Blogindlæg om hvordan visuelt indhold kan hjælpe dig i din kommunikation

Et billede siger mere end tusind ord

Når virksomheder arbejder med social selling og content marketing og skal kommunikere med deres kunder, falder de ofte i den klassiske fælde med at blive så opslugt af sit eget produkt, at de helt glemmer at tale i et sprog som kunderne forstår.

Produktchefen kan ikke skjule sin enorme begejstring over produktets fantastiske egenskaber og muligheder, når der skal skrives tekster til websider, produktark og præsentationer. Det ender som regel med en stor mængde tekst, som ofte er skrevet i en slags tekno-latin, som er indforstået indenfor branchen, men som sjældent giver mening for kunderne.

Som tommelfingerregler skal du tænke følgende elementer ind i din kommunikation på de sociale medier:

Hvis du bringer alle disse elementer i spil, og specielt det visuelle indhold i din kommunikation på de sociale medier, øger du synligheden markant, og gør din virksomhed langt mere interessant for din målgruppe.

Dermed kommer du også tættere på såvel nuværende som nye potentielle kunder, og gjort på den rigtige måde kan det også være med til at opbygge tillid til dig som ekspert på dit eget fagområde.

Der er faktisk noget om det gamle ordsprog, som lyder: Et billede siger mere end 1.000 ord :-)

Blogindlæg om betydningen af at bruge visuelle elementer i dit indhold

De venligste hilsner

Leif Carlsen fra Social Selling Company
Lidt om forfatteren til dette blogindlæg

Leif Carlsen er LinkedIn ekspert og social selling specialist, og brænder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om at stå på scenen til foredrag, facilitering af workshops eller i en-til-en sammenhæng. Leif kommer med mere end 25 år erfaring fra virksomheder som Acer, PC-WARE, HP og har stor ekspertise inden for salg, indkøb og markedsføring. Du kan læse mere om Leif ved at klikke her.

Om Leif Carlsen fra Social Selling Company

Har du brug for sparring og rådgivning?

Information om hvordan du kan få det bedste ud af din profil ved at få hjælp af LinkedIn ekspert Leif Carlsen
Information om Linkedin profil opdatering og sparring med LinkedIn ekspert Eva Sachse

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *