Start en uforpligtende dialog med os: Ring 41 900 800 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
4. januar 2017
04 jan 2017

Sådan får du kunderne til at komme til dig

2 minutters læsning

Sådan får du kunderne til at komme til dig handler om at positionere dig på LinkedIn som en ekspert indenfor dit område uanset, om du har med it-løsninger, salg af konferencer eller sponsorater at gøre. Derigennem kan du nemlig gøre LinkedIn til stedet, hvor kunderne henvender sig til dig, hvis de har et spørgsmål eller vil have mere viden om lige netop som du er ekspert indenfor.

Mange ser stadig LinkedIn som et CV-værktøj, hvor de opdaterer deres meritter, accepterer invitationer fra gamle kollegaer og læser hvad andre deler. Imidlertid er LinkedIn så meget andet end bare et CV-værktøj. Det er et topmoderne relationsværktøj, som gør det nemt og effektivt for dig at dyrke dine professionelle relationer.

Der er nu mere end 2 mio. danskere på LinkedIn, men det er stadig et fåtal som er virkelig aktive. Derfor er det muligt, med en lille indsats, at skabe sit eget rum som ekspert. Selvom du ”kun” har 267 kontakter kan du sagtens nå ud til mange flere, og det kan du gøre ved at være aktiv, dele og like samt at skabe din egen såkaldte content marketing ved at skrive opdateringer og blogs.
 

Skriv opdateringer, del og like indhold, og deltag aktivt i grupper

Eksempel på LinkedIn statusopdateringer fra Eva Sachse, Social Selling Company Alle på LinkedIn kan skrive statusopdateringer om det, de lige synes de vil dele med deres netværk. Det skal være af forretningsmæssig interesse, for det er gennem disse opdateringer, at du kan etablere dig som ekspert på et bestemt område.

Der er en slags selvjustits på LinkedIn hvis man begynder at dele ”kattefotos”, skrive hverdagsting eller være lidt for kæk. LinkedIn er et forretningsorienteret netværk, og folk ønsker at læse om ting, de kan bruge i arbejdsøjemed. Private statusopdateringer og budskaber kan sendes på andre medier, som Facebook og Instagram.

Del og like gerne andres opdateringer, hvis du synes, de giver mening for dig og dit netværk. Endelig kan du også udvælge dig nogle grupper, hvor du er aktiv ved at kommentere indlæg, selv sende opdateringer ud og give din hjælp, hvis der er nogen der spørger om det.

Husk at social selling og content marketing er ”unselling”, hvilket vil sige, at du skal komme med budskaber, der hjælper folk. Det er dårlig stil at kommunikere direkte salgsbudskaber og tilbud, og det har ofte den stik modsatte virkning overfor målgruppen. Ergo skal din kommunikation inspirere og hjælpe til ”top-of- mind” hukommelse i tilfælde af, at dit netværk eller endnu bedre dit netværks netværk skulle få et købsbehov for netop det du tilbyder. Husk at billeder forstærker dit budskab og bliver husket.

Vi har skrevet en guide med, hvordan du skriver den perfekte statusopdatering. Du finder guiden i linket her.

 

Skriv ekspertindlæg og blogs på LinkedIn

Eksempel på LinkedIn artikel fra Social Selling Company For at udstille din ekspertise og viden overfor både nuværende og potentielle kunder, er det en rigtig god idé at begynde at skrive såkaldte LinkedIn artikler (tidligere kendt som LinkedIn Pulse blogindlæg).

Du opretter din LinkedIn artikel ved at klikke på “Write an article” eller “Skriv en artikel” knappen i toppen af dit LinkedIn startbillede.

Du kan gemme din blog og skrive videre senere og du kan publicere, når det passer dig. Jeg anbefaler at publicere om morgenen mellem kl. 7.00 og 9.00 eller om aftenen mellem kl. 19.00 og 21.00 for at få mest mulig trafik.

Vi har også lavet en guide til, hvordan du mere konkret skriver en LinkedIn artikel. Denne guide finder du i linket her.
 

Magien på LinkedIn

Magien på LinkedInMagien på LinkedIn sker, når dine opdateringer og blogs bliver delt og liket af andre. Udover at dine budskaber bliver set af dit eget netværk, så kommer det også ud i dine kontakters netværk og dermed ud til mange, du ikke selv har kontakt til. Faktisk kan du nå meget bredt ud, og du vil opdage, at det ikke er ualmindeligt med hundredevis af visninger, hvis der er tale om opdateringer og blogindlæg af høj kvalitet og relevans.

Når du regelmæssigt har skrevet og delt indhold af høj kvalitet, vil du over tid blive opfattet som en ekspert på dit område. Når det sker, begynder kunderne af sig selv at komme til dig.

De venligste hilsner

Eva Sachse og Leif Carlsen
 

Sharing is caring. Del gerne dette blogindlæg på de sociale medier :-)

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
35 Svar

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] og blogs deles og likes af andre, og når du arbejder med dit netværk. Du kan bogstavelig talt få kunderne til at komme til dig ved at være aktiv på LinkedIn, udstille din ekspertise, engagere dig når folk stiller […]

  2. […] eksempelvis i forhold til forretningsudvikling. Hvis du er produktspecialist skal du udstille din ekspertviden, og hvordan du rådgiver og hjælper […]

  3. […] Udstil din ekspertise og faglighed ved regelmæssigt at dele ud af inspiration og viden ved blandt andet at skrive Pulse blogindlæg. […]

  4. […] at stoppe det, og det gælder mest at alt om at vedligeholde farten. Når du ender på det niveau, begynder kunderne at komme af sig selv – dels fordi at dit netværk ved præcis, hvad du kan hjælpe med og dels fordi at […]

  5. […] som altsammen skal være af høj kvalitet, skal du publicere regelmæssigt hver uge, for at du kan etablere dig og din virksomhed som eksperter på jeres område. Derigennem viser du, at I har en reel interesse i at inspirere og dele viden med […]

  6. […] Du kan slippe for kold canvas ved at satse på social selling […]

  7. […] Udstil din ekspertise og faglighed ved regelmæssigt at dele ud af inspiration og viden ved blandt andet at skrive Pulse blogindlæg. […]

  8. […] kom i gang med at skrive blogindlæg, så du på den måde kan udstille din ekspertviden overfor dine kunder og målgruppe. Det er faktisk nemmere end du tror og du klarer det helt sikkert […]

  9. […] om det på regelmæssig basis, kan det gøres til en helt naturligvis del af jeres salgsproces. Så ender I også med at kunderne kommer til jer af sig selv, og det er jo hele meningen med social selling og content […]

  10. […] virker også sælgende. Ha’ is i maven og stol på at din viden og inspiration rammer plet. Så kontakter kunderne dig helt af sig selv. […]

  11. […] For virkelig at få succes med social selling, er det vigtigt at lave kvalitetsindhold, der kan deles på de sociale medier. Du kan skrive opdateringer og Pulse blogs, lave videoer og podcasts, kundecases og guides. Ved at skabe inspirerende kvalitetsindhold kan du rent faktisk få kunderne til at komme til dig. […]

  12. […] opdateret med relevante kontaktoplysninger. Mange bruger også LinkedIn som stedet, hvor man deler inspiration og Pulse blogindlæg med sine kontakter. Sidst, men ikke mindst, er det en effektiv måde at […]

  13. […] Med mere 400 millioner brugere af LinkedIn på verdensplan og 1,9 millioner brugere i Danmark, har du en unik mulighed for at nå langt ud. Det at skrive sine egne blogindlæg er en vigtig del af personlig branding og det at pleje sit netværk. Ved at være aktiv på LinkedIn, og specielt Pulse, med nyttige og inspirerende blogindlæg skaber du troværdighed og tillid til din person. Ved at udstille din ekspertviden kan du på sigt skabe grundlaget for at kunderne faktisk begynder at finde frem til dig af sig selv. […]

  14. […] af, at lige netop du og din virksomhed er blandt de udvalgte. Gjort på den rigtige måde får du kunderne kommer til at komme til dig af sig selv. […]

  15. […] top of mind, når indkøberne søger efter jeres produkter og services. På den måde opnår I at kunderne kommer til jer. Det gør at der kommer mindre fokus på pris, og at I dermed nemmere får ordren i […]

  16. […] Content er vejen til at få kunderne til at komme til dig af sig selv […]

  17. […] får du kunderne til at komme til dig gennem brugen af content […]

  18. […] Hvad er social selling? Kodeordet er UNSELLING! Sådan får du kunderne til at komme til dig. […]

  19. […] Hvad er social selling? Kunderne klarer selv 60 procent af købsprocessen. Sådan får du kunderne til at komme til dig. […]

  20. […] Hvad er social selling? Kunderne klarer selv 60 procent af købsprocessen. Sådan får du kunderne til at komme til dig. […]

  21. […] Hvad er social selling? Kunderne klarer selv 60 procent af købsprocessen. Derfor skal du ikke skrive tilbud! Legalisér social selling og øg dit salg. Hvad er LinkedIn Pulse? En kort guide til hvad LinkedIn Pulse er og hvordan du bruger det. Du må ikke skrive om priser, kampagner eller tilbud. Kodeordet er UNSELLING. Sådan får du kunderne til at komme til dig. […]

  22. […] Når du gennem en periode har skrevet om det du brænder for og arbejder med, vil du stille og roligt begynde at blive opfattet som ekspert på dit område. Og det er faktisk lige præcis her at magien på LinkedIn sker, og du vil opleve at kunderne vil begynde at komme til dig. […]

  23. […] nye salgs- og markedsføringsmodel, som indebærer brugen af reputation management, sociale medier, content, inspiration og […]

  24. […] vælge de værktøjer, der er mest effektiv for lige netop dig. Med korrekt brug af LinkedIn kan du markedsføre dig som ekspert på dit fagområde, og derigennem tiltrække kunder og samarbejdspartnere, som af sig selv finder […]

  25. […] Content marketing er en overordnet betegnelse for de marketingindsatser, der handler om at dele indhold og viden med både nuværende og potentielle kunder. […]

  26. […] kombineres med de elementer fra den gamle salgsmodel, som stadig virker. Vi skal selvfølgelig udnytte de nye muligheder som social selling giver, men vi skal naturligvis stadig tale med kunderne og mødes ansigt til […]

  27. […] LinkedIn netværk kan du etablere dig som ekspert indenfor dit område og på sigt få kunderne til at komme til dig. Hvordan etablerer du så din ekspertrolle? Det gør du ved at lave regelmæssige […]

  28. […] ender med at vælge produkt A fremfor produkt B. Det er en af grundstenene i social selling, at vi hjælper potentielle kunder med at finde frem til os og vores produkter og services via de social medier, blandt andet LinkedIn og […]

  29. […] og marketingmedarbejdere er social selling stadig et relativt nyt begreb. Der skal tillæres nye metodikker og måder at kommunikere på, blandt andet fordi kunderne nu selv søger viden, inspiration og erfaringer via de sociale medier. […]

  30. […] andre. Vi bliver ganske enkelt googlet på kryds og tværs og undersøgt på eksempelvis LinkedIn, når en virksomhed skal vælge ny leverandør eller samarbejdspartner eller for den sags skyld ny […]

  31. […] kommunikationsplatform overfor både nuværende og kommende kunder, blandt andet fordi at du kan fremstå tydeligere som ekspert eller specialist på dit område. Dernæst får du udbygget dit personlige LinkedIn netværk med flere værdifulde kontakter over […]

  32. […] LinkedIn bruges idag mere og mere som et relationsværktøj, hvor vi holder styr på og interagerer med vores kontakter, både venner og kollegaer, og i stigende grad samarbejdspartnere og potentielle kunder. […]

  33. […] disse elementer i spil, og specielt det visuelle indhold i din kommunikation på de sociale medier, øger du synligheden markant, og gør din virksomhed langt mere interessant for din målgruppe. Dermed kommer du også tættere […]

Efterlad en Kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Copyright 2013-2017 Social Selling Company