Blogindlæg om, at social selling er meget mere end bare opslag på LinkedIn

Social selling er meget mere end “bare” opslag på LinkedIn

SOCIAL SELLING: Når jeg taler med sælgere, salgschefer og salgsdirektører, møder jeg nogle gange en opfattelse af, at social selling ikke har noget at gøre med “rigtigt salg” for det er jo bare opslag på LinkedIn. Jeg har endda hørt en salgsdirektør sige, at “social selling er for sælgere, der ikke tør ringe kold canvas”.

Udover at jeg synes, at den udtalelse er en kende arrogant, så er det heller ikke noget jeg oplever i min hverdag. Tværtimod møder jeg masser af sælgere, der både kan finde ud af at ringe kold canvas og arbejde med social selling.

For det er ikke enten-eller.

Det er både-og.

Med det som jeg kalder for “push social selling”, kan du gennemføre målrettede en-til-en orienterede salgsindsatser via LinkedIn.

Min kollega Eva og jeg træner sælgere og andre i kundevendte roller i at bruge det, som vi kalder for “SIICK” modellen, der indeholder 5 trin:

  1. Søg 🔎
  2. Identificér 🎯
  3. Interagér 💬
  4. Connect 🔗
  5. Konvertér 💲
Visualisering af SIICK metodikken, som bruges i.f.m. push social selling via Sales Navigator

I denne sammenhæng kan Sales Navigator med fordel bruges som værktøj.

Det gør det nemlig muligt, på en effektiv måde, at følge tidligere, nuværende og potentielle kunder, og derigennem skabe dialoger, der måske kan konverteres til muligheder og ordrer.

Da push social selling handler om ofte mange en-til-en indsatser, er struktur, proces og vedholdenhed altafgørende for at få succes med denne metode.

close

Abonnér på vores LinkedIn nyhedsbrev.

Vi lover, at vi ikke kommer til at spamme dig. Vi sender nemlig kun nyhedsbrev en gang om måneden :-)

Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.