Blogindlæg og podcast episode om hvordan den moderne sælger arbejder med sine salgsindsatser del 2

Sådan arbejder den moderne sælger med salg del 2

DEN MODERNE SÆLGER: Som Leon Birdi og jeg var inde på i Social Selling Radio episode 51, er den moderne sælger nu om dage nødt til at mestre både de klassiske salgsdyder og social selling metodikken for at kunne skabe resulteter. Det betyder også, at det ikke er enten eller med hensyn til social selling og klassisk salg – det er både-og.

Det handler om at kundernes købsproces har været under stor forandring i de seneste år. 68 % af beslutningstagere laver informationssøgning uden kontakt til en leverandør når der skal findes en ny leverandør eller samarbejdspartner.

Det handler derfor om, at den moderne sælger skal indretter sine salgsindsatser på en måde, at kunden gennem både social selling indsatser finder frem til sælgeren, og når så først dialogen er skabt, så kan den moderne sælger tage over med de klassiske salgsdyder.

Dette er igen omdrejningspunktet for anden del af “Sådan arbejder den moderne sælger med salg” miniserien. Vi taler blandt andet om hvordan, at du som en moderne sælger skal arbejde med at definere din salgsstrategi – både indenfor klassisk salg og social selling.

God fornøjelse med at lytte til podcast episoden 😊

De venligste hilsner

Leif Carlsen blog signatur

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *