Social Selling CompanySocial Selling CompanySocial Selling Company
  • Ring til os på 61 46 93 40
  • Search
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
      • Eksempler på kunder
      • Kundereferencer
    • Sparring
      • Sparring med Eva Sachse
      • Sparring med Leif Carlsen
    • Kurser
      • Åbne kurser
        • Sådan bruger du LinkedIn professionelt
        • Sådan skriver og poster du indhold til LinkedIn
      • Skræddersyede kurser
        • Sådan kommer I i gang med social selling
        • Sådan sælger I ved hjælp af LinkedIn
        • Sådan sælger I ved hjælp af LinkedIn (udvidet)
        • Social selling opfølgningskursus
        • Sådan bruger I LinkedIn professionelt
        • Sådan skriver og poster I indhold til LinkedIn
        • Sådan får jeres medarbejdere en professionel LinkedIn profil
      • E-learning kurser
        • GoLearn social selling kursus
        • GoLearn LinkedIn profilkursusGRATIS
        • LinkedIn profilguideGRATIS
    • Workshops
      • Sådan opbygger og driver du en LinkedIn virksomhedsside
      • Social selling strategi og taktik workshop
      • Social selling salgsstrategi workshop
    • Foredrag
      • Sådan sælger I med social selling
      • Sådan bruger I LinkedIn professionelt
      • Employee Advocacy inspirationsforedrag
      • Sådan kombinerer I klassisk salg og social selling
      • Få ny energi ind i dit netværk
    • Inspiration og videnGRATIS
      • Webinarer
      • Blog
      • Podcast
      • Video
      • LinkedIn profilguide
      • LinkedIn FAQ (ofte stillede spørgsmål)
    • Kontakt
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
      • Eksempler på kunder
      • Kundereferencer
    • Sparring
      • Sparring med Eva Sachse
      • Sparring med Leif Carlsen
    • Kurser
      • Åbne kurser
        • Sådan bruger du LinkedIn professionelt
        • Sådan skriver og poster du indhold til LinkedIn
      • Skræddersyede kurser
        • Sådan kommer I i gang med social selling
        • Sådan sælger I ved hjælp af LinkedIn
        • Sådan sælger I ved hjælp af LinkedIn (udvidet)
        • Social selling opfølgningskursus
        • Sådan bruger I LinkedIn professionelt
        • Sådan skriver og poster I indhold til LinkedIn
        • Sådan får jeres medarbejdere en professionel LinkedIn profil
      • E-learning kurser
        • GoLearn social selling kursus
        • GoLearn LinkedIn profilkursusGRATIS
        • LinkedIn profilguideGRATIS
    • Workshops
      • Sådan opbygger og driver du en LinkedIn virksomhedsside
      • Social selling strategi og taktik workshop
      • Social selling salgsstrategi workshop
    • Foredrag
      • Sådan sælger I med social selling
      • Sådan bruger I LinkedIn professionelt
      • Employee Advocacy inspirationsforedrag
      • Sådan kombinerer I klassisk salg og social selling
      • Få ny energi ind i dit netværk
    • Inspiration og videnGRATIS
      • Webinarer
      • Blog
      • Podcast
      • Video
      • LinkedIn profilguide
      • LinkedIn FAQ (ofte stillede spørgsmål)
    • Kontakt
    01okt1. oktober 2020
    Blogindlæg om hvordan du bruger hashtags på LinkedIn

    Sådan bruger du hashtags på LinkedIn

    Eva Sachse2021-02-07T15:05:26+01:00
    By Eva Sachse

    Hashtags er som sådan ikke noget nyt i social media sammenhæng. Det har eksisteret i mange år og de fleste kender begrebet fra sociale medier som Twitter og Instagram. Det er til gengæld en forholdsvis ny ting på LinkedIn og blev først indført i 2018.

    Det er dog først for alvor ved at udbrede sig nu i forbindelse med at LinkedIn har indført synlige hashtag funktioner på både desktop og mobiludgaven af LinkedIn.

    Hashtags er en helt central del af det at bruge Twitter og Instagram, og som nævnt har LinkedIn nu så også for alvor taget det til sig. Så hvis du ikke er kommet i gang med at bruge hashtags på LinkedIn, så kan jeg kun opfordre dig til det, for det ser ud til at være en blivende del af LinkedIn universet.

    En god grund til at bruge hashtags handler om, at det kan hjælpe dig til at nå længere ud med dine indlæg og artikler på LinkedIn.

    For at hjælpe dig på vej med at bruge hashtags på LinkedIn, har jeg skrevet nærværende guide. Du kan enten vælge at læse hele guiden, eller bruge indholdsfortegnelsen for at udvælge de emner, der er relevant for dig.

      Overblik

    • Hashtaggets historie.
    • Hvad er idéen med et hashtag?
    • Derfor skal du bruge hashtag.
    • Danske LinkedIn hashtags.
    • Hvilke hashtags skal du bruge?
    • Sådan søger og følger du hashtags.
    • Hashtags i din “Om” tekst.
    • Hashtags i indlæg og artikler.
    • Hashtags på virksomhedssiden.
    • Kom igang med at bruge hashtags.

    Hvis du vil høre blogindlægget som podcast

    • Her finder du link til hvor du kan lytte til Social Selling Radio på Apple Podcasts
    • Her finder du link til hvor du kan lytte til Social Selling Radio på Google Podcasts
    • Her finder du link til hvor du kan lytte til Social Selling Radio på Podimo
    • Her finder du link til hvor du kan lytte til Social Selling Radio på SoundCloud
    • Her finder du link til hvor du kan lytte til Social Selling Radio på Spotify
    • Her finder du link til hvor du kan lytte til Social Selling Radio på Stitcher

    Hashtaggets historie

    Hashtagget, som vi kender det i dag, blev opfundet af produktdesigner og opfinder Chris Messina den 23. august 2007, hvor han på Twitter stillede spørgsmålet “how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?”

    Skærmdump af den oprindelige tweet fra Chris Messina som kickstartede brugen af hashtags på Twitter

    Før det var hashtagget blevet brugt i forskellige former tilbage i 1990’erne, blandt andet i virtuelle debatfora på internettet (også kendt som IRC-netværk) og i løbet af nullerne var en række webtjenester begyndt at bruge #-tegnet.

    Men det slog for alvor først igennem efter at Chris Messina havde formuleret sine idéer til brugen af hashtags på Twitter som en slags metadata for tweets.

    Selve grundidéen med hashtags opstod på basis af Chris Messinas observationer af, hvad brugerne på Twitter var generelt utilfredse med i forhold til platformen. Det handlende blandt andet om manglen på at kunne lave egne ad hoc grupper eller grupperinger, som kunne have en midlertidig funktion.

    Det kunne eksempelvis være en samling af personer, der skulle mødes til et arrangement og ønskede at kommunikere dette på Twitter. Når så arrangementet var overstået, behøvede gruppen på Twitter (eller det som blev til hashtags) ikke længere at eksistere.

    Ergo kunne folk via hashtags deltage i grupper eller grupperinger når og så længde de havde lyst, og så ellers forlade disse, når folk ikke længere ønskede at være en del af det – vel at mærke uden at det var afhængig af en bestemt teknologi eller platform.

    Imidlertid var Twitter ikke begejstret for Chris’ idé, da han præsenterede den for virksomheden. Faktisk blev den kategorisk afvist af Twitter, som mente at det var for nørdet til, at det kunne bruges af flertallet af Twitter-brugere, og at han derfor måtte gå videre med det på egen hånd uden støtte og support fra Twitter.

    Sidenhen har det jo så vist sig, at Twitter i den grad tog fejl, og at hashtagget nu er blevet en integreret del af det at bruge Twitter.

    Hvad er idéen med et hashtag?

    Brug også gerne hashtags i dine indlæg og artikler på LinkedIn

    På dansk er det nok nemmest at beskrive et hashtag som en slags søgeord, et emneord eller en gruppebeskrivelse

    Det kan være et enkelt ord eller det kan være flere sammensatte ord. Du skriver et havelågetegn ”#” foran, for eksempel #linkedin, #linkedinartikel eller #blogindlæg.

    Som udgangspunkt skriver man hashtags med små bogstaver, men du kan som sådan sagtens bruge store bogstaver for eksempelvis at øge læsbarheden af et hashtag. Du skal dog være opmærksom på, at LinkedIn automatisk viser hashtags med små bogstaver, når der søges på hashtags.

    Formålet med at bruge et hashtag, er at meddelelsen, teksten, emnet eller siden – bliver kategoriseret/grupperet i henhold til hashtagget. Derved er det muligt at søge på et specifikt hashtag og se hvad andre har skrevet om samme emne.

    Derfor skal du bruge hashtag på LinkedIn

    Der er flere grunde til at det er en god ide at bruge hashtags på LinkedIn.

    Den første er, at du kan etablere din troværdighed og ekspertise ved at bruge relevante hashtags, der beskriver det du arbejder med og det område du er ekspert indenfor.

    En anden grund er, at du kan komme i kontakt med personer, der værdsætter din viden. De kan finde dine indlæg og artikler på LinkedIn, når de søger på de hashtags du har brugt. Det betyder at du kan nå længere ud med dine indlæg og artikler.

    Endeligt er det muligt for dig at starte betydningsfulde dialoger med andre, der deler dine interesser. Det kan du gør ved at du selv søger på hashtags indenfor områder som du har interesse for.

    Danske LinkedIn hashtags

    Hashtags er som tidligere nævnt en forholdsvis ny ting på LinkedIn, og i endnu højere grad her i Danmark. Der er således ikke lige så mange danske LinkedIn hashtags at følge endnu som eksempelvis engelske, men det kommer der selvfølgelig over tid. Og så er der også en hel del hashtags som bruges både på dansk, engelsk og mange andre sprog.

    Her finder du en oversigt over danske LinkedIn hashtags inklusive følgerantal og kategorier

    Desværre findes der ikke et officielt overblik fra LinkedIns side over hvilke hashtags, der er mest udbredt eller hvor mange følgere de enkelte hashtags har – hverken på engelsk eller dansk.

    Jeg har derfor lavet en liste over de mest udbredte danske hashtags med udgangspunkt i hvilke danske hashtags jeg støder oftest på nyhedsstrømmen på LinkedIn. Listen indeholder også tal på, hvor mange følgere disse hashtags har.

    Liste over udvalgte danske hashtags på LinkedIn

    Hashtag
    Følgere
    Kategori
    #aalborg
    118
    Geografi
    #aarhus
    271
    Geografi
    #abonnement
    45
    Salg/markedsføring
    #affald
    34
    Miljø/bæredygtighed
    #aktier
    386
    Finans/økonomi
    #arbejdsglæde
    238
    HR og job
    #automatisering
    198
    Diverse
    #arbejdstid
    335
    HR og job
    #arkitektur
    8.724
    Byggeri/arkitektur
    #beskatning
    644
    Finans/økonomi
    #beskæftigelse
    53
    HR og job
    #bestyrelse
    180
    Ledelse
    #bilbranchen
    31
    Transport
    #biler
    1.929
    Transport
    #byggebranchen
    109
    Byggeri/arkitektur
    #byggeri
    6.564
    Byggeri/arkitektur
    #byudvikling
    67
    Byggeri/arkitektur
    #bæredygtig
    96
    Miljø/bæredygtighed
    #bæredygtighed
    621
    Miljø/bæredygtighed
    #cirkulærøkonomi
    209
    Miljø/bæredygtighed
    #copenhagen
    908
    Geografi
    #covid19dk
    162
    Sundhed
    #csr
    15.964
    Ledelse
    #danmark
    100
    Geografi
    #dansk
    24
    Teknologi
    #danskbyggeri
    35
    Teknologi
    #danskdesign
    34
    Design
    #danskerhverv
    54
    Erhverv/handel
    #danskindustri
    40
    Erhverv/handel
    #databeskyttelse
    15
    Teknologi
    #deleøkonomi
    77
    Miljø/bæredygtighed
    #denmark
    3.234
    Geografi
    #detailhandel
    14.818
    Erhverv/handel
    #detvarsålidt
    752
    Diverse
    #detviersammenom
    104
    Diverse
    #digitalisering
    10.815
    Ledelse
    #digitalmarkedsføring
    9.463
    Salg/markedsføring
    #dkbiz
    338
    Erhverv/handel
    #dkbyg
    52
    Byggeri/arkitektur
    #dkcivil
    16
    Diverse
    #dkenergi
    100
    Energi
    #dkfinans
    25
    Finans/økonomi
    #dkfood
    67
    Erhverv/handel
    #dkgreen
    509
    Miljø/bæredygtighed
    #dkjob
    183
    HR og job
    #dkledelse
    64
    Ledelse
    #dklifescience
    24
    Life Science
    #dkpol
    1.141
    Politik
    #dksocial
    88
    Diverse
    #dkstartup
    21
    Iværksætteri
    #dktech
    37
    Teknologi
    #dkturisme
    219
    Erhverv/handel
    #droner
    14
    Teknologi
    #effektiv
    27
    Diverse
    #effektivitet
    43
    Diverse
    #egenkapital
    133
    Finans/økonomi
    #ehandel
    4.380
    Erhverv/handel
    #eksport
    93
    Erhverv/handel
    #entreprenør
    56
    Erhverv/handel
    #erhverv
    39
    Erhverv/handel
    #facilitering
    58
    Diverse
    #finansiering
    42
    Finans/økonomi
    #forandring
    22
    Diverse
    #forebyggelse
    119
    Sundhed
    #forbrugeradfærd
    785
    Salg/markedsføring
    #foredrag
    121
    Diverse
    #foredragsholder
    29
    Diverse
    #forretning
    3.263
    Erhverv/handel
    #forretningsindsigt
    435
    Ledelse
    #forretningsudvikling
    110
    Ledelse
    #frivillighed
    65
    Diverse
    #fællesskab
    51
    Diverse
    #fødevarer
    28
    Landbrug/fødevarer
    #følelsesmæssigintelligens
    4.123
    Ledelse
    #genanvendelse
    36
    Miljø/bæredygtighed
    #genbrug
    48
    Miljø/bæredygtighed
    #gdpr
    29.821
    Teknologi
    #globalhandel
    399
    Finans/økonomi
    #globalisering
    703
    Erhverv/handel
    #grafiskdesign
    7.974
    Salg/markedsføring
    #grønland
    18
    Geografi
    #grønomstilling
    191
    Miljø/bæredygtighed
    #handel
    16.744
    Erhverv/handel
    #hygge
    176
    Diverse
    #indeklima
    124
    Miljø/bæredygtighed
    #informationssikkerhed
    613
    Teknologi
    #indkøb
    31
    Erhverv/handel
    #internationalisering
    46
    Erhverv/handel
    #iværksætter
    188
    Iværksætteri
    #iværksætteri
    330
    Iværksætteri
    #jobcenter
    98
    HR og job
    #jobdk
    381
    HR og job
    #jobmulighed
    33
    HR og job
    #jobopslag
    22.237
    HR og job
    #jobsøgende
    283
    HR og job
    #jobsøgning
    1.127
    HR og job
    #jobsøgningsglæde
    319
    HR og job
    #kapital
    31
    Finans/økonomi
    #karriere
    6.717
    HR og job
    #karriererådgivning
    50
    HR og job
    #klima
    391
    Miljø/bæredygtighed
    #kommune
    47
    Stat og kommune
    #kommuner
    48
    Stat og kommune
    #kommunikation
    11.650
    PR/kommunikation
    #kompetencer
    29
    Skole/uddannelse
    #konsulent
    47
    Rådgivning
    #konsulenter
    3.355
    Rådgivning
    #kunstigintelligens
    8.743
    Teknologi
    #kvalitet
    113
    Diverse
    #københavn
    50
    Geografi
    #landbrug
    52
    Landbrug/fødevarer
    #leasing
    6.249
    Finans/økonomi
    #ledelse
    25.740
    Ledelse
    #ledelsesrådgivning
    9.534
    Rådgivning
    #lederskab
    40
    Ledelse
    #ledig
    120
    HR og job
    #ledigstilling
    1.107
    HR og job
    #ledigtjob
    16
    HR og job
    #lillevirksomhed
    649
    Erhverv/handel
    #linkedin
    1.167.327
    Sociale medier
    #linkedingrupper
    40
    Sociale medier
    #linkedinprofil
    28
    Sociale medier
    #linkedintip
    944
    Sociale medier
    #linkedintips
    17.510
    Sociale medier
    #livslanglæring
    35
    Skole/uddannelse
    #læring
    94
    Skole/uddannelse
    #madspild
    63
    Miljø/bæredygtighed
    #markedsføring
    5.377
    Salg/markedsføring
    #marketingbudget
    50
    Salg/markedsføring
    #miljø
    105
    Miljø/bæredygtighed
    #modcorona
    85
    Diverse
    #netværk
    373
    Erhverv/handel
    #nyeudfordringer
    115
    HR og job
    #nytjob
    1.633
    HR og job
    #odense
    128
    Geografi
    #onlinehandel
    2.701
    Erhverv/handel
    #optimering
    23
    Ledelse
    #organisationsudvikling
    44
    Ledelse
    #outplacement
    4.705
    HR og job
    #personale
    177
    HR og job
    #personligbranding
    58
    Diverse
    #politik
    239
    Politik
    #powerjobsøgerne
    902
    HR og job
    #projektledelse
    317
    Ledelse
    #reklame
    24
    Salg/markedsføring
    #rekruttering
    1.833
    HR og job
    #rengøring
    35
    Diverse
    #reputationmanagement
    6.875
    PR/kommunikation
    #salg
    7.993
    Salg/markedsføring
    #salgstekst
    276
    Salg/markedsføring
    #salgstræning
    28
    Salg/markedsføring
    #samarbejde
    3.251
    Ledelse
    #samfundssind
    25
    Diverse
    #samskabelse
    72
    Ledelse
    #selvstændig
    80
    Erhverv/handel
    #smdk
    26
    Sociale medier
    #socialemedier
    3.604
    Sociale medier
    #socialfriday
    22
    Begivenheder
    #socialselling
    36.027
    Sociale medier
    #socialtentreprenørskab
    669
    Iværksætteri
    #smv
    112
    Erhverv/handel
    #sparring
    44
    Rådgivning
    #teknologi
    39.959
    Teknologi
    #tekstforfatter
    67
    Salg/markedsføring
    #turisme
    75
    Turisme
    #udbud
    68
    Erhverv/handel
    #uddannelse
    819
    Skole/uddannelse
    #udvikling
    216
    Ledelse
    #undervisning
    4.546
    Skole/uddannelse
    #valuta
    1.494
    Finans/økonomi
    #vejledning
    31
    Diverse
    #verdensmål
    252
    Miljø/bæredygtighed
    #verdensmålene
    64
    Miljø/bæredygtighed
    #viansætter
    904
    HR og job
    #vidensdeling
    49
    Diverse
    #video
    37.867
    Salg/markedsføring
    #virksomhedsopstart
    2.024
    Iværksætteri
    #visitdenmark
    49
    Turisme
    #vækst
    41
    Finans/økonomi
    #økologi
    50
    Miljø/bæredygtighed
    #økonomi
    4.423
    Finans/økonomi

    #linkedin
    #socialselling
    #contentmarketing
    #socialnetworking
    #digitalmarketing
    #branding

    Hvilke hashtags skal du bruge på LinkedIn?

    Jeg vil foreslå at du laver en liste med en række ord, der passer på det område du arbejder med, den industri/branche du er indenfor eller den værdi du hjælper med at skabe.

    Det smarte ved at have en liste er, at du hurtigt kan finde de hashtags, der lige passer til det specifikke indhold du skriver om.

    Nogle af de ord, der er på min liste er:

    • #linkedin
    • #købsproces
    • #socialselling
    • #contentmarketing
    • #socialnetworking
    • #digitalmarketing
    • #branding

    Sådan søger og følger du hashtags på LinkedIn

    Du kan søge efter hashtags på LinkedIn ligesom du kan søge efter navne, titler og virksomheder.

    Start eventuelt med at søge efter nogle af de hashtags, der kunne være relevante for dig og se om de overhovedet findes og om hvormange der følger dem.

    I skrivende stund er der mange hashtags hvor der er forholdsvis få følgere, men det bygger op over tid i takt med at flere og flere begynder at bruge hashtagfunktionen.

    Sådan ser det ud når du søger efter et hashtag på LinkedIn

    Måden du søger på, er ved at skrive ”#” efterfulgt af dit emneord, f.eks. ”#bæredygtighed” oppe i søgefeltet og trykke på Enter.

    Når du har søgt et relevant hashtag, f.eks. ”#netværk” og trykket Enter eller klikket på symbolet med en lup, så får du vist hvor mange der følger det specifikke ord. Du kan også følge det hashtag, hvis du ikke allerede gør det, ved at trykke på ”Følg” knappen.

    Danske ord er der typisk få følgere på, endnu, og når der ikke er mange følgere, viser LinkedIn det ikke på søgeresultatet. Er der til gengæld mange følgere, bliver det vist på søgeresultatet.

    Hvis der ikke vises et antal følgere, kan du trykke på ordet og på næste skærmbillede viser LinkedIn så hvor mange følgere der er. Hvis der ikke er nogen følgere, kan du blive den første, og det skal jo starte med, at i hvert fald nogen følger hashtagget :-)

    Brug hashtags i din ”Om” tekst

    Ligesom at det generelt set er smart at indsætte relevante nøgleord og bruge industritermer i ”Om” afsnittet på din LinkedIn profil, er det også smart at indsætte 5-10 hashtags i “Om” teksten. Ved at gøre det, gør du det muligt for din profil at blive fundet, når andre søger på de hashtags som du har i din tekst.

    Brug hashtags i dine indlæg og artikler

    Ved at indsætte hashtags i dine tekster, når du poster indlæg og artikler på LinkedIn, gør du det nemmere for andre at finde frem til dine indlæg og artikler.

    0
    er det antal hashtags som LinkedIn anbefaler at du bruger i indlæg eller artikler

    Du skal ikke overplastre dine indlæg og artikler med hashtags. LinkedIn anbefaler at bruge de 3 mest relevante hashtags for hvert indlæg og artikel.

    I dine indlæg kan du enten selv skrive # efterfulgt af dit emneord eller trykke på # boksen efterfulgt at dit emneord.

    Hvis du kører med engelsk som systemsprog har du også mulighed for at vælge mellem de hashtags, LinkedIn automatisk foreslår nedenfor tekstboksen på basis af den tekst som du skriver.

    Der er et lille OBS i forbindelse med hashtags i artikler, for du kan godt tilføje hashtags i artikler men artiklerne bliver ikke fundet, når nogen søger på de hashtags du tilføjer. Det du skal gøre for, at dine artikler bliver fundet på hashtags er, at du skal sørge for at skrive dine hashtags i den følgetekst du kan skrive i forbindelse med at du publicerer din artikel.

    I det pop op-vindue, der vises, når du har trykket på “Udgiv” kan du skrive en tekst for at fortælle dit netværk hvad artiklen handler om. Her kan du også skrive relevante hashtags.

    Brug hashtags på din virksomhedsside

    Blogindlæg om hvordan du bruger hashtags på LinkedIn

    På din LinkedIn virksomhedsside har du mulighed for at indsætte 3 hashtags, som en del af din virksomhedsprofil. Som administrator for virksomhedssiden, vil du få præsenteret indlæg hvor et af de 3 hashtags indgår, under “Notifikationer” fanen. Din side vil på den måde kunne synes godt om, kommentere og dele indlæg på disse hashtags.

    Kom igang med at bruge hashtags på LinkedIn

    Så kom vi igennem hele gennemgangen af de steder og funktioner, hvor du lige nu kan bruge hashtags på LinkedIn.

    Jeg håber at det har givet dig en indsigt i historien bag hashtagget, hvordan hashtags fungerer på LinkedIn, hvad du kan bruge det til og hvordan du gør det.

    Skulle du have flere steder eller funktioner, hvor vi kan bruge hashtags på LinkedIn, så lad mig gerne vide det således, at jeg kan opdatere min artikel med det. På den måde er der ét sted, hvor du kan finde al information omkring brugen af hashtags på LinkedIn.

    Du er meget velkommen til at dele artiklen med dine kollegaer, hvis du tænker at de kunne have gavn af at vide hvordan de kan bruge hashtags på LinkedIn.

    God fornøjelse med at bruge hashtags på LinkedIn :-)

    De venligste hilsner

    Om Eva Sachse fra Social Selling Company
    Inspiration til hvordan du kan give din LinkedIn profil en omgang forårsrengøring

    Sådan giver du din LinkedIn profil en omgang forårsrengøring

    Blogindlæg om LinkedIn Premium og de forskellige udgaver af Premium

    Skal jeg vælge LinkedIn Premium?

    Den ultimative guide: Alt om LinkedIn - Historie, statistik, brugere og hvad kan jeg bruge det til?

    Alt om LinkedIn: Historie, statistik og hvad du kan bruge LinkedIn til

    Blogindlæg om hvordan du kan få gult eller rødt kort på LinkedIn

    Sådan får (eller giver) du gult eller rødt kort på LinkedIn

    • Her finder du information om sparring med LinkedIn ekspert Leif Carlsen fra Social Selling Company
    • Information om sparring med LinkedIn ekspert Eva Sachse
    • Information om vores åbne LinkedIn kursus: "Sådan bruger du LinkedIn professionelt"

    Forfatter

    Eva Sachse

    Eva Sachse er social selling specialist, LinkedIn ekspert og medstifter af Social Selling Company. Hun har en stor viden og praktisk erfaring med specielt LinkedIn og content marketing, og brænder for at hjælpe individer og virksomheder med at udstille deres ekspertise og tiltrække kunder gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier. For de fleste ligger der et stort uudnyttet potentiale i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt, næsten uanset branche. Eva kommer med en solid baggrund fra produktions-, logistik- og it-branchen. Den viden bruger hun når hun hjælper med at sparre omkring de udfordringer, som vores kunders kunder kæmper med. Det er netop de udfordringer, der er udgangspunkt for det indhold, der skal skrives og postes omkring. | Læs mere om Eva | Følg Eva på LinkedIn | Følg Eva på Twitter

    Comments (12)

    • Mette Weber Reply

      Har tidligere brugt hashtags meget sporadisk på Linkedin – tak for at inspirere mig til at bruge det systematisk i fremtiden. din artikel forklarer enkelt hvorfor jeg skal

      11. december 2019 at 11:02
    • Eva Sachse Reply

      Mange tak for din kommentar, Mette. Det er dejligt at høre at du kunne bruge artiklen :-)

      2. januar 2020 at 11:50
    • Lars Lean Reply

      Tak for relevant indlæg Og godt nytår Eva Ved du, om de # som jeg har tilmeldt mig er med til at styre det feed, som jeg får på LinkedIn?

      5. januar 2020 at 19:43
      • Eva Sachse Reply

        Selv tak, Lars
        Det er rigtig forstået, at LinkedIn vil prøve at præsentere dig for indlæg, der indeholder de hashtags, som du følger. Det er ikke sådan at du vil se alle indlæg med nogle af dem.

        6. januar 2020 at 13:12
    • Torben Lorentsen Reply

      Tusind tak for en meget informativ artikel om brugen af # på LinkedIn
      Du skriver, at det er en god ide, at bruge 5-10 Hashtags i “Om” teksten. I opslag, artikler og på virksomhedssider er det “kun” 3 stk….betyder det stadig, at det er OK med 5-10 stk i “Om” teksten?

      Du fortæller, at jeg kan søge antal der følger ved at skrive f.eks. #passion i søgefeltet – hvordan kan jeg se, at det er i DK og ikke globalt? Lige nu er der 15.636 følgere på #passion….der jo er langt højere en nogle af dem i din statistik. Det er vel fordi du har afgrænset til Danmark – hvordan gør jeg det?

      Tusind tak for du deler din viden om dette :-)

      15. april 2020 at 14:44
      • Eva Sachse Reply

        Hej Torben,

        mange tak for din interesse og for dine gode spørgsmål til brugen af # på LinkedIn.

        Først til dit spørgsmål om antallet af #:
        Det er LinkedIn selv, der anbefaler, at vi bruger 3 # i indlæg og ved posts af artikler.

        På en virksomhedsprofil, har LinkedIn bestemt, at vi kun kan tilføje 3 #.

        LinkedIn skriver ikke noget om antal # i “Om” teksten. Det foreslår vi, fordi vi kan søge på #, og hvis det #, en person søger på, er i din “Om” tekst, vil din profil blive fundet. Antallet 5-10, er for at kunne dække dine interesseområder. Du bestemmer selv hvor mange du vil tilføje i “Om” teksten men for mange kan virke for larmende og som om man ved alt!

        Så til dit spørgsmål om antallet, der følger de enkelte #.
        Når du søger på et # og finder det antal, der følger det, så er det i verden. Vi kan ikke se hvor mange der følger per land.

        Den liste vi har udarbejdet, er nogle af de ord vi er faldet over og bruger. #passion er ikke lige et jeg har brugt endnu men jeg kan godt forstå at det er relevant for din med det du laver, så det skal du jo endelig bruge.

        Pøj pøj med at bruge # :-)

        15. april 2020 at 16:54
    • Lone Nørgaard Pedersen Reply

      Tak for et velskrevet informativ blogindlæg, som giver mig lyst til at begynde at anvende hashtags. Det eneste hashtag jeg har anvendt er #ONO, som jeg blev anbefalet at anvende som jobsøgende for at vise, at jeg er åben overfor nye muligheder/job. Jeg undrer mig over, at følgende ord ikke er på listen: #databeskyttelse , #informationssikkerhed , #GDPR , #Digital dannelse . Men så kan jeg da bare begynde, at anvende dem selv. Jeg vil konstruere hashtagget på samme måde som bibliotekariske kontrollerede emneord typisk bliver udarbejdet: ubestemt flertalsform navneord eller udsagnsord

      6. juni 2020 at 12:25
      • Leif Carlsen Reply

        Tak for de venlige ord, Lone og dejligt at høre at det giver dig lyst til at begynde at bruge hashtags i dine egne indlæg.

        I forhold til det med ONO, så er det ikke fordi at det ikke kan bruges som hashtag. Jeg ser det bare mere som et begreb, der anvendes af nogen i deres profil mere end det er et hashtag.

        I forhold til det med jobsøgning, så mangler jeg dog fortsat at se eksempelvis headhuntere melde ud, at de rent faktisk søger på ONO som forkortelse. De headhuntere og rekrutteringskonsulenter som jeg taler med, nævner aldrig noget om, at det er et begreb som de bruger i deres søgninger. En headhunter/rekrutteringskonsulent går som udgangspunkt efter faglige kompetencer og erfaring, og ikke efter en “status”, som det er det jeg opfatter ONO som. Og så er det faktisk uhyre sjældent at jeg ser ONO anvendt som hashtag på LinkedIn.

        I forhold til #databeskyttelse, #gdpr og #digitaldannelse, så har jeg medtaget disse i listen. Tak for dit bidrag til vores hashtag-liste.

        6. juni 2020 at 17:46
    • Katrine Reply

      Vi er en virksomhed, der arbejder med socialt udsatte borgere. Vi har hen over de seneste 4 måneder arbejdet mere og mere intenst med LinkedIn og har i den forbindelse et spørgsmål til antal følgere til et hashtag.
      Vi har eks. brugt ordet #udsatte på nogle indlæg. Vi har nu søgt ordet #udsatte i søgefeltet og vi kan se ordet kun har 10 følgere.
      Betyder det, at der kun er 10 af vores følgere, der bruger det hashtag? Hvis ja – hvordan finder man så ud af, hvor mange følgere, der er på ordet generelt på hele LinkedIn?

      23. juli 2020 at 10:10
      • Eva Sachse Reply

        Hej Katrine,

        mange tak for dit spørgsmål omkring hashtags.

        Når du søger efter et hashtag og ser hvor mange følgere det har, så er det i alt på LinkedIn. Det har ikke noget med jeres følgere at gøre.

        Vi kan ikke se hvem, der følger hvilke hashtags. Det er dog en god idé, at I selv følger de hashtags I bruger, og opfordrer andre til at følge dem I bruge mest, for at de ser jeres indlæg. LinkedIn anbefaler at vi bruger 3 hashtags i et indlæg.

        Jeg håber det var svar på dit spørgsmål.

        De venligste hilsner Eva

        23. juli 2020 at 15:01
        • Dorte Reply

          Hej Eva,

          Tak for svar og det gav bestemt god mening. Hvornår ved man, at et hashtag er godt ift. antal følgere? Altså er eks. 3000 følgere super godt eller der, hvor man skal kigge sig om efter et andet ord?

          Listen her på sitet med de mest populære hashtags – hvor ofte bliver den opdateret?

          Pft.

          4. august 2020 at 11:22
          • Eva Sachse Reply

            Hej Dorte.

            Godt at høre at mit svar kunne bruges.

            Og tak for opfølgende spørgsmål :-)

            Det er svært at sige hvor mange følgere, der skal være på et hashtag for at det er godt. Det kommer helt an på hvilket hashtag og hvor stor interessen er.

            Vi plejer at sige, at det der allerførst skal være i orden ved et indlæg, det er indholdet. Hvis indholdet er relevant og interessant, så skal det nok blive spredt og skabe engagement.

            Hashtags kommer mere i anden række og de kan eventuelt bruges således at I finder ét, der relaterer sig til indholdet, ét der relaterer sig til jeres branche og ét, der enten er et mere populært eller mere favnende. Alle 3 skal på den ene eller anden måde relaterer sig til indholdet og til jer som organisation eller individ, hvis det er på en personprofil.

            Vi opdaterer vores liste en gang om måneden og den er på planen til at blive opdateret i denne uge :-)

            De venligste hilsner

            Eva

            4. august 2020 at 11:49

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    YDELSER

    Sparring og rådgivning
    Kurser
    Workshops
    Foredrag
    Få et tilbud fra os

    KUNDESERVICE

    Kontakt os
    Find vej til os
    Firmaoplysninger
    Krav til teknisk udstyr
    Persondatapolitik
    SoMe trackingfri zone
    Salgs- og leveringsbetingelser

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag Social Selling Company
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Pressefotos
    Presseomtale

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Kundereferencer

    Følg os

    Facebook Twitter Youtube Instagram Linkedin
    Copyright © 2014-2021 Social Selling Company