Sådan sælger I ved hjælp af LinkedIn og social selling
LINKEDIN VIRKSOMHEDSKURSUS: Heldagskursus, hvor deltagerne bliver uddannet i at bruge den såkaldte social selling metodik på LinkedIn. Det foregår gennem hands-on træning i, hvordan man konkret kommer i gang med at bruge social selling i jeres salgsindsatser.
Der bliver bl.a. undervist i at planlægge og skrive engagerende indlæg med henblik på at udstille ekspertise gennem publicering af såkaldt indlæg, og skabe kontakt til potentielle nye kunder.
Specielt produktionen og publiceringen af indlæg har en stor betydning for den synlighed, der kan skabes på LinkedIn. For det er derigennem sælgere og andre med kundevendte roller kan få udstillet deres ekspertise og faglighed overfor såvel nuværende som potentielle nye kunder.
Udbyttet ved at være regelmæssigt tilstede i nyhedsstrømmen med indlæg vil være, at I bliver “top of mind” hos netværket og netværkets netværk. Derved kan I uddanne og træne netværket til at forstå, hvad det er som I som virksomhed sælger, og hvilken værdi I skaber.
- Hvad går social selling metodikken ud på?
- Hvordan udstiller I jeres ekspertise på LinkedIn?
- Hvad kendetegner en professionel LinkedIn profil?
- Fastlæggelse af social selling indsatser og frekvens således, at I opnår en tilstrækkelig grad af synlighed
- Sådan connecter I med potentielle kunder
- Udarbejdelse af personlig contentkalender
- Brainstorming på emner du kan poste om
- Sådan skriver I gode indlæg via brugen af en vinkelskabelon
- Sådan kan du uploade flere billeder ad gangen i et indlæg
- Sådan kan du uploade PDF-filer i et indlæg
- Sådan kan du uploade video i et indlæg
- Hvor finder du billeder du kan bruge i dine opslag?
- LinkedIn Do’s and Don’ts
- I får udbygget jeres viden og kompetencer i hvordan I kan bruge social selling metodikken og LinkedIn til salg, relationsudvikling, markedsføring m.m.
- I bliver mere specifikke i forhold til brugen af social selling i jeres salgsindsatser
- I kan øge påvirkningen i den indledende del af købsprocessen
- I kommer i mere direkte kontakt og dialog med beslutningstagerne
- I får synliggjort jeres ekspertise overfor jeres målgruppe
- I får kunderne til at “lytte” direkte til jeres budskaber
- I får en øget synlighed i markedet og kan nå ud til nye målgrupper
- I bliver i langt højere grad “top of mind” hos kunder og potentielle nye kunder
- I får ny energi og fremdrift ind i sælgernes individuelle salgsindsatser
- Ultimativt får I nemmere ved at opnå jeres salgsmæssige mål
Live online heldagskursus for op til 24 deltagere: kr. 15.900 eksklusive moms.
Fysisk heldagskursus for op til 24 deltagere: kr. 19.900 eksklusive moms.
De nævnte priser er eksklusive moms og eventuelle transportomkostninger, men inkluderer forberedelse og efterfølgende adgang til PDF-udgave af slides.
Endvidere får deltagerne 30 dages gratis adgang til LinkedIn PRO Community (værdi kr. 299 eksklusive moms pr. deltager).
Kurset henvender sig til salgs- og marketingorganisationer som arbejder med relationssalg, herunder sælgere, key account managers, salgschefer og salgsdirektører samt social media managers og marketingmedarbejdere, der ønsker at bruge LinkedIn som professionelt salgs-, markedsførings- og relationsværktøj.
I har således et ønske om at lære at bruge LinkedIn til eksempelvis at:
- komme i kontakt med potentielle kunder
- udbygge jeres professionelle netværk på LinkedIn
- skabe synlighed omkring jeres professionelle roller
- udstille jeres ekspertise og viden
- opbygge tillid i jeres netværk på LinkedIn
Uanset om du ønsker at vi skal gennemføre en workshop eller et kursusforløb for jeres virksomhed, så kommer vi ud og underviser over alt i Danmark. Workshoppen afholdes normalvis på jeres adresse med mindre andet aftales.
Vi kommer såmænd også gerne til udlandet, og har allerede undervist i lande som Sverige, Norge, England, Tyskland, Spanien og Tjekkiet.
Så uanset om du har behov for at afholde et foredrag på Falster eller gennemføre en workshop i Vestjylland og dagen efter i Østjylland, så er afstand ikke nogen udfordring, og vi dukker således gerne op på jeres adresse et sted her i landet eller udlandet.
I forbindelse med boooking aftaler vi nærmere i forhold til jeres ønsker for start- og sluttidspunkt for kurset, men vi starter ofte kl. 10.00 og slutter kl. 16.00.
Du skal medbringe din egen bærbare computer således, at du under kurset kan arbejde på LinkedIn. Du kan vælge at bruge en iPad eller anden tablet, men erfaringsmæssigt vil du få mest ud af kurset ved at medbringe en rigtig bærbar computer.
Husk også at medbringe oplader således, at du har strøm nok til hele dagen :-)
Med hensyn til installeret software, så kommer vi til at arbejde med skabeloner i Word- og Excel-format, så det er en fordel, hvis du har Office pakken installeret på din computer.
Vi afholder normalvis kurset på dansk og anvender dansksprogede slides, men vi holder også det meget gerne på engelsk med tilhørende engelsksprogede slides efter nærmere aftale.
Efter at det udvidede kursus er gennemført, har I 12 måneder gratis support, hvilket betyder at I kan ringe eller skrive til Eva og Leif, hvis I har spørgsmål eller har brug for at vende noget i forhold til LinkedIn og social selling.
Undervisningslokalet skal være udstyret med en lysstærk LCD-projektor eller passende storskærm, som skal kunne tilgås via et fysisk VGA- eller HDMI-kabel.
Klik her for flere detaljer om tekniske krav og forudsætninger.
Leif Carlsen er social selling og LinkedIn ekspert, og lever og ånder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en passioneret foredragsholder og dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om facilitering af åbne kurser, skræddersyede kurser eller en-til-en sparring. Leif er også vært på Social Selling Radio, som er Danmarks første podcast med social selling metodikken som omdrejningspunkt og et særligt fokus på LinkedIn.
Eva Sachse er LinkedIn ekspert, social selling specialist og medstifter af Social Selling Company. Hun har en stor viden og praktisk erfaring med specielt LinkedIn, skabelse af indhold og hvordan man opbygger og driver en LinkedIn virksomhedsside. Eva brænder for at hjælpe individer og virksomheder med at udstille deres ekspertise og tiltrække kunder gennem blandt andet øget synlighed på LinkedIn.
Du kan booke social selling kurset ved at ringe til Eva Sachse på telefon 61 46 93 40 eller ved at sende hende en e-mail på es@socialsellingcompany.dk.
Vil du vide mere om social selling kurset, hvad det koster og hvordan vi kan hjælpe dig og dit salgsteam med at bruge social selling metodikken til at sælge og markedsføre med, så ring til Eva Sachse på telefon 61 46 93 40 eller send hende en mail på es@socialsellingcompany.dk.
Ud fra denne dialog udarbejder vi et konkret forslag til et skræddersyet kursus. Hvis der er behov for tilretninger, aftales dette i forbindelse med at vi kontakter dig og følger op. Når alt er tilrettet og vi er blevet enige om løsningen, aftales næste skridt, herunder fastlæggelse af dato, sted m.m.