Customer Journey: Hvad er det for en størrelse?
Customer Journey: Hvad er det for en størrelse? Helt overordnet er Customer Journey eller på dansk kunderejse en måde at “mappe” alle de kontaktpunkter, som vi har med kunderne før, under og efter købet.
Det er stadigvæk en forholdsvis ny disciplin indenfor markedsføring, salg og service, men ikke desto mindre en meget interessant tilgang til det at designe den mest optimale, effektive og attraktive kunderejse.
Metoden til at gøre dette omtales ofte som “servicedesign”.
I den sammenhæng har jeg haft fornøjelsen af, at interviewe Søren Bechmann, som er en af Danmarks førende eksperter på området og har skrevet seks bøger om emnet, blandt andet den første danske bog om servicedesign.
Det blev til en podcast af cirka fem kvarters varighed, hvor vi blandt andet taler om:
- Hvad er Customer Journey for en størrelse?
- Hvad er servicedesign?
- Zero Moment of Truth
- Hvordan hænger købs- og salgsprocessen sammen med kunderejsen?
- Før, under og efter tankengangen
- Tivolis 3-meter regel
- Hvad er “touchpoints” for noget?
- Hvordan designer man den mest optimale, effektive og attraktive kunderejse?
God fornøjelse med at lytte til podcast episoden med Søren Bechmann 😊
De venligste hilsner
Skriv et svar