Blogindlæg om at du skal stoppe med at prøve på at regne LinkedIn algoritmen ud og koncentrer dig i stedet om at skabe værdifuldt indhold

Stop med at regne LinkedIn algoritmen ud og koncentrer dig i stedet om at skabe værdifuldt indhold

Hvilke dage anbefaler du, at jeg poster? Er der bestemt tidspunkter, der er bedre end andre? Det er spørgsmål, der ugentligt florerer i mit feed på LinkedIn. Svarene er mange med forskellige dage og tidspunkter. Nogle siger tirsdag klokken 18.00. Andre siger søndag, for der har vi åbenbart ikke andet at lave end at være på de sociale medier, mens en helt tredje siger – sjovt nok – en helt tredje dag.

Der er der mange meninger om emnet og de såkaldte “algoritmehustlere” mener endda at de ligefrem har knækket den såkaldte LinkedIn algoritme gennem “forsøg”, og på den måde er nået frem til hvad der virker bedst.

Det er efter min mening ikke hold i og der går lynhurtigt kejserens nye klæder i den slags debatter. Imidlertid er der kun et sted, hvor der er styr på hvordan LinkedIns algoritme fungerer, og det er hos LinkedIn selv.

Jeg er klar over at mange folk kommer med deres personlige bud af et godt hjerte. Så jeg er på ingen måde efter dem, der forsøger at hjælpe folk med at besvare disse spørgsmål.

Jeg er dog af den overbevisning, at det ikke handler om tidspunkt eller dag med mindre at du ligefrem poster midt om natten. Din synlighed på LinkedIn og de andre sociale medier bliver afgjort ud fra dit indhold, og jeg skal fortælle dig hvorfor.

Hvis vi holder os til det, vi ved om LinkedIns algoritme, så har LinkedIns ingeniørdirektør, Rushi Bhatt, skrevet en artikel om, hvordan de kvalitetsscorer indhold. Det er denne artikel, som er mit blogindlægs udgangspunkt.

Formålet med vores nyhedsfeed på LinkedIn er at levere relevant og godt indhold. Det er derfor vigtigt, at indholdet bliver herefter. Det betyder også at indhold som passer på andre sociale medier ikke nødvendigvis kan bruges eller genbruges på LinkedIn. Det åbenlyse eksempel er kattevideoer, der ikke rigtigt har noget at gøre på LinkedIn og det samme gælder kageopskrifter. Altså er det vigtigt at publicere indhold, der er relevant for dit professionelle netværk på LinkedIn.

Hvis du laver et indlæg eller en LinkedIn artikel, så ryger dit indhold igennem fire trin. Trinene er lavet, fordi spam og upassende indhold ikke skal gå viralt eller være til stede på mediet.

Blogindlæg om at du skal stoppe med at regne algoritmen ud og koncentrer dig i stedet om at skabe værdifuldt indhold
Lidt om forfatteren til dette blogindlæg

Leif Carlsen er LinkedIn ekspert og social selling specialist, og brænder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om at stå på scenen til foredrag, facilitering af workshops eller i en-til-en sammenhæng. Leif kommer med mere end 25 år erfaring fra virksomheder som Acer, PC-WARE, HP og har stor ekspertise inden for salg, indkøb og markedsføring. Du kan læse mere om Leif ved at klikke her.

Om Leif Carlsen fra Social Selling Company

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *