Start en uforpligtende dialog med os: Ring 48 19 20 21 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
20. oktober 2017
20 okt 2017

Begynd at blogge så du kan tiltrække nye kunder

Indlæg om hvordan du kan tiltrække nye kunder ved at begynde at bloggeBegynd at blogge så du kan tiltrække nye kunder er mit bud på, hvordan du kan bruge bare en af de utrolig mange muligheder når det gælder online marketing – også selv om du ikke må bruge penge på digital markedsføring. Når det gælder markedsføringsindsatser på de sociale medier, hvor du ikke direkte bruger penge på det, kan det jo være alt fra målrettede og engagerende statusopdateringer over til Facebook Live videoer. Det kunne også være billeder fra seminarer eller en video af dig, der tegner og fortæller ved en tavle for at udstille din ekspertise. Eller det kunne være brugen af beskeder i LinkedIn til at komme i dialog med potentielle nye kunder.

Ikke desto mindre vælger jeg noget, når jeg skal komme med mit bedste online marketing råd, som nogle måske vil opfatte som kedeligt og tidskrævende. Det handler om at du skal komme i gang med at blogge om de problemer og udfordringer, som dine kunder kæmper med i hverdagen. Du skal skrive om det på en måde, hvor du viser at du har en klar holdning til, hvordan kunderne kan få løst disse problemer. Og så skal du gøre det uden at du begynder at fortælle dem, at hvis de bare vælger dit produkt, så kommer de i himlen :-)
 

Derfor skal du begynde at blogge

Lad mig fortælle, hvorfor at jeg synes at du skal begynde at blogge. Først og fremmest tager jeg udgangspunkt i, at den moderne beslutningstager er digital superbruger. Han eller hun bruger digitale platforme, avancerede søgemaskiner og sociale medier til først og fremmest at blive klædt på til at vælge det rigtige produkt og den rigtige leverandør.

Indlæg om at du skal komme i gang med at blogge for at tiltrække nye kunderTakket være Google er det blevet en forholdsvis nem øvelse – i hvert fald sammenlignet med tiden før internettet og Google. Her skulle vi som regel besvære os med at besøge indtil flere fysiske butikker for at vi kunne sammenligne produkter. Vi kunne så for øvrigt kun sammenligne det produkter, som butikken rent faktisk havde på lager. Samtidigt kunne vi slet ikke i samme omfang som i dag høre andres erfaringer og meninger om et givent produkt eller service.

Den amerikanske analysevirksomhed Forrester Research har lavet studier, der viser at den moderne beslutningstager i gennemsnit tager 60 procent af købsprocessen selv, blandt andet gennem brugen af Google og de sociale medier som eksempelvis LinkedIn, Facebook og Twitter. Og jo mere den vare, som du sælger, er en ”commodity”, altså noget der egner sig til at smide i en indkøbskurv i webshoppen, desto mere tager kunden selv af købsprocessen.

Eksempelvis oplever rejse- og hotelbranchen at en meget stor del af kunderne tager hele købsprocessen selv før de overhovedet møder virksomheden fysisk første gang. Kunderne kan selv finde frem til hotellet på nettet og booke det uden overhovedet at behøve at tale med virksomheden i klassisk forstand.

Det gælder derfor om at du kan blive fundet på Google. Hvis jeg som kunde ikke kan finde dig på Google og de sociale medier, så er du usynlig for mig. Det handler derfor om, at du skal have en klar og synlig tilstedeværelse på Google for at fremtidens kunder kan finde frem til dig – også selv om du ikke må bruge penge på AdWords.

Det er lige præcis grunden til, at jeg vil have dig til at tænke i at blogge. For det koster trods alt kun din tid. Nuvel, det kan tage noget tid at lave det super gode blogindlæg, men nu forudsætter jeg at du har den fornødne tid. Til gengæld kan rigtig gode blogindlæg have en enorm indvirkning på din forretning i forhold til at lade kunderne finde frem til dig via organiske Google søgninger.
 
Læs mere

15. oktober 2017
15 okt 2017

Hvordan har social media udviklet sig i 2017?

Hvordan har social media udviklet sig i 2017? Hvilke platforme dominerer og hvilke kan du stadigvæk skabe organisk reach på? Hvordan virker den nye videofunktion på LinkedIn og kan du “tweake” udbredelsen af en video i dit netværk? Kommer chatbots til at overtage al kommunikation med kunderne? Og hvordan går det med indførelsen af social selling i virksomhederne?

Dette og meget andet taler jeg med den canadiske social media ekspert Chris ‘Kubby’ Kubbernus om. Kubby har faktisk allerede været på besøg i Social Selling Radio i episode 27, hvor vi havde vores første “social selling jam session”.

Podcast episoden med Kubby er helt sikkert en af de lange med en samlet længde på knap tre timer, men du kan jo heldigvis altid bide episoden over i nogle omgange. Og med en uformel og praktisk tilgang til emnerne, er det en podcast som netop egner sig til at lytte til medens du gør noget andet, eksempelvis medens du kører til eller fra arbejde, under løbeturen eller på kontoret.
 

Her kan du lytte til Social Selling Radio episode 62 med Chris ‘Kubby’ Kubbernus

Du kan lytte til podcast episoden på alle de væsentlige podcast kanaler uanset om det er Apple Podcast (iTunes), SoundCloud, Stitcher eller direkte på vores website. Du finder links til disse kanaler ved at klikke på ikonerne nedenfor:

 
God fornøjelse med at lytte til podcasten med Kubby :-)

De venligste hilsner

Leif Carlsen
 

14. oktober 2017
14 okt 2017

Sådan tilføjer du en personlig besked når du connecter på LinkedIn

Blogindlæg om hvordan du kan personificere dine LinkedIn invitationerSådan tilføjer du en personlig besked når du connecter på LinkedIn er et blogindlæg som handler om hvordan du helt konkret kan tilføje en personificeret besked til dine LinkedIn invitationer.

Blogindlægget kommer i forlængelse af et andet relateret blogindlæg som jeg har skrevet, og som har overskriften ”Derfor skal du skrive en personlig besked når du connecter på LinkedIn“. Efter at det blev publiceret, blev jeg opfordret til også at skrive et indlæg, hvor jeg fortæller om hvordan du i praksis tilføjer beskeden. Der er stadigvæk mange som ikke tilføjer en personlig besked, så min opfordring er endnu engang, at når du vil connecte med en på LinkedIn, så gør det altid med en personlig besked. Det tager så lidt tid men betyder så meget for den, der modtager din invitation.

I den virkelige verden, er de fleste af os høflige og hilser på folk og starter en dialog. Det er bare ikke helt så nemt i den digitale verden. På Facebook kan vi sende en venneanmodning, men uden muligheden for at kunne skrive en besked. På Instagram og Twitter kan vi følge hvem som helst uden at skulle spørge om lov først. Men på LinkedIn har vi faktisk muligheden for at tilføje en personlig besked når vi connecter med andre.
 

Sådan tilføjer du en personlig besked på LinkedIns desktop version

LinkedIn gør det nemt at connecte med andre ved at du bare kan trykke på ”Opret forbindelse” knappen. Så sender LinkedIn en besked til personen, men der er ingen tekst i beskeden og dermed heller ikke nogen forklaring på hvorfor du vil connecte. Det er ikke den bedste måde at starte en relation med en person på LinkedIn. Så skal vedkommende gætte sig til hvorfor at du vil connecte med ham eller hende.

Blogindlæg om hvordan du kan personificere dine LinkedIn invitationer
 
Uanset om du kender personen i forvejen eller ej, så er det altid en god ide at have ”Know-Like-Trust-Buy” modellen i baghovedet. Altså, personen skal kende dig, for at kunne lide. Hvis du oveni det, deler ud af værdifuldt indhold og inspiration, kan personen få tillid til, at du er en ekspert på dit område og derfor mere åben overfor at bruge dig og anbefale dig.

Derfor, når du nu har muligheden, så vil jeg anbefale dig altid at gå ind på personens profil og trykke ”Opret forbindelse” der fra, og skrive en invitationstekst.

Læs mere

25. september 2017
25 sep 2017

Derfor skal du skrive en personlig besked når du connecter på LinkedIn

Blogindlæg om hvorfor at du altid skal huske at skrive en personlig besked når du connecter på LinkedInDerfor skal du skrive en personlig besked når du connecter på LinkedIn er min opfordring til, at vi skal forsøge på at opføre os lidt venligere og høfligere overfor hinanden, når vi starter et nyt bekendtskab i den digitale verden. Det gælder især på LinkedIn, fordi der har vi rent faktisk muligheden for at gøre det.

Forstil dig denne situation til et netværksmøde: Der er 35 personer samlet til det månedlige netværksmøde og en person, du enten ikke har set i meget lang tid eller slet ikke kender, får øje på dig. Personen går hen til dig, giver dig sit visitkort og starter dialogen med ”Jeg vil gerne tilføje dig til mit professionelle netværk”, eller værre endnu, igen dialog, fordi vedkommende slet ingenting siger!

Det er ret mærkeligt, ik’? Og sådan ville jo vi jo aldrig opføre os jo ikke i den virkelige verden. Det ville faktisk blive opfattet som uhøftligt eller måske endda direkte arrogant.
 

I den virkelige forretningsverden kan vi godt være venlige

I den virkelige verden siger vi hej og taler sammen hvis vi kender hinanden, vi præsenterer os overfor hinanden hvis vi ikke kender hinanden, eller vi genopfrisker hvor vi kender hinanden fra, hvis vi ikke lige kan huske det. Men vi siger ikke en eller anden ligegyldig sætning eller slet ingenting!

Nogle gange støder vi selvfølgelig ind i en arrogant og selvoptaget person, men som oftest er folk flinke og venlige, når vi mødes i den virkelige forretningsverden.
 

I den digitale forretningsverden er mange ikke helt så venlige

Det forholder sig bare ikke altid sådan i den digitale forretningsverden. Der er det tit ligesom den først beskrevne situation. Jeg oplever det selv og hører det fra andre, at der faktisk ofte sker det, at når en bekendt eller en der gerne vil connecte med mig på LinkedIn, så sender de bare en connect invitation afsted UDEN at skrive noget i invitationen.

Dermed skal jeg til at gætte mig til, hvorfor at vedkommende ønsker at connecte med mig på LinkedIn.

Kender du det?
 
Læs mere

23. september 2017
23 sep 2017

Kundecase: F.C. København social selling version 2.0

Blogindlæg om F.C. Københavns erfaringer med social sellingHvad er F.C. Københavns erfaringer med social selling cirka halvandet år efter at de indførte denne nye digitale salgsmetodik? Virker social selling for dem? Har F.C. København fået skabt en øget synlighed omkring de kommercielle aktiviteter og sportssponsorater? Og sidst, men ikke mindst, kommer der konkrete salgsmæssige resultater ud af FCK-sælgeres social selling indsatser?

Det har vi lavet en podcast om, og det er blevet til en slags “social selling version 2.0” fortælling om F.C. Københavns erfaringer med social selling metodikken og brugen af LinkedIn som salgs- og relationsværktøj.

Jeg skriver med vilje to-komma-nul, fordi at vi tidligere har lavet podcast episoder med F.C. København om deres social selling projekt. Den første podcast episode var med salgsdirektør Alex Rasmussen, og tog udgangspunkt i hans ledelsesmæssige beslutning om at sige farvel til kold canvas og goddag til social selling. Den næste podcast episode var med Morten Westh Jacobsen, der arbejder som senior account manager hos FCK. Denne podcast tager udgangspunkt i, hvordan Morten i praksis arbejder med social selling.

I den nye podcast episode er det igen salgsdirektør Alex Rasmussen, der deler åbenhjertigt ud af hans og F.C. Københavns konkrete erfaringer med social selling metodikken. Vi taler om baggrunden for at stoppe med at lave kold canvas, og i stedet indføre social selling, hvad der har været nemt og hvad der er svært ved at arbejde på denne måde.
 

Øget fokus på potentielle kunder, der er udenfor salgstragten

Podcast med F.C. Københavns salgsdirektør Alex Rasmussen omkring deres erfaringer med social sellingNu skal jeg jo ikke afsløre for meget af indholdet af podcast episoden med Alex, for jeg vil jo gerne have dig til at lytte til den. En ting som jeg dog gerne vil dele med dig her i blogindlægget, handler om hvordan Alex har været meget bevidst om at bruge social selling metodikken til at få øget fokus på potentielle kunder, der er uden for salgstragten.

Alex er nemlig af den klare overbevisning, at det gælder for F.C. København om at blive langt mere synlig overfor potentielle kunder, der ikke har gjort sig overvejelser om hvad et sponsorat kan gøre for dem i forhold til synlighed, brand activation, netværk og hospitality. Altså gælder det for FCK også om at uddanne markedet til at forstå hvad et sportssponsorat er for en størrelse.

Tidligere har Alex og hans salgsteam haft et nærmest ensidigt fokus på de kunder, der enten var på vej til at overveje et sponsorat eller dem, der rent faktisk allerede havde besluttet sig. Nu har teamet stor fokus på at lave individuelle social selling indsatser på LinkedIn, der handler om at udstille de mange muligheder, der er ved et sportssponsorat.

Samtidigt er FCK også blevet meget mere bevidste om, hvad de vil bruge deres LinkedIn Company Page til, for at sikre at den også støtter op omkring FCK’s social selling strategi og taktik. Fra tidligere at have meget fokus på opslag om de sportslige resultater, handler det nu i langt højere grad om at fortælle om de kommercielle aktiviteter.
 
Læs mere

12. august 2017
12 aug 2017

Derfor skal du bruge podcast som en del af din virksomheds markedsføring

Blogindlæg og podcast om hvad podcast er for en størrelse og hvad du kan bruge det tilEr podcast ikke noget der primært er forbeholdt radiostationer som Danmarks Radio og Radio24syv som en måde for dem at tilbyde deres lyttere at kunne lytte til deres programmer “asynkront”, altså på andre tidspunkter end lige netop på udsendelsestidspunktet? Eller er det noget som virksomheder rent faktisk kan bruge som en del af deres markedsføringsindsatser?

Efter min mening er svaret, at podcast ikke kun er noget som er forbeholdt radiostationer. Det er i den grad et medie, som virksomheder – små som store – kan have stor glæde og gavn af som en anderledes måde at kommunikere med kunder og brugere – såvel potentielle som nuværende.

Podcast kan nemlig noget helt specielt, som andre former for medier ikke kan, og det kommer jeg meget mere ind på i løbet af dette blogindlæg.
 

Hvad er podcast?

Men inden da, så lad os lige få defineret hvad podcast er. For selv om vi er mange, der kender til podcast som begreb og teknologi, så er det langt fra alle, der ved hvad podcast er for en størrelse. Ganske vist har cirka 88 procent af den danske befolkning en smartphone (2017), men det er ikke det samme som at de alle sammen ved hvad podcast er og hvad det kan gøre for dem. Jeg hørte for et års tid siden, at cirka en halv million danskere regelmæssigt lytter til podcasts, så der er endnu et godt stykke op til at det er noget som alle danskere kender til.

Et blogindlæg og en podcast om hvad podcast er for en størrelse og hvad det kan bruges tilEn podcast er en måde at distribuere lyd på via internettet således, at du som lytter kan downloade lydfiler på din smartphone, tablet eller computer. Det kan være som en enkelt episode eller at du abonnerer på nye episoder, og automatisk får dem overført til eksempelvis din smartphone via en podcast app. Dette kan lade sig gøre ved at du som podcastudbyder tilmelder et såkaldt “RSS-feed” til iTunes eller andre platforme, der muliggør distribution (også kendt som “syndikering”) af podcast.

Nu skriver jeg, at podcast er en måde at distribuere lyd på, men det kan i princippet også være video. Det er imidlertid sjældent at jeg støder på videopodcast. Udover at det kræver mere produktionsmæssigt at lave videoer, så fylder de også markant mere end lydfiler. Det passer heller ikke særlig godt ind i idéen med, at du hurtigt skal kunne downloade en podcast på din smartphone. Her er en videotjeneste som YouTube ganske enkelt en bedre løsning.

Selve ordet podcast er oprindeligt en sammentrækning af ordene iPod og broadcastning. Apple havde lanceret deres iPod MP3-musikafspiller tilbage i 2001, og få år senere, nærmere præcis i 2004, begyndte en række personer, radiostationer og virksomheder at broadcaste lydfiler. Dermed var begrebet podcast opfundet. Nu om dage bliver podcast oftere defineret som “Personal On Demand Casting”
 
Læs mere

26. juli 2017
26 jul 2017

Sådan håndterer du en shitstorm

Blogindlæg og podcast om, hvordan du kan håndtere en shitstormHvordan håndteres en shitstorm, hvis din virksomhed bliver ramt? Kan en shitstorm overhovedet tackles? Kan din virksomhed overleve en shitstorm? Kan du undgå en shitstorm? Kan du gøre noget præventivt for at minimere risikoen for en shitstorm? Og hvad gør du når shitstormen har lagt sig?

Der dukker altid mange gode og relevante spørgsmål op når det gælder emnet shitstorm. At svare på disse spørgsmål er en svær opgave, da håndteringen af shitstorms i sig selv er en stor og kompleks disciplin. For i bund og grund handler shitstorm for en stor dels vedkommende om krisehåndtering og krisekommunikation.

Men hvor er det så lige at shitstorms kommer ind i forhold til social selling og content marketing? Det gør det faktisk helt naturligt, fordi dit personlige og virksomhedens omdømme på de sociale medier får større og større betydning. Vi har i vores regi valgt at definere dette under begrebet digital egenkapital. Det kan være altafgørende for valget af dig som person, din virksomhed og jeres produkter og services, om I har et godt digitalt omdømme. Her kan en shitstorm være med til at forringe eller helt ødelægge et brand eller en persons troværdighed.

Et andet sted, hvor vi ofte bliver spurgt om shitstorms, er når virksomheder overvejer at gå i gang med social selling og/eller employee advocacy. Mange virksomheder tror nemlig, at de risikerer shitstorms, hvis deres medarbejderne begynder at skrive på de sociale medier. Det er en forkert tankegang at have, og det er det af flere grunde. Først og fremmest er virksomhedens medarbejdere i forvejen tilstede på de sociale medier. Dernæst handler det om at uddanne og hjælpe medarbejderne med at begå sig professionelt på eksempelvis Facebook, LinkedIn, Instagram og Twitter. Så er chancen for shitstorm betydeligt mindre, og dernæst kan virksomheden faktisk opnå en positiv branding på de sociale medier.
 

Hvad er en shitstorm?

Men inden jeg begynder at tale om, hvad du kan gøre for at minimere chancen for at blive ramt af en shitstorm eller hvad du skal gøre for at håndtere den, hvis skaden først er sket, så lad mig komme med mit bud på en definition af hvad en shitstorm er.

Definition på hvad en shitstorm erEn shitstorm er, når en situation går fra at være noget som virksomheden selv kan håndtere i en dialog med den “forurettede”, til at situationen ikke længere er håndterbart og er ude af kontrol. Jeg anvender “forurettede” som en generel term, fordi det kan være alt fra en kunde til en borger i en kommune eller en tidligere medarbejder. Jeg skriver det også i situationstegn fordi, at det jo ikke er sikkert at personen er reelt forurettet – det hænder jo at, det er kunden, der selv har gjort noget forkert og måske ødelagt produktet.

Her er det vigtigt at du ikke må begynde at tro, at der kan komme en shitstorm ud af eksempelvis en helt almindelig reklamationsbehandling, hvor kunden ikke er tilfreds med behandlingen og/eller udfaldet. Der er masser af eksempler på uenigheder mellem virksomheder og deres kunder, der aldrig bliver til en shitstorm, men “bare” resulterer i en utilfreds kunde, der så måske stopper med at handle hos virksomheden.

Du skal skelne mellem om kunden får “taletid” med personer i første led, som kan defineres som familie, venner, naboer, kolleger og lignende, eller om sagen pludselig begynder at få opmærksomhed fra personer i andet led. Med andet led menes personer, der kun kender overfladisk til den forurettede eller måske slet ikke, men som begynder at føle sympati for selve historien, og ikke for de faktiske omstændigheder.

Her gælder det typisk for den forurettede om, at opstille fortællingen om David, den stakkels lille uskyldige kunde mod Goliath, den store onde virksomhed med uanede midler og ressourcer.

Læs mere

17. juli 2017
17 jul 2017

Derfor skal HR interessere sig for social selling metodikken

Blogindlæg om hvorfor at HR interessere sig for social selling metodikkenFør du som HR medarbejder tænker ”jeg skal ikke sælge noget, så det her vil jeg ikke bruge 5 minutter af min tid på at læse!”, så håber jeg du ikke følger din første impuls. Sociale medier er i høj grad en vigtigere del af din hverdag end du måske tror.
 

HR’s rolle

Hvad enten du sidder som HR chef, HR Business Partner, generalist, rekrutteringskonsulent eller andet. Uanset om ideologien hvor du er ansat er som stabsfunktion, som strategisk HR eller forretningsdrevet HR. Der findes efterhånden en del retninger, men det ved du mere om end jeg gør.

HR er blevet en vigtigere og vigtigere del af de danske virksomheder gennem de sidste år. Fra at være en personaleafdeling der fandt på løjerlige teambuilding-kurser til nu at sidde med ved direktionsbordet, med indflydelse på hvordan dit område kan bidrage til virksomhedens strategiske mål.

Medarbejder- og lederudvikling er i høj grad dit bord. Det samme med ansættelser og afskedigelser, lønkørsel, med videre.

Du er med som støttefunktion når salgsdirektøren søger nye mellemledere og medarbejdere. Udviklingssamtalers spørgeramme eller hyppigere feedbackmetoder i samme boldgade, der er du eksperten.

At sørge for, at de bedste folk bliver onboarded så de præsterer hurtigere. Og at medarbejderomsætning holdes lav, fordi det strategiske og taktiske fokus på udvikling, fastholdelse og arbejdsmiljø omsættes til operationelle handlinger.

Du er omdrejningspunktet for de menneskelige ressourcer i din virksomhed.
 

Kom nu, David, hvad har det her med salg at gøre?

Det har det ikke som sådan. Men det har betydning for dig alligevel. Social selling metodikken hjælper især sælgere med, at udnytte deres netværk og forbedre deres positionering i forhold til konkurrenterne.

Blogindlæg om hvorfor at HR interessere sig for social selling metodikkenMen metodikken kan også hjælpe kundeservicemedarbejderen med, at lære kunderne bedre at kende. IT medarbejderen får mulighed for, at tiltrække segmenter af mennesker, som andre ikke nødvendigvis ”kan tale med”. Og hvad vigtigere er, får alle ansatte uanset rolle og niveau i virksomheden, via de digitale muligheder en vigtigere plads i det økosystem der er din virksomhed.

Det vil for eksempel være lettere for den lettere introverte specialist et sted nede i organisationen, at kunne gå i dialog med eksisterende kunder, for på den måde at kunne kvalificere nye behov, som dermed kan videregives som lead til sælgeren. Dermed udnyttes princippet om, at salgsafdelingen ikke er hele virksomheden, men at hele virksomheden derimod er salgsafdelingen.
 
Læs mere

16. juli 2017
16 jul 2017

9 ting du kan bruge LinkedIns nye videofunktion til

Blogindlæg med 9 idéer til hvad du kan bruge LinkedIns nye videofunktion tilFacebook, Instagram og Snapchat har haft det længe: Muligheden for at optage og uploade video til din personlige profil her og nu. Det har du ikke kunnet gøre på din LinkedIn profil lige indtil nu. LinkedIn er nemlig begyndt at udrulle en ny videofunktion via deres mobilapp.

I modsætning til Facebook, hvor video fungerer fantastisk, har video på LinkedIn indtil nu været en halvsløj oplevelse. Du har som sådan sagtens kunnet få vist videoer på LinkedIn rent teknisk set, men kun hvis videoerne er tilgængelige på YouTube eller Vimeo.

Så hvis du selv optog en video, skulle du først bruge kræfter på at optage selve videoen på din smartphone, dernæst uploade den særskilt til YouTube med tilhørende indstillinger, for så til sidst at kunne dele videoen på LinkedIn. Det er hverken intuitivt eller effektivt. Men det er heldigvis en saga blot med LinkedIns nye videofunktion.
 

Sådan får du video på LinkedIn

Det er nu gjort utroligt nemt at få video på LinkedIn, og du har mulighed for både at optage en video her og nu eller uploade en tidligere optaget video. Det eneste at du skal gøre for at få gang i video på LinkedIn, er ved at klikke på kameraikonet i toppen af LinkedIn mobilapp’en. Du kan se hvordan du gør i grafikken nedenfor.

Blogindlæg om 9 ting du kan bruge LinkedIns nye videofunktion til
 
Så snart du har klikket på kameraikonet kan du vælge om du vil uploade et foto, tage en video eller uploade en allerede optaget video. Husk at tilføje en god tekst til opslaget inden du publicerer det. Når du laver teksten, så tænk i hvilken målgruppe vil du tale til og hvad ønsker du at de skal gøre.

I første omgang er det kun iOS brugere, der kan optage video direkte og uploade som en statusopdatering, men mon ikke at Android udgaven snart følger trop.
 

Hvad skal du bruge video til på LinkedIn?

Nu er videofunktionen så langt om længe kommet vil LinkedIn, hvilket helt automatisk afstedkommer spørgsmålet: Hvad skal du så bruge video til på LinkedIn? Er det muligt for dig som individ at få noget værdifuldt ud af denne nye funktion på LinkedIns mobilapp?

Læs mere

14. juli 2017
14 jul 2017

Blandede SEO, SEM, AdWords og social selling bolcher

Blogindlæg og podcast om SEO, SEM, AdWords og social sellingHvad er op og ned når det gælder SEO, SEM, AdWords og social selling? Udover at det i sig selv kan være svært at gennemskue hvad disse akronymer og “buzzwords” dækker over, så er det en kæmpe opgave at svare klart og tydeligt på det. For nærmest alt, hvad der har med social media og digitale platforme at gøre, udvikler sig i et hæsblæsende tempo, og man skal defor stå tidligt op for at følge med.

I Social Selling Company vil vi heller ikke forsøge på at komme med en altomfavnende sandhed omkring SEO, SEM og AdWords. For det er ikke vores ekspertområder. Vi har ganske vist meninger om mange af elementerne bag førnævnte social media begreber, og kan sparre om det på et vist niveau rent forretningsmæssigt. Men reelle eksperter indenfor SEO, SEM og AdWords bliver vi aldrig.

Det er vi til gengæld når det gælder social selling og brugen af content marketing i denne sammenhæng. Her er vi på hjemmebane, og har meget klare meninger om dette område. For det er det som vi brænder for, har stor ekspertisen indenfor og rådgiver omkring.
 

Men derfor kan vi jo godt snakke lidt om SEO, SEM og AdWords

Et blogindlæg og en podcast om SEO, SEM, AdWords og social sellingMen selv om vi ikke er dybdegående eksperter på SEO, SEM og AdWords, skal det jo ikke forhindre os i at snakke om det, og da slet ikke når vi er så heldige at have haft besøg af Jacob Kildebogaard, som har været en tur forbi vores podcastcaststudie.

Jacob er ekspert når det gælder søgeordsoptimering og AdWords, og han har en mange årig baggrund i arbejdet med dette. I de sidste 6 år har Jacob gjort det gennem sin virksomhed Webjuice, som netop er gået sammen med to andre virksomheder, og sammen har de stiftet Ambition, der arbejder med datadreven forretningsudvikling.

Jeg er selv kommet til at kende Jacob i forbindelse med at han spurgte mig, om jeg havde lyst til at være bidragsyder til bogen “Onlineevangelisterne“, som indeholder 100 konkrete tips til at sælge mere online, og er baseret på input fra 100 danske online og social media eksperter.

Snakken med Jacob er blevet til Social Selling Radio episode 58, som har fået overskriften “Blandede SEO, SEM, AdWords og social selling bolcher”. I interviewet kommer vi nemlig forholdsvist bredt omkring disse emner, og taler løst og fast om, hvordan du og din virksomhed kan arbejde med at ryge længere op i søgeresultaterne, få mere trafik til firmaets website, og hvordan salgsstyrken også skal tænke i søgeordsoptimering, når de begynder at skrive LinkedIn artikler (tidligere kendt som LinkedIn Pulse blogindlæg).
 

Så tal dog dansk, mand!

Nu har jeg jo allerede flittigt brugt forkortelser, som ikke nødvendigvis giver mening for alle, der læser dette blogindlæg. Jeg tænkte derfor, at det ville være en god idé at forklare hvad disse forkortelser og begreber betyder på nogenlunde almindelig dansk. Du finder beskrivelserne nedenfor.
 
Læs mere

© Copyright 2013-2017 Social Selling Company