Social Selling CompanySocial Selling Company
  • (+45) 61 46 93 40
  • Search
    • Vi hjælper med
      • 7 ugers live online forløb
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kunder som vi har hjulpet
    • Kontakt
    • Vi hjælper med
      • 7 ugers live online forløb
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kunder som vi har hjulpet
    • Kontakt
    Gæsteblogindlæg om, hvordan at soloselvstændig Jane Buntzen fandt tid til at arbejde med social selling

    Sådan fandt jeg tid til social selling som soloselvstændig

    Jane Buntzen2025-08-06T07:11:58+02:00
    By Jane Buntzen

    Kender du det, at det af og til er svært at finde tiden?

    Ikke tiden til dine opgaver for kunderne. De opgaver skal du nok nå 😉

    Nej, jeg taler om tid til alle de andre opgaver. Alle rundt-om-opgaverne. Drive din hjemmeside, administration og salg og markedsføring.

    Lad os bare tage den sidste.

    Du ved godt, at salg- og markedsføring er en vigtig opgave som soloselvstændig, men i praksis kan det være svært at finde tiden til det, og måske tager det ovenikøbet meget mere tid, end du havde regnet med.

    Hvis du kan (gen)kende det, er du medlem af en meget stor klub, hvor den største udfordring (og måske også undskyldning) er: ”Jeg har ikke tid nok”.

    Det hører jeg i hvert fald tit fra mine selvstændige kolleger, og jeg oplever det selvfølgelig også selv. Bare slet ikke i samme grad som før.

    Jeg var på bagkant

    På trods af mange år som kommunikationsplanlægger, havde jeg så travlt med kunder og udviklingsopgaver, at jeg i starten som soloselvstændig hele tiden halsede bagefter med min markedsføringsindsatser på de sociale medier.

    Jeg brugte næsten al min tid på kunder og udviklingsopgaver, og så var der jo også lige den her personlige branding på de sociale medier, der også skulle findes tid til.

    Gæsteblogindlæg med soloselvstændig Jane Buntzen, der sætter ord på, hvordan hun kom i gang med social selling via LinkedIn

    Faktisk havde jeg det lidt som den nye på Step Power-holdet i det lokale fitnesscenter, der er mødt op uden at kende trinene og uden at have konditionen til at følge med. Jeg følte hele tiden, at jeg var et par trin bagefter de andre på holdet.

    Sådan havde jeg det i den første tid som soloselvstændig.

    Markedsføring på de sociale medier som eksempelvis LinkedIn var lidt som den lille pony på rideskolen, der bare ikke gider flere børn og kaster dig af, hvis den kan. Jeg faldt af igen og igen.

    Selvom jeg er vild med mit arbejde som erhvervscoach, kunne jeg se, at den måde, jeg arbejdede med min markedsføring, ikke var optimal.

    Og så var jeg træt af at være på bagkant. De opgaver, som jeg ellers ville synes var sjove, blev til hasteopgaver, der ikke fik den tid og kærlighed, som jeg inderst inde syntes, at de fortjente.

    Jeg besluttede at gøre noget andet.

    Bedre vaner og en tur i LinkedIn-fitness hver uge

    Efter at have ryddet op i mine markedsføringskanaler gjorde jeg tre meget konkrete ting, der har gjort en kæmpe forskel:

    1. Jeg satte en ny strategisk retning for mine social selling indsatser
    2. Jeg fandt et system til min contentplanlægning
    3. Jeg satte fokus på eksekvering

    Jeg havde en strategi, men den skulle justeres, så den passede bedre til den drejning, min virksomhed havde taget og til de nye målgrupper. Det gjorde jeg som det første.

    Jeg ville gerne gå fra at være på bagkant til at være på forkant, så som det næste tog jeg fat på at skabe en struktur om det med at skrive og poste indlæg med en contentkalender. Den bruger jeg til at planlægge og styre publicering af indhold.

    Det giver mig et bedre overblik, og jeg har fundet den planlægningshorisont, som passer godt til mig.

    Jeg planlægger nu ca. 3 måneder frem (med plads til spontanitet) i stedet for at arbejde mere on the go. Det giver både retning og fremdrift.

    Jeg ved, hvad jeg vil skrive om hvornår, og jeg kan se, at det giver en rød tråd i min synlighed og kommunikation på LinkedIn.

    Gæsteblogindlæg med soloselvstændig Jane Buntzen, der sætter ord på, hvordan hun fik implementeret rutiner omkring hendes brug af social selling via LinkedIn

    Den tredje ting, jeg gjorde, var at deltage i Social Selling Companys LinkedIn online sommerskole, som for mig blev for mig startskuddet til at være mere aktiv på LinkedIn.

    Det passede mig rigtig godt, at live undervisningen forløb hen over nogle uger i løbet af forsommeren, hvor jeg har mindre travlt, og netop kombinationen af ugentlig undervisning og opfølgning gjorde, at jeg lærte tingene bedre og fik dem brugt i praksis.

    For mig er det vigtigt, at jeg får eksekveret på min markedsføring og det har jeg få træning i via sommerskolen. Jeg har helt klart fået mere synlighed i mit netværk på LinkedIn, efter jeg er blevet medlem. Og så er prisen altså til at overkomme – også for en soloselvstændig.

    Desuden forpligter jeg mig over for andre ved at være en del af fællesskabet i sommerskolen. Det hjælper mig til i højere grad at få eksekveret på det, jeg gerne vil nå – faktisk blev det til slags LinkedIn-fitness 💪🏻

    Jeg træner hver uge og sætter tid af til at skrive nye indlæg.

    Konditionen bliver bedre og bedre. Det hjælper også, at jeg blokker tid i min kalender til uforstyrret skrivetid og arbejder fokuseret i nogle tidsslot med små pauser. Det er det, der virker for mig.

    Inden du nu tror, at træerne vokser ind i himlen, så falder jeg af og til stadig af hesten.

    Især når der er ekstra travlt med workshops eller ledersparringer i min virksomhed, men jeg står ikke længere og ser den lille pony galopere af sted uden mig. Jeg er hurtigere oppe på hesten igen.

    Måske er der også noget, som du kan skrue på, så du som soloselvstændig ikke falder af LinkedIn-hesten helt så tit.

    Uanset hvad, vil jeg gerne give en klar anbefaling af LinkedIn online sommerskolen fra min side. Det har medvirket til at give mig markant mere synlighed og tiltrække nye kunder på LinkedIn 😊

    Mange hilsner

    Jane Buntzen
    Erhvervscoach

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    KUNDESERVICE

    Kontakt os
    Firmaoplysninger
    Persondata- og cookiepolitik
    Krav til teknisk udstyr
    Salgs- og leveringsbetingelser

    YDELSER

    Kurser
    Foredrag
    Workshops
    Sparring og rådgivning
    Få et tilbud fra os

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag os
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Presse

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Hvad siger kunderne om os
    Kundecases

    Facebook Youtube Linkedin
    © 2014-2025 Social Selling Company
    Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse på hjemmesiden og til statistiske formål.
    Persondata- og cookiepolitik

    Denne hjemmeside bruger cookies

    Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse på hjemmesiden og til statistiske formål.
    Persondata- og cookiepolitik
    Afvis Tillad alle

    Nødvendig

    Nødvendig
    Disse cookies og scripts er nødvendige for, at webstedet fungerer, og kan ikke slås fra. De aktiveres typisk, når du ændrer privatlivsindstillinger eller udfylder formularer. Du kan blokere dem i din browser, men så vil dele af hjemmesiden ikke virke. Disse cookies gemmer ingen personlige oplysninger.

    Statistik

    Disse cookies og scripts tæller besøg og trafikkilder, så vi kan måle og forbedre hjemmesidens ydeevne. De viser bl.a., hvilke sider der er mest og mindst populære, og hvordan besøgende bevæger sig rundt. Oplysningerne er anonyme. Hvis du ikke tillader dem, kan vi ikke se, at du har besøgt webstedet.

    YouTube og Vimeo videoer

    Disse cookies og scripts sættes af video­tjenester som YouTube og Vimeo for at vise video­indhold. De gemmer ikke personlige oplysninger, men identificerer din browser og enhed. Hvis du ikke tillader dem, kan videoer muligvis ikke afspilles korrekt.
    Bekræft mine valg Tillad alle Afvis