Start en uforpligtende dialog med os: Ring 41 900 800 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
21. december 2016
21 dec 2016

Sådan arbejder FCK i praksis med social selling

2 minutters læsning

Sådan arbejder FCK i praksis med social selling handler om, hvordan sælgerne i F.C. København arbejder med social selling metodikken og LinkedIn i deres daglige salgsindsatser.

Blogindlæg og podcast om FCK's beslutning om at sige farvel til kold canvas og goddag til social selingDet har sælgerne nu gjort i et lille års tid, siden F.C. Københavns salgsdirektør Alex Rasmussen tog beslutningen om at sige farvel til kold canvas og goddag til social selling. Det betød, at salgsstyrken ikke længere skulle bruge deres telefoner som det primære værktøj til at skabe indledende kontakt med nye potentielle kunder. I stedet skulle sælgerne begynde at arbejde med social selling metodikken.

I den sammenhæng gjorde Alex det klart, at dette var et projekt, som minimum ville kører henover hele 2016 med regelmæssig opfølgning og træning. Det gjorde Alex ud fra en tankegang om, at det tager tid at indarbejde en ny salgskultur og vaner, og ud fra en tro på, at der ikke findes noget quick fix når det gælder relationssalg.

Hvis du har lyst til at høre mere om Alexs forretningsmæssige baggrund for beslutningen, og hans erfaringer med, hvad der har været forholdsvist nemt at ændre, og hvad der har skulle arbejdes mere med, så lyt med i Social Selling Radio episode 25.
 

Hvordan arbejder Morten Westh Jacobsen så i praksis med social selling?


 
Efter at have interviewet Alex om social selling projektet ud fra et ledelsesmæssigt perspektiv, tænkte jeg at det kunne være interessant at høre, hvordan sælgerne havde taget imod det, og hvad deres erfaringer har været med social selling her et lille års tid efter, at det startede.

I den sammenhæng har jeg interviewet senior account manager Morten Westh Jacobsen om hans egne erfaringer og oplevelser. Det er der kommet en podcast på cirka fem kvarter ud af, hvori Morten deler åbent og ærligt ud af viden, tips, tricks og inspiration. Og gjort i en uformel og ligefrem form, som gør at enhver sælger kan få noget konkret ud af at lytte til podcasten.
 

I podcasten taler Morten blandt andet om:

  • Reaktionen på at droppe kold canvas og erstatte det med social selling
  • Sådan bruger Morten social selling metodikken i hverdagen
  • Sådan kickstarter han dagen ved hjælp af LinkedIn
  • Sådan koordinerer salgsteamet hvad og hvem, der skal poste indhold
  • Sådan bliver Morten og hans kolleger målt på deres social selling indsatser
  • Hvilke værktøjer bruger Morten når han arbejder med social selling?
  • Hvilke resultater har Morten opnået som følge af brugen af social selling?

Her kan du lytte til podcasten

Afspil podcasten via website

Afspil podcasteb via iTunes

Afspil podcasten via SoundCloud
 
Du er som altid velkommen til at dele denne podcast med dine kollegaer, i dit netværk eller med andre, som du tænker kan have glæde og værdi af at lytte til podcasten.

God fornøjelse med at lytte til podcasten :-)

De venligste hilsner

Leif Carlsen
 

Sharing is caring. Del gerne dette blogindlæg på de sociale medier :-)

Tags: , , , , , , , , , , ,
2 Svar

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Sådan arbejder FCK i praksis med Social Selling […]

  2. […] Jeg skriver med vilje to-komma-nul, fordi at vi tidligere har lavet podcast med F.C. København om deres social selling projekt. Den første podcast var salgsdirektør Alex Rasmussen, og tog udgangspunkt i hans ledelsesmæssige beslutning om at sige farvel til kold canvas og goddag til social selling. Den næste podcast var med Morten Westh Jacobsen, der arbejder som senior account manager hos FCK. Denne podcast tager udgangspunkt i, hvordan Morten i praksis arbejder med social selling. […]

Efterlad en Kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Copyright 2013-2017 Social Selling Company