Social Selling CompanySocial Selling Company
  • (+45) 61 46 93 40
  • Search
    • Vi hjælper med
      • 7 ugers live online forløb
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kunder som vi har hjulpet
    • Kontakt
    • Vi hjælper med
      • 7 ugers live online forløb
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kunder som vi har hjulpet
    • Kontakt

    12 metoder der giver dig kontrol over kundernes købsknap

    Leif Carlsen2017-04-04T08:19:01+02:00
    By Leif Carlsen

    12 metoder der giver dig kontrol over kundernes købsknap er en podcast, som handler om, hvordan du målrettet, gennem neuromarketing, kan bearbejde kundernes købsadfærd. Formålet er selvfølgelig at få kunderne til at handle med dig uanset om det drejer om B2B relationssalg, på webshoppen eller i den fysiske butik.

    Begrebet neoromarketing er noget som vi allerede har talt om i Social Selling Radio episode 13 med Anita Lykke Klausen. Her fortæller Anita om, hvordan du skal tænke dine kunders behov og mål i meget eksakte termer ind i din kommunikation via de sociale medier. Det kan nemlig hjælpe dig med at få kunderne i mål underforstået at de vælger lige netop din virksomhed og jeres produkter og services. Dette er også kendt under navnet neuromarketing.
     

    Mennesker træffer beslutninger gennem følelser

    Podcast om 12 metoder der giver dig kontrol over kundernes købsknapI denne podcast taler jeg med Sarah Vos Thrysøe fra Online Solution Group. Sarah har udarbejdet listen med de 12 metoder ud fra en tankegang om, at mennesker træffer beslutninger gennem følelser.

    Selv om vi måske gerne vil tro, at vi, i hvert fald i professionelle sammenhænge kun træffer rationelle beslutninger baseret på faktuelle oplysninger, så ligger der følelser bag enhver beslutning.

    Faktisk skal der skabes en kobling mellem det følelsesmæssige og det rationelle for at der kan opstå tillid. Selv om man taler om B2C og B2B, så drejer sig nu om dage i endnu højere grad om at tænke “human-to-human” og “people-to-people” ind i kommunikationen og dialogen med kunder.

    Eksempelvis vil vi i bund og grund hellere handle sammen med en person, som vi synes godt om, men som måske ikke er den fagligt set dygtigste, end at handle sammen med en utiltalende person, der er super dygtigt på sit felt. Sagt på en anden måde vil vi hellere handle med venner end med professionelle.

    Så vi træffer beslutninger gennem følelser, og forsøger så ofte at rationalisere beslutninger ved at koble fakta og viden på.
     

    De 12 metoder du kan anvende til at få kontrol over dine kunders købsknap

    • Me, myself and I: Tal som om at du taler/skriver med et andet menneske
    • Emotioner: Væk følelser, der skaber tanker, der skaber handling
    • Ansigtsgenkendelse: Det skaber tryghed og vækker følelser
    • Brand loyalitet: Jo mere brand loyalitet, desto mindre fylder produktet
    • Koncentrationsevne: Kom til pointen med det samme!
    • Behagelighed før professionalitet
    • Flokdyr: Skab social proof på dine budskaber
    • Segmentér dine kunder: En ketchup til alle dur bare ikke
    • Valgmuligheder: For mange begrænser salget – optimale valgmuligheder styrker det
    • Frekvens: Markedsføring over flere gange, flere budskaber og flere steder
    • Frygt: Menneskets ultimative drivkraft
    • Test: Du skal teste dine kommunikationsformer af

    Sarah og jeg taler om de 12 metoder og forsøger på at lave en kobling mellem metoderne og de måder som vi arbejder med salg og markedsføring på. Det er blevet en podcast på cirka en time og tre kvarter, som du kan lytte til ved at klikke på play-knappen i toppen af blogindlægget eller ved at klikke på valgmulighederne nedenfor.

    Afspil podcasten via website

    Afspil podcasteb via iTunes

    Afspil podcasten via SoundCloud
     
    Social Selling RadioDu kan også abonnere på vores podcast, så du automatisk får besked når der kommer nye episoder. Det er helt gratis og utrolig nemt, og du kan altid afmelde abonnementet. For at abonnere på podcasten via iTunes, så klik på dette link. Hvis du har en Android smartphone kan du abonnere på podcasten via Stitcher på dette link. Du kan også abonnere på vores podcast via SoundCloud ved at klikke på dette link.

    God fornøjelse med at lytte til podcasten :-)

    Du er som altid velkommen til at dele podcasten med dine kollegaer, i dit netværk eller med andre, som du tænker kan have værdi af at lytte til podcasten.

    De venligste hilsner

    Leif Carlsen
     

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    KUNDESERVICE

    Kontakt os
    Firmaoplysninger
    Persondata- og cookiepolitik
    Krav til teknisk udstyr
    Salgs- og leveringsbetingelser

    YDELSER

    Kurser
    Foredrag
    Workshops
    Sparring og rådgivning
    Få et tilbud fra os

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag os
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Presse

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Hvad siger kunderne om os
    Kundecases

    Facebook Youtube Linkedin
    © 2014-2025 Social Selling Company
    Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse på hjemmesiden og til statistiske formål.
    Persondata- og cookiepolitik

    Denne hjemmeside bruger cookies

    Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse på hjemmesiden og til statistiske formål.
    Persondata- og cookiepolitik
    Afvis Tillad alle

    Nødvendig

    Nødvendig
    Disse cookies og scripts er nødvendige for, at webstedet fungerer, og kan ikke slås fra. De aktiveres typisk, når du ændrer privatlivsindstillinger eller udfylder formularer. Du kan blokere dem i din browser, men så vil dele af hjemmesiden ikke virke. Disse cookies gemmer ingen personlige oplysninger.

    Statistik

    Disse cookies og scripts tæller besøg og trafikkilder, så vi kan måle og forbedre hjemmesidens ydeevne. De viser bl.a., hvilke sider der er mest og mindst populære, og hvordan besøgende bevæger sig rundt. Oplysningerne er anonyme. Hvis du ikke tillader dem, kan vi ikke se, at du har besøgt webstedet.

    YouTube og Vimeo videoer

    Disse cookies og scripts sættes af video­tjenester som YouTube og Vimeo for at vise video­indhold. De gemmer ikke personlige oplysninger, men identificerer din browser og enhed. Hvis du ikke tillader dem, kan videoer muligvis ikke afspilles korrekt.
    Bekræft mine valg Tillad alle Afvis