Hver måned afholder vi åbne LinkedIn kurser og workshops, hvor du kan lære hvordan du bruger social selling metodikken til at sælge og markedsføre dig selv og din virksomhed med.

VI har lavet et workshopformat, hvor du mellem kl. 9.00 og 16.00 kommer til at lære om de forskellige elementer i social selling metodikken og hvordan du kan bruge det på LinkedIn. Det kommer til at foregå gennem hands-on træning i, hvordan du helt konkret kan bruge social selling i dine daglige salgs- og markedsføringsindsatser uanset om du er enkeltmandsvirksomhed eller en del af en større organisation.
 

Derfor skal du deltage i denne LinkedIn workshop

Kunderne tager nu i snit 60 procent af købsprocessen selvSynes du at det er svært at komme igennem på telefonen til potentielle kunder? Og at det er tilsvarende svært at få et indledende møde med en beslutningstager? Samtidigt ender snakken måske hurtigt bare om prisen fordi at kunden ikke kender nok til din reelle ekspertise og det som ligger bag virksomheden?

Hvis du kan sige ja til disse spørgsmål, så er det ikke fordi at du er blevet dårligere til at sælge. Nej, det handler om at købsprocessen er under stor forandring i disse år, og at kunderne ændrer den måde som de søger, evaluerer og beslutter på, når der skal vælges leverandør. Der er sket større ændringer i kundernes købsproces igennem de sidste 10 år end de forgangne 100 år.

Så derfor er det vigtigt, at vi som salgs- og marketingsorganisationer tilretter vores salgsproces således, at den i størst mulig grad matcher kundernes købsproces. Dette er for øvrigt en øvelse, som vi lige så godt kan vænne os til at gøre til en kontinuerlig tilretning – for kunderne flytter sig hele tiden.

Lige præcis denne udfordring er omdrejningspunktet for workshoppen. Vi kommer derfor til at give dig en solid indføring i social selling således, at du kan bruge disse metodikker til at optimere dine egne salgs- og markedsføringsinitiativer.

Det drejer sig om at øge dig og din virksomheds synlighed, udstille din ekspertise og opbygge tillid i dit netværk og netværkets netværk på LinkedIn. Ultimativt kan det være med til at give dig nye kunder og øget vækst i din forretning.
 
Information om indholdet i vores LinkedIn kursus
 
LinkedIn workshoppen indeholder følgende emner:

  • Inspirationsforedrag: Hvad er social selling?
  • Sådan udstiller du din ekspertise og viden på LinkedIn
  • Hvad kendetegner en professionel LinkedIn profil?
  • Dit LinkedIn netværk: Det handler ikke om forbindelser, men om relationer
  • Hvordan bruger du søgefunktionen på LinkedIn?
  • Sådan connecter du på en professionel måde
  • Sådan bruger du LinkedIn professionelt til at sælge med
  • Sådan opbygger du din personlige indholdskalender
  • Sådan skaber du indhold på LinkedIn (statusopdateringer, billeder, deling af links, video m.m.)
  • Hvordan udarbejder du et årshjul og en personlig contentkalender så du har en plan over dine opslag
  • Sådan bruger du kommentarer proaktivt til at skabe synlighed
  • LinkedIn Social Selling Index: Hvad er det og hvordan kan du bruge det?

 
Information  om indholdet i vores LinkedIn og social selling workshop
 

Målgruppe: Hvem henvender workshoppen sig til?

LinkedIn workshoppen er for dig, der arbejder med B2B relationssalg og længerevarende salgscyklusser.

Du har et ønske om at dygtiggøre dig indenfor brugen af social selling metodikken, og lære at bruge LinkedIn som et stærk branding- og relationsværktøj i forhold til dig selv og din virksomhed.

Titelmæssigt kan du eksempelvis være indehaver, selvstændig, konsulent, rådgiver, salgskonsulent, account manager, key account manager, salgschef, salgs- og marketingchef, salgsdirektør, salgs- og marketingdirektør, Chief Sales Officer (CSO), Chief Commercial Officer (CCO) eller lignende.

Workshoppen kan også være for dig, der arbejder med B2B marketing og social media, og har brug for konkrete planer og værktøjer til brug hjemme i virksomheden. Formålet er populært sagt vil vi gerne uddanne dig til at blive en superhelt for dine kolleger i salgsafdelingen.

Titelmæssigt kan du eksempelvis være marketingkoordinator, social media manager, content manager, marketing chef, marketingdirektør, Chief Marketing Officer (CMO) eller lignende.
 
 
Information om udbyttet ved LinkedIn kurset
 

Udbytte

Du vil få følgende udbytte ved at deltage i workshoppen:

  • Du får opbygget konkret viden og kompetencer i hvordan du kan bruge social selling metodikken og LinkedIn til salg, relationsudvikling, markedsføring m.m.
  • Du kan øge påvirkningen i den indledende del af købsprocessen
  • Du kommer i mere direkte kontakt og dialog med beslutningstagerne
  • Du får synliggjort din ekspertrolle overfor kunderne
  • Du får kunderne til at “lytte” direkte til dine budskaber
  • Du får en øget synlighed i markedet og kan nå ud til nye målgrupper
  • Du bliver i langt højere grad “top of mind” hos kunder og potentielle nye kunder
  • Du får ny energi og fremdrift ind i din personlige salgsproces
  • Du får udbygget dit netværk med de øvrige workshop deltagere

 
Information om Social Selling Companys LinkedIn instruktører
 

Vores instruktører

Der deltager en eller flere højt kompetente instruktører fra vores side under hele workshoppen. Eva, Casper og/eller Leif vil i løbet af dagen undervise dig, dele ud af viden og inspiration og du har også mulighed for at lave en-til-en sparring i pauserne, hvis du har brug for at få vendt en specifik problemstilling.

Kort beskrivelse af Leif Carlsen, Social Selling CompanyLeif Carlsen er passioneret social selling specialist og LinkedIn ekspert, og lever og ånder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om at stå på scenen til foredrag, facilitering af workshops eller i en-til-en sammenhæng. Leif kommer med mere end 25 år erfaring fra virksomheder som Acer, PC-WARE, HP og har stor ekspertise inden for salg, indkøb og markedsføring.

Kort beskrivelse af Eva SachseEva Sachse kommer med en solid baggrund fra både logistik- og it-branchen, hvor hun blandt andet var 12 år hos Microsoft. Eva er social selling specialist med stor viden og erfaring om specielt LinkedIn. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at vokse gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier og gennem brugen af social selling og content marketing til personlig branding. Eva er kendt for en stærk sans for forretningsudvikling, rådgivning, projektstyring og utraditionelle løsninger.

Kort beskrivelse af Casper PedersenCasper Pedersen er digitalt indfødt og den yngste i flokken hos Social Selling Company. Han bruger mange timer på de sociale medier, og ved altid, hvad der rør sig. Casper har et særligt talent for at gøre sin kommunikation original og autentisk – uanset om det er som foredragsholder eller i workshop eller lignende. Hans viden og erfaring benyttes til at rådgive og hjælpe virksomhederne med opnå øget synlighed gennem social selling og content marketing. Det bedste for Casper er, når hans viden kan gøre en forskel for andre.
 
 
Information om datoer, lokation og pris for LinkedIn kurset
 

Datoer

Vores åbne LinkedIn kurser afholdes hver måned året rundt, og du finder de aktuelle kursusdatoer via linket her.
 

Lokation

Din personlige LinkedIn profil

  • Når du møder op til kurset skal du have oprettet en LinkedIn profil
  • Inden du møder op er det derfor en god idé at gennemgå vores gratis LinkedIn profil videokursus som du finder i linket lige her

Udstyr

  • Du skal medbringe din egen bærbare computer således, at du under kurset kan arbejde på LinkedIn
  • Vi kommer også til at arbejde med Word- og Excel-skabeloner så det er en fordel, hvis du har Office pakken installeret på din computer
  • Du kan vælge at bruge en iPad eller anden tablet, men erfaringsmæssigt vil du få mest ud af kurset ved at medbringe en rigtig bærbar computer
  • Husk også at medbringe opladeren til din computer/tablet således, at du har strøm nok til hele dage :-)

Sprog

  • Vi afholder workshoppen på dansk og anvender dansksprogede slides og materialer

Pris

  • Prisen er kr. 2.999 ekskl. moms pr. deltager (kr. 3.748,75 ekskl. moms)
  • Prisen inkluderer morgenmad, frokost, kaffe, te samt kage i pauserne

Tilmelding

Du kan tilmelde dig kurset via vores NemTilmeld tilmeldingsside i linket her eller ved at klikke på “Ja tak, tilmeld mig” knappen nedenfor.

Vil du vide mere om workshoppen?

  • Vil du vide mere om indholdet i LinkedIn workshoppen er du meget velkommen til at ringe til Eva Sachse på telefon 61 46 93 40 eller send hende en e-mail på es@socialsellingcompany.dk
  • Vi glæder os til at se dig til en af de kommende social selling og LinkedIn workshops :-)

    De venligste hilsner

    Eva, Casper og Leif