Blogindlæg og podcast episode om, hvordan Morten Resen gik fra nul til 1 million downloads på 15 måneder

Morten Resen: Fra nul til 1 million podcast downloads på 15 måneder

Morten Resen: Fra nul til 1 million podcast downloads på 15 måneder. Hvordan er det lykkedes for den tidligere tv-vært Morten Resen at opnå så imponerende et resultat? Er det bare held? Er det fordi at han er kendt fra landsdækkende tv? Eller er det hårdt arbejde og dygtigt håndværk? Eller er det en kombination af det hele? Alt dette og mere til er omdrejningspunktet i Social Selling Radio episode 64.

Forhistorien er at Morten tilbage i starten af 2016 valgte at stoppe som vært på TV 2-programmet “Go’ Morgen Danmark”.

I cirka ni år stod han op hver eneste morgen kl. 03.00 for at kunne lave tv og interviewe gæster fra kl. 6.30 til 9.00. Og jobbet sluttede desværre ikke, når Go’ Morgen Danmark var færdigt kl. 9.00. Arbejdsdagen fortsatte faktisk i mange timer endnu, hvilket også betød at der blev stillet store krav til Mortens fysiske og mentale overskud. Søvn blev således en konstant mangelvare.

Det var derfor også et job, der næsten per automatik ville have en eller anden form for udløbsdato.

Det var ganske enkelt utroligt hårdt at køre denne rutine år efter år. Dertil kommer den store pris, der også skal betales i forhold til børn og kone. Morten var jo kørt på arbejde længe, før børnene skulle op og i skole. Derfor begyndte glæden ved jobbet at blive overskygget af dårlig samvittighed og det hårde fysiske pres.

Hvis du vil høre blogindlægget som podcast

Idéen havde han fået fra den amerikanske iværksætter Alex Blumberg, der havde etableret podcasten “Startup”. Her fortalte Alex historien omkring hele opstarten af hans virksomhed.

Blogindlæg og podcast episode om Morten Resen og hans rejse fra nul til 1 million podcast downloads

Morten valgte at lave en mere “åben” podcast om hele iværksætterprocessen end Alex Blumberg. Det betød blandt andet at Morten inviterede os lyttere med til møder med blandt andre banken, investorer, advokater, samarbejdspartnere og sponsorer. Selv processen omkring ansættelsen af en praktikant og afslaget fra en kapitalfond blev en del af podcasten.

Alt i alt handlede det for Morten om at være hudløs ærlig, og ikke kun dele succesoplevelser og de fede elementer. Det skulle også være plads til at kommunikere frustrationer, fiaskoer og nederlag.

Kort sagt skulle Mortens podcast indeholde både for- og bagsiden af medaljen.

Hvordan er det så gået indtil nu? Udover at Morten har brugt oceaner af tid på at få blandt andet Jesper Buch og Birgit Aaby ombord som investorer, så er der brugt masser af kræfter på udviklingen af GoLittle app’en.

Men når det er sagt, så har Morten endnu ikke et færdigt produkt som han kan gå til markedet med. Morten har idéen, konceptet og et firmanavn og har fået 1,8 millioner kroner i funding, men han har endnu ikke noget, der kan materialiseres overfor potentielle kunder.

Alle startups og iværksættere kender til den helt grundlæggende udfordring med, at man vil gerne vil kommunikere så hurtigt som muligt til markedet, for at skabe interesse for virksomheden og produktet, men at det er utroligt svært uden et konkret produkt. Denne udfordring har Morten selvfølgelig også.

Podcast om Morten Resen og hans rejse fra nul til 1 million podcast downloads

Ikke desto mindre er det faktisk lykkedes for ham – gennem hans startup podcast – at skabe et slags community omkring GoLittle. Podcasten har været downloadet en million gange på cirka 15 måneder, og GoLittle’s Facebook side har allerede over 7.000 følgere.

Så der er ingen tvivl om, at Mortens podcast har været med til at skabe en exceptionel stor opmærksomhed omkring GoLittle projektet desuagtet at der endnu ikke findes et konkret produkt, der kan købes.

For at bruge Mortens egne ord, så siger han selv at podcasten har været med til at give ham 90 procent af alt! Det har givet ham synlighed på en måde, som han ville have haft svært ved at opnå på anden vis, med mindre at han ville bruge annoncekroner på det.

Han har fået opbygget en solid base af mennesker, der dels lytter til hans podcast og dels følger ham på de sociale medier. Dermed har Morten en utrolig stærk base som fundament, når han er klar til at launche GoLittle helt officielt.

Leif Carlsen fra Social Selling Company
close

Abonnér på vores LinkedIn inspirationsnyhedsbrev.

Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *