Jeg hedder Leif Carlsen og er LinkedIn ekspert og managing partner i Social Selling Company som jeg startede sammen med Eva Sachse i april 2014.
Jeg brænder for at hjælpe virksomheder, organisationer og individer med at skabe værdifulde relationer gennem brugen af social selling metodikken. Det gør jeg gennem sparring, rådgivning og undervisning uanset om det handler om udvikling af strategi og taktik eller hjælp til eksekvering.
Det handler for mig om at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt.
Det gør jeg blandt andet gennem:
Min undervisningsstil og samarbejdsmetodik er motiverende, passioneret og energisk, samt udfordrende og uformel, og jeg baserer den på de mere end 30 års erfaring, jeg har indenfor salg, markedsføring, strategi og ledelse.
Jeg gør en dyd ud af at skræddersy og tilpasse min formidling således, at den altid tager udgangspunkt i virksomhedens behov og medarbejdernes aktuelle situation. Formålet med denne tilgang handler om, at øge relevans og udbytte for dem, som jeg underviser eller sparrer med.
Jeg kommer med en erhvervserfaring fra virksomheder som Dansk Supermarked (nu kendt som Salling Group), Tele Danmark, mermaid technology, Acer, PC-WARE Danmark og HP.
I forhold til arbejdsopgaver har jeg arbejdet indenfor både salg, indkøb, markedsføring, branding, ledelse og iværksætteri. Jeg ved således, hvad der skal til for at skabe øget synlighed og salg i en virksomhed.
I forhold til min erfaring med LinkedIn, så har jeg været på platformen siden 2005 og har arbejdet intenst med LinkedIn i over 13 år og bruger indtil flere timer hver dag på denne platform.
Jeg har derfor et indgående kendskab til hvordan LinkedIn fungerer funktionsmæssigt og rent teknisk, hvilket jeg i kombination med min forretningsmæssige baggrund, bruger til at hjælpe virksomheder med at blive bedre til at bruge LinkedIn, implementere social selling metodikken eller arbejde med employee advocacy.
Jeg hjælper også enkeltpersoner med sparring og rådgivning indenfor LinkedIn og social selling metodikken.
Det kan være dig, der sidder som salgschef/salgsdirektør og har brug for sparring til, hvordan du kan indarbejde social selling i jeres salgsindsatser. Det kan også være dig, der er marketingansvarlig og ønsker rådgivning omkring hvordan I kan skabe en stærkere kobling mellem jeres digitale marketingtiltag og sælgernes personlige salgsindsatser.
Du kan booke mig til individuel sparring, som kan foregå på video via Zoom eller face-to-face på vores kontor i Kokkedal. Sparringen kan også gennemføres på dit kontor i Hovedstadsområdet mod en merpris til dækning af ekstra tidsforbrug, transportomkostninger og eventuelle parkeringsomkostninger.
Hvis du har spørgsmål til ovenstående eller på anden måde ønsker dialog, er du altid meget velkommen til at kontakte mig på nedenstående mobiltelefon eller e-mail.
Mobiltelefon: (+45) 41 900 800
E-mail: lc@socialsellingcompany.dk
Besøgsadresse: Brønsholmvej 26, 2980 Kokkedal
Jeg sætter også stor pris på at inspirere andre gennem min rolle som fast vært på Social Selling Radio podcasten. Den er Danmarks første podcast, der har social selling metodikken som omdrejningspunkt med en klar kobling til salg, salgsudvikling, marketing og content marketing i forhold til LinkedIn, Facebook og andre sociale medier.
Du kan lytte til Social Selling Radio følgende steder:
Jeg har også deltaget i følgende andre podcasts:
- PotterCut episode 125 om social selling strategi og LinkedIn.
- Help Marketing episode 70 om at skabe salg via sociale medier.
- StartupSnakken episode 27 om hvordan iværksættere kan udnytte de sociale medier.
- Industrikvarteret podcasten episode 39, hvor vi taler om at salg er socialt og online.
- Antphilosophy podcasten episode 33, som handler om social selling og LinkedIn
- Linkedinformed podcast episode 186, hvor emnet blandt andet er ROI på social selling.
- At Turde FM episode 50, hvor vi generelt set taler om social selling.
- At Turde FM episode 52, som handler om hvordan du får en knivskarp social selling strategi.
- Marketing To Go episode 32 om at LinkedIn er et netværk – ikke en markedsplads.
- Marketers episode 514 om hvordan du får relevant (kommerciel) trafik fra LinkedIn.
- Marketers episode 516 om hvordan du kan vise din personlighed på LinkedIn.
- Marketers episode 518 om at arbejde med en effektiv LinkedIn strategi.
- Organisk Vækst om SEO kontra social selling.
Jeg er også at finde på YouTube i forbindelse med at jeg laver videoer om LinkedIn, social selling metodikken, personlig branding og hvordan der i det hele taget kan skabes en kobling mellem brugen af digitale salgs- og markedsføringsindsatser og mere klassisk salgsdiscipliner.
Først og fremmest er jeg at finde på Social Selling Company’s egen YouTube kanal, også kendt som Social Selling TV, hvor jeg jævnligt optræder sammen med min kollega Eva Sachse.
Dernæst er jeg også at finde på Sælger TV’s YouTube kanal, som jeg driver sammen med min gode podcastbuddy Leon Birdi. Her taler vi om kombinationen af klassisk salg og social selling.
Jeg har bidraget med afsnittet om social selling til “Markedsføring: Teori og praksis“, som er en grundlæggende indføring i centrale begreber, teorier, modeller og værktøjer inden for markedsføring.
Jeg har også været bidragsyder til grundbogen i digital markedsføring “Help Marketing Bogen” i afsnittet omkring organisk social media og social selling.
Endvidere har jeg bidraget til bogen “Onlineevangelisterne“, som indeholder 100 konkrete tips til at sælge mere online, og er baseret på input fra 100 danske online og social media eksperter.
Du er meget velkommen til at kigge forbi min LinkedIn profil og connecte eller følge mig, hvis du har lyst. Jeg poster typisk et par gange om ugen med inspiration, viden, holdninger og tips og tricks til social selling metodikken og LinkedIn.
Du er også velkommen til at kigge forbi min Twitter profil og følge mig der. På denne platform er jeg naturligvis regelmæssig aktiv omkring LinkedIn og social selling, men jeg bruger også Twitter til at kommunikere personlige mærkesager – bare så du ved det, hvis du kigger forbi min profil :-)
Min kollega Eva og jeg blev i oktober måned 2020 interviewet af Sjællandske Nyheder til deres ERHVERV Nordsjælland magasin, hvilket har resulteret i to helsider om vores virksomhed. Du kan læse artiklen ved at klikke på billedet nedenfor.
I februar 2021 blev jeg interviewet af Skive Folkeblad til deres erhvervssektion. Du kan læse denne artikel ved at klikke på billedet nedenfor.
Hvis du har brug for et foto af mig til brug for eksempelvis udtalelser, artikler, omtaler af foredrag og lignende, kan du findes billeder og grafik i høj opløsning klar til download i afsnittet med pressefotos her på vores website.
De venligste hilsner