Start en uforpligtende dialog med os: Ring 41 900 800 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
10. februar 2019
10 feb 2019

LinkedIn guide: Den ultimative guide til en professionel LinkedIn profil

LinkedIn guide: Den ultimative guide til en professionel LinkedIn profil er til dig, der gerne vil have en stærk LinkedIn profil uanset om du er på udkig efter et nyt job, ønsker at arbejde med personlig branding eller få nye kunder gennem brugen af social selling metodikken.

Vi har lavet LinkedIn guiden som et intuitiv og letforståeligt trin-for-trin online kursus, som er baseret på vores samlede erfaringer og best practice med hvordan en professionel LinkedIn profil skal se ud.

Guiden er – efter vores mening – Danmarks bedst og mest omfangsrige LinkedIn guide med cirka 48 minutters video og en tekst- og grafikbaseret trin-for-trin guide på mere end 5.400 ord og 60 screenshots, der hjælper dig med at få optimeret din LinkedIn profil.

Og så er vores LinkedIn guide endda helt gratis for dig at bruge :-)
 
Læs mere

6. februar 2019
06 feb 2019

Sådan får du en god start på dit nye job med LinkedIn

Overblik over indholdet i dette blogindlægSådan får du en god start på dit nye job med LinkedIn er vores bud på en guide med 12 trin til at komme godt i gang med de nye udfordringer ved hjælp af LinkedIn. Idéen er, at du kan få et forspring allerede inden du møder op den første dag.

Det er jo altid spændende at starte i et nyt job. Det betyder ny virksomhed, nye kolleger, nye produkter, nye opgaver rutiner og et helt nyt arbejdsmiljø. Det betyder også, at du skal investere ekstra tid, kræfter og opmærksomhed i din nye rolle.

Det er derfor en stor fordel at vide noget om virksomheden, dine fremtidige kolleger og de produkter og services du skal arbejde med inden du tager fat på opgaverne.

Og det er her at LinkedIn kommer ind i billedet. LinkedIn er nemlig er et fantastisk værktøj til at søge informationer og viden med. Du kan derfor med stor fordel bruge LinkedIn til at klæde dig på vidensmæssigt til dit nye job og få indsigt i hvem virksomheden er og hvem din nye kolleger er. Når du så rent faktisk møder op den første arbejdsdag, vil du være ekstra godt forberedt på at komme ind i din nye rolle.
 

12 trin til at komme godt i gang med dit nye job

For at hjælpe dig lidt på vej, har vi lavet nedenstående guide med 12 trin til at komme godt i gang med dit nye job ved hjælp af LinkedIn. Idéen er, at du kan få et forspring allerede inden du starter:

Læs mere

22. januar 2019
22 jan 2019

Social Friday netværksarrangementer i 2019

Vi har afholdt Social Friday lige siden vi startede Social Selling Company tilbage i 2014, og det har været en succes fra dag ét. Så derfor fortsætter vi selvfølgelig med at afholde Social Friday, og vi har nu fundet datoerne for Social Fridays i 2019, og de er som følger:

  • JANUAR: 18. januar fra kl. 15.30 til 17.30 hos Kubb&co på Østerbro
  • FEBRUAR: 22. februar fra kl. 15.30 til 17.30 hos Social Foodies i Lyngby (UDSOLGT!)
  • MARTS: 22. marts fra kl. 15.30 til 17.30 hos Stofa Erhverv i Esbjerg (klik her for tilmelding)
  • APRIL: 26. april fra kl. 15.30 til 17.30 (lokation bliver oplyst senere – klik her for tilmelding)
  • MAJ: 24. maj fra kl. 15.30 til 17.30 hos One Decision i Køge (klik her for tilmelding)
  • JUNI: 21. juni fra kl. 15.30 til 17.30 hos Social Selling Company i Kokkedal (klik her for tilmelding)
  • AUGUST: 23. august fra kl. 15.30 til 17.30 (lokation bliver oplyst senere – klik her for tilmelding)
  • SEPTEMBER: 20. september fra kl. 15.30 til 17.30 (lokation bliver oplyst senere – klik her for tilmelding)
  • OKTOBER: 25. oktober fra kl. 15.30 til 17.30 (lokation bliver oplyst senere – klik her for tilmelding)
  • NOVEMBER: 22. november fra kl. 15.30 til 17.30 hos Social Selling Company i Kokkedal (klik her for tilmelding)

Tilmelding til Social Friday

 
 
 
 

Hvad er Social Friday for en størrelse?

Social Friday er et uformelt og afslappet initiativ, som har til formål at styrke det professionelle netværk blandt vores kunder, samarbejdspartnere, venner af huset og andre, der har interesse i at skabe og dyrke nye relationer.
 

Hvem kan deltage i Social Friday?

Social Friday netværksarrangementerne henvender sig til dig, der aktuelt sidder i et job, hvor du arbejder med salg, markedsføring og/eller forretningsudvikling, og som har lyst til at netværke med andre professionelle. Idéen er at vi kan dele viden og inspiration med hinanden, og måske sparre omkring konkrete muligheder eller udfordringer, som man ønsker vendt med andre professionelle.
 
Læs mere

16. januar 2019
16 jan 2019

5 trin til at opbygge din digitale egenkapital

Blogindlæg om hvordan du opbygger digital egenkapital på de sociale medierJeg vil starte mit indlæg med en påstand: Hvis du er sælger (eller sidder i et andet kundevendt job) skal du indstille dig på, via LinkedIn, at kunne dokumentere din ekspertise og dit professionelle netværk samt dine evner til at dyrke netværket og kapitalisere på det. Du kommer med meget stor sandsynlighed også til at skrive under på, at du proaktivt skal stille din LinkedIn profil og dit LinkedIn netværk til rådighed for virksomheden.

Med dokumentere mener jeg, at fremtidige arbejdsgivere vil kræve at kunne se følgende på din LinkedIn profil:

  • At du er proaktiv på LinkedIn i form af relevante og regelmæssige indlæg, kommentarer, delinger og likes
  • At du jævnligt (læs månedligt) deler ud af din viden og ekspertise gennem artikler og videoer
  • At dit netværk har et ret præcist billede af hvad det er du laver og hvilken værdi du kan skabe
  • At du har et stort (+500 forbindelser) og attraktivt netværk (læs mange influenter og beslutningstagere) som du løbende udbygger

Du er nødt til at gøre det – for du er en truet dyreart

Den amerikanske analysevirksomhed Forrester Research har i en rapport tilbage fra 2015 anslået, at 1 million B2B sælgere i USA vil miste deres job til e-handel og webshops frem til og med 2020. Vi ser samme tendens her i Danmark, hvor klassiske salgsstillinger nedlægges til fordel for jobs, hvor det handler om at skabe leads via digitale salgs- og markedføringsindsatser.

Samtidigt oplever de fleste, der arbejder med salg, at kold canvas virker langt dårligere end tidligere, og nu er det i højere grad kunderne, der ringer til dig, men først når de har fundet frem til dig via Google og LinkedIn.

Vi bevæger os derfor med hastige skridt mod en ændring, fra den bredtfavnende og generelle salgskonsulent over imod en række af salgs- og markedsføringsmedarbejdere, der er specialister og eksperter i hver deres del af salgsprocessen.

Blogindlæg om, hvordan du undgår at uddø som sælgerDet betyder at du som sælger er en truet dyreart, og at du derfor – hvis du skal overleve som sælger fremover – ganske enkelt er nødt til at lære nye tricks. Du skal derfor “efteruddanne” og dygtiggøre dig i digitale salgs- og markedsføringsmetodikker såsom social selling og content marketing, og indarbejde de digitale platforme i dine daglige salgsindsatser.

Et af de vigtigste elementer i den sammenhæng er, at du skal have et synligt, tydeligt og professionelt digitalt fodaftryk – ellers gør du det svært for både kunder og fremtidige arbejdsgivere at finde frem til dig.

Og det siger sig selv, at det er bedre, at du gør noget ved det nu (som i nu), end at vente yderligere 5 år med det, indtil at den digitale udvikling i kundernes købsproces har slået endnu mere igennem. Så kom i gang med at “efteruddanne” dig i social selling og content marketing allerede nu således, at du bliver blandt de bedste på dit felt i løbet af de kommende 5 år.
 
Læs mere

9. januar 2019
09 jan 2019

Sådan skriver du det perfekte LinkedIn indlæg

Guide til hvordan du skriver det perfekte LinkedIn indlægSådan skriver du det perfekte LinkedIn indlæg (omtales også ofte som en statusopdatering) er en guide til hvordan du kan skrive indlæg, der bliver set og skaber engagement i dit netværk fordi dine indlæg er relevante og værdifulde.

Over de sidste par år har jeg lavet en del opdateringer og har fået en ret god fornemmelse for hvad der virker, og hvad der ikke virker. Det vil jeg meget gerne dele med dig, og hele mit netværk, så du får mere ud af din indsats med at skrive opdateringer. Det gælder uanset om det er dine egne personlige opdateringer eller opdateringer på din LinkedIn Company Page.

Der postes som bekendt tusindvis af opdateringer på de sociale medier hver dag og LinkedIn er ingen undtagelse. Vi kan selvfølgelig ikke nå at læse alle opdateringer, men mange af de opdateringer, der vises i min strøm, lægger jeg slet ikke mærke til. Det vil sige, at jeg stopper ikke op, ser ikke billedet, læser ikke teksten, klikker ikke på linket eller hvad det nu lige er opdateringen går ud på.

Den grundlæggende årsag til det er, at opdateringen er kedelig, uengagerende og enten med et lille, dårligt eller ingen billede. Den fanger simpelthen ikke min opmærksomhed. Når det sker, så får den opdatering heller ikke et like, en kommentar eller en deling af mig. Ergo hjælper jeg ikke den person eller det firma, der har lavet opdateringen, med at få deres budskab spredt ud i mit netværk! Og det er jo det vi gerne vil med vores opdateringer på de sociale medier. Ved at overholde nogle tommelfingerregler og tænke engagement ind i teksten, er det muligt at lave gode LinkedIn indlæg, der bliver set, delt og kommenteret.
 

Hvad er et LinkedIn indlæg?

Inden jeg begynder at fortælle dig om hvordan du laver det perfekte LinkedIn indlæg, så må vi hellere får styr på hvad et indlæg er for en størrelse.
 
Blogindlæg om forskellen på et indlæg og en artikel på LinkedIn
 
Et indlæg er typisk opdatering på en given status i din professionelle hverdag, som du gerne vil dele med netværket på LinkedIn. Det er som regel noget tidsaktuelt og her og nu orienteret som eksempelvis:

  • Deling af et link til en artikel, hvor du giver dit perspektiv på artiklen og beder netværket om at komme med kommentarer til emnet
  • Du har taget et billede fra et seminar, hvor du bruger billedet som blikfang og supplerer med en tekst med en eller anden form for viden/læring som du tager med derfra
  • Du har brug for input til et givent emne og du så beder netværket om at komme med deres feedback
  • I søger nye medarbejdere, og du deler et link til en landingsside med jobopslaget

Et indlæg er generelt god til at skabe synlighed i dit netværk på LinkedIn. Et fornuftigt indlæg vil ofte kunne opnå flere tusinde visninger, og er opslaget interessant og relevant vil det også få likes og kommentarer. Når der er gået nogle få dage vil indlægget som regel “tabe pusten” og det går så ned ad bakke med visninger, likes og kommentarer.

Du kan skrive en indlæg på op til 1.300 tegn inklusive mellemrum og eventuelle links, som du vil have til at være en del af teksten.

Du kan vedhæfte billeder eller en video. Faktisk anbefaler jeg, at du altid skal medtage et billede (eller flere) eller en video for at opnå en visuel stopeffekt. Der er stor risiko for at din indlæg forsvinder i mængden, hvis det bare er et rent tekstopslag. Du kan læse mere om brugen af billeder i indlæg i slutningen af dette blogindlæg.
 
Læs mere

6. januar 2019
06 jan 2019

Hvad er forskellen på et indlæg og en artikel på LinkedIn?

Overblik over indholdet i dette blogindlægHvad er forskellen på et indlæg og en artikel på LinkedIn? Hvornår skal du bruge skrive det ene eller det andet?

Det spørgsmål får vi ofte, når vi afholder social selling foredrag eller kurser. Og det er faktisk helt forståeligt, hvis du ikke kender forskellen. For LinkedIn gør ikke meget ud af at fortælle brugerne, hvornår de skal bruge det ene eller andet. Der er derfor en del brugere, der bruger de to contenttyper på LinkedIn på den forkerte måde, og derfor ikke når ud med de budskaber som de ønsker.

Men hvornår skal du så poste henholdsvis et indlæg (også kendt navnet statusopdatering på LinkedIn) eller skrive en LinkedIn artikel (tidligere kendt som Pulse blogindlæg), når du vil dele viden og inspiration med dit netværk på LinkedIn? Hvad er der af lighedstegn og hvad er der af forskelle?


Overblik over forskellen på et indlæg og en artikel


Karakteristiska Indlæg Artikel
Format Typisk tidsaktuelle emner Typisk ekspert- og meningsindlæg i artikelform
Formatet er bedst til At skabe synlighed At udstille ekspertise og meninger
Levetid Typisk dage Bliver på din profil for altid og kan genbruges
Dialog/engagement Som regel nemt at få dialog/engagement Som regel sværere at få dialog/engagement
Visninger Opnår som regel mange visninger (tusindevis) Opnår som regel færre men ofte mere relevante visninger (hundredevis)
Maksimale antal tegn Op til 1.300 tegn inklusive mellemrum Ikke nogen begrænsning som sådan
Mulighed for tekstformattering Nej Ja (fed, kursiv, understreget, nummerliste, bulletliste samt H1 og H2 overskrifter)
Maksimalt antal billeder Op til 9 billeder 1 primært billede men ikke nogen begrænsning for antallet af billeder i brødteksten
Afspilning af video Ja med enten “native” video eller YouTube/Vimeo link Ja med YouTube/Vimeo link
Mulighed for undertekster Ja, som SRT-fil Skal hardcodes i video eller tekstes via YouTube
Mulighed for hashtags Ja Ja men kun som ren tekst
Bliver Google indekseret Nej Ja hvis teksten er over 300 ord
Mulighed for eksterne links Ja (links tæller med i de maks. 1.300 tegn) Ja
Kan postes på en Company Page? Ja Nej, artikler kan kun oprettes på en personlig profil, men artikler kan deles på en firmaside

Læs mere

1. januar 2019
01 jan 2019

Hvad er en LinkedIn artikel?

Blogindlæg om hvad en LinkedIn artikel er for en størrelseHvad er en LinkedIn artikel? Det er LinkedIns egen betegnelse for det som vi normalvis kalder for et blogindlæg, altså et længere tekstindlæg på typisk 300 ord eller mere. LinkedIn artikler er tidligere kendt under navnet “LinkedIn Pulse”.

Det er også LinkedIns eget blogunivers på det erhvervsorienterede sociale netværk, hvor du dagligt får leveret artikler skrevet af personer i dit eget netværk, personer du følger eller såkaldte ”thought leaders” (på LinkedIn omtalt som “influencers”). Det kan være kendte såvel som ukendte personer, der skriver om professionelle emner.

De LinkedIn artikler du bliver præsenteret for er primært sorteret ud fra ord du bruger i din personlige profil og det du søger og interesserer dig for. Det er derfor ikke de samme historier forskellige LinkedIn-bruger får vist i deres nyhedsstrøm.
 

Hvad kan du bruge LinkedIn artikler til?

LinkedIn artikler er for alle, der gerne vil søge viden og/eller dele ud af deres egen viden og ekspertise, og derigennem inspirere andre. Mit fokus i denne artikel er på, hvordan du som ny blogger kommer i gang, og hvordan du, over en periode med regelmæssige LinkedIn artikler kan positionere dig som ekspert indenfor dit område.

Med over 500 millioner brugere af LinkedIn på verdensplan og cirka 2,3 millioner brugere i Danmark, har du en unik mulighed for at nå langt ud. Det at skrive sine egne blogindlæg er en vigtig del af personlig branding og det at pleje sit netværk.

Blogindlæg om hvad en LinkedIn artikel er for en størrelseVed at være aktiv på LinkedIn, og specielt med artikler med nyttige og inspirerende viden og meninger, skaber du troværdighed og tillid til din person. Ved at udstille din ekspertviden kan du dels opbygge digital egenkapital og dels på sigt skabe grundlaget for at kunderne faktisk begynder at finde frem til dig af sig selv. På sigt, er ikke ensbetydende med hele år hvis du udgiver LinkedIn artikler på regelmæssig basis, eksempelvis et par gange om måneden. Det handler om at være konsistent og blive ved.

LinkedIn artikler gør det også muligt at udvide dit netværk med for dig interessante beslutningstagere og influenter. Personer, der deler eller liker dine blogindlæg, kan nemlig ses som personer, der interesserer sig for det, du står for. Det er derfor en åbenlys mulighed for at linke med disse personer, og dermed få muligheden for at kommunikere direkte med dem. I mange tilfælde kan det føre til helt ny forretning.
 
Læs mere

17. december 2018
17 dec 2018

Stiller du nok spørgsmål som sælger?

Blogindlæg om du stiller nok spørgsmål som sælgerOplever du at beslutningen om et potentielt projekt bliver skudt igen og igen fordi beslutningstageren hos kunden venter på information fra andre eller en godkendelse? Eller har du prøvet at miste en ordre som du følte dig sikker på at du ville få?

De fleste brancher har igennem de seneste år oplevet, at kundernes samlede købsproces trækker tidsmæssigt ud, fordi de bruger længere tid på at indsamle oplysninger og evaluere disse. Samtidigt er kunderne meget svære at komme i dialog med i den indledende del af købsprocessen fordi de i høj grad gerne selv vil gennemføre denne del af købsprocessen ved hjælp af Google, de sociale medier og deres netværk.

Samtidigt er kompleksiteten blevet øget væsentligt, når der skal gøres forretning med den moderne beslutningstager og indkøber. Nogle gange er det mangel på information i den konkrete sag, der gør det svært at få afdækket behovet hos kunden. Dermed er det svært at afdække behovet hos kunden og nå ind til kernen i kundens udfordringer, ønsker og krav.

Andre gange er der slet ikke nogen sag, når det kommer til stykket, og der er allerhøjest tale om drømme i kundens univers. Kunden har måske svært ved at melde ærligt ud, og sige at det lyder spændende, men der er ikke noget konkret behov her og nu.

Endelig kan der også være tale om, at kunden bare bruger dig til at presse priser og vilkår ned hos sin nuværende leverandør, og faktisk ikke er interesseret i at skifte leverandør.

Idéen med dette blogindlæg er, at give dig idéer og inspiration til, hvordan du gennem mere bevidste spørgeteknikker kan få langt større kontrol over dine sager og din pipeline.

En bedre spørgeteknik er ikke i sig selv med til at give dig flere sager, men ved at stille flere kvalificerende spørgsmål, øger du sandsynligheden for at vinde de enkelte sager – ganske enkelt fordi vi bliver mere proaktive og dermed kan blive endnu bedre til at imødekomme forventninger og krav fra interesserede kunder.
 

Idéer til spørgsmål:

 

Beslutningstagere og influenter

Blogindlæg med forslag til hvordan du som sælger kan stille uddybende spørgsmål

  • Hvem er den endelige beslutningstager?
  • Er der flere beslutningstagere? Er det eksempelvis delt op på økonomi og teknik?
  • Hvem underskriver indkøbsordren? Hvis der er en indkøbs- eller økonomiafdeling ind over sagen, er du så godt nok dækket af i.f.t. denne del af organisationen?
  • Er der andre nøglepersoner eller influenter, der kan påvirke beslutningen?
  • Hvem er den endelige bruger?

 
Læs mere

16. december 2018
16 dec 2018

Gratis billeder: 4 gode gratis billeddatabaser, 4 betalte og alternativerne som du skal kende

Gratis billeder: 4 gode gratis billeddatabaser, 4 betalte og alternativerne som du skal kende
Gratis billeder: 4 gode gratis billeddatabaser, 4 betalte og alternativerne som du skal kende, er mit forsøg på at gøre noget ved det faktum, at alt for mange stjæler billeder, grafikker og illustrationer på internettet. Jeg surfer en del på internettet og har i flere tilfælde set webshops med de samme produktbilleder, virksomheder med ens billeder på de sociale medier, og forskellige blogindlæg med samme grafikker. Jeg siger ikke, at det er strafbart i alle disse tilfælde. Men det tyder i hvert fald på, at vi må have mere opmærksomhed på ophavsretsloven.

For det er meget nemt at blive det som jeg kalder for en billedtyv. Det er faktisk skræmmende nemt. Det kræver bare, at du ser et flot billede, grafik eller illustration, højreklikker på det, vælger ”Gem som” menupunktet, gemmer det og derefter publicerer billedet som en del af et indlæg på eksempelvis LinkedIn eller Facebook.

En anden klassiker er at gå ind på Google og finde et billede. Det er som udgangspunkt ulovligt, men mange er faktisk ligeglad. Det er bare hamrende ulovligt at gøre uanset, hvor flot billedet, grafikken eller illustrationen end er. Du har nemlig ikke ophavsret på billedet.

Jeg vil i dette blogindlæg forsøge efter bedste evne at fortælle lidt om lovgivningen på området, og give dig mit bud på, hvordan du så kan finde lovlige og ofte også gratis billeder på nettet.
 

Men hvad er ophavsret?

Blogindlæg om hvordan du gennem brugen af rettighedsfrie billeder kan undgå at bryde ophavsrettighederOphavsret er en beskyttelsesret, som skaberen af billedet, grafikken eller illustrationen råder over. Det sikrer, at alle ikke bare kan tage kredit for en andens arbejde. Det er der ikke noget hokus pokus i. Hvis du er til detaljer og vil læse hele bekendtgørelse, så finder du den her.

Kan du ikke overskue at læse hele bekendtgørelse, så læs endelig videre. Jeg forsøger på bedste vis (uden juridisk baggrund) at fremhæve det vigtigste i bekendtgørelsen og vise dig, hvordan du kan undgå at overtræde ophavsretsloven.

Om beskyttede værker står følgende på retsinformation.dk:

§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk, som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde.

Stk. 2. Kort samt tegninger og andre i grafisk eller plastisk form udførte værker af beskrivende art henregnes til litterære værker.

Stk. 3. Værker i form af edb-programmer henregnes til litterære værker.

Det betyder, at fotografen har ejerskab over sit fotografi, og grafikeren ejer sin grafik. Du kan derfor kun få rettigheder over et billede eller en grafik gennem skriftligt samtykke. Uanset om billedet er fundet på Google, Facebook, Instagram osv.
 
Læs mere

7. december 2018
07 dec 2018

Kan du lære et nyt sprog (eller andre færdigheder) på bare én dag?

Blogindlæg om det at  lære nyt og tage den nye viden i brugKan du lære et nyt sprog (eller andre færdigheder) på bare én dag? Altså forstået på den måde, at hvis du eksempelvis fik at vide af din chef, at du skulle lære at tale et helt nyt sprog, eksempelvis fransk, i løbet af bare én dag for at kunne bruge det overfor virksomhedens kunder næste dag, hvordan ville du så reagere på det? Og tror du at det ville kunne lade sig gøre at lære et nyt sprog på bare én dag?

Du skal vide, at din chef selvfølgelig har de bedste intentioner om at ville tilbyde dig et heldagskursus i fransk for netop at klæde dig på til at kunne tale fransk med de potentielle nye kunder den næste hverdag.

Du skal også vide, at din chef har stor tiltro til, at lige netop dette heldagskursus faktisk vil gøre det muligt for dig at mestre sproget. Og at det faktisk er muligt for dig at tilegne viden i løbet af få timer, og derefter at kunne kapitalisere på det med det samme i forhold til jeres kunder.
 

Det bliver nok lidt af en udfordring!

Du kan måske fornemme hvor jeg vil hen med denne artikel.

At det i det hele taget bliver mere end svært at lære flydende fransk i løbet af et dagskursus på 6-8 timer. Realistisk set bliver det noget, som kommer til at tage måneder at dygtiggøre dig indenfor. Og hvis vi skal være ekstra realistiske, så kommer det til at 1-2 år at mestre det franske sprog, hvis du vel at mærke træner det hver dag og også effektivt set bruger det i din hverdag.

Screendump af Thomas Martinsens opslagJeg er blevet motiveret til at skrive denne artikel ud fra et indlæg fra Thomas Martinsen fra videokursus.com. I indlægget beskriver han at mange af hans kursister ikke har afsat ressourcer til videoproduktion efter kurset. Chefen forventer en i øvrigt presset medarbejder sætter sig ind i et helt nyt fagområde som video, dygtiggør sig, øver sig, og tænker kreativt – oven i en kalender og arbejdsdag der er 150 procent booket.

Jeg oplever desværre ofte den samme problemstilling som Thomas beskriver i sit indlæg.

Det pudsige er – efter min mening – at mange chefer forventer at medarbejderne kan lære et nyt “sprog” (uanset om det er videoredigering, social selling eller noget helt tredje) i løbet af 1-2 dages undervisning, og at det så er noget, der bliver implementeret i løbet af kort tid.

Samtidigt forventer mange chefer, at når de nu har investeret i en heldagsworkshop eller to, så kommer det til at give en gevinst i løbet af stort set nul-komma-fem, ja, nærmest her og nu. Dernæst at et heldagskursus selvfølgelig kommer til at have en langvarig effekt over de næste 1-2 år.
 
Læs mere

© Copyright 2013-2019 Social Selling Company