involverer to eller flere ord. Det bruges typisk ved titler med flere ord, eksempelvis “Product Manager”.

Kan jeg fjerne falske medarbejdere fra vores LinkedIn virksomhedsside, altså personer som aldrig har været ansat i vores virksomhed?

Som administrator af en virksomhedsside kan du desværre ikke selv fjerne personer, der har valgt at angive, at de er ansat eller har været det.

Men du har mulighed for at kontakte LinkedIn og via en særlig formular indrapportere personprofiler, der uretmæssigt associere sig med jeres virksomhed.

LinkedIn kontakter herefter vedkommende, der får 14 dage til at bevise, at de har et tilhørsforhold til virksomheden. Kan personen ikke det, bliver profilen fjernet fra virksomhedssiden.

Det kræver selvfølgelig noget arbejdet i form af at finde frem til profilerne, og indrapportere hver enkelt, men det er vores erfaring, at LinkedIn faktisk gør noget ved det.

Ja, det kan du godt, men jeg vil foreslå at du først besøger LinkedIns egen hjælpesektion, som holder åbent 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, 365 dage om året.

Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål i hjælpesektionen eller kan finde frem til svaret via søgefunktionen, kan du skrive til LinkedIns hjælpecenter.

Du kan for øvrigt skrive til dem på dansk, hvis du foretrækker det. Alternativt kan du skrive dit spørgsmål på eksempelvis engelsk.

Ja, hvis du står som ejer af gruppen, kan du godt slette den.

Du gør det ved at følge denne proces:

  1. Klik på “Grupper” i venstre side af desktop udgaven af LinkedIn.
  2. Vælg nu den gruppe som du ønsker at slette ved at klikke på navnet på gruppen.
  3. Klik herefter på blyant-ikonet for at redigere i gruppen.
  4. Klik nu i bunden på knappen “Slet denne gruppe”.
  5. Klik på “Slette gruppe” (OBS: Du kan ikke fortryde denne handling).
  6. Gruppen er nu slettet permanent.

Ja, det kan du godt, men der findes desværre ikke en direkte funktion eller knap, som du kan klikke på for at trække en anmodning om en anbefaling tilbage.

Men du kan gøre det ved at bruge nedenstående link:

https://www.linkedin.com/recs/give?senderId=DitLinkedinBrugernavn

Inden du trykker på enter-tasten på tastaturen, skal du udskifte “DitLinkedInBrugernavn” i slutningen af linket med dit eget LinkedIn brugernavn.

På denne måde får du adgang til de anmodninger om anbefalinger som du har sendt, og derfra kan du slette den/de anmodninger som du måtte ønske.

Ja, det kan du sagtens ved at følge denne proces:

  1. Klik på “Mit netværk” i topmenubaren.
  2. Klik herefter på “Se alle”.
  3. Klik nu på “Sendt”.
  4. Klik på “Træk tilbage” for at annullere en given invitation.

Du kan også gøre det ved at klikke på dette link, som leder dig hen til oversigten over sendte invitationer.

Du skal være opmærksom på, at når du har trukket en invitation til at connecte tilbage, kan du ikke sende en ny invitation til vedkommende de næste 3 uger.

Du skal endvidere være opmærksom på, at hvis du har skrevet en personlig invitationstekst, så har personen, som du har sendt invitationen til, modtaget en e-mail notifikation fra LinkedIn indeholdende din personlige invitationstekst, med mindre at personen har slået e-mail notifikationer fra for forbindelsesinvitationer.

I sin grundform koster det ikke penge at bruge LinkedIn.

Det er således gratis både at oprette en profil på LinkedIn og bruge den.

Det begynder først at koste dig penge, hvis du vil bruge de såkaldte LinkedIn Premium abonnementer, der giver dig adgang til særlige funktioner og mere information.

Hvis du vil vide mere om abonnementerne og de ekstra funktioner og informationer, som du får adgang til og hvad det kan bruges til, er du velkommen til at kigge forbi vores omfattede LinkedIn Premium guide.

Mangler der nogle spørgsmål?

Jeg håber at du har fået svar på dine spørgsmål vedrørende LinkedIn i ovenstående FAQ.

Og hvis ikke, er du selvfølgelig meget velkommen til at stille nye spørgsmål omkring LinkedIn via kommentarfeltet, og på den måde bidrage til at FAQ’en kan blive endnu mere fyldestgørende.

På forhånd tak for dit bidrag 😊

De venligste hilsner

Leif Carlsen blog signatur

Comments (6)

  • Hanne Svendsen Reply

    Hej Leif

    Tak for mange gode råd og tips. Der er i hvert fald noget at tænke over.
    Jeg savner dog svar på et spørgsmål. Hvis man har bedt en forbindelse om en anbefaling og vedkommende af en eller anden årsag ikke reagerer, kan man så slette anmodningen igen? Det er jo et problem, når man kun kan bede om en anmodning af gangen. Processen går ligesom i stå, mens man venter.

    Hilsen Hanne

    14. juli 2020 at 8:38
    • Leif Carlsen Reply

      Hej Hanne,

      Velbekomme :-)

      Af uforklarlige årsager findes der ikke en åbenlys “knap”, der kan slette en anmodninger som du har sendt, men du kan dog gøre det via dette link:

      http://www.linkedin.com/recs/give?senderId=DitLinkedinBrugernavn

      Du skal så erstattet “DitLinkedInBrugernavn” med dit eget LinkedIn brugernavn, hvorefter du får adgang til de anmodninger om anbefalinger som du har sendt.

      Derfra kan du så slette den/de som du ønsker.

      De venligste hilsner

      Leif

      14. juli 2020 at 12:54
  • per larsen Reply

    vedr. B2B: Er det god skik (eller at betragte som spam) hvis man forsøger at connecte til en anden company page med et forslag til samarbejde – tilbud om et produkt man tror vil være interessant for dem ? Tænker man skal passe lidt på her…?
    Tak for et super indlæg iøvrigt.

    12. december 2023 at 12:00
    • Leif Carlsen Reply

      Mange tak, Per.

      I forhold til dit spørgsmål, så tænker jeg ikke at virksomhedssiden er den mest effektive måde at forsøge på at etablere et samarbejde, da der desværre er mange virksomhedssider, der ikke er særligt godt “overvågedede” – altså hvor der er nogen, der holder øje med kommentarer.

      Jeg tænker at det er bedre at finde frem til den relevante person i virksomheden, og forsøge på at etablere en direkte dialog.

      De venligste hilsner

      Leif

      13. december 2023 at 8:15
  • lars abraham Reply

    hvordan omorganiserer jeg mine uddannelser – jeg kan se dem alle og billedet sider Omorganiser, men jeg kan ikke flytte dem ?

    8. marts 2024 at 11:33
    • Leif Carlsen Reply

      Jeg har lige prøvet det på min profil, og jeg kan godt få lov til at omorganisere mine uddannelser efter at jeg har klikket på pil op og ned knappen.

      Prøv at slette browsercachen og log derefter ind igen for at se om det ikke løser problemet.

      8. marts 2024 at 13:50

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *