Employee Advocacy: Sådan motiverer I medarbejderne til at hjælpe med øget synlighed på LinkedIn

I en verden, hvor vi bombarderes med reklamebudskaber fra virksomheder, bliver kundernes ”reklamefilter” hurtigere aktiveret. Vi stoler således mindre på brands og mere på mennesker, og når det gælder de sociale medier, vil vi hellere indgå i dialoger med mennesker end brands.

Det er således nemmere at skabe engagement og dialog med kunder, samarbejdspartnere og andre interessenter ved at tænke medarbejderne ind i denne kommunikation.

Det gør at virksomhederne med fordel kan arbejde på at motivere sine medarbejdere til at dele ud af deres viden via de sociale medier.

På den måde bliver medarbejderne ambassadører, og de kan for eksempel hjælpe med at fastholde medarbejderne samt tiltrække nye talenter, samarbejdspartnere og kunder m.m.

Employee Advocacy handler i bund og grund om, at motivere medarbejderne til at dele deres professionelle hverdag via de sociale medier.

Formålet med dette inspirationsforedrag er at give såvel ledelse som medarbejdere inspiration til hvordan der kan skabe øget synlighed omkring virksomheden, dens aktiviteteter og forretning gennem brugen af Employee Advocacy tankegangen.

Eksempler på firmaer vi har holdt foredraget for

Eksempler på virksomheder som vi har afholdt Employee Advocacy inspirationsforedraget for

Indhold i inspirationsforedraget

Udbytte ved foredraget

Pris

Her finder du prisen på vores online inspirationsforedrag med social selling og LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling Company

Prisen for et live online videoforedrag er kr. 9.500 eksklusive moms.

Prisen inkluderer forberedelse og efterfølgende adgang til PDF-udgave af slides.

Her finder du prisen på vores fysiske inspirationsforedrag med social selling og LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling Company

Prisen for et fysisk foredrag er kr. 12.500 eksklusive moms og transportomkostninger.

Prisen inkluderer forberedelse og efterfølgende adgang til PDF-udgave af slides.

Endvidere får alle deltager 30 dages gratis adgang til LinkedIn PRO Community (værdi kr. 400 eksklusive moms pr. deltager).

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Dette foredrag henvender sig til enhver virksomhed og organisation, der ønsker at synliggøre hvad der sker i virksomheden, herunder også “behind the scenes”, set med medarbejdernes øjne gennem brugen af den såkaldte Employee Advocacy tankegang.

I bund og grund kan alle medarbejdergrupper med fordel deltage i foredraget med det formål at give dem inspiration til, hvordan de kan bruge Employee Advocacy til at arbejde med personlig branding og synliggørelse overfor deres netværk på de sociale medier.

Størrelsen af virksomheden eller organisationen er ikke afgørende, da Employee Advocacy i princippet kan dyrkes af enhver størrelse virksomhed.

Et inspirationsforedrag har en typisk varighed på 45-90 minutter inklusive tid til spørgsmål/dialog.

Vi aftaler selvfølgelig den præcise varighed forud for afholdelsen af foredraget.

Ja, selvfølgelig kan I det.

Inden gennemførelsen af foredraget, tager vi en snak over telefonen eller sætter et videomøde op for blandt andet at forventningsafstemme, og få input fra jer i forhold til emner, som I ønsker skal indgå i foredraget.

Uanset om du ønsker at vi skal afholde et foredrag, en workshop eller et kursusforløb for jeres virksomhed, så kommer vi ud og underviser over alt i Danmark. Normalvis gør vi det på jeres adresse med mindre andet aftales.

Vi kommer såmænd også gerne til udlandet, og har allerede undervist i lande som Sverige, Norge, England, Tyskland, Spanien og Tjekkiet.

Så uanset om du har behov for at afholde et foredrag på Falster eller gennemføre en workshop i Vestjylland og dagen efter i Østjylland, så er afstand ikke nogen udfordring, og vi dukker således gerne op på jeres adresse et sted her i landet eller udlandet.

Foredraget kan også afholdes som online videoforedrag (se FAQ-spørgsmålet “Kan foredraget afholdes online?” for mere information).

Ja, foredraget kan sagtens afholdes som online foredrag, hvor deltagerne kan se med via video – enten fra kontoret eller den enkelte medarbejders hjemmekontor.

Det foregår som udgangspunkt via Zoom, som er den videoplatform vi bruger. Vi har valgt Zoom fordi at denne platform efter vores mening tilbyder høj streamingkvalitet af både video og lyd samtidigt med at den er nem at bruge for deltagerne.

Hvis foredraget afholdes online kan der som standard være op til 100 deltagere med på en gang.

I det omfang at I ønsker at der anvendes en anden videoplatform, er det selvfølgelig ikke noget problem – bare at vi ved det på forhånd.

Hvis der bruges Zoom, kan vi tilbyde at optage online fordraget således, at I kan få adgang til en reply video til intern brug.

Vi finder selvfølgelig frem til et tidspunkt, der passer ind i jeres planlægning uanset om foredraget skal afholdes morgen, eftermiddag eller aften.

Ja, der kan stilles spørgsmål under foredraget. Faktisk vil der være rig mulighed for at stille spørgsmål undervejs uanset om der er tale om et fysisk foredrag eller online videoforedrag.

Hvis der er tale om et online videoforedrag, kan der stilles spørgsmål via chatfunktionen, lige som vi kan åbne op for de enkelte deltageres webcam og mikrofon, hvis der er nogen af dem, der ønsker at stille spørgsmål på den måde.

Der er som sådan ingen begrænsning på deltagerantal, hvis der er tale om et fysisk foredrag.

Hvis foredraget afholdes online kan der være op til 150 deltagere.

Der er mulighed for at udvide dette til 500 personer mod en merpris på kr. 1.500 ekskl. moms.

Vi afholder normalvis inspirationsforedraget på dansk og anvender dansksprogede slides, men vi holder også meget gerne foredraget på engelsk med tilhørende engelsksprogede slides efter nærmere aftale.

Hvis der er tale om et fysisk foredrag, skal foredragslokalet være udstyret med en lysstærk LCD-projektor eller passende storskærm, som skal kunne tilgås via et fysisk VGA- eller HDMI-kabel. Klik her for flere detaljer om tekniske krav og forudsætninger.

Foredragsholderen

Her finder du information om LinkedIn ekspert Leif CarlsenLeif Carlsen er LinkedIn ekspert og hjælper virksomheder og individer med at bruge LinkedIn i kommerciel sammenhæng. Han er en passioneret foredragsholder og engageret underviser indenfor LinkedIn og social selling. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med særlig fokus på social selling og LinkedIn. Desuden er han medstifter af Learning Community, som er Danmarks første dedikerede læringsunivers indenfor LinkedIn og social selling.

Vil du vide mere om foredraget?

Vil du vide mere om inspirationsforedraget, så ring gerne til Leif på telefon 41 900 800 eller send ham en mail på lc@socialsellingcompany.dk.

Ud fra denne dialog udarbejder vi et konkret forslag til et skræddersyet webinar. Hvis der er behov for tilretninger, aftales dette i forbindelse med at vi kontakter dig og følger op. Når alt er tilrettet og vi er blevet enige om løsningen, aftales næste skridt, herunder fastlæggelse af dato m.m.

Foredraget indeholder:

  • Hvordan kan vi motivere medarbejderne til at omfavne Employee Advocacy tankegangen?
  • Sådan hjælper du medarbejderne med at få en professionel og appellerende LinkedIn profil
  • Hvilke former for indhold kan medarbejderne dele?
  • Hvordan skaber man engagerende indlæg?
  • Do’s and Don’ts med Employee Advocacy
Dette halvdags LinkedIn-kursus har en varighed på 3 timer

3 1/2 timers undervisning

med praksisnær indlæring

Du får træning i at bruge social selling metodikken i kombination med Sales Navigator

Social selling træning

i.f.t. brugen af Sales Navigator

Du får defineret dine målsætninger for din brug af Sales Navigator til at finde nye kunder med

Definition af målsætninger

for brugen af Sales Navigator

Du får træning i det vi kalder for SIICK-metodikken i.f.t. din brug af Sales Navigator til at finde leads med

Træning i "SIICK" metoden

der sætter system i jeres indsatser

Du lærer at definere personaer i Sales Navigator for at effektiviserer dine leadsøgninger

Definition af personaer

som effektiviserer søgninger

Du lærer at lave Sales Navigator leadlister, der giver dig overblik

Opbygning af leadlister

der giver jer overblik

Træning i brugen af Sales Navigators søgefunktioner, så du nemt kan finde emner

Søgefunktionstræning

så I nemt kan finde emner

Som en del af Sales Navigator halvdagskurset får du træning i opbygning af dynamiske søgninger

Opbygning af søgninger

der holder øje med emner

Stil spørgsmål i chatten i Learning Community og få svar online

Salg via beskedfunktion

med skræddersyede tekster

Du får lavet en Sales Navigator handlingsplan for de første 30 dage som en del af kurset

Handlingsplan

for de første 30 dages indsatser

I LinkedIn PRO Community får du adgang til skabeloner, der gør dig mere effektiv

Adgang til skabeloner

og materialer fra kurset

Dit udbytte ved at deltage i denne LinkedIn workshop

Udbytte

  • I får inspiration og viden om, hvordan Employee Advocacy tankegangen kan bruges til at synliggøre virksomheden, hvad den laver og hvad den står for
  • I får inspiration og idéer til, hvordan I helt konkret kan motivere og hjælpe medarbejderne med at komme i gang med Employee Advocacy
  • I får inspiration og idéer til, hvordan I kan opnå øget synlighed i markedet
  • I får inspiration og idéer til, hvordan I kan bruge Employee Advocacy til at tiltrække nye talenter og medarbejdere til virksomheden
Her finder du information om prisen på denne LinkedIn strategi workshop

Priser

ONLINE FOREDRAG9.500,-

  • Live foredrag via Zoom eller Teams

Se ledige kursusdatoer

FYSISK FOREDRAG12.500,-

  • Afholdes på jeres kontor eller anden andresse

Se ledige kursusdatoer

Ved afholdelse af kurset uden for Storkøbenhavn, tillægges der transportomkostninger efter statens takster og eventuelle bro- eller færgeafgifter.

Her finder du information om målgruppen for denne LinkedIn workshop

Målgruppe

Sales Navigator halvdagskurset er ideelt for sælgere og andre med kundevendte roller, der på eksekverende niveau arbejder med længerevarende salgscyklusser og relationssalg til erhvervskunder.

I kan sikkert se jer selv i en af disse titler:

  • Sælger, Key Account Manager eller en anden kundevendt rolle
  • CSO, salgschef eller salgsdirektør med egne kunder
  • Konsulent eller rådgiver med eget salgsbudget
Såvel uøvede som mere erfarne LinkedIn-brugere kan uden problemer deltage i dette kursus

Deltagernes erfaringsniveau

Sales Navigator-kurset kan rumme såvel uøvede LinkedIn-brugere såvel som mere erfarne. Det er heller ikke et krav, at deltagerne skal have forudgående kendskab til brugen af Sales Navigator.

Her finder du information om vores rådgivere i.f.m. denne workshop

Jeres foredragsholder

Her finder du information om LinkedIn ekspert Leif CarlsenLeif Carlsen er LinkedIn ekspert og hjælper virksomheder og individer med at bruge LinkedIn i kommerciel sammenhæng. Han er en passioneret foredragsholder og engageret underviser indenfor LinkedIn og social selling. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med særlig fokus på social selling og LinkedIn. Desuden er han medstifter af Learning Community, som er Danmarks første dedikerede læringsunivers indenfor LinkedIn og social selling.

Ofte stillede spørgsmål (FAQ) i.f.m. denne workshop

Ofte stillede spørgsmål

Vi afholder foredraget enten som live videotræning via Zoom eller Teams (der kan optages, hvis I ønsker det), eller på jeres kontor eller på en anden lokation efter jeres ønske.

Et foredrag tager mellem 1 og 2 timer alt efter, hvad I ønsker at opnå med foredraget. I forhold til start- og sluttidspunkt for kurset, så tilpasser vi det efter jeres ønsker.

Der er som sådan ikke nogen øvre grænse for antallet af deltagere, hvis der er tale om et fysisk foredrag. Hvis det er online foredrag, kan der være en begrænsning afhængig af, hvilken teknologiplatform I ønsker anvendt.

Vi afholder normalvis foredraget på dansk og anvender dansksprogede slides, men vi holder også det meget gerne på engelsk med tilhørende engelsksprogede slides efter nærmere aftale.

Foredragslokalet skal være udstyret med en lysstærk LCD-projektor eller passende storskærm, som skal kunne tilgås via et fysisk VGA- eller HDMI-kabel.

Klik her for flere detaljer om tekniske krav og forudsætninger.

Hvis du vil vide mere, er du altid velkommen til at kontakte os

Booking af foredraget

Vil du vide mere om dette Employee Advocacy inspirationsforedrag og hvordan vi kan hjælpe jer med at bruge Employee Advocacy med til at øge jeres synlighed med på LinkedIn, så ring til Leif Carlsen på telefon 41 900 800 eller send ham en mail på lcs@socialsellingcompany.dk.

Ud fra denne dialog udarbejder vi et konkret forslag til et skræddersyet foredrag. Hvis der er behov for tilretninger, aftales dette i forbindelse med at vi kontakter dig og følger op. Når alt er tilrettet og vi er blevet enige om løsningen, aftales næste skridt, herunder fastlæggelse af dato, sted m.m.

Eksempler på virksomheder og organisationer som vi har hjulpet med LinkedIn, social selling eller employee advocacy

Virksomheder vi har holdt foredraget for

Eksempler på virksomheder som vi har afholdt Sales Navigator kurset for