Kunderne tager nu i snit 60 procent af købsprocessen selvSådan sælger du ved hjælp af LinkedIn og de sociale medier gennem brugen af den såkaldte social selling metodik. Dermed kan du og dit salgsteam komme tidligere ind i kundernes købsproces, og derigennem påvirke med inspiration og viden omkring lige netop din virksomhed og jeres produkter.

Social selling er også en meget effektiv måde at arbejde med dit netværk på, samtidigt med at I nemt kan udbygge netværket med potentielle nye beslutningstagere og influenter – ikke mindst ved at bruge hinandens netværk til at få “mappet” beslutningstagere og influenter.

Med vores social selling og LinkedIn workshop får salgsteamet i løbet af 5 timer en grundlæggende forståelse af de forskellige elementer i social selling metodikken, samt inspiration og idéer til, hvordan I kan arbejde videre med social selling i de daglige salgs- og markedsføringsindsatser. Altsammen foregår gennem hands-on træning i, hvordan salgsteamet konkret kan bruge LinkedIn til at udvikle stærke kunderelationer og derigennem skabe ny forretning.
 
Indhold i workshoppen
 
 

  • Sådan bruger I LinkedIn professionelt til at sælge med
  • Få boostet de daglige salgs- og markedsføringsindsatser gennem brugen af LinkedIn og social selling
  • Sådan udnytter I hinandens netværk til at finde nye veje ind til kundernes hjerter
  • Sådan udbygger I jeres netværk med fokus på etablering af forbindelse til potentielle nye kunder
  • Sådan connecter I med potentielle kunder som I ikke tidligere har haft relationer til
  • Sådan udstiller I jeres ekspertise og viden på LinkedIn
  • Sådan spreder I effektivt jeres budskaber gennem hinandens netværk
  • Hvad er forskellen på Like og Share?
  • Sådan skriver I engagerende følgetekster når I poster updates
  • Sådan bruger I kommentarer proaktivt til at skabe synlighed
  • LinkedIn grupper: Hvad, hvordan, hvornår?
  • Hvad er god takt og tone på LinkedIn?
  • Brug af individuelle standardtekster

Målgruppe for workshoppen
 
 
Workshoppen henvender sig til salgs- og marketingorganisationer som arbejder med relationssalg, herunder sælgere, key account managers, salgschefer og salgsdirektører samt social media managers og marketingmedarbejdere, der ønsker at bruge LinkedIn som professionelt salgs-, markedsførings- og relationsværktøj.
 
Udbytte ved workshoppen
 
 

  • I får indsigt i hvordan LinkedIn kan bruges til salg, relationsudvikling, markedsføring m.m.
  • I kan øge påvirkningen i den indledende del af købsprocessen
  • I kommer i mere direkte kontakt og dialog med beslutningstagerne
  • I får synliggjort jeres ekspertroller overfor kunderne
  • I får kunderne til at “lytte” direkte til jeres budskaber
  • I får en øget synlighed i markedet og kan nå ud til nye målgrupper
  • I bliver i langt højere grad “top of mind” hos kunderne
  • Ny energi og fremdrift ind i jeres salgsproces

Hvor bliver workshoppen afholdt
 
 
Social selling workshoppen afholdes normalvis på jeres adresse med mindre andet aftales. Hvad angår tidspunkt på dagen, så har vi umiddelbart bedst erfaring med at afholde kurset om formiddagen, eksempelvis mellem kl. 10.00 og 14.00, men vi tilpasser det selvfølgelig således, at det passer ind i jeres planlægning. Husk at undervisningslokalet skal være udstyret med en LCD-projektor og flipover eller tavle. Og så skal der selvfølgelig være internetadgang :-)
 
Social Selling Company undervisere
 
 
Kort beskrivelse af Leif Carlsen, Social Selling CompanyLeif Carlsen er passioneret social selling specialist og LinkedIn ekspert, og lever og ånder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om at stå på scenen til foredrag, facilitering af workshops eller i en-til-en sammenhæng. Leif kommer med mere end 25 år erfaring fra virksomheder som Acer, PC-WARE, HP og har stor ekspertise inden for salg, indkøb og markedsføring.

Kort beskrivelse af Eva SachseEva Sachse kommer med en solid baggrund fra både logistik- og it-branchen, hvor hun blandt andet var 12 år hos Microsoft. Eva er social selling specialist med stor viden og erfaring om specielt LinkedIn. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at vokse gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier og gennem brugen af social selling og content marketing til personlig branding. Eva er kendt for en stærk sans for forretningsudvikling, rådgivning, projektstyring og utraditionelle løsninger.

Kort beskrivelse af Casper PedersenCasper Pedersen er digitalt indfødt og den yngste i flokken hos Social Selling Company. Han bruger mange timer på de sociale medier, og ved altid, hvad der rør sig. Casper har et særligt talent for at gøre sin kommunikation original og autentisk – uanset om det er som foredragsholder eller i workshop eller lignende. Hans viden og erfaring benyttes til at rådgive og hjælpe virksomhederne med opnå øget synlighed gennem social selling og content marketing. Det bedste for Casper er, når hans viden kan gøre en forskel for andre.

 
Øvrige oplysninger
 
 
Udstyr: Alle deltagere skal medbringe deres egen computer således, at I kan arbejde med LinkedIn undervejs.

Varighed: 5 timer

Deltagerantal: 3-25 deltagere pr. workshop eller efter nærmere aftale

Sprog: Vi afholder normalvis workshoppen på dansk og anvender dansksprogede slides, men vi holder også meget gerne workshoppen på engelsk med tilhørende engelsksprogede slides efter nærmere aftale.

Forudsætninger: Deltagerne skal have en opdateret LinkedIn profil med et såkaldt profilstyrkeniveau på Advanced eller Expert.

Kursuslokalet skal være udstyret med LCD-projektor med et fysisk VGA- eller HDMI-kabel (trådløse videoforbindelser som AirTame eller Barco ClickShare kan desværre ikke bruges) og flipover eller whiteboard. Der skal endvidere være adgang til et internet-hotspot.
 
Vil du vide mere?
 
 
Vil du vide mere om social selling workshoppen, hvad den koster og hvordan vi kan hjælpe dig og dit salgsteam med at bruge LinkedIn til at sælge med, så ring gerne til os på telefon 41 900 800 eller send en mail til os på info@socialsellingcompany.dk.
 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *