Jeg tog kontakt til Social Selling Company i foråret 2017. På det tidspunkt var jeg selv begyndt at være aktiv på LinkedIn og kunne se en effekt af at være mere aktiv og synlig. Det ville jeg gerne introducere til resten af salgsorganisationen og vores specialister for jeg tænkte at vi sammen kan hjælpe hinanden og styrke vores synlighed markant.


Sammen med vores marketing afdeling og Social Selling Company lavede vi et forløb hvor vi allerførst fik lagt fundamentet for det vi gerne ville opnå med vores tilstedeværelse på de sociale medier. Det startede i efteråret 2017 med at vi fik defineret vores social selling strategi og taktik.


I 2018 kørte vi så to forløb, hver med tre kursusdage spredt over et halvår. Først et for en pilotgruppe af sælgere og specialister og derefter et for resten af sælgergruppen. Alle fik opdateret deres profiler og de fik træning i hvordan de arbejder professionelt med at udvide deres netværk og bruger LinkedIn som en del af deres salgsaktiviteter.


Det har været godt med et forløb for at fastholde læring og momentum. Det at arbejde med social selling er nyt for de fleste. Derfor tager det tid at få det ind i de daglige salgsaktiviteter.


Resultatet efter træningen har været at flere af mine kolleger er blevet meget mere fortrolige med at arbejde med LinkedIn. De er blevet markant bedre til at poste relevante opdateringer et par gange om måneden og gode til at kommentere på andres opdateringer.


Vi har fået en større synlighed i markedet og nu sker det ofte at sælgerne bliver kontaktet af personer i og udenfor deres netværk, som gerne vil have en snak om et muligt samarbejde.


Jeg kan klart anbefale Social Selling Company som en kompetent sparringspartner når salgsstyrken skal lære at begå sig på LinkedIn og bruge social selling som en aktiv del af deres salgsindsatser.

Ole Dollerup Johansen

Ole Dollerup JohansenSalgschef - Stofa Erhverv A/S