Guide om hvordan du opbygger en professionel LinkedIn profil

Sådan opbygger du en professionel LinkedIn profil

Du har sikkert hørt ordsproget “Man skal ikke dømme en bog på dens omslag”. Ikke desto mindre er det lige præcis hvad vi gør på de sociale medier, hvor vi har vænnet os til at scrolle løs og kun flygtigt skimmer budskaberne igennem.

Ifølge LinkedIn har du faktisk kun 2,5 sekunder til at efterlade et godt indtryk til den, som besøger din LinkedIn profil. Og i det første sekund drejer det sig om dit profilfoto. Det er det allerførste som vi kigger på, når vi besøger en given LinkedIn profil.

Det er derfor vigtigt at din LinkedIn profil har et appellerende og professionelt udtryk, og netop kan bestå testen på de 2,5 sekunder i forhold til at give de besøgende til din profil et godt, professionelt og appellerende indtryk.

Skåret ind til benet handler det jo om at din LinkedIn profil skal tiltrække – ikke frastøde uanset, om formålet handler om at bruge din profil til personlig branding, networking, social selling eller at finde et nyt job.

Ergo er det ganske enkelt et must med en professionel LinkedIn profil.

Her finder du information om, hvordan du kan opbygge du en professionel LinkedIn profil

Det hele starter med dit profilfoto, altså dit personlige LinkedIn “pasfoto”.

Som tidligere nævnt er profilfotoet det allerførste vi kigger på, når vi besøger en LinkedIn profil. Vores hjerne er fra naturens side kodet til at lede efter ansigter og vi kan derfor slet ikke lade være med at rette blikket mod dit profilfoto.

Det har derfor en stor betydning, at dit profilfoto er skarpt, har god kontrast og lys og ikke mindst er vellignende :-)

Det gode og professionelle profilfoto er kendetegnet ved:

  • Det er et profilfoto af dig og kun dig.
  • Smil til kameraet og se imødekommende ud.
  • Brug den type tøj som du har på i professionel øjemed.
  • Undgå elementer og baggrunde som kan virke forstyrrende på dit profilfoto.
  • Fotoet skal være aktuelt (under 5 år gammelt).
  • Brug et decideret profilfoto – alternativt et foto som er beskåret fra albuer og opefter.
  • Det skal være skarpt og i høj opløsning.
  • Det skal helst være i farver da LinkedIn generelt er lidt grå/blå og kedelig.
  • Undgå skygger og dårlig belysning.

Hvis du gerne vil have hjælp og inspiration til, hvordan du kan optimere din LinkedIn profil, så kan du med fordel besøge den ultimative guide til den perfekte profil.

Konklusion i.f.m. dette blogindlæg om hvad kan jeg bruge LinkedIn til?

Jeg vil runde mit blogindlæg af med at konkludere i forhold til emnet. Med mindre at du lige har opdateret din LinkedIn profil, vil jeg helt klart anbefale, at du giver den et grundigt serviceeftersyn med henblik på at tjekke om profilen er ajourført og har et professionelt og appellerende udtryk.

Vær kritisk når du løber profilen igennem og stil dig selv følgende spørgsmål: Har det enkelte punkt et tilstrækkeligt højt niveau eller kan det gøres bedre? Okay er ganske enkelt ikke godt nok. Din profil er nødt til at have et højt niveau for at understøtte brandingen af din person, ekspertise og faglighed.

Så kom igang med at få opdateret din LinkedIn profil således, at du med sindsro kan lade andre kigge forbi din profil og få en positiv oplevelse.

Det behøver for øvrigt ikke at være en øvelse, der skal tage flere dage. Faktisk vil de fleste kunne gennemgå og opdatere hele deres LinkedIn profil i løbet af et par timer.

God fornøjelse med at give din profil et professionelt og appellerende look :-)

De venligste hilsner

Leif Carlsen fra Social Selling Company

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *