LinkedIn foredrag: Sådan bruger I LinkedIn professionelt

LinkedIn foredrag: Sådan bruger I LinkedIn professionelt

Hvordan kan vi som virksomhed opnå øget synlighed på LinkedIn via virksomhedssiden og medarbejdernes profiler? Hvordan poster vi indlæg? Hvornår på dagen er det bedst at poste? Er et indlæg med video bedre end et med billeder? Hvordan kan vi bruge LinkedIn til at tiltrække nye talenter? Hvad er god takt og tone på LinkedIn og hvad skal vi undgå at poste om eller kommentere på?

Det er blot nogle af de mange spørgsmål som vi afdækker og uddyber i dette skræddersyede inspirationsforedrag.

Formålet med foredraget er at give jeres medarbejdere viden, indsigt og idéer til, hvordan de kan bruge deres LinkedIn profiler til at skabe øget synlighed med – både i forhold til deres egne roller, men også for i forhold til virksomheden.

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Dette foredrag henvender sig til virksomheder og organisationer, der gerne vil skabe øget synlighed på LinkedIn omkring virksomheden og dennes værdier, medarbejdere og aktiviteter.

I bund og grund kan alle medarbejdergrupper med fordel deltage i foredraget med det formål at give dem inspiration til, hvordan de kan bruge LinkedIn til personlig branding og synliggørelse overfor deres netværk på de sociale medier.

Størrelsen af virksomheden eller organisationen er ikke afgørende, da metodikkerne i princippet kan dyrkes af alle virksomheder, der er tilstede på LinkedIn.

Et foredrag har en typisk varighed på 45-90 minutter inklusive tid til spørgsmål/dialog.

Vi aftaler selvfølgelig den præcise varighed forud for afholdelsen af foredraget.

Uanset om du ønsker at vi skal afholde et foredrag, en workshop eller et kursusforløb for jeres virksomhed, så kommer vi ud og underviser over alt i Danmark. Normalvis gør vi det på jeres adresse med mindre andet aftales.

Vi kommer såmænd også gerne til udlandet, og har allerede undervist i lande som Sverige, Norge, England, Tyskland, Spanien og Tjekkiet.

Så uanset om du har behov for at afholde et foredrag på Falster eller gennemføre en workshop i Vestjylland og dagen efter i Østjylland, så er afstand ikke nogen udfordring, og vi dukker således gerne op på jeres adresse et sted her i landet eller udlandet.

Foredraget kan også afholdes som online videoforedrag (se FAQ-spørgsmålet “Kan foredraget afholdes online?” for mere information).

Ja, foredraget kan sagtens afholdes som online foredrag, hvor deltagerne kan se med via video – enten fra kontoret eller den enkelte medarbejders hjemmekontor.

Det foregår via Demio, som er den webinarplatformen vi bruger. Vi har Demio fordi at denne platform efter vores mening tilbyder høj streamingkvalitet af både video og lyd samtidigt med at den er nem at bruge for deltagerne.

Hvis foredraget afholdes online kan der som standard være op til 150 deltagere med på en gang.

Der er mulighed for at udvide dette til 500 personer mod en merpris på kr. 1.500 ekskl. moms.

Vi sørger for at udarbejde en tilmeldingsside med tilhørende notifikationsmails således, at deltagerne bliver mindet om webinaret henholdsvis 24 timer, 1 time og 15 minutter før afholdelse.

Vi finder selvfølgelig frem til et tidspunkt, der passer ind i jeres planlægning uanset om foredraget skal afholdes morgen, eftermiddag eller aften.

Ja, der kan stilles spørgsmål under foredraget. Faktisk vil der være rig mulighed for at stille spørgsmål undervejs uanset om der er tale om et fysisk foredrag eller online videoforedrag.

Hvis der er tale om et online videoforedrag, kan der stilles spørgsmål via chatfunktionen, lige som vi kan åbne op for de enkelte deltageres webcam og mikrofon, hvis der er nogen af dem, der ønsker at stille spørgsmål på den måde.

Der er som sådan ingen begrænsning på deltagerantal, hvis der er tale om et fysisk foredrag.

Hvis foredraget afholdes online kan der være op til 150 deltagere.

Der er mulighed for at udvide dette til 500 personer mod en merpris på kr. 1.500 ekskl. moms.

Vi afholder normalvis inspirationsforedraget på dansk og anvender dansksprogede slides, men vi holder også meget gerne foredraget på engelsk med tilhørende engelsksprogede slides efter nærmere aftale.

Hvis der er tale om et fysisk foredrag, skal foredragslokalet være udstyret med en lysstærk LCD-projektor eller passende storskærm, som skal kunne tilgås via et fysisk VGA- eller HDMI-kabel. Klik her for flere detaljer om tekniske krav og forudsætninger.

Her finder du information om LinkedIn ekspert Leif CarlsenLeif Carlsen er social selling og LinkedIn ekspert, og lever og ånder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en passioneret foredragsholder og dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om facilitering af kurser, workshops eller en-til-en sparring. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med social selling metodikken som omdrejningspunkt og et særligt fokus på LinkedIn.

For mere information kig forbi Leif Carlsens biografi her på websitet.

Vil du vide mere om LinkedIn inspirationsforedraget, hvad det koster og hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed med at bruge LinkedIn til at øge synligheden omkring virksomheden, så ring gerne til Leif på telefon 41 900 800 eller send ham en mail på lc@socialsellingcompany.dk.

Ud fra denne dialog udarbejder vi et konkret forslag til et skræddersyet foredrag. Hvis der er behov for tilretninger, aftales dette i forbindelse med at vi kontakter dig og følger op. Når alt er tilrettet og vi er blevet enige om løsningen, aftales næste skridt, herunder fastlæggelse af dato, sted m.m.