Når en kunde i dag skal træffe beslutning om at købe et produkt eller en service, så bruger han eller hun i høj grad internettet som stedet, hvor der indsamles inspiration og information. Det er også stedet, hvor kunden evaluerer såvel produkt som mulige leverandør. Denne del af købsprocessen gennemføres i høj grad på Google, YouTube eller via sociale medier som eksempelvis LinkedIn, Facebook eller Instagram.

Du skal blandt andet brug blogs til at komme tilbage i den indledende del af kundernes købsprocesFaktisk viser undersøgelser, at den moderne beslutningstager i gennemsnit tager cirka 60 % af købsprocessen selv, før at han eller hun tager kontakt til en virksomhed. Det er derfor utroligt vigtigt at potentielle kunder kan finde frem til dig som sælger, når de spørger ud i netværket og/eller begynder at google det produkt eller den service, som de er på udkig efter.

Og det er lige præcis her, at content marketing metodikken og det at skrive blogs kan hjælpe dig med at komme frem i kundernes søgninger. For Google indekserer nemlig også de blogindlæg, som du lægger på din personlige LinkedIn profil eller som du publicerer på blogafsnittet på firmaets website. Hvis disse blogindlæg er godt skrevet forstået på den måde, at du eksempelvis belyser et problem og samtidigt anviser en objektiv måde at løse problemet på, er der en god chance for at Google opfatter dit blogindlæg som et ekspertindlæg, som bliver vist det i relevante søgeresultater.

Samtidigt kan dine blogindlæg også bruges proaktivt som en del af din egen salgsproces. Her kan du eksempelvis bruge et bestemt blogindlæg overfor en potentiel kunde til at udstille konkret ekspertise og dermed hjælpe dig med at få opbygget troværdighed og tillid i kunderelationen.
 

Lær at skrive inspirerende blogindlæg som fanger dine kunders interesse

Når du skal arbejde med social selling og content marketing metodikkerne, er inspiration et af de grundstoffer, der skal være tilstede, for at du kan få succes med det. Faktisk er inspiration et af de stærkeste virkemidler du kan bruge til at skabe forbindelse til en ny potentiel kunde med.

Når vi som LinkedIn-brugere sidder og browser os igennem nyhedsstrømmen, gør vi det ofte for at følge med i, hvad der sker i vores netværk og for at holde os fagligt ajour. Det kan blandt andet ske ved, at vi klikker på links til interessante artikler på nyhedssider, eller vi bliver fanget af en spændende overskrift på et LinkedIn blogindlæg og klikker på indlægget for at læse det.

Blogindlæg om, at du kan få kunderne til at komme til dig ved at udstille din ekspertise gennem blandt andet blogindlægDu kan også blive en del af dette “flow” ved at du generøst deler ud din viden og faglighed i dit netværk. Derigennem opnår du mindst to ting: Først og fremmest “træner” du dit netværk til at forstå, hvad det helt præcist er du beskæftiger dig med, og hvordan du hjælper kunder og skaber værdi. Dernæst drejer det sig om at synliggøre din ekspertise overfor de potentielle kunder, der er på vej ind i en konkret købsproces.

Dette er præcis omdrejningspunktet i content workshoppen, hvor vi gerne vil lære dig at skrive inspirerende blogindlæg, som kan fange dine kunders interesse.

Du starter måske kurset med at tænke hvordan skriver jeg en blog, men når vi er færdige har du ikke alene en langt bedre forståelse af grundprincipperne bag et godt blogindlæg. Du er faktisk også i fuld gang med at skrive dit første LinkedIn artikler. I løbet af de 3 1/2 til 4 timer, som workshoppen tager, får du nemlig konkret hands-on træning i at skrive rigtig gode blogindlæg. Du får også inspiration til, hvor du kan finde billeder, der forstærker dit budskab og sidst, men ikke mindst, så får du en skabelon, som du kan bruge hver eneste gang, du skal starte på et nyt blogindlæg.

 
Indhold i social selling strategi og taktik workshoppen
 
 

  • Hvorfor er det en god idé at skrive blogindlæg?
  • Hvilke elementer skal et blogindlæg indholde?
  • Hvor ofte skal du lave blogindlæg?
  • Sådan får du idéer og inspiration til, hvad du skal skrive om
  • Sådan opbygger du et godt blogindlæg
  • Sådan finder du kvalitetsbilleder til dit blogindlæg
  • Sådan laver du din første LinkedIn artikel
  • Sådan distribuerer du et LinkedIn blogindlæg optimalt og får det spredt i sit netværk og netværkets netværk
  • Sådan kan du proaktivt bruge tidligere blogindlæg i.f.m. opfølgning på en potentiel ny kunde
  • Sådan skaber du trafik på din LinkedIn profil gennem kommentering på egne og andres blogindlæg

Målgruppe for workshoppen
 
 
Workshoppen henvender sig primært til salgs- og marketingorganisationer som arbejder med relationssalg og længerevarende salgsprocesser. Typiske deltagere er sælgere, key account managere, salgschefer, salgsdirektører, CSO’ere, COO’ere, marketingkoordinatorer, social selling managers, marketingchefer, marketingdirektører og CMO’ere, som ønsker at bruge content marketing som en måde at markedsføre sig på.
 
Udbytte ved workshoppen
 
 

  • I lærer betydningen af content marketing og det at skrive blogindlæg
  • I lærer at skrive gode og interessante blogindlæg
  • I får udstillet jeres medarbejderes ekspertise og faglighed overfor både nuværende og potentielle nye kunder
  • I får digital egenkapital som kan bruges til at skabe tillid i salgsprocessen
  • I kan komme tilbage i den indledende del af købsprocessen ved at blive fundet på Google når potentielle kunder søger efter information og inspiration≤/li>
  • I får synliggjort virksomheden samt jeres produkter og services på en ikke-sælgende måde

Hvor bliver strategi og taktik workshoppen afholdt?
 
 
Content og blogskrivningsworkshoppen afholdes normalvis på jeres firmaadresse med mindre andet aftales. Vi afholder content workshops over alt i Danmark eller for den sags skyld også i udlandet, og naturligvis også gerne i din virksomhed. Hvad angår tidspunkt på dagen, så indretter vi det selvfølgelig således, at det passer ind i jeres planlægning.
 
Social Selling Company instruktoerer og facilitatorer
 
 
Kort beskrivelse af Leif Carlsen, Social Selling CompanyLeif Carlsen er passioneret social selling specialist og LinkedIn ekspert, og lever og ånder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om at stå på scenen til foredrag, facilitering af workshops eller i en-til-en sammenhæng. Leif kommer med mere end 25 år erfaring fra virksomheder som Acer, PC-WARE, HP og har stor ekspertise inden for salg, indkøb og markedsføring.

Kort beskrivelse af Eva SachseEva Sachse kommer med en solid baggrund fra både logistik- og it-branchen, hvor hun blandt andet var 12 år hos Microsoft. Eva er social selling specialist med stor viden og erfaring om specielt LinkedIn. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at vokse gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier og gennem brugen af social selling og content marketing til personlig branding. Eva er kendt for en stærk sans for forretningsudvikling, rådgivning, projektstyring og utraditionelle løsninger.

Kort beskrivelse af Casper PedersenCasper Pedersen er digitalt indfødt og den yngste i flokken hos Social Selling Company. Han bruger mange timer på de sociale medier, og ved altid, hvad der rør sig. Casper har et særligt talent for at gøre sin kommunikation original og autentisk – uanset om det er som foredragsholder eller i workshop eller lignende. Hans viden og erfaring benyttes til at rådgive og hjælpe virksomhederne med opnå øget synlighed gennem social selling og content marketing. Det bedste for Casper er, når hans viden kan gøre en forskel for andre.

 
Øvrige oplysninger
 
 
Varighed: Workshoppen har typisk en varighed på 3-4 timer efter aftale.

Deltagerantal: 1-18 deltagere eller efter nærmere aftale.

Sprog: Vi afholder normalvis workshoppen på dansk og anvender dansksprogede slides, men vi holder også meget gerne workshoppen på engelsk med tilhørende engelsksprogede slides efter nærmere aftale.

Forudsætninger: Kursuslokalet skal være udstyret med LCD-projektor med et fysisk VGA- eller HDMI-kabel (trådløse videoforbindelser som AirTame eller Barco ClickShare kan desværre ikke bruges) og flipover eller whiteboard. Der skal endvidere være adgang til et internet-hotspot.
 
Vil du vide mere?
 
 
Vil du vide mere om content workshoppen, hvad den koster og hvordan vi kan hjælpe dig og dit team med at bruge social selling og content marketing til at sælge og markedsføre med, så ring gerne til os på telefon 41 900 800 eller send en mail til os på info@socialsellingcompany.dk.
 
Hvad siger kunderne om Social Selling Company?
 
 
Hvis du har lyst til at læse lidt om, hvad kunderne siger om os og hvad de har fået ud af at bruge Social Selling Company som samarbejdspartner i forhold til LinkedIn, social selling og content marketing, så klik her for at få oversigtens med vores kundereferencer.

I videoen nedenfor kan du se og høre F.C. Københavns salgsdirektør Alex Rasmussen fortælle om deres arbejde med at bruge blogindlæg i salgs- og markedsføringsindsatserne. F.C. København bruger det blandt andet til at inspirere potentielle kunder i forhold til hvordan de kan bruge sportssponsorater i deres virksomhed i forhold til branding, øget synlighed og skabe tættere og bedre kunderelationer.