Social selling er guds gave til iværksættere

Social selling er efter vores mening guds gave til iværksættere som følge af de mange muligheder, der ligger i proaktivt at bruge denne måde til at kickstarte markedsføringen af en virksomhed med.

Det med guds gave er selvfølgelig sagt med et glimt i øjet, men når det er sagt, er der så meget at hente for mange iværksættere ved at indarbejde social selling metodikken i deres salgs- og markedsføringsindsatser.

Guds gave til iværksættereDesværre er flertallet af iværksættere kendetegnet ved at de ikke har millioner af kroner til markedsføring af deres virksomhed, produkter og services. Mange starter endda – ganske som jeg selv gjorde – op med et markedsføringsbudget på nul kroner! Realiteten er, at det kun er meget få iværksættere og startups, der er så priviligerede, at de har store økonomiske midler og ressourcer til markedsføring og branding, og selv disse få har heller ikke uanede midler.

Men heldigvis har den teknologisk udvikling og ikke mindst de sociale medier givet specielt iværksættere nogle fantastiske muligheder for rent faktisk at komme ud over rampen, og få kommunikeret deres brand, produkter, services og løsninger – vel at mærke uden at man behøver at skulle bruge en masse penge på det. Selvfølgelig skal der investeres tid og ressourcer i at få etableret et godt og professionelt website, lige som at der skal bruges kræfter på at producere content.

Iværksættere kan sagtens skabe højkvalitetsindhold i form af velskrevne blogindlæg og artikler, grafikfiler, how-to-videoer, podcasts og lignende – enten helt gratis (jeg ved godt, at der skal bruges tid på det) eller for meget små penge. Og når man har produceret sit content, er det muligt at nå meget bredt ud med budskaberne ved netop at bruge de sociale medier og proaktivt udnytte netværkseffekten, altså det, der sker når dit netværk synes om dit indhold og trykker “like” så det når videre ud til dit netværks netværk.
 

Det blev til en podcast om emnet

Anders Thue Pedersen og Leif CarlsenIkke alene er det blevet til et blogindlæg om emnet. Det er faktisk også blevet til en podcast om, hvordan du som iværksætter netop kan udnytte social selling og content marketing – både til at kickstarte din nye virksomhed eller hvis du allerede har været i gang i et stykke tid, hvordan du kan bruge denne metode til at fortsætte med at markedsføre din virksomhed og produkter med.

Jeg har nemlig været forbi Anders Thue Pedersen fra StartUpSnakken.dk for at tale om iværksættere og social selling. Her havde vi en super god dialog omkring både muligheder og fælder i forhold til, hvordan en iværksætter kan bruge social selling og content marketing i de daglige salgs- og markedsføringsindsatser.

Anders og jeg snakkede løs i små 40 minutter, så det er en overskuelig podcast af komme igennem. Hvis du er frisk på at lytte med, så skal du bare klikke lige her. Du kan også lytte til podcasten ved at besøge denne side på StartUpSnakken.dk.

Hvis du ikke er iværksætter, kan du for øvrigt sagtens høre podcasten alligevel og få inspiration og værdi ud af den :-)

God fornøjelse med podcasten :-)

De venligste hilsner

Leif Carlsen
 

close

Abonnér på vores LinkedIn nyhedsbrev.

Vi lover, at vi ikke kommer til at spamme dig. Vi sender nemlig kun nyhedsbrev en gang om måneden :-)

Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.