Om social selling og LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling Company

Jeg hedder Leif Carlsen og er LinkedIn ekspert og managing partner i Social Selling Company som jeg startede sammen med Eva Sachse i april 2014.

Jeg brænder for at hjælpe virksomheder, organisationer og individer med at skabe værdifulde relationer gennem brugen af social selling metodikken. Det gør jeg gennem sparring, rådgivning og undervisning uanset om det handler om udvikling af strategi og taktik eller hjælp til eksekvering.

Det handler for mig om at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt.

Det gør jeg blandt andet gennem:

Min undervisningsstil og samarbejdsmetodik er motiverende, passioneret og energisk, samt udfordrende og uformel, og jeg baserer den på de mere end 30 års erfaring, jeg har indenfor salg, markedsføring, strategi og ledelse.

Jeg gør en dyd ud af at skræddersy og tilpasse min formidling således, at den altid tager udgangspunkt i virksomhedens behov og medarbejdernes aktuelle situation. Formålet med denne tilgang handler om, at øge relevans og udbytte for dem, som jeg underviser eller sparrer med.

Her finder du information om, hvornår Leif Carlsen kom på LinkedInJeg kommer med en erhvervserfaring fra virksomheder som Dansk Supermarked (nu kendt som Salling Group), Tele Danmark, mermaid technology, Acer, PC-WARE Danmark og HP.

I forhold til arbejdsopgaver har jeg arbejdet indenfor både salg, indkøb, markedsføring, branding, ledelse og iværksætteri. Jeg ved således, hvad der skal til for at skabe øget synlighed og salg i en virksomhed.

I forhold til min erfaring med LinkedIn, så har jeg været på platformen siden 2005 og har arbejdet intenst med LinkedIn i over 16 år og bruger indtil flere timer hver dag på denne platform.

Jeg har derfor et indgående kendskab til hvordan LinkedIn fungerer funktionsmæssigt og rent teknisk, hvilket jeg i kombination med min forretningsmæssige baggrund, bruger til at hjælpe virksomheder med at blive bedre til at bruge LinkedIn, implementere social selling metodikken eller arbejde med employee advocacy.

Jeg har også deltaget i følgende andre podcasts:

Jeg har senest bidraget til “Glad kunde sur kunde”“, som er en grundbog indenfor arbejdet med at opbygge og håndtere virksomheders kundeanmeldelser online.

Jeg har bidraget med det fulde afsnit om social selling til “Markedsføring: Teori og praksis“, som er en grundlæggende indføring i centrale begreber, teorier, modeller og værktøjer inden for markedsføring.

Jeg har også været bidragsyder til grundbogen i digital markedsføring “Help Marketing Bogen” i afsnittet omkring organisk social media og social selling.

Endvidere har jeg bidraget til bogen “Onlineevangelisterne“, som indeholder 100 konkrete tips til at sælge mere online, og er baseret på input fra 100 danske online og social media eksperter.

Du er meget velkommen til at kigge forbi min LinkedIn profil og connecte eller følge mig, hvis du har lyst. Jeg poster typisk et par gange om ugen med inspiration, viden, holdninger og tips og tricks til social selling metodikken og LinkedIn.

Du er også velkommen til at kigge forbi min Twitter profil og følge mig der. På denne platform er jeg naturligvis regelmæssig aktiv omkring LinkedIn og social selling, men jeg bruger også Twitter til at kommunikere personlige mærkesager – bare så du ved det, hvis du kigger forbi min profil :-)

I februar 2021 blev jeg interviewet af Skive Folkeblad til deres erhvervssektion. Du kan læse denne artikel ved at klikke på billedet nedenfor.

Her finder du en artikel med LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling Company

De venligste hilsner

Leif Carlsen fra Social Selling Company
close

Abonnér på vores LinkedIn og social selling nyhedsbrev.

Vi lover, at vi ikke kommer til at spamme dig. Vi sender nemlig kun nyhedsbrev en gang om måneden :-)

Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.