Blogindlæg om hvordan du uploader flere billeder ad gangen i et LinkedIn indlæg

Sådan uploader du flere billeder ad gangen i et LinkedIn indlæg

Du har sikkert allerede set indlæg (også kendt som statusopdateringer på LinkedIn) med mere end et billede, altså at der en slags fotoalbum i indlægget. Du har måske også lagt mærke til, at der sommetider kommer et +-tegn frem på nogle af dem. Du har måske endda klikket på +-tegnet og set, at der kommer flere billeder, når du trykker på det. Du er på den måde blevet præsenteret for LinkedIns multibillede funktion.

Men det er faktisk ikke alle, som ved at man kan uploade flere billeder i et indlæg på LinkedIn. Andre sidder frustreret foran deres LinkedIn indlæg, fordi de ikke har kontrol over rækkefølgen af billederne – ligesom de har på Facebook.

Uanset hvilken én af typerne du er, så vil du lære noget af denne artikel.

LinkedIn har ligesom med mange af deres andre funktioner valgt at gøre det på sin egen måde, hvorfor jeg vil gennemgå, hvad du skal være opmærksom på, når du uploader flere billeder. På den måde vil du kunne få det mest optimale ud af dine fremtidige indlæg.

1 billede siger mere end 1.000 ord. Det har du sikkert hørt et utal af gange, men det gør det ikke mindre relevant. I et indlæg på LinkedIn kan du uploade op til 9 billeder ad gangen, hvilket jo så må give dig 9.000 ekstra ord at arbejde med – i hvert fald hvis det holder vand med at 1 billede siger mere end 1.000 ord ;-) Et indlæg med ren tekst giver dig ”kun” 1.300 tegn :-)

Men det er ikke kun mængden af ord, der taler til visuelt indholds fordel. Hjernen processerer visuelt indhold meget hurtigere end den fortolker tekst – faktisk op til 60.000 gange hurtigere. Billeder kan dermed hjælpe din modtager til at forstå dit budskab hurtigere, hvis det bruges på den rigtige måde.

Samtidig har vi oplevet et større engagement på indlæg med flere billeder. Vi har eksperimenteret med brugen af flere billeder et stykke tid og oplever selv en masse fine resultater med denne funktion. Vores antal af kliks pr. opslag er stigende og samtidig ser vi en stigning af engagement raten på indlæg med flere billeder. LinkedIn tolker et klik på et billede som et tegn på engagement. For LinkedIn betyder det, at folk er interesseret i dit indhold og engagerer sig i det.

Vores fortolkning er, at vi mennesker er nysgerrige væsner af natur, da vi generelt set er informationssøgende. Du kender det sikkert fra uheld på motorvejene, hvor bilister fra modsatte vejbane sænker farten og starter kiggekøer.

Samme nysgerrighed ser vi på LinkedIn, og den nysgerrighed og informationssøgning hos mennesket forsøger LinkedIn også at pirre med deres funktionalitet. De benytter et +-tegn til at pirre modtagernes nysgerrighed, hvilket er LinkedIns måde at “nudge” dem til at klikke på billederne.

Blogindlæg om hvordan du uploader flere billeder ad gangen i et LinkedIn indlæg
Lidt om forfatteren til denne guide

Eva Sachse er social selling specialist og LinkedIn ekspert med stor viden og praktisk erfaring med specielt LinkedIn og content marketing. Hun brænder for at hjælpe individer og virksomheder med at udstille deres ekspertise og tiltrække kunder gennem blandt andet øget synlighed på de sociale medier. For de fleste ligger der et stort uudnyttet potentiale i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt, næsten uanset branche. Eva kommer med en solid baggrund fra produktions-, logistik- og it-branchen. Den viden bruger hun når hun hjælper med at sparre omkring de udfordringer, som vores kunders kunder kæmper med. Det er netop de udfordringer, der er udgangspunkt for det indhold, der skal skrives og postes omkring. Du kan læse mere om Eva ved at klikke her.

Eva Sachse, Social Selling Company

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *