Social Selling CompanySocial Selling CompanySocial Selling Company
  • Ring til os på 61 46 93 40
  • Search
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag Social Selling Company
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
      • Eksempler på kunder vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Presseomtale
    • Foredrag
      • Sådan sælger I med social selling
      • Sådan bruger I LinkedIn professionelt
      • Employee Advocacy
      • Få ny energi ind i dit netværk
    • Sparring
      • Sparring med Eva Sachse
      • Sparring med Leif Carlsen
      • LinkedIn profiloptimering
      • Sådan søger du job via LinkedIn sparring
    • Workshops
      • LinkedIn virksomhedsside workshop
      • Social selling strategi workshop
    • Åbne kurser
      • Sommerskole: Sådan bliver du bedre til LinkedIn
      • Skab salg via LinkedIn
      • Sådan bruger du Sales Navigator
      • Få øget din synlighed på LinkedIn
    • Virksomhedskurser
      • Kom i gang med social selling
      • Skab salg via social selling
      • Skab leads via Sales Navigator
      • Få øget jeres synlighed på LinkedIn
      • Opdatering af jeres LinkedIn profiler
      • Skriv og udgiv indhold på LinkedIn
    • InspirationGRATIS
      • Webinarer
      • Blogindlæg
      • Podcast
      • Video
      • Nyhedsbreve
      • Den ultimative LinkedIn profilguide
      • Sådan kan du få gratis LinkedIn hjælp
      • LinkedIn FAQ (Oftest stillede spørgsmål)
      • De mest brugte danske LinkedIn hashtags
    • Kontakt
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag Social Selling Company
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
      • Eksempler på kunder vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Presseomtale
    • Foredrag
      • Sådan sælger I med social selling
      • Sådan bruger I LinkedIn professionelt
      • Employee Advocacy
      • Få ny energi ind i dit netværk
    • Sparring
      • Sparring med Eva Sachse
      • Sparring med Leif Carlsen
      • LinkedIn profiloptimering
      • Sådan søger du job via LinkedIn sparring
    • Workshops
      • LinkedIn virksomhedsside workshop
      • Social selling strategi workshop
    • Åbne kurser
      • Sommerskole: Sådan bliver du bedre til LinkedIn
      • Skab salg via LinkedIn
      • Sådan bruger du Sales Navigator
      • Få øget din synlighed på LinkedIn
    • Virksomhedskurser
      • Kom i gang med social selling
      • Skab salg via social selling
      • Skab leads via Sales Navigator
      • Få øget jeres synlighed på LinkedIn
      • Opdatering af jeres LinkedIn profiler
      • Skriv og udgiv indhold på LinkedIn
    • InspirationGRATIS
      • Webinarer
      • Blogindlæg
      • Podcast
      • Video
      • Nyhedsbreve
    • Kontakt
    19jun19. juni 2022
    Blogindlæg om hvordan du bruger hashtags på LinkedIn

    Sådan bruger du hashtags på LinkedIn

    Eva Sachse2022-06-19T15:34:53+02:00
    By Eva Sachse

    LINKEDIN HASHTAGS: Hashtags er som sådan ikke noget nyt i social media sammenhæng. Det har eksisteret i mange år og de fleste kender begrebet fra sociale medier som Twitter og Instagram. Det er til gengæld en forholdsvis ny ting på LinkedIn og blev først indført i 2018.

    Det er dog først for alvor ved at udbrede sig nu i forbindelse med at LinkedIn har indført synlige hashtag funktioner på både desktop og mobiludgaven af LinkedIn.

    Hashtags er en helt central del af det at bruge Twitter og Instagram, og som nævnt har LinkedIn nu så også for alvor taget det til sig. Så hvis du ikke er kommet i gang med at bruge hashtags på LinkedIn, så kan jeg kun opfordre dig til det, for det ser ud til at være en blivende del af LinkedIn universet.

    En god grund til at bruge hashtags handler om, at det kan hjælpe dig til at nå længere ud med dine indlæg og artikler på LinkedIn.

    For at hjælpe dig på vej med at bruge hashtags på LinkedIn, har jeg skrevet nærværende guide. Du kan enten vælge at læse hele guiden, eller bruge indholdsfortegnelsen for at udvælge de emner, der er relevant for dig.

      Overblik

    • Hashtaggets historie
    • Hvad er idéen med et hashtag?
    • Derfor skal du bruge hashtag
    • Danske LinkedIn hashtags
    • Hvilke hashtags skal du bruge?
    • Sådan søger og følger du hashtags
    • Hashtags i indlæg og artikler
    • Hashtags på virksomhedssiden
    • Kom igang med at bruge hashtags

    Hvis du vil høre blogindlægget som podcast

    ► Apple Podcasts   ► Google Podcasts   ► Podimo   ► SoundCloud   ► Spotify   ► Stitcher   

    Hashtaggets historie

    Hashtagget, som vi kender det i dag, blev opfundet af produktdesigner og opfinder Chris Messina den 23. august 2007, hvor han på Twitter stillede spørgsmålet “how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?”

    Skærmdump af den oprindelige tweet fra Chris Messina som kickstartede brugen af hashtags på Twitter

    Før det var hashtagget blevet brugt i forskellige former tilbage i 1990’erne, blandt andet i virtuelle debatfora på internettet (også kendt som IRC-netværk) og i løbet af nullerne var en række webtjenester begyndt at bruge #-tegnet.

    Men det slog for alvor først igennem efter at Chris Messina havde formuleret sine idéer til brugen af hashtags på Twitter som en slags metadata for tweets.

    Selve grundidéen med hashtags opstod på basis af Chris Messinas observationer af, hvad brugerne på Twitter var generelt utilfredse med i forhold til platformen. Det handlende blandt andet om manglen på at kunne lave egne ad hoc grupper eller grupperinger, som kunne have en midlertidig funktion.

    Det kunne eksempelvis være en samling af personer, der skulle mødes til et arrangement og ønskede at kommunikere dette på Twitter. Når så arrangementet var overstået, behøvede gruppen på Twitter (eller det som blev til hashtags) ikke længere at eksistere.

    Ergo kunne folk via hashtags deltage i grupper eller grupperinger når og så længde de havde lyst, og så ellers forlade disse, når folk ikke længere ønskede at være en del af det – vel at mærke uden at det var afhængig af en bestemt teknologi eller platform.

    Imidlertid var Twitter ikke begejstret for Chris’ idé, da han præsenterede den for virksomheden. Faktisk blev den kategorisk afvist af Twitter, som mente at det var for nørdet til, at det kunne bruges af flertallet af Twitter-brugere, og at han derfor måtte gå videre med det på egen hånd uden støtte og support fra Twitter.

    Sidenhen har det jo så vist sig, at Twitter i den grad tog fejl, og at hashtagget nu er blevet en integreret del af det at bruge Twitter.

    Hvad er idéen med et hashtag?

    Brug også gerne hashtags i dine indlæg og artikler på LinkedIn

    På dansk er det nok nemmest at beskrive et hashtag som en slags søgeord, et emneord eller en gruppebeskrivelse.

    Det kan være et enkelt ord eller det kan være flere sammensatte ord. Du skriver et havelågetegn ”#” foran, for eksempel #linkedin, #linkedinartikel eller #blogindlæg.

    Som udgangspunkt skriver man hashtags med små bogstaver, men du kan som sådan sagtens bruge store bogstaver for eksempelvis at øge læsbarheden af et hashtag. Du skal dog være opmærksom på, at LinkedIn automatisk viser hashtags med små bogstaver, når der søges på hashtags.

    Formålet med at bruge et hashtag, er at meddelelsen, teksten, emnet eller siden – bliver kategoriseret/grupperet i henhold til hashtagget. Derved er det muligt at søge på et specifikt hashtag og se hvad andre har skrevet om samme emne.

    Derfor skal du bruge hashtag på LinkedIn

    Der er flere grunde til at det er en god ide at bruge hashtags på LinkedIn.

    Den første er, at du kan etablere din troværdighed og ekspertise ved at bruge relevante hashtags, der beskriver det du arbejder med og det område du er ekspert indenfor.

    En anden grund er, at du kan komme i kontakt med personer, der værdsætter din viden. De kan finde dine indlæg og artikler på LinkedIn, når de søger på de hashtags du har brugt. Det betyder at du kan nå længere ud med dine indlæg og artikler.

    Endeligt er det muligt for dig at starte betydningsfulde dialoger med andre, der deler dine interesser. Det kan du gør ved at du selv søger på hashtags indenfor områder som du har interesse for.

    Danske LinkedIn hashtags

    Hashtags er som tidligere nævnt en forholdsvis ny ting på LinkedIn, og i endnu højere grad her i Danmark. Der er således ikke lige så mange danske LinkedIn hashtags at følge endnu som eksempelvis engelske, men det kommer der selvfølgelig over tid. Og så er der også en hel del hashtags som bruges både på dansk, engelsk og mange andre sprog.

    Her finder du oversigten over de mest brugte danske LinkedIn hashtags

    Desværre findes der ikke et officielt overblik fra LinkedIns side over hvilke hashtags, der er mest udbredt eller hvor mange følgere de enkelte hashtags har – hverken på engelsk eller dansk.

    Jeg har derfor lavet en liste over de mest udbredte danske hashtags med udgangspunkt i hvilke danske hashtags jeg støder oftest på nyhedsstrømmen på LinkedIn. Listen indeholder også tal på, hvor mange følgere disse hashtags har.

    Liste over udvalgte danske hashtags på LinkedIn

    Hashtag
    Følgere
    Kategori
    #aalborg
    136
    Geografi
    #aarhus
    313
    Geografi
    #abonnement
    73
    Salg/markedsføring
    #affald
    43
    Miljø/bæredygtighed
    #aktier
    973
    Finans/økonomi
    #algoritme
    1.697
    Teknologi
    #apv
    56
    HR og job
    #arbejdsglæde
    288
    HR og job
    #arbejdsmarked
    28
    HR og job
    #arbejdsmiljø
    539
    HR og job
    #arbejdstid
    334
    HR og job
    #arkitektur
    8.716
    Byggeri/arkitektur
    #autisme
    7.503
    Sundhed
    #automatisering
    271
    Diverse
    #beskatning
    639
    Finans/økonomi
    #beskæftigelse
    66
    HR og job
    #bestyrelse
    309
    Ledelse
    #bilbranchen
    36
    Transport
    #biler
    1.909
    Transport
    #byggebranchen
    130
    Byggeri/arkitektur
    #byggeri
    6.599
    Byggeri/arkitektur
    #byudvikling
    91
    Byggeri/arkitektur
    #bæredygtig
    129
    Miljø/bæredygtighed
    #bæredygtighed
    883
    Ledelse
    #bæredygtigledelse
    80
    Ledelse
    #cirkulærøkonomi
    288
    Miljø/bæredygtighed
    #co2
    3.736
    Miljø/bæredygtighed
    #copenhagen
    1.165
    Geografi
    #covid19dk
    182
    Sundhed
    #csr
    18.480
    Ledelse
    #danmark
    129
    Geografi
    #dansk
    29
    Teknologi
    #danskbyggeri
    39
    Teknologi
    #danskdesign
    44
    Design
    #danskelinkedintips
    92
    Sociale medier
    #danskerhverv
    79
    Erhverv/handel
    #danskindustri
    54
    Erhverv/handel
    #databeskyttelse
    19
    Teknologi
    #debat
    83
    Diverse
    #deleøkonomi
    77
    Miljø/bæredygtighed
    #denmark
    3.890
    Geografi
    #detailhandel
    14.627
    Erhverv/handel
    #detvarsålidt
    1.558
    Diverse
    #detviersammenom
    120
    Diverse
    #digitalisering
    11.168
    Ledelse
    #digitalmarkedsføring
    9.426
    Salg/markedsføring
    #dkbiz
    473
    Erhverv/handel
    #dkbyg
    84
    Byggeri/arkitektur
    #dkcivil
    21
    Diverse
    #dkenergi
    125
    Energi
    #dkfinans
    40
    Finans/økonomi
    #dkfood
    98
    Erhverv/handel
    #dkgreen
    724
    Miljø/bæredygtighed
    #dkjob
    221
    HR og job
    #dkledelse
    79
    Ledelse
    #dklifescience
    45
    Life Science
    #dkpol
    1.403
    Politik
    #dksocial
    124
    Diverse
    #dkstartup
    33
    Iværksætteri
    #dktech
    53
    Teknologi
    #dkturisme
    255
    Erhverv/handel
    #droner
    17
    Teknologi
    #edtech
    76.804
    Skole/uddannelse
    #effektiv
    35
    Diverse
    #effektivisering
    37
    Diverse
    #effektivitet
    53
    Diverse
    #egenkapital
    133
    Finans/økonomi
    #ehandel
    4.750
    Erhverv/handel
    #eksport
    128
    Erhverv/handel
    #elbil
    157
    Transport
    #elbiler
    44
    Transport
    #elevplads
    22
    HR og job
    #energi
    27.918
    Diverse
    #entreprenør
    75
    Erhverv/handel
    #erhverv
    54
    Erhverv/handel
    #erhvervsuddannelse
    31
    Skole/uddannelse
    #facilitering
    86
    Diverse
    #finansiering
    49
    Finans/økonomi
    #forandring
    32
    Diverse
    #forandringsledelse
    209
    Ledelse
    #forbrugeradfærd
    780
    Salg/markedsføring
    #forebyggelse
    133
    Sundhed
    #foredrag
    141
    Diverse
    #foredragsholder
    31
    Diverse
    #forretning
    3.232
    Erhverv/handel
    #forretningsindsigt
    431
    Ledelse
    #forretningsudvikling
    145
    Ledelse
    #freelance
    52.621
    HR og job
    #freelancedesigner
    1.793
    HR og job
    #fremtidensarbejdsmarked
    28
    Skole/uddannelse
    #frivillig
    66
    Diverse
    #frivillighed
    80
    Diverse
    #fællesskab
    69
    Diverse
    #fødevarer
    36
    Landbrug/fødevarer
    #følelsesmæssigintelligens
    4.066
    Ledelse
    #gdpr
    31.654
    Teknologi
    #genanvendelse
    50
    Miljø/bæredygtighed
    #genbrug
    71
    Miljø/bæredygtighed
    #globalhandel
    398
    Finans/økonomi
    #globalisering
    702
    Erhverv/handel
    #godstil
    6
    Diverse
    #grafik
    427
    Grafik
    #grafiker
    96
    Grafik
    #grafiskdesign
    7.914
    Salg/markedsføring
    #grønland
    32
    Geografi
    #grønomstilling
    316
    Miljø/bæredygtighed
    #handel
    16.569
    Erhverv/handel
    #hygge
    240
    Diverse
    #illustration
    74.849
    Grafik
    #indeklima
    152
    Miljø/bæredygtighed
    #indkøb
    38
    Erhverv/handel
    #informationssikkerhed
    620
    Teknologi
    #inkasso
    80
    Erhverv/handel
    #interim
    7.060
    HR og job
    #internationalisering
    75
    Erhverv/handel
    #iværksætter
    238
    Iværksætteri
    #iværksætteri
    409
    Iværksætteri
    #jobcenter
    148
    HR og job
    #jobdk
    442
    HR og job
    #jobmulighed
    59
    HR og job
    #jobopslag
    22.199
    HR og job
    #jobsøgende
    335
    HR og job
    #jobsøgning
    1.247
    HR og job
    #jobsøgningsglæde
    360
    HR og job
    #jobåbning
    53
    HR og job
    #kandidatportalen
    50
    HR og job
    #kapital
    47
    Finans/økonomi
    #karriere
    7.315
    HR og job
    #karriererådgivning
    66
    HR og job
    #klima
    575
    Miljø/bæredygtighed
    #kommune
    66
    Stat og kommune
    #kommuner
    61
    Stat og kommune
    #kommunikation
    12.277
    PR/kommunikation
    #kompetencer
    38
    Skole/uddannelse
    #konsulent
    64
    Rådgivning
    #konsulenter
    3.312
    Rådgivning
    #konverteringsoptimering
    66
    Sociale medier
    #korrektur
    16
    Diverse
    #kunstigintelligens
    8.707
    Teknologi
    #kvalitet
    158
    Diverse
    #københavn
    65
    Geografi
    #ladmighjælpedig
    732
    Diverse
    #landbrug
    64
    Landbrug/fødevarer
    #leasing
    6.745
    Finans/økonomi
    #ledelse
    25.920
    Ledelse
    #ledelsesrådgivning
    9.448
    Rådgivning
    #lederskab
    57
    Ledelse
    #ledig
    135
    HR og job
    #ledigestillinger
    647
    HR og job
    #ledigstilling
    1.518
    HR og job
    #ledigtjob
    26
    HR og job
    #lillevirksomhed
    642
    Erhverv/handel
    #linkedin
    1.407.892
    Sociale medier
    #linkedingrupper
    50
    Sociale medier
    #linkedinprofil
    39
    Sociale medier
    #linkedintip
    1.122
    Sociale medier
    #linkedintips
    21.089
    Sociale medier
    #livslanglæring
    53
    Skole/uddannelse
    #lovgivning
    1.870
    Diverse
    #læring
    127
    Skole/uddannelse
    #madspild
    73
    Miljø/bæredygtighed
    #mantra
    387
    Diverse
    #marine
    37.397
    Salg/Diverse
    #markedsføring
    5.400
    Salg/markedsføring
    #marketingbudget
    75
    Salg/markedsføring
    #medarbejderudvikling
    20
    HR og job
    #medicinskudstyr
    15
    Sundhed
    #miljø
    152
    Miljø/bæredygtighed
    #modcorona
    86
    Diverse
    #motivation
    15.762.913
    Diverse
    #netværk
    473
    Erhverv/handel
    #netværkskvalitet
    1
    Diverse
    #nyeudfordringer
    129
    HR og job
    #nyhedsbrev
    79
    Salg/markedsføring
    #nyhedsbreve
    118
    Salg/markedsføring
    #nytjob
    1.769
    HR og job
    #odense
    157
    Geografi
    #onlinehandel
    2.764
    Erhverv/handel
    #optimering
    30
    Ledelse
    #organisationsudvikling
    52
    Ledelse
    #outplacement
    5.360
    HR og job
    #oversættelse
    15
    Diverse
    #pension
    3.101
    Diverse
    #personale
    272
    HR og job
    #personligbranding
    97
    Diverse
    #podcast
    52.355
    Salg/markedsføring
    #politik
    359
    Politik
    #powerjobsøgerne
    1.047
    HR og job
    #praktikplads
    17
    HR og job
    #projektledelse
    353
    Ledelse
    #reklame
    33
    Salg/markedsføring
    #rekruttering
    2.114
    HR og job
    #relation
    351
    Diverse
    #relationer
    100
    Diverse
    #relationsudvikling
    8
    Diverse
    #rengøring
    48
    Diverse
    #reputationmanagement
    7.058
    PR/kommunikation
    #salg
    7.905
    Salg/markedsføring
    #salgstekst
    396
    Salg/markedsføring
    #salgstræning
    35
    Salg/markedsføring
    #samarbejde
    3.247
    Ledelse
    #samfundssind
    27
    Diverse
    #samskabelse
    88
    Ledelse
    #selvstændig
    110
    Erhverv/handel
    #selvudvikling
    19
    Diverse
    #seo
    135.150
    Salg/markedsføring
    #skolechat
    126
    Skole/uddannelse
    #smdk
    33
    Sociale medier
    #smv
    174
    Erhverv/handel
    #socialemedier
    3.600
    Sociale medier
    #socialfriday
    23
    Begivenheder
    #socialselling
    39.679
    Sociale medier
    #socialtentreprenørskab
    667
    Iværksætteri
    #sparring
    62
    Rådgivning
    #strategi
    57.270
    Ledelse
    #strategisknetworking
    17
    Diverse
    #sundhed
    901
    Sundhed
    #sundpol
    406
    Sundhed
    #taktik
    15
    Ledelse
    #teknologi
    39.708
    Teknologi
    #tekstforfatning
    717
    Salg/markedsføring
    #tekstforfatter
    103
    Salg/markedsføring
    #tips
    15.828
    Diverse
    #tipsogtricks
    17
    Diverse
    #turisme
    101
    Turisme
    #turnaround
    1.819
    Ledelse
    #udbud
    79
    Erhverv/handel
    #uddannelse
    881
    Skole/uddannelse
    #udvikling
    260
    Ledelse
    #undervisning
    4.522
    Skole/uddannelse
    #valuta
    1.472
    Finans/økonomi
    #vejledning
    39
    Diverse
    #verdensmål
    289
    Miljø/bæredygtighed
    #verdensmålene
    71
    Miljø/bæredygtighed
    #viansætter
    1.159
    HR og job
    #vidensdeling
    61
    Diverse
    #video
    59.223
    Salg/markedsføring
    #virksomhedsopstart
    2.008
    Iværksætteri
    #virksomhedsside
    4
    Sociale medier
    #visitdenmark
    61
    Turisme
    #vækst
    63
    Finans/økonomi
    #økologi
    66
    Miljø/bæredygtighed
    #økonomi
    4.402
    Finans/økonomi

    #linkedin
    #danskelinkedintips
    #socialselling
    #contentmarketing
    #socialnetworking
    #digitalmarketing
    #branding

    Hvilke hashtags skal du bruge på LinkedIn?

    Jeg vil foreslå at du laver en liste med en række ord, der passer på det område du arbejder med, den industri/branche du er indenfor eller den værdi du hjælper med at skabe.

    Det smarte ved at have en liste er, at du hurtigt kan finde de hashtags, der lige passer til det specifikke indhold du skriver om.

    Nogle af de ord, der er på min liste er:

    • #linkedin
    • #branding
    • #købsproces
    • #socialselling
    • #contentmarketing
    • #socialnetworking
    • #digitalmarketing
    • #danskelinkedintips

    Sådan søger og følger du hashtags på LinkedIn

    Du kan søge efter hashtags på LinkedIn ligesom du kan søge efter navne, titler og virksomheder.

    Start eventuelt med at søge efter nogle af de hashtags, der kunne være relevante for dig og se om de overhovedet findes og om hvormange der følger dem.

    I skrivende stund er der mange hashtags hvor der er forholdsvis få følgere, men det bygger op over tid i takt med at flere og flere begynder at bruge hashtagfunktionen.

    Sådan ser det ud når du søger efter et hashtag på LinkedIn

    Måden du søger på, er ved at skrive ”#” efterfulgt af dit emneord, f.eks. ”#bæredygtighed” oppe i søgefeltet og trykke på Enter.

    Når du har søgt et relevant hashtag, f.eks. ”#netværk” og trykket Enter eller klikket på symbolet med en lup, så får du vist hvor mange der følger det specifikke ord. Du kan også følge det hashtag, hvis du ikke allerede gør det, ved at trykke på ”Følg” knappen.

    Danske ord er der typisk få følgere på, endnu, og når der ikke er mange følgere, viser LinkedIn det ikke på søgeresultatet. Er der til gengæld mange følgere, bliver det vist på søgeresultatet.

    Hvis der ikke vises et antal følgere, kan du trykke på ordet og på næste skærmbillede viser LinkedIn så hvor mange følgere der er. Hvis der ikke er nogen følgere, kan du blive den første, og det skal jo starte med, at i hvert fald nogen følger hashtagget :-)

    Brug hashtags i dine indlæg og artikler

    Ved at indsætte hashtags i dine tekster, når du poster indlæg og artikler på LinkedIn, gør du det nemmere for andre at finde frem til dine indlæg og artikler.

    0
    er det antal hashtags som LinkedIn anbefaler at du bruger i indlæg eller artikler

    Du skal ikke overplastre dine indlæg og artikler med hashtags. LinkedIn anbefaler at bruge de 3 mest relevante hashtags for hvert indlæg og artikel.

    I dine indlæg kan du enten selv skrive # efterfulgt af dit emneord eller trykke på # boksen efterfulgt at dit emneord.

    Hvis du kører med engelsk som systemsprog har du også mulighed for at vælge mellem de hashtags, LinkedIn automatisk foreslår nedenfor tekstboksen på basis af den tekst som du skriver.

    Der er et lille OBS i forbindelse med hashtags i artikler, for du kan godt tilføje hashtags i artikler men artiklerne bliver ikke fundet, når nogen søger på de hashtags du tilføjer. Det du skal gøre for, at dine artikler bliver fundet på hashtags er, at du skal sørge for at skrive dine hashtags i den følgetekst du kan skrive i forbindelse med at du publicerer din artikel.

    I det pop op-vindue, der vises, når du har trykket på “Udgiv” kan du skrive en tekst for at fortælle dit netværk hvad artiklen handler om. Her kan du også skrive relevante hashtags.

    Brug hashtags på din virksomhedsside

    Blogindlæg om hvordan du bruger hashtags på LinkedIn

    På din LinkedIn virksomhedsside har du mulighed for at indsætte 3 hashtags, som en del af din virksomhedsprofil. Som administrator for virksomhedssiden, vil du få præsenteret indlæg hvor et af de 3 hashtags indgår, under “Notifikationer” fanen. Din side vil på den måde kunne synes godt om, kommentere og dele indlæg på disse hashtags.

    Kom igang med at bruge hashtags på LinkedIn

    Så kom vi igennem hele gennemgangen af de steder og funktioner, hvor du lige nu kan bruge hashtags på LinkedIn.

    Jeg håber at det har givet dig en indsigt i historien bag hashtagget, hvordan hashtags fungerer på LinkedIn, hvad du kan bruge det til og hvordan du gør det.

    Skulle du have flere steder eller funktioner, hvor vi kan bruge hashtags på LinkedIn, så lad mig gerne vide det således, at jeg kan opdatere min artikel med det. På den måde er der ét sted, hvor du kan finde al information omkring brugen af hashtags på LinkedIn.

    Du er meget velkommen til at dele artiklen med dine kollegaer, hvis du tænker at de kunne have gavn af at vide hvordan de kan bruge hashtags på LinkedIn.

    God fornøjelse med at bruge hashtags på LinkedIn 😊

    De venligste hilsner

    Om Eva Sachse fra Social Selling Company
    Mere inspiration
    Kontakt mig
    Rådgivning
    Åbne kurser
    Skræddersyede kurser
    Foredrag
    Her finder du information om sparring med LinkedIn ekspert Eva Sachse fra Social Selling CompanyKlik her for mere information
    close

    Abonnér på vores LinkedIn nyhedsbrev.

    Vi lover, at vi ikke kommer til at spamme dig. Vi sender nemlig kun nyhedsbrev en gang om måneden :-)

    Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.

    Tjek din indbakke eller spam mappe nu, for at bekræfte din tilmelding.

    Author

    Eva Sachse

    Eva Sachse er LinkedIn ekspert, social selling specialist og medstifter af Social Selling Company. Hun har en stor viden og praktisk erfaring med specielt LinkedIn og content marketing, og brænder for at hjælpe individer og virksomheder med at udstille deres ekspertise og tiltrække kunder gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier. For de fleste ligger der et stort uudnyttet potentiale i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt, næsten uanset branche. Eva kommer med en solid baggrund fra produktions-, logistik- og it-branchen. Den viden bruger hun når hun hjælper med at sparre omkring de udfordringer, som vores kunders kunder kæmper med. Det er netop de udfordringer, der er udgangspunkt for det indhold, der skal skrives og postes omkring. | Læs mere om Eva | Følg Eva på LinkedIn | Følg Eva på Twitter

    Comments (14)

    • Mette Weber Reply

      Har tidligere brugt hashtags meget sporadisk på Linkedin – tak for at inspirere mig til at bruge det systematisk i fremtiden. din artikel forklarer enkelt hvorfor jeg skal

      11. december 2019 at 11:02
    • Eva Sachse Reply

      Mange tak for din kommentar, Mette. Det er dejligt at høre at du kunne bruge artiklen :-)

      2. januar 2020 at 11:50
    • Lars Lean Reply

      Tak for relevant indlæg Og godt nytår Eva Ved du, om de # som jeg har tilmeldt mig er med til at styre det feed, som jeg får på LinkedIn?

      5. januar 2020 at 19:43
      • Eva Sachse Reply

        Selv tak, Lars
        Det er rigtig forstået, at LinkedIn vil prøve at præsentere dig for indlæg, der indeholder de hashtags, som du følger. Det er ikke sådan at du vil se alle indlæg med nogle af dem.

        6. januar 2020 at 13:12
    • Torben Lorentsen Reply

      Tusind tak for en meget informativ artikel om brugen af # på LinkedIn
      Du skriver, at det er en god ide, at bruge 5-10 Hashtags i “Om” teksten. I opslag, artikler og på virksomhedssider er det “kun” 3 stk….betyder det stadig, at det er OK med 5-10 stk i “Om” teksten?

      Du fortæller, at jeg kan søge antal der følger ved at skrive f.eks. #passion i søgefeltet – hvordan kan jeg se, at det er i DK og ikke globalt? Lige nu er der 15.636 følgere på #passion….der jo er langt højere en nogle af dem i din statistik. Det er vel fordi du har afgrænset til Danmark – hvordan gør jeg det?

      Tusind tak for du deler din viden om dette :-)

      15. april 2020 at 14:44
      • Eva Sachse Reply

        Hej Torben,

        mange tak for din interesse og for dine gode spørgsmål til brugen af # på LinkedIn.

        Først til dit spørgsmål om antallet af #:
        Det er LinkedIn selv, der anbefaler, at vi bruger 3 # i indlæg og ved posts af artikler.

        På en virksomhedsprofil, har LinkedIn bestemt, at vi kun kan tilføje 3 #.

        LinkedIn skriver ikke noget om antal # i “Om” teksten. Det foreslår vi, fordi vi kan søge på #, og hvis det #, en person søger på, er i din “Om” tekst, vil din profil blive fundet. Antallet 5-10, er for at kunne dække dine interesseområder. Du bestemmer selv hvor mange du vil tilføje i “Om” teksten men for mange kan virke for larmende og som om man ved alt!

        Så til dit spørgsmål om antallet, der følger de enkelte #.
        Når du søger på et # og finder det antal, der følger det, så er det i verden. Vi kan ikke se hvor mange der følger per land.

        Den liste vi har udarbejdet, er nogle af de ord vi er faldet over og bruger. #passion er ikke lige et jeg har brugt endnu men jeg kan godt forstå at det er relevant for din med det du laver, så det skal du jo endelig bruge.

        Pøj pøj med at bruge # :-)

        15. april 2020 at 16:54
    • Lone Nørgaard Pedersen Reply

      Tak for et velskrevet informativ blogindlæg, som giver mig lyst til at begynde at anvende hashtags. Det eneste hashtag jeg har anvendt er #ONO, som jeg blev anbefalet at anvende som jobsøgende for at vise, at jeg er åben overfor nye muligheder/job. Jeg undrer mig over, at følgende ord ikke er på listen: #databeskyttelse , #informationssikkerhed , #GDPR , #Digital dannelse . Men så kan jeg da bare begynde, at anvende dem selv. Jeg vil konstruere hashtagget på samme måde som bibliotekariske kontrollerede emneord typisk bliver udarbejdet: ubestemt flertalsform navneord eller udsagnsord

      6. juni 2020 at 12:25
      • Leif Carlsen Reply

        Tak for de venlige ord, Lone og dejligt at høre at det giver dig lyst til at begynde at bruge hashtags i dine egne indlæg.

        I forhold til det med ONO, så er det ikke fordi at det ikke kan bruges som hashtag. Jeg ser det bare mere som et begreb, der anvendes af nogen i deres profil mere end det er et hashtag.

        I forhold til det med jobsøgning, så mangler jeg dog fortsat at se eksempelvis headhuntere melde ud, at de rent faktisk søger på ONO som forkortelse. De headhuntere og rekrutteringskonsulenter som jeg taler med, nævner aldrig noget om, at det er et begreb som de bruger i deres søgninger. En headhunter/rekrutteringskonsulent går som udgangspunkt efter faglige kompetencer og erfaring, og ikke efter en “status”, som det er det jeg opfatter ONO som. Og så er det faktisk uhyre sjældent at jeg ser ONO anvendt som hashtag på LinkedIn.

        I forhold til #databeskyttelse, #gdpr og #digitaldannelse, så har jeg medtaget disse i listen. Tak for dit bidrag til vores hashtag-liste.

        6. juni 2020 at 17:46
    • Katrine Reply

      Vi er en virksomhed, der arbejder med socialt udsatte borgere. Vi har hen over de seneste 4 måneder arbejdet mere og mere intenst med LinkedIn og har i den forbindelse et spørgsmål til antal følgere til et hashtag.
      Vi har eks. brugt ordet #udsatte på nogle indlæg. Vi har nu søgt ordet #udsatte i søgefeltet og vi kan se ordet kun har 10 følgere.
      Betyder det, at der kun er 10 af vores følgere, der bruger det hashtag? Hvis ja – hvordan finder man så ud af, hvor mange følgere, der er på ordet generelt på hele LinkedIn?

      23. juli 2020 at 10:10
      • Eva Sachse Reply

        Hej Katrine,

        mange tak for dit spørgsmål omkring hashtags.

        Når du søger efter et hashtag og ser hvor mange følgere det har, så er det i alt på LinkedIn. Det har ikke noget med jeres følgere at gøre.

        Vi kan ikke se hvem, der følger hvilke hashtags. Det er dog en god idé, at I selv følger de hashtags I bruger, og opfordrer andre til at følge dem I bruge mest, for at de ser jeres indlæg. LinkedIn anbefaler at vi bruger 3 hashtags i et indlæg.

        Jeg håber det var svar på dit spørgsmål.

        De venligste hilsner Eva

        23. juli 2020 at 15:01
        • Dorte Reply

          Hej Eva,

          Tak for svar og det gav bestemt god mening. Hvornår ved man, at et hashtag er godt ift. antal følgere? Altså er eks. 3000 følgere super godt eller der, hvor man skal kigge sig om efter et andet ord?

          Listen her på sitet med de mest populære hashtags – hvor ofte bliver den opdateret?

          Pft.

          4. august 2020 at 11:22
          • Eva Sachse Reply

            Hej Dorte.

            Godt at høre at mit svar kunne bruges.

            Og tak for opfølgende spørgsmål :-)

            Det er svært at sige hvor mange følgere, der skal være på et hashtag for at det er godt. Det kommer helt an på hvilket hashtag og hvor stor interessen er.

            Vi plejer at sige, at det der allerførst skal være i orden ved et indlæg, det er indholdet. Hvis indholdet er relevant og interessant, så skal det nok blive spredt og skabe engagement.

            Hashtags kommer mere i anden række og de kan eventuelt bruges således at I finder ét, der relaterer sig til indholdet, ét der relaterer sig til jeres branche og ét, der enten er et mere populært eller mere favnende. Alle 3 skal på den ene eller anden måde relaterer sig til indholdet og til jer som organisation eller individ, hvis det er på en personprofil.

            Vi opdaterer vores liste en gang om måneden og den er på planen til at blive opdateret i denne uge :-)

            De venligste hilsner

            Eva

            4. august 2020 at 11:49
    • Majken Friborg Reply

      Hej Eva
      Jeg synes ikke, at jeg kan søge # frem på LinkedIn mere. Jeg har tidligere brugt den fremgangsmåde du beskriver her på siden, men det virker ikke mere. Ved du, hvordan man så ser, hvilke # der er relevant for ens branche? eller er det en funktion som LinkedIn har droppet igen?

      28. april 2021 at 9:30
      • Eva Sachse Reply

        Hej Majken,

        Mange tak for dine spørgsmål.

        For at tage det første først, så har du ret i, at det med at søge hashtags ikke altid virker, som jeg har beskrevet.

        Det er en fejl hos LinkedIn og den er indberettet. Vi satser på, at det kommer til at virke igen. I mellemtiden kan du bruge dette link: https://www.linkedin.com/feed/hashtag/?keywords=vidensdeling og erstatte “vidensdeling” med det ord, du gerne vil finde antallet af følgere på.

        Med hensyn til hvilke hashtags, der er relevant for din branche, så er det ikke umiddelbart nogen hjælp at hente fra LinkedIns side.

        Find de ord I selv tænker kunne være relevante og følg med i hvad andre virksomheder og personer i branchen, bruger af hashtag. Jeres hashtag liste kan sagtens opdateres og udvides over tid :-)

        Jeg håber at det har svaret på dine spørgsmål.

        Mange hilsner
        Eva

        28. april 2021 at 11:05

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    YDELSER

    Rådgivning og sparring
    Åbne kurser
    Skræddersyede kurser
    Foredrag
    Indholdsproduktion
    Få et tilbud fra os

    KUNDESERVICE

    Kontakt os
    Nyhedsbrev
    Find vej til os
    Firmaoplysninger
    Krav til teknisk udstyr
    Persondatapolitik
    Trackingfri zone
    Salgs- og leveringsbetingelser

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag Social Selling Company
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Pressefotos
    Presseomtale
    Sitemap

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Hvad siger kunderne om os

    Følg os

    Facebook Twitter Youtube Linkedin
    Copyright © 2014-2022 Social Selling Company. Websitet overholder GDPR og cookieloven, er fri for trackingkode og tredjepartscookies, og kræver således ikke cookiesamtykke.