Blogindlæg om hvordan visuelt indhold kan hjælpe dig i din kommunikation

Et billede siger mere end tusind ord

Når virksomheder arbejder med social selling og content marketing og skal kommunikere til og med deres kunder, falder de ofte i den klassiske fælde med at blive så opslugt af sit eget produkt, at de helt glemmer at tale i et sprog som kunderne forstår.

Produktchefen kan ikke skjule sin enorme begejstring over produktets fantastiske egenskaber og muligheder, når der skal skrives tekster til websider, produktark og præsentationer.

Det ender derfor som regel med en stor mængde tekst, som handler om selve produktet og dets funktioner, og ofte er skrevet i en slags tekno-latin, som er indforstået indenfor den givne branchen, men som sjældent giver mening for kunderne.

Blogindlæg om betydningen af at bruge visuelle elementer i dit indhold

Hvis du bringer alle disse elementer i spil, og specielt det visuelle indhold i din kommunikation på de sociale medier, øger du synligheden markant, og gør din virksomhed langt mere interessant for din målgruppe.

Dermed kommer du også tættere på såvel nuværende som nye potentielle kunder, og gjort på den rigtige måde kan det også være med til at opbygge tillid til dig som ekspert på dit eget fagområde.

Der er faktisk noget om det gamle ordsprog, som lyder: Et billede siger mere end 1.000 ord :-)

De venligste hilsner

Leif Carlsen fra Social Selling Company

Hvis du vil blive bedre til at bruge LinkedIn

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *