Employee Advocacy: Sådan motiverer I medarbejderne til at hjælpe med øget synlighed på LinkedIn

I en verden, hvor vi bombarderes med reklamebudskaber fra virksomheder, bliver kundernes ”reklamefilter” hurtigere aktiveret. Vi stoler således mindre på brands og mere på mennesker, og når det gælder de sociale medier, vil vi hellere indgå i dialoger med mennesker end brands.

Det er således nemmere at skabe engagement og dialog med kunder, samarbejdspartnere og andre interessenter ved at tænke medarbejderne ind i denne kommunikation.

Det gør at virksomhederne med fordel kan arbejde på at motivere sine medarbejdere til at dele ud af deres viden via de sociale medier.

På den måde bliver medarbejderne ambassadører, og de kan for eksempel hjælpe med at fastholde medarbejderne samt tiltrække nye talenter, samarbejdspartnere og kunder m.m.

Employee Advocacy handler i bund og grund om, at motivere medarbejderne til at dele deres professionelle hverdag via de sociale medier.

Formålet med dette inspirationsforedrag er at give såvel ledelse som medarbejdere inspiration til hvordan der kan skabe øget synlighed omkring virksomheden, dens aktiviteteter og forretning gennem brugen af Employee Advocacy tankegangen.

Eksempler på firmaer vi har holdt foredraget for

Eksempler på virksomheder som vi har afholdt Employee Advocacy inspirationsforedraget for

Indhold i inspirationsforedraget

  • Hvordan kan vi motivere medarbejderne til at omfavne Employee Advocacy tankegangen?
  • Sådan hjælper du medarbejderne med at få en professionel og appellerende LinkedIn profil
  • Hvilke former for indhold kan medarbejderne dele?
  • Hvordan skaber man engagerende indlæg?
  • Do’s and Don’ts med Employee Advocacy

Udbytte ved foredraget

  • I får inspiration og viden om, hvordan Employee Advocacy tankegangen kan bruges til at synliggøre virksomheden, hvad den laver og hvad den står for
  • I får inspiration og idéer til, hvordan I helt konkret kan motivere og hjælpe medarbejderne med at komme i gang med Employee Advocacy
  • I får inspiration og idéer til, hvordan I kan opnå øget synlighed i markedet
  • I får inspiration og idéer til, hvordan I kan bruge Employee Advocacy til at tiltrække nye talenter og medarbejdere til virksomheden

Pris

Her finder du prisen på vores online inspirationsforedrag med social selling og LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling Company

Prisen for et live online videoforedrag er kr. 9.500 eksklusive moms.

Prisen inkluderer forberedelse og efterfølgende adgang til PDF-udgave af slides.

Endvidere får alle deltager 30 dages gratis adgang til LinkedIn PRO Community (værdi kr. 400 eksklusive moms pr. deltager).

Her finder du prisen på vores fysiske inspirationsforedrag med social selling og LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling Company

Prisen for et fysisk foredrag er kr. 12.500 eksklusive moms og transportomkostninger.

Prisen inkluderer forberedelse og efterfølgende adgang til PDF-udgave af slides.

Endvidere får alle deltager 30 dages gratis adgang til LinkedIn PRO Community (værdi kr. 400 eksklusive moms pr. deltager).

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Dette foredrag henvender sig til enhver virksomhed og organisation, der ønsker at synliggøre hvad der sker i virksomheden, herunder også “behind the scenes”, set med medarbejdernes øjne gennem brugen af den såkaldte Employee Advocacy tankegang.

I bund og grund kan alle medarbejdergrupper med fordel deltage i foredraget med det formål at give dem inspiration til, hvordan de kan bruge Employee Advocacy til at arbejde med personlig branding og synliggørelse overfor deres netværk på de sociale medier.

Størrelsen af virksomheden eller organisationen er ikke afgørende, da Employee Advocacy i princippet kan dyrkes af enhver størrelse virksomhed.

Et inspirationsforedrag har en typisk varighed på 45-90 minutter inklusive tid til spørgsmål/dialog.

Vi aftaler selvfølgelig den præcise varighed forud for afholdelsen af foredraget.

Ja, selvfølgelig kan I det.

Inden gennemførelsen af foredraget, tager vi en snak over telefonen eller sætter et videomøde op for blandt andet at forventningsafstemme, og få input fra jer i forhold til emner, som I ønsker skal indgå i foredraget.

Uanset om du ønsker at vi skal afholde et foredrag, en workshop eller et kursusforløb for jeres virksomhed, så kommer vi ud og underviser over alt i Danmark. Normalvis gør vi det på jeres adresse med mindre andet aftales.

Vi kommer såmænd også gerne til udlandet, og har allerede undervist i lande som Sverige, Norge, England, Tyskland, Spanien og Tjekkiet.

Så uanset om du har behov for at afholde et foredrag på Falster eller gennemføre en workshop i Vestjylland og dagen efter i Østjylland, så er afstand ikke nogen udfordring, og vi dukker således gerne op på jeres adresse et sted her i landet eller udlandet.

Foredraget kan også afholdes som online videoforedrag (se FAQ-spørgsmålet “Kan foredraget afholdes online?” for mere information).

Ja, foredraget kan sagtens afholdes som online foredrag, hvor deltagerne kan se med via video – enten fra kontoret eller den enkelte medarbejders hjemmekontor.

Det foregår som udgangspunkt via Zoom, som er den videoplatform vi bruger. Vi har valgt Zoom fordi at denne platform efter vores mening tilbyder høj streamingkvalitet af både video og lyd samtidigt med at den er nem at bruge for deltagerne.

Hvis foredraget afholdes online kan der som standard være op til 100 deltagere med på en gang.

I det omfang at I ønsker at der anvendes en anden videoplatform, er det selvfølgelig ikke noget problem – bare at vi ved det på forhånd.

Hvis der bruges Zoom, kan vi tilbyde at optage online fordraget således, at I kan få adgang til en reply video til intern brug.

Vi finder selvfølgelig frem til et tidspunkt, der passer ind i jeres planlægning uanset om foredraget skal afholdes morgen, eftermiddag eller aften.

Ja, der kan stilles spørgsmål under foredraget. Faktisk vil der være rig mulighed for at stille spørgsmål undervejs uanset om der er tale om et fysisk foredrag eller online videoforedrag.

Hvis der er tale om et online videoforedrag, kan der stilles spørgsmål via chatfunktionen, lige som vi kan åbne op for de enkelte deltageres webcam og mikrofon, hvis der er nogen af dem, der ønsker at stille spørgsmål på den måde.

Der er som sådan ingen begrænsning på deltagerantal, hvis der er tale om et fysisk foredrag.

Hvis foredraget afholdes online kan der være op til 150 deltagere.

Der er mulighed for at udvide dette til 500 personer mod en merpris på kr. 1.500 ekskl. moms.

Vi afholder normalvis inspirationsforedraget på dansk og anvender dansksprogede slides, men vi holder også meget gerne foredraget på engelsk med tilhørende engelsksprogede slides efter nærmere aftale.

Hvis der er tale om et fysisk foredrag, skal foredragslokalet være udstyret med en lysstærk LCD-projektor eller passende storskærm, som skal kunne tilgås via et fysisk VGA- eller HDMI-kabel. Klik her for flere detaljer om tekniske krav og forudsætninger.

Foredragsholderen

Her finder du information om LinkedIn ekspert Leif CarlsenLeif Carlsen er social selling og LinkedIn ekspert, som hjælper virksomheder og individer med at bruge LinkedIn kommercielt set. Han er en passioneret foredragsholder og dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om facilitering af kurser, workshops eller en-til-en sparring. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med særlig fokus på social selling og LinkedIn. Desuden er han medstifter af Danmarks første dedikerede LinkedIn Community.

Vil du vide mere om foredraget?

Vil du vide mere om inspirationsforedraget, så ring gerne til Leif på telefon 41 900 800 eller send ham en mail på lc@socialsellingcompany.dk.

Ud fra denne dialog udarbejder vi et konkret forslag til et skræddersyet webinar. Hvis der er behov for tilretninger, aftales dette i forbindelse med at vi kontakter dig og følger op. Når alt er tilrettet og vi er blevet enige om løsningen, aftales næste skridt, herunder fastlæggelse af dato m.m.