Information vores LinkedIn profilopdateringsworkshop og LinkedIn kursusDer findes et gammelt ordsprog, som siger noget i retning af, at du kun får én mulighed for at gøre et godt førstegangsindtryk. Ordsproget handler oprindeligt om, at du – hvis du er på en date eller skal møde svigermor første gang – er nødt til at gøre dig ekstra umage og sørge for at det umiddelbare indtryk, førstegangsindtrykket, af dig er rigtigt godt.

Det nøjagtigt samme princip gælder faktisk også når folk kigger på din LinkedIn profil. Studier viser, at det tager kun cirka 2,5 sekunder at skabe sig et førstegangsindtryk af en LinkedIn profil. Ergo har du kun et øjeblik til at give andre et godt indtryk af dig rent professionelt set, og fortælle hvad det er at du står for professionelt og personligt.

Med dette LinkedIn kursus får deltagerne i løbet af 4 timer opdateret deres personlige LinkedIn profil gennem konkrete hands-on øvelser med henblik på at optimere den til brug for social selling, relationsudvikling, personlig branding og markedsføring af virksomheden.
 
Indhold i workshoppen
 
 

  • Hvilke elementer skal en professionel LinkedIn profil indeholde?
  • Hvordan ser et godt og professionelt profilfoto ud?
  • Udarbejdelse af professionel overskrift
  • Udarbejdelse af kort beskrivelse/summary
  • Branding af virksomheden via udvalgte weblinks
  • Indsættelse af media for at forstærke det visuelle indtryk af din LinkedIn profil
  • ”Tuning” af alle væsentlige indstillinger så profilen er optimeret til social selling metodikken
  • Måling af LinkedIn Social Selling Index

Målgruppe for workshoppen
 
 
Workshoppen og LinkedIn kurset henvender sig til alle, der ønsker at få opdateret deres LinkedIn profil med henblik på at skærpe deres professionelle profil på LinkedIn, øge synligheden overfor netværket og opbygge digital egenkapital.
 
Udbytte ved workshoppen
 
 

  • Deltagere får en ajourført LinkedIn profil med et professionelt look
  • Deltagernes LinkedIn profiler vil skille sig ud fra det generelle niveau på LinkedIn
  • Den enkelte medarbejder får udstillet sin faglighed overfor nuværende og potentielle nye kunder
  • Virksomhedens medarbejdere får et ensartet og professionelt look på LinkedIn
  • Med opdaterede LinkedIn profiler er deltagerne klar til at begynde at arbejde med social selling

Hvor bliver workshoppen afholdt
 
 
LinkedIn profilopdateringsworkshoppen afholdes normalvis på jeres adresse med mindre andet aftales. Hvad angår tidspunkt på dagen, så har vi umiddelbart bedst erfaring med at afholde kurset om formiddagen, eksempelvis mellem kl. 10.00 og 14.00, men vi tilpasser det selvfølgelig således, at det passer ind i jeres planlægning. Husk at undervisningslokalet skal være udstyret med en LCD-projektor og flipover eller tavle. Og så skal der selvfølgelig være internetadgang :-)
 
Social Selling Company undervisere
 
 
Kort beskrivelse af Leif Carlsen, Social Selling CompanyLeif Carlsen er passioneret social selling specialist og LinkedIn ekspert, og lever og ånder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om at stå på scenen til foredrag, facilitering af workshops eller i en-til-en sammenhæng. Leif kommer med mere end 25 år erfaring fra virksomheder som Acer, PC-WARE, HP og har stor ekspertise inden for salg, indkøb og markedsføring.

Kort beskrivelse af Eva SachseEva Sachse kommer med en solid baggrund fra både logistik- og it-branchen, hvor hun blandt andet var 12 år hos Microsoft. Eva er social selling specialist med stor viden og erfaring om specielt LinkedIn. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at vokse gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier og gennem brugen af social selling og content marketing til personlig branding. Eva er kendt for en stærk sans for forretningsudvikling, rådgivning, projektstyring og utraditionelle løsninger.

 
Øvrige oplysninger
 
 
Udstyr: Alle deltagere skal medbringe deres egen computer således, at I kan arbejde med jeres LinkedIn profil undervejs.

Varighed: 4 timer

Deltagerantal: 3-25 deltagere pr. workshop eller efter nærmere aftale

Sprog: Vi afholder normalvis workshoppen på dansk og anvender dansksprogede slides, men vi holder også meget gerne workshoppen på engelsk med tilhørende engelsksprogede slides efter nærmere aftale.

Forudsætninger: Deltagerne skal have oprettet en LinkedIn profil med mindst to seneste stillinger og relevante uddannelser udfyldt.

Kursuslokalet skal være udstyret med LCD-projektor med et fysisk VGA- eller HDMI-kabel (trådløse videoforbindelser som AirTame eller Barco ClickShare kan desværre ikke bruges) og flipover eller whiteboard. Der skal endvidere være adgang til et internet-hotspot.
 
 
Vil du vide mere?
 
 
Vil du vide mere om LinkedIn profilopdateringsworkshoppen, hvad den koster og hvordan vi kan hjælpe dig og dit team til at få succes med social selling, så ring gerne til os på telefon 41 900 800 eller send en mail til os på info@socialsellingcompany.dk.