Sådan øger I jeres organiske synlighed på LinkedIn
Hvordan kan vi som virksomhed opnå øget synlighed på LinkedIn via virksomhedssiden og medarbejdernes profiler? Hvordan poster vi indlæg? Hvornår på dagen er det bedst at poste? Er et indlæg med video bedre end et med billeder? Hvordan kan vi bruge LinkedIn til at tiltrække nye talenter? Hvad er god takt og tone på LinkedIn og hvad skal vi undgå at poste om eller kommentere på?
Det er blot nogle af de mange spørgsmål som vi afdækker og uddyber i dette skræddersyede inspirationsforedrag.
Formålet med foredraget er at give jeres medarbejdere viden, indsigt og idéer til, hvordan de kan bruge deres LinkedIn profiler til at skabe øget synlighed med – både i forhold til deres egne roller, men også for i forhold til virksomheden.
Eksempler på firmaer vi har holdt foredraget for
Indhold i foredraget
- Hvad indeholder en professionel LinkedIn profil?
- Sådan øger I jeres synlighed på LinkedIn.
- Hvilke emner kan I poste om på jeres profiler og virksomhedssiden?
- Hvilket tidspunkt er det optimale at bruge når der skal postes?
- Hvilke indholdsformater findes der på LinkedIn?
- Sådan bruger I hashtags på LinkedIn
- Sådan bruger I synes godt om, kommenter og delefunktionen på den mest optimale måde
- Sådan kan I tiltrække nye talenter via LinkedIn
- LinkedIn Do’s and Don’ts
Udbytte ved foredraget
- I får inspiration og viden om, hvordan LinkedIn kan bruges til at synliggøre virksomheden, jeres værdier, hvad I laver og hvilken værdi I skaber
- I får inspiration og idéer til, hvordan I helt konkret kan motivere og hjælpe medarbejderne med at være synlige og aktive på LinkedIn
- I får inspiration og idéer til, hvordan I kan synliggøre jeres ekspertiser overfor kunderne
- I får inspiration og idéer til, hvordan I kan bruge LinkedIn til at tiltrække nye talenter og medarbejdere til virksomheden
- I får viden om hvordan I kan udvise god takt og tone på LinkedIn
Pris
Prisen for et live online videoforedrag er kr. 9.500 eksklusive moms.
Prisen inkluderer forberedelse og efterfølgende adgang til PDF-udgave af slides.
Endvidere får alle deltagere 30 dages gratis adgang til vores Learning Community PRO online læringsunivers (værdi kr. 499 eksklusive moms pr. deltager).
Prisen for et fysisk foredrag er kr. 12.500 eksklusive moms og transportomkostninger.
Prisen inkluderer forberedelse og efterfølgende adgang til PDF-udgave af slides.
Endvidere får alle deltagere 30 dages gratis adgang til vores Learning Community PRO online læringsunivers (værdi kr. 499 eksklusive moms pr. deltager).
Ofte stillede spørgsmål (FAQ)
Dette foredrag henvender sig til virksomheder og organisationer, der gerne vil skabe øget synlighed på LinkedIn omkring virksomheden og dennes værdier, medarbejdere og aktiviteter.
I bund og grund kan alle medarbejdergrupper med fordel deltage i foredraget med det formål at give dem inspiration til, hvordan de kan bruge LinkedIn til personlig branding og synliggørelse overfor deres netværk på de sociale medier.
Størrelsen af virksomheden eller organisationen er ikke afgørende, da metodikkerne i princippet kan dyrkes af alle virksomheder, der er tilstede på LinkedIn.
Et foredrag har en typisk varighed på 45-90 minutter inklusive tid til spørgsmål/dialog.
Vi aftaler selvfølgelig den præcise varighed forud for afholdelsen af foredraget.
Ja, selvfølgelig kan I det.
Inden gennemførelsen af foredraget, tager vi en snak over telefonen eller sætter et videomøde op for blandt andet at forventningsafstemme, og få input fra jer i forhold til emner, som I ønsker skal indgå i foredraget.
Uanset om du ønsker at vi skal afholde et foredrag, en workshop eller et kursusforløb for jeres virksomhed, så kommer vi ud og underviser over alt i Danmark. Normalvis gør vi det på jeres adresse med mindre andet aftales.
Vi kommer såmænd også gerne til udlandet, og har allerede undervist i lande som Sverige, Norge, England, Tyskland, Spanien og Tjekkiet.
Så uanset om du har behov for at afholde et foredrag på Falster eller gennemføre en workshop i Vestjylland og dagen efter i Østjylland, så er afstand ikke nogen udfordring, og vi dukker således gerne op på jeres adresse et sted her i landet eller udlandet.
Foredraget kan også afholdes som online videoforedrag (se FAQ-spørgsmålet “Kan foredraget afholdes online?” for mere information).
Ja, foredraget kan sagtens afholdes som online foredrag, hvor deltagerne kan se med via video – enten fra kontoret eller den enkelte medarbejders hjemmekontor.
Det foregår som udgangspunkt via Zoom, som er den videoplatform vi bruger. Vi har valgt Zoom fordi at denne platform efter vores mening tilbyder høj streamingkvalitet af både video og lyd samtidigt med at den er nem at bruge for deltagerne.
Hvis foredraget afholdes online kan der som standard være op til 100 deltagere med på en gang.
I det omfang at I ønsker at der anvendes en anden videoplatform, er det selvfølgelig ikke noget problem – bare at vi ved det på forhånd.
Hvis der bruges Zoom, kan vi tilbyde at optage online fordraget således, at I kan få adgang til en reply video til intern brug.
Vi finder selvfølgelig frem til et tidspunkt, der passer ind i jeres planlægning uanset om foredraget skal afholdes morgen, eftermiddag eller aften.
Ja, der kan stilles spørgsmål under foredraget. Faktisk vil der være rig mulighed for at stille spørgsmål undervejs uanset om der er tale om et fysisk foredrag eller online videoforedrag.
Hvis der er tale om et online videoforedrag, kan der stilles spørgsmål via chatfunktionen, lige som vi kan åbne op for de enkelte deltageres webcam og mikrofon, hvis der er nogen af dem, der ønsker at stille spørgsmål på den måde.
Der er som sådan ingen begrænsning på deltagerantal, hvis der er tale om et fysisk foredrag.
Hvis foredraget afholdes online kan der være op til 150 deltagere.
Der er mulighed for at udvide dette til 500 personer mod en merpris på kr. 1.500 ekskl. moms.
Vi afholder normalvis inspirationsforedraget på dansk og anvender dansksprogede slides, men vi holder også meget gerne foredraget på engelsk med tilhørende engelsksprogede slides efter nærmere aftale.
Hvis der er tale om et fysisk foredrag, skal foredragslokalet være udstyret med en lysstærk LCD-projektor eller passende storskærm, som skal kunne tilgås via et fysisk VGA- eller HDMI-kabel. Klik her for flere detaljer om tekniske krav og forudsætninger.
Foredragsholderen
Leif Carlsen er social selling og LinkedIn ekspert, som hjælper virksomheder og individer med at bruge LinkedIn kommercielt set. Han er en passioneret foredragsholder og dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om facilitering af kurser, workshops eller en-til-en sparring. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med særlig fokus på social selling og LinkedIn. Desuden er han medstifter af Danmarks første dedikerede LinkedIn Community.
Vil du vide mere om LinkedIn foredraget?
Vil du vide mere om LinkedIn inspirationsforedraget, så ring gerne til Leif på telefon 41 900 800 eller send ham en mail på lc@socialsellingcompany.dk.
Ud fra denne dialog udarbejder vi et konkret forslag til et skræddersyet foredrag. Hvis der er behov for tilretninger, aftales dette i forbindelse med at vi kontakter dig og følger op. Når alt er tilrettet og vi er blevet enige om løsningen, aftales næste skridt, herunder fastlæggelse af dato, sted m.m.