Social selling strategi og taktik workshop
Hvis du arbejder med salgsledelse og/eller markedsføring, og ønsker at få hjælp til at få udarbejdet en social selling strategi og taktik for jeres virksomhed, så er denne workshop som skræddersyet til dig. Vi vil nemlig med denne workshop hjælpe dig med at få udarbejdet en klar og skarpt formuleret strategi og køreplan for din virksomhed.
Det gør vi i løbet af de typisk 2-3 timer som selve workshoppen tager at gennemføre. Vi lægger stor vægt på, at det er en meget praktisk orienteret workshop, som skal hjælpe jer med at få udarbejdet en konkret social selling køreplan.
Det gør vi ved at tage udgangspunkt i jeres virksomhed, produkter, services, løsninger, de ressourcer I har, det marked I navigerer rundt i og den position I har i dag, samt hvor I ønsker at bevæge jer hen gennem brugen af de digitale platforme.
Sidst, men ikke mindst, bliver I også klædt på i forhold til at undgå typiske fælder, når der skal implementeres social selling i jeres salgsproces.
Under en social selling strategi workshop vil vi typisk berøre emner som:
- Hvor er I som virksomhed i dag og arbejder I allerede med social selling indsatser?
- Har I defineret strategiske målsætninger i.f.t. jeres tilstedeværelse på eksempel LinkedIn?
- Hvordan kan I bruge LinkedIn som platform til at kommunikere med jeres målgruppe?
- Hvad er vigtigt for jer at kommunikere til jeres målgruppe?
- Hvilke segmenter og personaer arbejder I med?
- Findes der allerede indhold, der kan bruges i social selling indsatser?
- Har I defineret salgsmæssige mål og KPI’er?
- Er projektet funderet på ledelsesplan?
- Er der afsat ressourcer og økonomi til at drive et social selling projekt?
- Hvem skal gøre hvad for at I når jeres strategiske målsætninger?
- I får defineret jeres social selling strategi i.f.t. retning og målsætninger.
- I får defineret jeres social selling taktik, herunder definition af stadier i salgstragten i forhold til indsatser og contenttyper, kommunikative fyrtårne m.m.
- I får defineret, hvilke digitale platforme og sociale medier I skal være tilstede på for at kunne ramme jeres målgrupper.
- I får defineret operationelle målsætninger, herunder KPI’ere og milestones.
- I får fastlagt rollefordeling samt definition af stakeholders og interessenter.
- I får defineret målsætninger for brugen af jeres content.
- I får defineret frekvens for produktion og publicering af content.
- I får defineret hvem, der kommunikerer hvad i teamet/organisationen.
Workshoppen henvender sig primært til salgs- og marketingorganisationer, som arbejder med relationssalg herunder salgschefer og salgsdirektører, CSO’ere, COO’ere, marketingkoordinatorer, social selling managers, marketingchefer, marketingdirektører og CMO’ere, som ønsker at indarbejde social selling metodikken i virksomhedens salgs- og markedsføringsindsatser.
Workshoppen afholdes via Zoom videoplatformen.
Vi har valgt Zoom fordi, at denne platform efter vores mening, tilbyder høj streamingkvalitet af både video og lyd samtidigt med, at den er nem at bruge for deltagerne.
Det er gratis for dig at bruge Zoom, og kræver blot at du registrerer dig som bruger hos Zoom og downloader og installerer deres videosoftware på din Windows eller Mac computer.
Hvis jeres kontor ligger indenfor Hovedstadsområdet, kommer vi også gerne forbi jer mod en merpris på kr. 900 ekskl. moms, som dækker ekstra tidsforbrug, transportomkostninger og eventuelle parkeringsomkostninger.
I er også meget velkommen til at afholde workshoppen på vores kontor i Kokkedal.
En social selling strategi og taktik workshop tager typisk 2-3 timer.
Endvidere inkluderer workshoppen yderligere 2 x 1 times opfølgende sparring og rådgivning via Zoom eller telefon.
Vi afholder som udgangspunkt workshoppen på dansk og anvender dansksprogede slides og materialer, men vi holder også meget gerne workshoppen på engelsk med tilhørende engelsksprogede slides efter nærmere aftale.
Efter at workshoppen er gennemført har I 12 måneder gratis support, hvilket betyder at I kan ringe eller skrive til Eva og Leif, hvis I har spørgsmål eller har brug for at vende noget i forhold til jeres social selling strategi.
Leif Carlsen er social selling og LinkedIn ekspert, og lever og ånder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en passioneret foredragsholder og dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om facilitering af kurser, workshops eller en-til-en sparring. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med social selling metodikken som omdrejningspunkt og et særligt fokus på LinkedIn.
For mere information kig forbi Leif Carlsens biografi her på websitet.
Eva Sachse er LinkedIn ekspert og social selling specialist, og kommer med en solid baggrund fra både logistik- og it-branchen, hvor hun blandt andet var 12 år hos Microsoft. Eva er social selling specialist med stor viden og erfaring om specielt LinkedIn. Hun brænder for at hjælpe virksomheder og individer med at vokse gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier og gennem brugen af social selling og content marketing til personlig branding.
For mere information, så kig forbi Eva Sachses biografi her på websitet.
En social selling strategi og taktik workshop koster kr. 7.500 ekskl. moms og transportomkostninger (kr. 9.375 inkl. moms).
Prisen inkluderer briefingmøde over telefonen, vores forberedelse, gennemførelse af selve workshoppen samt 2 x 1 timers opfølgende sparring og rådgivning over Zoom eller telefon.
Du har mulighed for at betale med VISA dankort eller Mastercard i forbindelse med din bestilling.
Hvis du ønsker at betale med MobilePay eller få tilsendt en faktura med henblik på at lave bankoverførsel, så skriv til Leif Carlsen på e-mail lc@socialsellingcompany.dk for at aftale nærmere herom.
Du kan booke social selling strategi og taktik workshoppen online ved at klikke her eller ved at klikke på den røde knap nedenfor.
På den måde får du adgang til at se konkrete datoforslag med det samme, og få låst dato og tid for afholdelse af workshoppen.
Du er også velkommen til at ringe til Eva Sachse på telefon 61 46 93 40 eller sende hende en e-mail på es@socialsellingcompany.dk med henblik på at finde frem til en konkret dato for afholdelse af workshoppen.
Har du spørgsmål til indholdet, udbyttet, ønsker til indhold, praktiske forhold eller andet relateret til workshoppen, er du altid velkommen til at ringe til Eva Sachse 61 46 93 40 eller sende hende en mail på es@socialsellingcompany.dk.