Her finder du blogindlæg og podcast episode om, hvordan nørden og specialisten kan hjælpe med at sælge

Nørden som sælger

Nørden som sælger er tanken om, hvordan du kan gøre teknikere, servicemedarbejdere, specialister og andre, der besidder en stor teknisk kompetence og viden, til en aktiv salgsressource for din virksomhed.

Faktisk ligger der ofte et uudnyttet salgspotentiale i at tænke specialisten ind i den salgsorienterede dialog med eksisterende kunderne. Og da vi allerede er inde hos kunden, er der ganske enkelt ekstra omsætning og indtjening at hente ved at udnytte dette salgspotentiale.

Noget af det som adskiller en nørd/specialist fra en sælger, er at specialisten har adgang til noget, som du som sælger ikke har på samme måde og på samme niveau. Med det mener jeg, at en specialist har en større grad af troværdighed og tillid hos kunden.

Specialisten bliver netop ikke set på som en sælger, men derimod som en ekspert. Populært sagt går specialisten rundt iført en slags hvid kittel med den autoritet og troværdighed som det giver.

Dermed bliver der lyttet til en specialist på en helt anden måde, end der gør til en sælger.

Hvis du vil høre blogindlægget som podcast

close

Abonnér på vores LinkedIn inspirationsnyhedsbrev.

Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *