Social Selling CompanySocial Selling Company
  • (+45) 61 46 93 40
  • Search
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    • Vi hjælper med
      • Sparring og rådgivning
      • Salg via LinkedIn (social selling)
      • Øget synlighed på LinkedIn
      • LinkedIn virksomhedssider
      • LinkedIn profiloptimering
      • Online LinkedIn træning
    • Kunder
      • Kunder som vi har hjulpet
      • Hvad siger kunderne om os?
      • Kundecases
    • Viden
      • Artikler og blogindlæg
      • Nyhedsbrev
      • Webinarer
      • Podcast
      • Video
      • Social selling bogen
    • Om os
      • Sådan hjælper vi dig
      • Historien bag os
      • Om Eva Sachse
      • Om Leif Carlsen
    • Kontakt
    Blogindlæg om hvordan visuelt indhold kan hjælpe dig i din kommunikation

    Et billede siger mere end tusind ord

    Leif Carlsen2025-02-18T17:13:49+01:00
    By Leif Carlsen

    VISUEL SYNLIGGØRELSE: Når virksomheder arbejder med social selling og content marketing og skal kommunikere til og med deres kunder, falder de ofte i den klassiske fælde med at blive så opslugt af sit eget produkt, at de helt glemmer at tale i et sprog som kunderne forstår.

    Produktchefen kan ikke skjule sin enorme begejstring over produktets fantastiske egenskaber og muligheder, når der skal skrives tekster til websider, produktark og præsentationer.

    Det ender derfor som regel med en stor mængde tekst, som handler om selve produktet og dets funktioner, og ofte er skrevet i en slags tekno-latin, som er indforstået indenfor den givne branchen, men som sjældent giver mening for kunderne.

      Overblik

    • Visuelt indhold forstærker din kommunikation
    • Op til 94 % flere visninger
    • Flot grafik er ikke nok i sig selv
    • Tommelfingerregler

    Visuelt indhold kan hjælpe dig i din kommunikation

    En undersøgelse fra MIT (Massachusetts Institute of Technology) viser, at hjernen processerer visuelt indhold hurtigere, end den kan nå at fortolke tekst. Faktisk kan hjernen genkende billeder på helt ned til 13 millisekunder, hvorimod at det tager den 250-400 millisekunder at forstå et ord.

    0
    millisekunder er din hjerne om at genkende et billede

    Udover at du kan gøre dit indhold mere indbydende at se på, så hjælper visuelt indhold både med at fange modtagerens opmærksomhed, og samtidigt med at forstå budskabet hurtigere.

    Hjernen husker visuelt indhold op til 400 procent bedre end tekst

    Du kender det sikkert fra dig selv, når du kigger på “vandfaldet” af nyheder på LinkedIn eller Facebook. De rene tekstbudskaber forsvinder nemt blandt en post med et flot foto eller en lækker grafisk illustration. Din hjerne har ganske enkelt spottet og afkodet billedet på bare en tiendedel af et sekund, før du overhovedet er begyndt at tænkte over selve teksten.

    Op til 94 % flere visninger

    Brugen af visuelle elementer hjælper dig også til øget synlighed. En undersøgelse fra den amerikanske analysevirksomhed Forrester Research viser, at virksomheder, der anvender billeder og visuelle elementer i deres social media kommunikation, får op til 94 % flere visninger.

    Visuelt indhold får ganske enkelt flere likes, kommentarer og delinger end ren tekst gør. Og det er vel egentlig ikke så overraskende. På de sociale medier har billeder og videoer en markant bedre stopeffekt end ren tekst har.

    Flot grafik er ikke nok i sig selv

    Du kan dog ikke komme uden om, at du kan lave nok så relevant indhold og putte super flot grafik på dit blogindlæg, uden at dit budskab nødvendigvis kommer bredt ud. Du er ganske enkelt nødt til at tænke i udbygning af dit netværk og trafik.

    Her skal du tænke i netværkseffekten på eksempelvis LinkedIn og Facebook for at skabe en acceleret formidling af dit budskab. Altså det med at dit indhold bliver spredt via andres netværk. Dermed kan du nå både hurtigere og bredere ud til potentielle kunder, end du vil gøre med et statisk website.

    Tommelfingerregler

    Blogindlæg om betydningen af at bruge visuelle elementer i dit indhold

    Som tommelfingerregler skal du tænke følgende elementer ind i din kommunikation på de sociale medier:

    • Du skal producere relevant og værdiskabende indhold af høj kvalitet.
    • Brug visuelt indhold af høj kvalitet.
    • Sørg for at have styr på rettighederne til det visuelle indhold.
    • Dit netværk på de sociale medier skal have en kritisk mængde.
    • Timing: Du skal ramme din målgruppe på det rigtige tidspunkt (dag, klokkeslet, sæson, lanceringer o.s.v.).

    Hvis du bringer alle disse elementer i spil, og specielt det visuelle indhold i din kommunikation på de sociale medier, øger du synligheden markant, og gør din virksomhed langt mere interessant for din målgruppe.

    Dermed kommer du også tættere på såvel nuværende som nye potentielle kunder, og gjort på den rigtige måde kan det også være med til at opbygge tillid til dig som ekspert på dit eget fagområde.

    Der er faktisk noget om det gamle ordsprog, som lyder: Et billede siger mere end 1.000 ord 😊

    De venligste hilsner

    Leif Carlsen blog signatur
    Sparring med LinkedIn ekspert Leif Carlsen - enten online eller ved fysisk fremmødeKlik her for mere information

    Comments (4)

    • Lucas Lund Reply

      Hej Leif, jeg ville gerne bruge den artikel som reference til en rapport om visuel kultur, men jeg kan ikke finde et årstal på denne artikel så, hvornår har du skrevet den?

      Vh.
      Lucas Lund

      11. december 2023 at 9:43
      • Leif Carlsen Reply

        Hej Lucas.

        Jeg har løbende opdateret blogindlægget, men vil tro at det er et par år siden at jeg oprindeligt publicerede den.

        De venligste hilsner

        Leif

        11. december 2023 at 20:20
    • carlo Reply

      hej leif har du boet i dragør han nemlig en lille mistanke om at du har været min tidligere nabo.

      god hilsen carlo forti

      6. maj 2025 at 14:34
      • Leif Carlsen Reply

        Hej Carlo.

        Nej, det er ikke mig, da jeg aldrig har boet i Dragør 😊

        De venligste hilsner

        Leif

        7. maj 2025 at 6:25

    Skriv et svar Annuller svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    KUNDESERVICE

    Kontakt os
    Find vej til os
    Firmaoplysninger
    Persondatapolitik
    Krav til teknisk udstyr
    Salgs- og leveringsbetingelser

    YDELSER

    Kurser
    Foredrag
    Workshops
    Online læring
    Sparring og rådgivning
    Få et tilbud fra os

    OM OS

    Sådan hjælper vi dig
    Historien bag os
    Om Eva Sachse
    Om Leif Carlsen
    Trackingfri zone
    Presse

    Referencer

    Eksempler på kunder vi har hjulpet
    Hvad siger kunderne om os
    Kundecases

    Facebook Youtube Linkedin
    © 2014-2025 Social Selling Company. Websitet overholder GDPR og cookieloven, er fri for trackingkode og tredjepartscookies, og kræver således ikke cookiesamtykke.