Start en uforpligtende dialog med os: Ring 41 900 800 eller e-mail os på info@socialsellingcompany.dk x
11. februar 2015
11 feb 2015

Et billede siger mere end tusind ord

Når virksomheder arbejder med social selling og content marketing og skal kommunikere med deres kunder, falder de ofte i den klassiske fælde med at blive så opslugt af sit eget produkt, at de helt glemmer at tale i et sprog som kunderne forstår.

Produktchefen kan ikke skjule sin enorme begejstring over produktets fantastiske egenskaber og muligheder, når der skal skrives tekster til websider, produktark og præsentationer. Det ender som regel med en stor mængde tekst, som ofte er skrevet i en slags tekno-latin, som er indforstået indenfor branchen, men som sjældent giver mening for kunderne.
 

Visuelt indhold kan hjælpe dig i din kommunikation

Hjernen processerer visuelt indhold 60.000 gange hurtigere end hjernen kan nå at fortolke tekstUndersøgelser viser at hjernen processerer visuelt indhold 60.000 gange hurtigere end den kan nå at fortolke tekst. Udover at du kan gøre dit indhold mere indbydende at se på, så hjælper visuelt indhold også modtageren til at forstå budskabet hurtigere.

Du kender det sikkert fra dig selv, når du kigger på “vandfaldet” af nyheder på LinkedIn eller Facebook. De rene tekstbudskaber forsvinder nemt blandt en post med et flot foto eller en lækker grafisk illustration. Din hjerne har ganske enkelt spottet og afkodet billedet på bare en tiendedel af et sekund, før du overhovedet er begyndt at tænkte over selve teksten.
 

Op til 94 % flere visninger

Brugen af visuelle elementer hjælper dig også til øget synlighed. Studier viser, at virksomheder der anvender billeder og visuelle elementer i deres social media kommunikation, får op til 94 % flere visninger. Visuelt indhold får ganske enkelt flere likes, kommentarer og delinger end ren tekst gør. Og det er vel egentlig ikke så overraskende. På de sociale medier har billeder og videoer en markant bedre stop-effekt end ren tekst har.
 

Flot grafik er ikke nok i sig selv

Du kan dog ikke komme uden om, at du kan lave nok så relevant indhold og putte super flot grafik på dit blogindlæg, uden at dit budskab nødvendigvis kommer bredt ud. Du er ganske enkelt nødt til at tænke i udbygning af dit netværk og trafik.

Her skal du tænke i netværkseffekten på eksempelvis LinkedIn og Facebook for at skabe en acceleret formidling af dit budskab. Altså det med at dit indhold bliver spredt via andres netværk. Dermed kan du nå både hurtigere og bredere ud til potentielle kunder, end du vil gøre med et statisk website.
 

En god tommelfingerregel

Social media content tommelfingerregelSom tommelfingerregel skal du tænke følgende elementer ind i content marketing og social media kommunikation:

  • Relevant indhold af høj kvalitet. Engang imellem må det gerne have kant eller humor.
  • Visuelt indhold af høj kvalitet.
  • Netværket skal have kritisk mængde
  • Timing: Ram din målgruppe på det rigtige tidspunkt (dag, klokkeslet, sæson, lanceringer o.s.v.)

Hvis du bringer alle disse elementer i spil, og specielt det visuelle indhold i din kommunikation på de sociale medier, øger du synligheden markant, og gør din virksomhed langt mere interessant for din målgruppe. Dermed kommer du også tættere på såvel nuværende som nye potentielle kunder, og gjort på den rigtige måde kan det også være med til at opbygge tillid til dig som ekspert på dit eget fagområde.

Der er faktisk noget om det gamle ordsprog, som lyder: Et billede siger mere end 1.000 ord :-)

De venligste hilsner

Leif Carlsen
 

Sharing is caring. Del gerne dette blogindlæg på de sociale medier :-)

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
19 Svar

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Et billede siger mere end 1.000 ord. Det har du sikkert hørt et utal af gange, men det gør det ikke mindre sandt og relevant. Du kan uploade op til 9 billeder, hvilket giver dig 9.000 ekstra ord at arbejde med i dit næste statusopdateringer Ren tekst giver dig ”kun” 1.300 tegn. […]

  2. […] Billeder skal bruges som stop effekt, det vil sige at de skal få dine læsere til at stoppe op ved din opdatering. Det kan være mange former for billeder, og de må gerne være med mennesker, med markante farver, store bogstaver og tal. Det kan også en gang imellem være med meget små bogstaver og tal eller lidt mørkt og sløret, så du kan få dine læsere til at klikke på billedet for at se hvad der står eller hvem der er på (du kan læse mere om gevinsten ved det senere i teksten).   […]

  3. […] for at have et opdateret professionelt profil foto på din LinkedIn profil. Det skal være i god kvalitet, være vellignende og gerne med et […]

  4. […] jeres virksomhedsside/showcase page, så gør det interessant og anderledes, hver gang. Brug altid højkvalitetsbilleder, og gerne forskellige billeder, der passer til opslaget, skriv en fængende overskrift og nogle […]

  5. […] det gamle ordsprog med at 1 billede siger mere end 1.000 ord. Supplér derfor gerne dit blogindlæg med billeder (af høj kvalitet og som du har rettigheder […]

  6. […] Pulse. Husk at bruge nogle af de mange muligheder, som Pulse giver i forhold til indsættelse af fotos, videoer, links og lignende samt at fremhæve bestemte dele af teksten ved at bruge overskrifter, […]

  7. […] Find et godt billede som understøtter din overskrift og virker som et godt blikfang for dit blogindlæg. 1 billede siger mere end 1.000 ord! […]

  8. […] kender alle udtrykket “et billede siger mere end tusind ord“, og ved at hjernen bearbejder visuelle indtryk hurtigere end tekst. Vi ved også, at […]

  9. […] Bruge relevante og appellerende billeder […]

  10. […] du vælger et grafisk element, så tænk på at ”et billede siger mere end 1000 ord”. For at fange læserne er det vigtigt at det er af god kvalitet og inspirerer til at gå ind og […]

  11. […] Et billede siger mere end 1.000 ord. Brug meget gerne billeder og grafik til at fortstærke dine budskaber […]

  12. […] kan typisk ske gennem deling af viden og inspiration i form af blogindlæg, artikler, whitepapers, grafiske elementer, webinarer, videoer, podcasts og lignende. […]

  13. […] indhold (også ofte omtalt som content). Indhold kan være alt fra blogindlæg, videoer, grafikelementer over til deciderede rapporter og whitepapers. Gennemgående skal det være af høj kvalitet med det […]

  14. […] et inspirerende whitepaper som understøtter vores rolle som ekspert på et område eller en visuel flot grafikfil som illustrativt beskriver information. Husk at billeder og grafik øger brugernes lyst til at dele […]

  15. […] at social selling er ”unselling”, hvilket vil sige, at du skal komme med budskaber, der hjælper folk. Det er dårlig stil at kommunikere direkte salgsbudskaber og tilbud, og det har […]

  16. […] dine kunder. Med indhold mener jeg eksempelvis blogindlæg, white papers og artikler over til visuelle elementer så som grafiske modeller, fotos og […]

Efterlad en Kommentar

Ønsker du at deltage i diskussionen?
er velkommen til at bidrage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Copyright 2013-2017 Social Selling Company