Den moderne beslutningstager er blevet en digital superbruger, som anvender både sit sociale netværk og hele nettet som erfaringsgrundlag, når der skal søges inspiration og information omkring en problemstilling eller mulighed, der skal forfølges forretningsmæssigt. Det betyder blandt andet, at den moderne beslutningstager nu om dage tager ca. 60 % af købsprocessen selv gennem brugen af blandt andet Google, LinkedIn og andre sociale medier. Dermed er kundens købsproces under stor og hastig forandring.

Information om vores social selling strategi og taktik workshopDet er også en af forklaringerne på, hvorfor det er sværere end nogensinde at få et møde med en potentiel ny kunde via et telefonopkald. Først og fremmest er der flere såkaldte “gatekeepers”, som forhindrer dig i at komme igennem til beslutningstageren, og dernæst og måske vigtigere så passer kold canvas bare ikke ind i måden som moderne beslutningstagere arbejder på.

Kunderne kan et langt stykke af vejen selv afdække deres behov, søge de grundlæggende informationer, og er også i stand til at tage en stor del af evalueringen af de indsamlede oplysninger, blandt andet med hjælp fra deres sociale netværk. Først derefter kontakter kunderne en eller flere udvalgte “finalister”. Så populært sagt skal kunderne nok ringe til dig, og ikke omvendt som det ellers har været kutyme.

Den nye måde at arbejde med salg og markedsføring er kendt som henholdsvis “social selling” og “content marketing” eller “social business” som en fælles betegnelse. En kort definition af social selling er, at det er en metode til at udvikle relationer som en del af salgsprocessen, og gøres nu om dage via de sociale medier. Definitionen på content marketing er, at det er enhver form for markedsføring, som involverer skabelsen og delingen af indhold med det formål at tiltrække og fastholde en defineret målgruppe.
 

Få inspiration og hjælp til, hvordan I kan arbejde med strategi og taktik i.f.t. social selling

Få inspiration og hjælp til social sellingHvis du arbejder med ledelse, salg og/eller markedsføring, og er på udkig efter inspiration til, hvordan I kan arbejde med strategi og taktik i forhold til social selling og content marketing, så er denne workshop som skræddersyet til dig. Vi vil nemlig med denne workshop hjælpe dig med at få udarbejdet en konkret og specifik strategi og køreplan for jeres virksomhed.

Det gør vi i løbet af de tre til fire timer som selve workshoppen tager at gennemføre. Vi lægger stor vægt på, at det er meget konkret og hands-on orienteret workshop, som skal resultere i udarbejdelsen af den konkrete social selling køreplan. Det gør vi ved at tage udgangspunkt i jeres virksomhede, produkter og services, de ressourcer I har, det marked I navigerer rundt i og den position I har i dag, samt hvor I ønsker at bevæge jer hen gennem brugen af de digitale platforme.

 
Indhold i social selling strategi og taktik workshoppen
 
 

  • Definition af strategi: Retning og mål: Hvad vil vi gerne flytte hos kunden og opnå?
  • Definition af taktik: Hvilke “veje” og platforme skal vi anvende for at kunne komme i dialog med vores målgruppe?
  • Definition af operationelle målsætninger, herunder KPI’ere og milestones
  • Udarbejdelse af “Why” som grundlag for vores kommunikation på de sociale medier
  • Hvad skal vores “tone of voice” være?
  • Fastlæggelse af hvem der er ansvarlig i.f.t. projektet samt definition af stakeholders og interessenter
  • Fastlæggelse af målsætning for brugen af content
  • Fastlæggelse af frekvens for content og målepunkter
  • Definition af hvem, der kommunikerer hvad i teamet/organisationen
  • Definition/udarbejdelse af LinkedIn Company Page/Facebook Page

Målgruppe for workshoppen
 
 
Workshoppen henvender sig primært til salgs- og marketingorganisationer, som arbejder med relationssalg herunder marketingkoordinatorer, social selling managers, marketingchefer, marketingdirektører, CMO’ere, salgschefer og salgsdirektører, CSO’ere og COO’ere, som ønsker at bruge de sociale medier som en professionel salgs- og markedsføringskanal.
 
Udbytte ved workshoppen
 
 

  • I får defineret, hvad det er I ønsker at flytte hos jeres kunde, og hvad ønsker I at opnå
  • I får defineret, hvilke digitale platforme I skal være tilstede på for at kunne ramme jeres målgruppe
  • I får fordelt de interne roller i forhold til, hvem der skal gøre hvad og hvor ofte
  • I får udarbejdet en konkret køreplan for udrulning af strategi og taktik indenfor social selling og content marketing

Hvor bliver strategi og taktik workshoppen afholdt?
 
 
Social selling strategi og taktik workshoppen afholdes normalvis på jeres adresse med mindre andet aftales. Vi afholder workshops over alt i Danmark eller for den sags skyld også i udlandet, og naturligvis også gerne i din virksomhed. Hvad angår tidspunkt på dagen, så indretter vi det selvfølgelig således, at det passer ind i jeres planlægning.
 
Social Selling Company instruktoerer og facilitatorer
 
 
Kort beskrivelse af Leif Carlsen, Social Selling CompanyLeif Carlsen er passioneret social selling specialist og LinkedIn ekspert, og lever og ånder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om at stå på scenen til foredrag, facilitering af workshops eller i en-til-en sammenhæng. Leif kommer med mere end 25 år erfaring fra virksomheder som Acer, PC-WARE, HP og har stor ekspertise inden for salg, indkøb og markedsføring.

Kort beskrivelse af Eva SachseEva Sachse kommer med en solid baggrund fra både logistik- og it-branchen, hvor hun blandt andet var 12 år hos Microsoft. Eva er social selling specialist med stor viden og erfaring om specielt LinkedIn. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at vokse gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier og gennem brugen af social selling og content marketing til personlig branding. Eva er kendt for en stærk sans for forretningsudvikling, rådgivning, projektstyring og utraditionelle løsninger.

 
Øvrige oplysninger
 
 
Varighed: Workshoppen har typisk en varighed på 3-4 timer efter aftale, hvorefter vi arbejder videre på det input, som vi har fået. Herefter udarbejder vi et udkast til en skriftlig plan for jeres social selling strategi og taktik.

Deltagerantal: 1-6 deltagere.

Sprog: Vi afholder normalvis workshoppen på dansk og anvender dansksprogede slides, men vi holder også meget gerne workshoppen på engelsk med tilhørende engelsksprogede slides efter nærmere aftale.

Forudsætninger: Mødelokalet skal være udstyret med LCD-projektor og flipover eller whiteboard. Der skal endvidere være adgang til internet.
 
Vil du vide mere?
 
 
Vil du vide mere om social selling strategi og taktik workshoppen, hvad den koster, og hvordan vi kan hjælpe dig og dit salgsteam med at bruge social selling metodikken til at sælge og markedsføre med, så ring gerne til os på telefon 41 900 800 eller send en mail til os på info@socialsellingcompany.dk.
 
Hvad siger kunderne om Social Selling Company?
 
 
Hvis du har lyst til at læse lidt om, hvad kunderne siger om os og hvad de har fået ud af at bruge Social Selling Company som samarbejdspartner i forhold til LinkedIn, social selling og content marketing, så klik her og få oversigten med vores kundereferencer.