Start en uforpligtende dialog med os: Ring 41 900 800 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
11. november 2018
11 nov 2018

Hvorfor skal jeg aflevere min e-mail adresse for at blive opfattet som loyal?

Blogindlæg om hvorfor vi skal aflevere vores e-mail adresse for at blive opfattet som loyal?Du kender det sikkert. Du kommer ind på en restaurant eller café for at få noget at spise og drikke. Eller du er gået ind i en butik for at købe et produkt eller en service. Når du skal betale for dit køb, spørger den flinke medarbejder om du ikke har lyst til at blive medlem af virksomhedens kundeklub således, at du kan få et loyalitetskort, som giver dig nogle konkrete fordele.

Det lyder jo meget uskyldigt og lige til ud fra en simpel tankegang om, at hvis du som kunde lover at komme igen, så får du eksempelvis x procent i rabat på dit næste køb eller du opsparer et eller andet antal points, der kan konverteres til et eller andet. Eller mere banalt betyder det at du får en gratis kaffe for hver gang at du har købt 10 kopper kaffe.

Så langt, så godt.

Der, hvor jeg synes at kæden hopper af, er at det nærmest altid indebærer, at jeg skal aflevere en e-mail adresse for at få disse fordele.
 

Ingen e-mail, ingen loyalitetsfordele

Blogindlæg om hvorfor vi skal aflevere vores e-mail adresse for at blive opfattet som loyal?Det er altså ikke nok at jeg udviser en – efter min mening – ganske høj loyalitet ved rent faktisk at møde op fysisk igen hos virksomheden uanset om det er en cafe, restaurant eller butik. Det er heller ikke nok at jeg endda gerne vil lægge flere penge hos virksomheden og dermed vedblive med at være betalende kunde.

Nej nej da, jeg er nødt til at give min e-mail adresse og dermed adgang til min indbakke, før at jeg får lov til at udnytte mine fordele ved det pågældende loyalitetsprogram.

Ergo bliver jeg ikke belønnet for at tage køre- eller gåturen ned til butikken, caféen eller restauranten igen og give dem mine penge. Nej nej da, jeg bliver faktisk kun belønnet som loyal kunde, hvis jeg afgiver min e-mail adresse. Det er efter min mening, hvad er sker når marketingafdelingen ender med at styre virksomhedens loyalitetsprogram.

Så ingen e-mail, ingen fordele.
 
Læs mere

10. november 2018
10 nov 2018

Sådan bruger en foredragsholder LinkedIn til at nå ud til sine kunder

Podcast episode med foredragsholder og talentudvikler Iris EngelundHvordan bruger en foredragsholder LinkedIn til at nå ud til sine kunder? Det taler jeg med Iris Engelund om i Social Selling Radio episode 72. Iris er professionel foredragsholder og bruger LinkedIn aktivt som en platform til at kommunikere til og med sin målgruppe.

Iris arbejder med talentudvikling, og hjælper virksomheder med at indarbejde strategier, som dyrker og udvikler medarbejdernes talenter med henblik på at opnå eksempelvis øget innovation, vækst og flow.

For at nå ud med sine budskaber omkring talentudvikling bruger Iris LinkedIn som en social media platform til at kommunikere viden indenfor området. Det kan være baseret på hendes egne erfaringer fra arbejdet med organisationer og individer, men det kan eksempelvis også være studier og cases fra forskere og virksomheder.

Her anvender Iris primært LinkedIn indlæg og artikler til at udstille sin viden og ekspertise overfor sit netværk og netværkets netværk. Sekundært gør hun det ved at kommenterer på relevante indlæg som hun ser i nyhedsstrømmen på LinkedIn. Sidst, men ikke mindst, så bruger Iris også beskedfunktionen til at interagere med personer på LinkedIn.

På den måde kan Iris kommunikere til og med både personer, der har hørt hendes foredrag eller deltaget i workshops, og til potentielle nye kunder ved netop at dele inspiration, viden, tips og tricks og konkrete erfaringer med talentudvikling.
 

Få hele historien og flere detaljer i Social Selling Radio episode 72

Du kan høre hele Iris’ historie og høre hende fortælle mere i dybden om dels sit arbejde med talentudvikling og dels hvordan hun bruger LinkedIn til at synliggøre sit virke og forretning. Iris fortæller også om sin tilgang til at acceptere invitationer og hvordan hun har fået et LinkedIn netværk på over 13.500 forbindelser.

Du kan lytte til podcast episoden ved at klikke play-knappen nedenfor eller ved at klikke på et af ikonerne:

God fornøjelse med at lytte til Social Selling Radio episode 72 med Iris Engelund :-)

De venligste hilsner

Leif Carlsen
 

2. november 2018
02 nov 2018

Sådan får marketing kunderne til at sige ja

Blogindlæg om hvordan marketing kan få kunderne til at sige jaDu kan rent faktisk som marketingmedarbejder lave virksomhedens næste salg via godt og værdifuldt indhold. Men det kræver, at du forstår hele salgsprocessen. Det kræver, at du ved, hvilke salgsknapper du skal trykke på med dit indhold, og vigtigst af alt hvilke vinkler og formål dit indhold skal have.

Det er ikke nogen hemmelighed, at der i årenes løb har været en kamp mellem salg og marketing. Den helt store kamp har handlet om leads. Marketing har følt, at de har leveret modne leads, mens salg ikke mener, at de har noget med leads at gøre overhovedet. Det tyder på, at salg og marketing ikke er enig om salgsprocessen. Måske fordi marketing ikke forstår den? Eller fordi afdelingerne ikke taler sammen?

Men jo længere vi holder fast i denne interne kamp, desto mere fjerner vi fokus fra det, som er vigtigst. De eksisterende og potentielle kunder. Jeg vil have fokus tilbage på dem.

Jeg vil i dette blogindlæg gennemgå salgsmodellen Know-Like-Trust-Buy-Loyalty til at forklare den moderne salgsproces. Du vil blive guidet igennem de fem faser og få udpenslet, hvorfor hver enkelt fase er nødvendig for, at et salg sker. I samme ombæring vil jeg komme ind på, hvordan du kan lave indhold til de forskellige faser i modellen.
 

Hvad er Know-Like-Trust-Buy-Loyalty modellen?

Modellen er ret enkel og lige til. Dine engelskkundskaber har nok allerede oversat og derved regnet de fem faser ud. Ordene er nemlig meget sigende for modellens fremgangsmåde.

Blogindlæg om hvordan marketing kan få kunderne til at sige ja

Det handler for det første om at din målgruppe skal kende dig. Dernæst skal du via din synlighed få kunderne til at kunne lide dig. Den tredje fase handler om at skabe tillid, så de får lyst til at købe af dig, som er den fjerde fase. Du kan til sidst vedligeholde eller øge din tillid ved at skabe loyalitet gennem en god efterkøbsoplevelse.

Hvis du formår at lave en strategi for jeres indholdsproduktion til samtlige faser af denne model, så vil du helt sikkert mærke en stigning i jeres konverteringsrate og antallet af brandambassadører.

Det er vigtigt at indskyde, at modellen beskriver en sekventiel proces. Det vil sige, at du ikke kan gå direkte fra ”know” til ”buy”. Buy i denne sammenhæng behøver ikke kun være et fysisk køb, men kan også være en tilmelding til dit nyhedsbrev, et webinar eller et arrangement.
 
Læs mere

2. oktober 2018
02 okt 2018

Hvad er social selling?

Blogindlæg med definitionen på social sellingHvad er social selling? Social selling er en metode til at udvikle relationer som en del af salgsprocessen i forhold til dine kunder. Skåret ind til benet handler det om at få en potentiel køber til at kende dig, kunne lide dig og stole på dig via markedsførings- og salgsindsatser på de sociale medier. Ultimativt handler det om at få kunderne til at komme til dig, når de har brug for dine produkter eller services.

Der hvor social selling har sin absolutte styrke er når du arbejder med B2B-relationssalg og længerevarende salgscyklusser. Her er LinkedIn som regel det åbenlyse valg, da det er markedets stærkeste erhvervsorienterede sociale medie, men det kan i princippet også foregå på Facebook, Instagram og Twitter. Social selling kan også foregå offline i forbindelse med salgsmøder og lignende.

Som så mange andre tendenser har social selling-metodikken sin oprindelse fra USA, hvor det blev en naturlig udvikling af den såkaldte “Sales 2.0” tankegang, som handler om udfordringen ved at komme tilbage i den indledende del af købsprocessen eller endda påvirke kunden inden han eller hun overhovedet får et konkret behov.

Et af de grundlæggende elementer i social selling handler om at nærme sig potentielle kunder på en mindre direkte måde end man normalvis gør gennem brugen af såkaldt kold canvas, altså opringninger til personer uden at de har bedt om at blive ringet op, og hvor kunden ikke har et forudgående kendskab til sælgeren. deraf navnet kold canvas fordi den indledende relation mellem sælger og potentiel kunde er “kold”.

Et andet element i social selling drejer sig om at sælgeren får mulighed for at lave personlig branding ved at kommunikere sin faglighed på LinkedIn (eller andre sociale medier). Det kan han eller hun blandt andet gøre ved at skabe og dele relevant indhold (omtales ofte som “content”) så som blogindlæg, links, videoer og podcasts med sit netværk på LinkedIn med henblik på at udstille sin ekspertise og opbygge troværdighed.

Blogindlæg om hvad social selling erEndelig handler social selling også om “social listening”, altså om at du lytter til signaler og information i dit netværk på LinkedIn og andre sociale medier med henblik på at dyrke relationerne ved at lytte, lære og hjælpe, og sidst, men ikke mindst, potentielt set også opfange købssignaler fra netværket.

En misforståelse vi møder fra tid til anden er, at nogle blander social selling sammen med begrebet social marketing. Det er imidlertid to forskellige begreber. Hvor social marketing er fokuseret på marketingpersoner, der arbejder med massekommunikation, er social selling mest fokuseret på salgspersoner, der arbejder med en-til-en-baseret relationssalg.

En anden misforståelse er, at mange tror at social selling altid er ensbetydende med LinkedIn, men det er det ikke. For social selling handler om metoden og mindsettet, hvorimod LinkedIn er platformen, hvor du eksekverer social selling-metodikken.

Ergo kan social selling-metodikken også bruges i forhold til andre sociale medier som eksempelvis Facebook, Instagram og Twitter – bare med respekt for disse mediers karakteristika og særegenheder. Når det er sagt er LinkedIn dog den mest udbredte platform i forhold til social selling.
 

Den klassiske salgsmodel

Blogindlæg om hvad er social selling?Inden jeg sætter flere ord på, hvad social selling mere præcist dækker over, så lad os kigge på, hvordan virksomheder klassisk set har arbejdet med salg. I gamle dage, hvilket i denne sammenhæng kun er få år siden, bestod salgsmodellen ofte af segmentering, markedsføring, telefoncanvas, emnekvalificering og kundemøder.

Faktisk er der stadig mange virksomheder, der udelukkende anvender den klassiske salgsmodel. Den indebærer at virksomhederne markedsfører deres produkter og services via eksempelvis trykte kataloger, annoncer i dagblade, ugeaviser eller magasiner samt udstillinger og messer. Kundeemner bliver kvalificeret ud fra branche og om det er en offentlig eller privat virksomhed, geografi, antal ansatte, potentiale m.m. Herefter ringer sælgeren så ud for at booke et møde, hvor kunden skal overbevises om, hvorfor han eller hun burde handle med lige netop denne sælger.

Selvfølgelig er der mange varianter af denne salgsmodel afhængig af branche, men i hele træskolængder har det fungeret på denne måde i mange år. Imidlertid har internettet og ikke mindst Google for altid ændret måden kunderne køber ind på. I den gamle model var det sælgeren, der konstant skubbede på, men den går bare ikke mere. Nu kan kunden tage hele købsprocessen digitalt uden at skulle tale med en sælger i telefonen eller mødes ansigt til ansigt.

Principielt har kunder aldrig kunnet lide at blive solgt til, men det kan de slet ikke nu om dage, hvor der desværre er skruet endnu mere op for salgsbudskaberne. Mange virksomheder jager eksempelvis e-mail adresser med henblik på at bruge disse til dels at kommunikere til de potentielle kunder, og dels for at kunne indsamle yderligere oplysninger om adfærd, præferencer, interesser o.s.v. Sidst, men ikke mindst, så bruger virksomheder i høj grad disse oplysninger til at lave såkaldt ”retargeting” mod kunderne, hvor disse informationer bliver brugt når en potentiel kunde besøger virksomhedens website eller virksomhedssiderne på LinkedIn, Facebook, Instagram m.fl.

Du oplevede det sikkert selv, da du sidste gang tankede benzin og skulle betale i butikken. Her blev du med stor sandsynlighed præsenteret for et forholdsvis upersonligt salgsbudskab med et tilbud om 2 pakker Gajol for 10 kroner. Det er hvad jeg kalder for sælgere uden hjerner, og når der går automatgear i mersalget.
 
Læs mere

4. september 2018
04 sep 2018

Skal jeg vælge LinkedIn Premium?

Blogindlæg som giver dig overblik over hvad LinkedIn Premium er og om du kan nøjes med gratisudgaven af LinkedInSkal jeg vælge LinkedIn Premium? Hvad er LinkedIn Premium? Hvad kan de forskellige udgaver af LinkedIn Premium? Hvad koster LinkedIn Premium? Er LinkedIn Premium pengene værd? Eller kan jeg klare mig med gratisudgaven af LinkedIn?

De spørgsmål får jeg næsten hver eneste gang at jeg afholder foredrag eller workshops i brugen af LinkedIn og social selling metodikken. Derfor tænkte jeg at det ville give god mening at lave en slags guide, der kan hjælpe med at svare på disse spørgsmål, og hjælpe dig til at finde ud af om det kan give mening for dig at vælge et LinkedIn Premium produkt eller om du skal fortsætte med gratisudgaven.

Lad mig med det samme gør dig opmærksom på, at jeg IKKE bliver betalt for at omtale LinkedIn Premium produkterne. Jeg får i det hele taget ikke nogen form for indtægter fra LinkedIn. Jeg har heller ikke nogen aktier i virksomheden, og jeg har således ikke nogen direkte økonomiske interesser i LinkedIn. Denne guide er derfor alene mit personlige forsøg på at give dig et uvildigt og objektivt perspektiv på om Premium er noget for dig eller om du bare skal spare pengene og bruge gratisudgaven.
 

Indholdsfortegnelse

Linkedin Premium guiden er delt op i følgende afsnit:

 

Hvor mange bruger LinkedIn Premium?

Ifølge LinkedIns egne tal, er det kun cirka 17 procent af LinkedIn’s indtægter, der kommer fra Premium abonnenenter. Størstedelen af LinkedIns indtægter (helt præcis 65 procent) kommer fra de såkaldte “Talent Solutions” i form af indtægter fra virksomheder, der bruger LinkedIn som rekrutteringsplatform. Så hvis du “bare” anvender gratisudgaven af LinkedIn, hører du til den altdominerende gruppe af LinkedIn-brugere. Det er der dog ikke noget mærkeligt i, når en virksomhed som LinkedIn driver en del af sin forretning ud fra “Freemium” tankegangen, altså hvor den basale adgang er gratis, men at du kan betale dig til yderligere funktionalitet.

Vi har for øvrigt selv lavet en lille undersøgelse i vores eget netværk på LinkedIn i marts måned 2018. Som du kan se af grafikken nedenfor er antallet af LinkedIn Premium brugere højere end LinkedIns egne tal. Forklaringen på dette skal nok findes i, at mange af personerne i vores netværk og på vores Company Page bruger LinkedIn i en større omfang end gennemsnittet. Derfor er der også flere, der vælger at bruge den betalte udgave af LinkedIn i form af deres Premium produkter.

Guide til om LinkedIn Premium er pengene værd eller ej

Klik her for at komme tilbage til oversigten.

21. august 2018
21 aug 2018

Skab salg via LinkedIn

Skab salg via LinkedIn er et blogindlæg om, hvordan det er muligt at skabe salg via din LinkedIn profil gennem brugen af social selling og content marketing metodikkerne.Skab salg via LinkedIn er et blogindlæg om, hvordan det er muligt at skabe salg via din LinkedIn profil gennem brugen af social selling og content marketing metodikkerne.

Mange ser ganske vist stadigvæk LinkedIn og deres personlige LinkedIn profil som et online CV-værktøj, der nærmest kun opdateres når de skal søge nyt job – enten fordi de selv søger, bliver prikket på skulderen af en headhunter eller bliver bedt om at søge nye udfordringer.

Men LinkedIn udvikler sig ligesom alle andre ting og skal nu om dage opfattes mere som et relations- og markedsføringsværktøj. Her kan du søge viden og inspiration, stille spørgsmål til dit netværk eller i grupper samt søge efter relevante personer du kan invitere ind i dit netværk. Og så kan du altså også bruge det til at skabe salg med. Især hvis du bruger social selling tankegangen, hvor det handler om at udnytte dit netværk og den tillid du har opbygget i dit netværk.

Ifølge det amerikanske erhvervsmagasin Forbes forholder det sig således, at 78 % af sælgere, som bruger social selling til at udvikle deres kunderelationer med, gør det bedre end sælgere, som ikke bruger social selling. Og så har de sælgere, der bruger social selling metodikken, derudover en cirka 10 % bedre målopfyldelse. Ergo kan du som sælger nemmere opnå dine salgsmål ved at bruge social selling og LinkedIn.
 

Sådan sælger du via din LinkedIn profil

Du er en sendemastDet er vigtigt at have det rigtige mindset i forhold til hvordan du bruger din LinkedIn profil. Vi møder ofte holdningen, at man kun vil udvide sit netværk på LinkedIn med personer som man har mødt i den fysiske verden. Det er efter vores mening en begrænsende holdning, som gør det svært at bruge LinkedIn på den nye måde, nemlig som en moderne markedsføringskanal og en effektiv branding platform.

Prøv i stedet at se din LinkedIn profil som en sendemast og dine forbindelser som lyttere. Du skal samtidigt se dig selv om en slags radiovært for kanalen på din sendemast. Din kanal skal sende interessant og relevant indhold for at fastholde dine lytteres opmærksomhed. Der er mange forskellige former for indhold, som du kan bruge for at holde din kanal i live og relevant. Du kan for eksempel lave statusopdateringer om aktuelle emner, skrive LinkedIn artikler, dele links til webinarer, artikler og videoer, eller selv producere videoer.
 
Læs mere

30. juli 2018
30 jul 2018

Hvad er forskellen på social business og social selling?

Podcast episode om hvad social business er og hvor der er lighedspunkter med social sellingHvad er forskellen på social business og social selling? Hvor er der ligheder mellem social business og social selling, og hvor er der forskelligheder? Det taler jeg med Erik Korsvik Østergaard fra konsulentvirksomheden Bloch&Østergaard om i Social Selling Radio podcast episode 70.

Erik og hans kolleger arbejder med ledelses- og organisationsudvikling, og anvender blandt andet sociale medie platforme med henblik på at styrke den interne kommunikation. Det kan handle om at blive bedre til at distribuere viden og synliggørelse af den kompetence og ekspertise, der findes i organisationen. Det kan også handle om at skabe en bedre intern kultur for at dele erfaringer og succeshistorier samt ikke mindst at turde spørge om hjælp blandt kollegerne.

Det kan være gennem brugen af eksempelvis værktøjer som Slack, Microsoft Teams, Yammer eller Workplace by Facebook, som alle umiddelbart er kendetegnet ved at blive brugt som en slags moderne intranet. Her kan der deles inspiration, viden, erfaringer, historier, kundecase m.m. i et lukket internt miljø, hvor der er styr på hvem der er på platformen.

 

Social business møder social selling

Er der så en kobling mellem social business og social selling? Populært sagt så minder social business på mange måder om social selling. Den store forskel handler om at social business handler om at skabe intern synliggørelse af ekspertise og viden overfor kollegerne. Social selling handler om at synliggøre ekspertise og viden overfor netværket/følgerne på det sociale medie, hvor man dyrker social selling metodikken.

Så social business er meget orienteret mod det interne, hvorimod at social selling i høj grad handler om eksterne. Der, hvor det minder meget om hinanden, handler om at synliggørelse af erfaringer, viden og kompetencer med henblik på at hjælpe andre.

Der, hvor der til gengæld er en stor forskel, handler om de platforme, hvor henholdsvis social business og social selling bliver udført. Social business bliver typisk dyrket i meget lukkede miljøer som eksempelvis Slack, Microsoft Teams, Yammer eller Workplace by Facebook, hvor det kun er de interne medarbejdere, der kan kigge med. Social selling udøves i høj grad på åbne platforme som LinkedIn, Facebook, Instagram og Twitter, hvor stort set alle kan kigge med.
 

Her kan du lytte til podcasten med Erik Korsvik Østergaard

Du kan lytte til podcast episoden med Erik ved at klikke på play-knappen nedenfor eller ved at klikke på et af ikonerne:

God fornøjelse med at lytte til Social Selling Radio episode 70 :-)

De venligste hilsner

Leif Carlsen
 

26. juli 2018
26 jul 2018

Sådan får du gult eller rødt kort på LinkedIn

Blogindlæg om hvordan du kan få gult eller rødt kort på LinkedInVidste du at dit netværk på LinkedIn rent faktisk kan give dig både det gule og det røde kort? Faktisk kan du endda få dobbelt og tredobbelt rødt kort på LinkedIn, hvis det går helt galt. Du tænker måske nu, hvorfor jeg begynder at blande fodbold sammen med LinkedIn. Det er normalvis to ting, der ikke hører sammen.

Analogien til at få en advarsel eller lige frem blive udvist i en fodboldkamp, og hvad dit netværk på LinkedIn kan gøre ved dine statusopdateringer, er nu rent faktisk god nok.

For hvis du laver statusopdateringer (også kendt som indlæg) på din LinkedIn profil, og det på en eller anden måde irriterer eller måske ligefrem provokerer en given person i dit netværk, så har vedkommende muligheden for at give dig et gult eller et rødt kort – ja som nævnt endda indtil flere røde kort, hvis vedkommende for alvor ser sig sur på dig.

Hvordan det hele hænger sammen og hvad du kan gøre for at undgå det gule og røde kort på LinkedIn er omdrejningspunktet for mit blogindlæg, som jeg håber at du vil læse videre på.
 

Det gule kort på LinkedIn

Blogindlæg om hvordan du kan få gult eller rødt kort på LinkedInGult i denne sammenhæng betyder at personen klikker på de tre små prikker ud for din statusopdateringer og klikker på valgmuligheden “Skjul dette indlæg”.

Det gør at LinkedIn ikke viser opslaget i din nyhedsstrøm igen – ej heller hvis nogen i dit netværk begynder at like eller kommentere opslaget.

Hvis dette mønster gentager sig, altså at den pågældende person klikker flere gange på “Skjul dette indlæg” ud for dine statusopdateringer, så vil LinkedIns algoritme begynde at skrue ned for visningerne af dine opslag i vedkommende persons nyhedsstrøm.

Og når det er sket et tilstrækkeligt stort antal gange, lukker algoritmen helt af for visning af dine opslag ud fra en tankegang om, at når han eller hun nu igen og igen klikker på “Skjul dette indlæg”, så er det nok fordi at dine opslag virker irriterende eller irrelevante.

Igen holder parallellen til gult og rødt kort ganske godt vand. To gule kort er som bekendt lig med et rødt kort og en udvisning – dog skal der (heldigvis) klikkes på “Skjul dette indlæg” knappen nogle flere gange, før at algoritmen stopper med at vise dine opslag i vedkommendes nyhedsstrøm.
 
Læs mere

9. juli 2018
09 jul 2018

Hvad er LinkedIn Social Selling Index?

Hvad er LinkedIn Social Selling Index?Hvad er LinkedIn Social Selling Index? Hvor kan du finde dit personlige Social Selling Index? Hvad kan du bruge Social Selling Index til? Hvad er et godt Social Selling Index? Hvor ofte opdateres Social Selling Index? Det er spørgsmål som jeg får igen og igen når vi afholder foredrag og kurser i social selling og content marketing.

I bund og grund er det udtryk for, hvor aktiv du er på LinkedIn. Social Selling Index, som ofte forkortes til SSI, er LinkedIns officielle måde at sætte et tal på, hvor godt du har indarbejdet LinkedIn’s måde at arbejde med social selling på. SSI scoren består af 4 søjler, som bestemmer din samlede SSI score. Og den fortæller noget om hvor effektiv du er til at:

  1. etablere dit professionelle brand på LinkedIn
  2. finde de rigtige personer på LinkedIn
  3. dele fakta og viden med dit netværk på LinkedIn (engagement)
  4. opbygge relationer på LinkedIn

LinkedIn’s Social Selling Index går fra 0 og op til 100, og hver af de fire nævnte søjler vægter hver mellem 0 og 25. Social Selling Index scoren opdateres dagligt, hvorfor at du vil kunne se resultatet af dine LinkedIn og social selling indsatser (eller mangel på samme) hver eneste dag. Vær dog opmærksom på, at der går 24 timer mellem hver opdatering.
 

Sådan finder du dit personlige Social Selling Index

Hvis du er nysgerrig på at vide hvad dit personlige Social Selling Index er, så skal du bare logge dig på LinkedIn med din helt almindelige login oplysninger. Derefter skal du kopiére nedenstående webadresse ind i din browser:

https://www.linkedin.com/sales/ssi

 
Læs mere

8. juli 2018
08 jul 2018

Sådan får du en god start på dit nye job med LinkedIn

Blogindlæg om hvordan du kan få du en god start på dit nye job med LinkedInSådan får du en god start på dit nye job med LinkedIn er vores bud på en guide med 10 trin til at komme godt i gang med de nye udfordringer ved hjælp af LinkedIn. Idéen er, at du kan få et forspring allerede inden du møder op den første dag.

Det er jo altid spændende at starte i et nyt job. Det betyder ny virksomhed, nye kolleger, nye produkter, nye rutiner og et helt nyt arbejdsmiljø. Det betyder også, at du skal investere ekstra tid og opmærksomhed i din nye rolle. Det er derfor en stor fordel at vide noget om virksomheden, dine fremtidige kolleger og de produkter og services du skal arbejde med inden du tager fat på opgaverne.

Og det er her at LinkedIn kommer ind i billedet. LinkedIn er nemlig er et fantastisk værktøj til at søge informationer og viden med. Du kan derfor med stor fordel bruge LinkedIn til at klæde dig på vidensmæssigt til dit nye job og få indsigt i hvem virksomheden er og hvem din nye kolleger er. Når du så rent faktisk møder op den første arbejdsdag, vil du være ekstra godt forberedt på at komme ind i din nye rolle.
 

10 trin til at komme godt i gang med dit nye job

For at hjælpe dig lidt på vej, har vi lavet nedenstående guide med 10 trin til at komme godt i gang med dit nye job ved hjælp af LinkedIn. Idéen er, at du kan få et forspring allerede inden du starter:

Læs mere

© Copyright 2013-2019 Social Selling Company