Blogindlæg om 5 grunde til at fotos og illustrationer skal indgå i dit indhold

5 grunde til at fotos og illustrationer skal indgå i dit indhold

Selv om du og din virksomhed sikkert har mange læsere, der påskønner jeres skrevne ord i form af indlæg på de sociale medier, blogindlæg på websitet, LinkedIn artikler, rapporter, guider m.m., så vil I med stor sandsynlighed ramme en større målgruppe, hvis jeres indhold også indeholder visuelle elementer, som eksempelvis billeder, grafik, tegninger og video.

Det handler om, at vi mennesker fra naturens hånd er meget visuelt orienterede. Det ligger i vores DNA og vi orienterer os som mennesker gennem synet, som en af vores vigtigste sanser. Derfor handler vi i høj grad på basis af visuelle indtryk. Det betyder blandt andet også, at vi tolker og reagerer markant hurtigere på visuelle indtryk end på skrevne ord.

Derfor er det en rigtig god idé, at du bruger visuelle elementer, som fotos og illustrationer i dit indhold og dine opslag på de sociale medier for netop at drage fordel af dette træk ved os mennesker.

For at overbevise dig endnu mere om fordelene ved at bruge visuelle elementer, har jeg fundet frem til 5 meget konkrete grunde til, hvorfor at du skal bruge fotos og illustrationer i skabelsen af dit indhold. Ved at gøre det kan du forstærke dine kommunikative budskaber uanset om de skal bruges på de social medier, på jeres website eller i en præsenation.

De 5 grunde er som følger:

Den anden grund handler om at du med fordel kan bruge fotos eller illustrationer som en slags visuel stopklods i dine opslag på sociale medier som LinkedIn, Facebook og Twitter.

Mange tror at når de har postet et indlæg på eksempelvis LinkedIn så er der nærmest statsgaranti for at hele deres netværk ser opslaget. Det er imidlertid ikke tilfældet. Blandt andet har LinkedIn algoritmen en stor betydning for hvor bredt dit indlæg kommer ud til dit netværk, og i hvilket omfang at netværket interagerer med indlægget. Men der er også en helt andet grund til at alle i dit netværk ikke ser dit indlæg. Det handler nemlig om opmærksomhed eller rettere mangel på samme.

Den gennemsnitlige social media bruger scroller igennem ikke mindre end cirka 90 meter indhold hver eneste dag jævnfør en undersøgelse som Facebook har lavet. Det svarer cirka til højden på Frihedsgudinden så der bliver virkelig scrollet og dermed kæmper du i den grad om at fange din målgruppes opmærksomhed når de scroller løs på sociale medier som eksempelvis LinkedIn. Du har få millisekunder til at fange læserens opmærsomhed.

Så her kan et godt foto eller en stærk illustration være med til at få din målgruppe til at stoppe op ved lige netop dit opslag. Dermed bliver det dit opslag som fanger opmærksomheden fremfor et kedeligt tekstopslag uden visuel stopklods.

Blogindlæg om hvordan du fanger dit netværks opmærksomhed på LinkedIn
Lidt om forfatteren til dette blogindlæg

Leif Carlsen er LinkedIn ekspert og social selling specialist, og brænder for at hjælpe virksomheder og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Han er en dygtig formidler af social selling budskaber, uanset om det drejer sig om at stå på scenen til foredrag, facilitering af workshops eller i en-til-en sammenhæng. Leif kommer med mere end 25 år erfaring fra virksomheder som Acer, PC-WARE, HP og har stor ekspertise inden for salg, indkøb og markedsføring. Du kan læse mere om Leif ved at klikke her.

Om Leif Carlsen fra Social Selling Company

Få viden og indsigt gennem vores inspirationsforedrag

Information om inspirationsforedraget "Den gode social media strategi"
Information om vores LinkedIn Do's and Don'ts foredrag

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *