Social Selling CompanySocial Selling CompanySocial Selling Company
  • (+45) 61 46 93 40
  • Search
    • Start her
    • Kunder
      • Eksempler på virksomheder vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Social selling kundecases
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag Social Selling Company
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Rådgivning
      • Online sparring
        • Online sparring og feedback
      • En-til-en rådgivning
        • Sparring med Eva Sachse
        • Sparring med Leif Carlsen
        • Profiloptimering med Eva Sachse
      • Workshops
        • LinkedIn virksomhedsside
        • Social selling strategi
    • Kurser
      • Åbne kurser
        • LinkedIn skolen: Sådan bliver du bedre til LinkedIn
        • Skab salg via LinkedIn
        • Sales Navigator leadgenerering
        • Øg din synlighed på LinkedIn
      • Skræddersyede kurser
        • Kom i gang med social selling
        • Skab salg via social selling
        • Skab leads via Sales Navigator
        • Få øget jeres synlighed på LinkedIn
        • Opdatering af jeres LinkedIn profiler
        • Skriv og udgiv indhold på LinkedIn
    • Foredrag
      • Sådan sælger I via LinkedIn
      • Sådan øger I jeres synlighed på LinkedIn
      • Employee Advocacy
    • Community
      • LinkedIn GRATIS Community
      • LinkedIn PRO Community
    • VidenGRATIS
      • Nyhedsbrev
      • LinkedIn Talkshowet (webinarer)
      • Blogindlæg
      • Podcast
      • Video
      • Den ultimative LinkedIn profilguide
      • LinkedIn FAQ/ofte stillede spørgsmål
      • De mest brugte LinkedIn hashtags
    • Kontakt
    31jan31. januar 2023
    LinkedIn hjælp: Her finder du information om hvordan du kan få gratis LinkedIn support 24/7/365

    LinkedIn hjælp: Sådan kan du få gratis LinkedIn support 24/7/365

    Leif Carlsen2023-01-31T08:29:33+01:00
    By Leif Carlsen

    LINKEDIN HJÆLP: Hvis du på et tidspunkt får brug for at få hjælp til et teknisk spørgsmål til din LinkedIn profil eller jeres LinkedIn virksomhedsside, eller du oplever en dediceret fejl i forbindelse med din profil, så er der faktisk gratis hjælp at hente direkte fra LinkedIn – vel at mærke 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, 365 dage om året.

    Du kan nemlig finde svar og løsningsforslag på de mest udbredte LinkedIn spørgsmål og fejlmeldinger ved at besøge LinkedIns egen hjælpesektion, som findes på flere sprog, blandt andet dansk, engelsk, tysk og fransk.

    Udover at du via hjælpefunktionen kan finde svar på ofte stillede spørgsmål, som eksempelvis hvordan du nulstiller din adgangskode eller ændrer synligheden for din offentlige profil, kan du også finde brugervejledninger til at administrere din konto eller hvordan du deler indhold m.m.

    Jeg får tit spørgsmålet: Kan man ringe til LinkedIn og få direkte hjælp og support? Svaret er, at det kan du desværre ikke.

    LinkedIns forretningsmodel er baseret på, at medlemmerne skal lave selvbetjening i forhold til at søge svar på supportmæssige spørgsmål.

    Heldigvis findes der en række forskellige supportværktøjer, som du har fri adgang til. Du finder en beskrivelse af disse værktøjer nedenfor.

      Overblik

    • 6 måder til at få LinkedIn hjælp
    • Selvbetjening
    • Tagging af LinkedIn i et indlæg
    • Registrering af supportsag
    • Kontakt LinkedIn via Twitter
    • Spørg i LinkedIn Community
    • Søg i vores FAQ-guide
    • Afrunding

    Hvis du vil høre blogindlægget som podcast

    ► Apple Podcasts   ► Google Podcasts   ► Podimo   ► SoundCloud   ► Spotify   ► Stitcher   

    6 måder til at få gratis LinkedIn hjælp

    Der er som udgangspunkt 6 måder til at få gratis hjælp, når det gælder om at finde løsning på et givent LinkedIn problem:

    1. Selvbetjening via LinkedIns online hjælpecenter
    2. Tagging af LinkedIns hjælpecenter i et indlæg
    3. Registrering af supportsag hos LinkedIn
    4. Mention af LinkedIns hjælpecenter på Twitter
    5. Stil spørgmål i vores LinkedIn Community
    6. Søg i vores FAQ-guide med de oftest stillede spørgsmål

    Nedenfor finder du beskrivelser af disse 6 forskellige måder at få hjælp på.

    1. Selvbetjening via LinkedIns hjælpecenter

    LinkedIn hjælp og support: Her finder du information om, hvordan du kan få gratis hjælp til din LinkedIn profil

    Du får adgang til LinkedIns hjælpefunktioner ved at følge denne proces:

    1. Klik på “Dig” menuen i topmenubaren.
    2. Klik herefter på “Hjælp”.
    3. Klik nu på søgefeltet “Søg efter artikler” og indtast dit spørgsmål, hvis du vil have hurtig adgang til mulige svar og løsninger.
    4. Hvis du derimod ønsker adgang til det særskilte hjælpeafsnit, skal du klikke på menupunktet “Åbn hjælp i en ny fane“.
    5. Der åbner nu et nyt faneblad med LinkedIns særskilte hjælpeafsnit.
    Genvej til LinkedIns hjælpesektion
    • LinkedIn hjælp: Her finder du information om, hvordan du kan få adgang til LinkedIns hjælpesektion
    • LinkedIn hjælp: Her finder du information om, hvordan du kan få adgang til LinkedIns hjælpesektion
    • LinkedIn hjælp: Her finder du information om, hvordan du kan få adgang til LinkedIns hjælpesektion

    2. Tagging af LinkedIns hjælpecenter i et indlæg

    Her finder du information om, hvordan du kan tagge LinkedIns hjælpecenter i et indlæg

    Du har også mulighed for at tagge LinkedIns hjælpecenter direkte i et indlæg ved at følge nedenstående proces:

    1. Klik på “Start et indlæg”.
    2. Tag nu LinkedIns hjælpecenter i dit indlæg med at skrive @ og derefter LinkedIn Help.
    3. Beskriv nu dit problem på engelsk og så detaljeret som muligt.
    4. Vedhæft eventuel screenshots for at hjælpe supportmedarbejderne i deres fejlsøgning.
    5. Når du er færdig med at beskrive problemet og eventuelt vedhæfte screendumps, klikker du på “Opslå” for at publicere dit indlæg.

    Du skal ikke forvente at LinkedIns hjælpecenter svarer med det samme. Der kan gå indtil flere dage, inden du får svar fra LinkedIn.

    Hvis du synes at det trækker ud med at få et svar, så skriv en kommentar til dit indlæg, hvor du igen tagger LinkedIn Help.

    Tagging bonustip

    Du kan tagge LinkedIn Help i en kommentar hos en andens person, hvis der er brug for hjælp fra LinkedIn i forhold til det problem, som indlægget eller en anden kommentar handler om.

    3. Registrering af supportsag hos LinkedIn

    Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål via oversigten med oftest stillede spørgsmål eller kan finde frem til svaret via søgefunktionen, har du mulighed for at skrive til LinkedIns hjælpecenter, og på den måde registrere en supportsag hos LinkedIn.

    Hvis du har adgang til din LinkedIn profil

    Hvis du har adgang til din LinkedIn profil, og er logget ind på den, starter du registreringen af en supportsag ved at følge linket nedenfor:

    https://www.linkedin.com/help/linkedin/solve/contact

    Herefter skal du følge nedenstående proces:

    1. Klik på knappen “Andet”.
    2. Du skal nu skrive dit problem i søgefeltet “Hvad ønsker du hjælp med?”.
    3. Scroll herefter ned i bunden af skærmbilledet og klik på knappen “Opret en supportsag”.
    4. Udfyld nu alle felter.
    5. Afslut ved at klikke på “Indsend” for at registrere din supportsag.
    • LinkedIn hjælp: Sådan registrerer du en supportsag hos LinkedIns hjælpecenter, hvis du er logget på din profil
    • LinkedIn hjælp: Sådan registrerer du en supportsag hos LinkedIns hjælpecenter, hvis du er logget på din profil

    Du skal være indstillet på, at der kan gå op til flere dage, inden du får svar fra LinkedIn. Det er dog min erfaring, at LinkedIns hjælpecenter rent faktisk svarer dig, og du kan jo altid sende dem en rykker, hvis du bliver utålmodig :-)

    Hvis du ikke har adgang til din LinkedIn profil

    Hvis du ikke har adgang til din profil, eksempelvis som følge af, at profilen er blevet spærret eller hacket, kan du registrere en supportsag ved at følge linket nedenfor:

    https://www.linkedin.com/help/linkedin/ask/default-social

    Herefter skal du følge nedenstående proces:

    1. Udfyld nu fornavn, efternavn, e-mail adresse, emne og dit spørgsmål.
    2. Tilføj eventuelt brugernavnet på en af dine social media konti. Det kan hjælpe LinkedIn med at identificere dig.
    3. Tilføj eventuel vedhæftning (screenshots og lignende).
    4. Afslut ved at klikke på “Indsend” for at registrere din supportsag.
    LinkedIn hjælp: Sådan registrerer du en supportsag hos LinkedIns hjælpecenter, hvis du ikke kan logge på din profil

    Hvis du vil fejlmelde jeres LinkedIn virksomhedsside

    Hvis du ønsker at fejlmelde noget i relation til din virksomhedsside (også kendt som en “LinkedIn Page”), kan du registrere en supportsag ved at følge linket nedenfor:

    https://www.linkedin.com/help/linkedin/ask/CP-primary

    Herefter skal du følge nedenstående proces:

    1. Udfyld navnet på LinkedIn virksomhedssiden.
    2. Tilføj webadressen til virksomhedssiden.
    3. Markér om du er administrator af virksomhedssiden (Ja/Nej).
    4. Markér om du er Enterprise kunde hos LinkedIn (Ja/Nej).
    5. Vælg fra dropdown-menuen hvilken katagori supporthenvendelsen drejer sig om.
    6. Hvis du har et Enterprise produkt, så angiv hvilket.
    7. Beskriv nu i detaljer det problem som du ønsker LinkedIns hjælp til.
    8. Tilføj eventuel vedhæftning (screenshots og lignende).
    9. Afslut ved at klikke på “Submit” for at registrere din supportsag.
    Visualisering af hvordan du fejlmelder en LinkedIn virksomhedsside

    Supportsag bonustip

    Du kan altid tjekke status på dine supportsager ved at besøge webadressen https://www.linkedin.com/help/linkedin/cases.

    4. Kontakt LinkedIns hjælpecenter via Twitter

    LinkedIn hjælp: Information om hvordan du kontakter LinkedIns hjælpecenterfunktion via Twitter

    Du har også mulighed for at skrive til LinkedIns kundecenter via Twitter.

    Det gør du ved at skrive et tweet eller en direkte besked til dem på adressen @LinkedInHelp.

    Det er min erfaring, at det er den hurtigste måde at få svar på supportforespørgsler fra LinkedIn.

    Måske skyldes det, at din forespørgsel sker i dette offentlige rum på Twitter, hvor mange kan følge med, og at LinkedIn derfor har en imagemæssig interesse i at vise omverdenen, at de svarer hurtigt.

    Men uanset hvad årsagen måtte være til, at LinkedIn svarer hurtigt på Twitter, så er det i hvert fald en hurtig og effektiv måde at få en eller anden form for respons fra LinkedIn.

    Twitter bonustip

    Hvis du har registreret en supportsag hos LinkedIn, og synes at der ikke rigtigt sker noget, så kan du eventuelt rykke på svar via Twitter. Det er min erfaring, at det kan være med til at fremskynde behandlingen af din supportsag.

    Husk at angive det sagsnummer som din supportsag har for at hjælpe LinkedIns supportmedarbejdere med at finde frem til din sag.

    5. Stil spørgsmål i vores LinkedIn Community

    Her finder du information om, hvordan du kan få hjælp via vores LinkedIn Community

    Femte måde som du kan få gratis LinkedIn hjælp på er via vores såkaldte LinkedIn Community, som er et fagligt fællesskab for personer, der på den ene eller anden måde interesserer sig for LinkedIn og social selling.

    Her kan du først og fremmest søge inspiration og viden i de forskellige “spaces”, eksempelvis “Blog”, “Video”, “Podcast”, “Profilguide” og “Gratis værktøjer”.

    Der er også et “Spørgsmål og svar” afsnit, hvor du stille spørgsmål.

    Idéen er så, at min kollega Eva og jeg samt andre medlemmer af LinkedIn Community kan byde ind med svar og forslag til løsninger.

    Det er helt gratis at være med i vores åbne community. For at du kan kommentere og stille spørgsmål, kræver det dog at du registrerer dig, men det er også gratis.

    6. Søg i vores guide med oftest stillede spørgsmål

    Guide med den ultimative guide: De oftest stillede spørgsmål om LinkedIn (FAQ)

    Sjette og sidste måde til at få gratis LinkedIn hjælp, handler om at du er altid er meget velkommen til at søge efter svar på dine spørgsmål i vores guide med oftest stillede LinkedIn spørgsmål (FAQ).

    Denne guide opdaterer vi regelmæssigt, og det er altsammen skrevet på dansk og i et letforståeligt sprog.

    Afrunding

    Jeg håber at min guide har givet dig inspiration og hjælp til at navigere rundt i LinkedIns forskellige hjælpefunktioner, og på den måde have hjulpet dig med at få svar på supportspørgsmål relateret til LinkedIn 😊

    De venligste hilsner

    Leif Carlsen blog signatur
    Her finder du information om LinkedIn PRO Community: Dit faglige LinkedIn fællesskabKlik her for mere information
    close

    Abonnér på vores LinkedIn inspirationsnyhedsbrev.

    Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.

    Tjek din indbakke eller spam mappe nu, for at bekræfte din tilmelding.

    Author

    Leif Carlsen

    Leif Carlsen er social selling og LinkedIn ekspert, kursusinstruktør, foredragsholder og medstifter af Social Selling Company og LinkedIn Community. Han brænder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende LinkedIn forretningsmæssigt ved hjælp af social selling metodikken. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med social selling metodikken som omdrejningspunkt og et særligt fokus på LinkedIn. | Læs mere om Leif | Følg Leif på LinkedIn | Følg Leif på Twitter

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    KUNDESERVICE

    Start her
    Kontakt os
    Nyhedsbrev
    Firmaoplysninger
    Persondatapolitik
    Krav til teknisk udstyr
    Salgs- og leveringsbetingelser

    YDELSER

    Kurser
    Foredrag
    Rådgivning
    Workshops
    Online sparring
    Indholdsproduktion
    Få et tilbud fra os

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag os
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Pressefotos
    Presseomtale
    Trackingfri zone

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Hvad siger kunderne om os
    Social selling kundecases

    Følg os

    Twitter Youtube Linkedin
    Copyright © 2014-2023 Social Selling Company. Websitet overholder GDPR og cookieloven, er fri for trackingkode og tredjepartscookies, og kræver således ikke cookiesamtykke.
    • Main Menu
    • Top Navigation
    • Start her
    • Kunder
    • Om os
    • Rådgivning
        • Online sparring og feedback
        • Sparring med Eva Sachse
        • Sparring med Leif Carlsen
        • Profiloptimering med Eva Sachse
        • LinkedIn virksomhedsside
        • Social selling strategi
    • Kurser
        • LinkedIn skolen: Sådan bliver du bedre til LinkedIn
    • Foredrag
    • Community
    • VidenGRATIS
    • Kontakt