Blogindlæg om hvorvidt du hellere have fingeren i klemme end at være synlig på LinkedIn

Vil du hellere have fingrene i klemme end at være synlig på LinkedIn?

SYNLIGHED PÅ LINKEDIN: Har du set et hav af Leif og Evas blogindlæg og videoer om at blive mere synlig på LinkedIn, fordi du egentlig gerne vil? Og så vælger du alligevel at lade være?

Har du ofte tænkt, at det ville gavne din karriere eller din virksomhed, hvis du engagerede dig mere på Linkedin? Og så stoppede du efter at du opdaterede din profil eller likede en vens opslag.

Så er du ikke alene.

For mange er det at være synlig på LinkedIn lige så grænseoverskridende som at stille sig op på en scene. Eller at skulle sælge sig selv. Som en kunde engang sagde til mig; ”Jeg vil hellere have fingrene i klemme under gyngestolen end at sælge”.

Blogindlæg om hvorvidt du hellere have fingrene i klemme end at være synlig på LinkedIn

De fleste virkelig succesfulde netværkere arbejder ud fra et større formål. De vil gerne hjælpe andre. De vil gerne bidrage med det de kan. De vil gerne dele af deres netværk og kompetencer.

For netværk handler i bund og grund om at bidrage.

Hvis du fortæller dig selv at du ikke skal dele din viden eller dine meninger om det, du interesserer dig for, fordi det ikke er vigtigt, ingen ønsker at læse hvad du mener, eller din viden er mindre relevant, så tænk over at du har en pligt til at dele.

Det er grænseoverskridende i starten. Det bliver lettere. Og gaven til dig er, at du får så meget igen. For ikke nok med at du udvider din indre grænse, så ønsker vi mennesker også at give tilbage til dem, der bidrager til os.

Du behøver ikke være Dalai Lama, Bill Gates eller Greta Thunberg. Men tænk engang hvis de ikke delte deres viden og kompetencer med verden. Tænk hvis de var for usikre på, om nogen ville bryde sig om det de mente, kunne eller udviklede.

De er også startet et sted. Og deres globale mediedækning behøver slet ikke være dit mål. Du må godt bidrage til få. Skriv direkte beskeder til dem i dit netværk du gerne vil i dialog med. Test en ny ide på en mindre gruppe. Eller giv feedback til en kollega, der har skrevet et indlæg du synes er interessant.

Bredden i dit netværk handler ikke om det totale antal forbindelser, men om de forbindelser, der sætter pris på at have dig med. Og det antal har en tendens til at vokse i takt med at du bidrager.

Her finder du information om sparring og rådgivning med LinkedIn ekspert Leif Carlsen om social selling, LinkedIn og Sales Navigator
close

Abonnér på vores LinkedIn nyhedsbrev.

Vi lover, at vi ikke kommer til at spamme dig. Vi sender nemlig kun nyhedsbrev en gang om måneden :-)

Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.