Sådan får du kunderne til at komme til dig

Sådan får du kunderne til at komme til dig

Sådan får du kunderne til at komme til dig handler om at positionere dig på LinkedIn som en ekspert indenfor dit område uanset, om du har med it-løsninger, salg af konferencer eller sponsorater at gøre. Derigennem kan du nemlig gøre LinkedIn til stedet, hvor kunderne henvender sig til dig, hvis de har et spørgsmål eller vil have mere viden om lige netop som du er ekspert indenfor.

Mange ser stadig LinkedIn som et CV-værktøj, hvor de opdaterer deres meritter, accepterer invitationer fra gamle kollegaer og læser hvad andre deler. Imidlertid er din LinkedIn profil så meget andet end bare et elektronisk CV. Det er et topmoderne relationsværktøj, som gør det nemt og effektivt for dig at dyrke dine professionelle relationer.

Der er nu mere end 2,6 mio. danskere på LinkedIn, men det er stadig et fåtal som er virkelig aktive. Derfor er det muligt, med en lille indsats, at skabe sit eget rum som ekspert.

Selvom du ”kun” har 267 kontakter kan du sagtens nå ud til mange flere, og det kan du gøre ved at være aktiv, dele og like samt at skabe din egen såkaldte content marketing ved at skrive opdateringer og blogs.

Magien på LinkedIn sker, når dine indlæg og artikler bliver liket og delt af andre

Magien på LinkedIn sker, når dine indlæg og artikler bliver set, liket og delt af andre. Udover at dine budskaber bliver set af dit eget netværk, så kommer det også ud i dine kontakters netværk og dermed ud til mange, du ikke selv har kontakt til.

Faktisk kan du nå meget bredt ud, og du vil opdage, at det ikke er ualmindeligt med hundredevis af visninger, hvis der er tale om opdateringer og blogindlæg af høj kvalitet og relevans.

Når du regelmæssigt har skrevet og delt indhold af høj kvalitet, vil du over tid blive opfattet som en ekspert på dit område. Når det sker, begynder kunderne af sig selv at komme til dig.

De venligste hilsner

Eva Sachse og Leif Carlsen, Social Selling Company
close

Abonnér på vores LinkedIn nyhedsbrev.

Vi lover, at vi ikke kommer til at spamme dig. Vi sender nemlig kun nyhedsbrev en gang om måneden :-)

Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *