Gratis webinar: Sådan fungerer social selling metodikken

Den moderne B2B-beslutningstager er blevet en digital superbruger og tager i snit 60 procent af købsprocessen selv, blandet andet gennem brugen af Google og sociale medier som eksempelvis LinkedIn. Dermed er kundernes købsproces under stor og hastig forandring, og vi kan som salgsorganisation ikke længere nå igennem til kunderne på samme måde som tidligere.

Det skyldes blandt andet, at den moderne beslutningstager har fået Google som sin bedste ven. Det betyder, at kunderne selv kan klare store dele af den indledende købsproces selv eller endda hele købsprocessen, hvis der er tale om ”commodity” orienterede varer, der kan puttes i en indkøbskurv i en webshop.

Dette betyder også, at det er sværere end nogensinde at komme igennem til potentielle kunder på telefonen. Et studie fra Accenture viser, at kun 12 procent af indkøbere ønsker at mødes med en salgskonsulent. Virksomheder er derfor nødt til at nytænke deres salgs- og markedsføringsindsatser for populært sagt at nå ind på radaren hos de potentielle kunder.

Under webinaret vil social selling og LinkedIn ekspert Leif Carlsen inspirere og dele konkret viden om forandringerne i kundernes købsproces og principperne bag social selling metodikken.

Her finder du information om webinaret med social selling og LinkedIn ekspert Leif Carlsen

Her finder du information om LinkedIn ekspert Leif CarlsenLeif Carlsen er social selling og LinkedIn ekspert, og lever og ånder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en passioneret foredragsholder og dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om facilitering af kurser, workshops eller en-til-en sparring. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med social selling metodikken som omdrejningspunkt og et særligt fokus på LinkedIn.

Du kan læse mere om Leif ved at klikke her.