Sådan uploader du flere billeder ad gangen i et LinkedIn indlæg - Social Selling Company
Guide som viser dig hvordan du kan uploade flere billeder ad gangen i et LinkedIn indlæg

Sådan uploader du flere billeder ad gangen i et LinkedIn indlæg

Du har sikkert allerede set indlæg (også kendt som statusopdateringer på LinkedIn) med mere end et billede, altså at der en slags fotoalbum i indlægget. Du har måske også lagt mærke til, at der sommetider kommer et +-tegn frem på nogle af dem. Du har måske endda klikket på +-tegnet og set, at der kommer flere billeder, når du trykker på det. Du er på den måde blevet præsenteret for LinkedIns multibillede funktion.

Men det er faktisk ikke alle, som ved at man kan uploade flere billeder i et indlæg på LinkedIn. Andre sidder frustreret foran deres LinkedIn indlæg, fordi de ikke har kontrol over rækkefølgen af billederne – ligesom de har på Facebook.

Uanset hvilken én af typerne du er, så vil du lære noget af denne artikel.

LinkedIn har ligesom med mange af deres andre funktioner valgt at gøre det på sin egen måde, hvorfor jeg vil gennemgå, hvad du skal være opmærksom på, når du uploader flere billeder. På den måde vil du kunne få det mest optimale ud af dine fremtidige indlæg.

1 billede siger mere end 1.000 ord. Det ordsprog har du sikkert hørt et utal af gange, men det gør det ikke mindre relevant. I et indlæg på LinkedIn kan du uploade op til 9 billeder ad gangen, hvilket jo så må give dig 9.000 ekstra ord at arbejde med – i hvert fald hvis det holder vand med at 1 billede siger mere end 1.000 ord ;-) Et indlæg med ren tekst giver dig ”kun” 1.300 tegn :-)

Blogindlæg om hvordan du uploader flere billeder ad gangen i et LinkedIn indlæg

Men det er ikke kun mængden af ord, der taler til visuelt indholds fordel. Hjernen processerer visuelt indhold meget hurtigere end den fortolker tekst – faktisk op til 60.000 gange hurtigere. Billeder kan dermed hjælpe din modtager til at forstå dit budskab hurtigere, hvis det bruges på den rigtige måde.

Samtidig har vi oplevet et større engagement på indlæg med flere billeder. Vi har eksperimenteret med brugen af flere billeder et stykke tid og oplever selv en masse fine resultater med denne funktion. Vores antal af kliks pr. opslag er stigende og samtidig ser vi en stigning af engagement raten på indlæg med flere billeder. LinkedIn tolker et klik på et billede som et tegn på engagement. For LinkedIn betyder det, at folk er interesseret i dit indhold og engagerer sig i det.

Vores fortolkning er, at vi mennesker er nysgerrige væsner af natur, da vi generelt set er informationssøgende. Du kender det sikkert fra uheld på motorvejene, hvor bilister fra modsatte vejbane sænker farten og starter kiggekøer.

Samme nysgerrighed ser vi på LinkedIn, og den nysgerrighed og informationssøgning hos mennesket forsøger LinkedIn også at pirre med deres funktionalitet. De benytter et +-tegn til at pirre modtagernes nysgerrighed, hvilket er LinkedIns måde at “nudge” dem til at klikke på billederne.

Faktisk er det ikke så svært at uploade flere billeder. Det minder på mange måder om den måde, som du gør, når du uploader et enkelt billede. Du kan benytte denne funktion på både virksomhedssider (også kendt som LinkedIn Company Pages) og din private LinkedIn profil. Jeg vil kort gennemgå, hvordan det gøres:

  • Start med at klikke på det lille LinkedIn ikon i øverste venstre del af topmenubaren for at komme til startskærmen
  • Klik på knappen med kamera-ikonet for at uploade et eller flere billeder
  • Markér nu alle de billeder som du vil uploade i dit indlæg (minimum 1 og maksimalt 9)
  • Hvis du ønsker at tilføje en tekst til et billede skal du bare klikke på “Tilføj alternativ tekst” og herefter klikke på “Gem” knappen
  • Hvis du vil at tagge nogen på et eller flere billeder skal du bare klikke på det billede du ønsker at tagge og herefter søge efter den pågældende person
  • Skriv nu den tekst som du ønsker at poste sammen med de valgte billeder
  • Du kan nu publicere dit indlæg ved at klikke på “Opslå” knappen

Hvis du vil blive bedre til at bruge LinkedIn

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *